Februari/Maart stoppers 2011 Deel 2

Hey allemaal,

@ Kim, dat zou wat zijn, je ongi overgeslagen en nu een opkomend ei! Jouw geduld wordt echt op de proeg gestelt he, jeetje… en ik maar zeuren over die 2 weekjes… Ik duim met je mee hoor :thumbup:

@ Puck, today is the day… Hoe gaat het?

@ Nicole, ik moet Babyboom nog kijken. Vriendjelief en ik kijken trouw iedere week saampies. Aangezien hij nu op de boot is kijken we dinsdag als hij terug is via uitzending gemist van UPC. Afgelopen woensdag heb ik me wel ff moeten bedwingen, had echt zin om het te kijken en nu ben ik helemaal benieuwd :slight_smile: Kwam tijdens het zappen ook “bevallingsverhalen” tegen. Heb ik ook ff gekeken… Daar heb ik nog niet zo veel zin in hoor :slight_smile: Dacht oja… das waar ook… Mijn zoon wordt in augustus 8 dus het is alweer een poosje geleden :slight_smile:

Pff ik moet nog heel de dag werken en ben met een ongelofelijke peep klus bezig… Nu al geen zin meer! Maargoed, half 4 klaar. Dan om 4u naar de kapper en dan snel naar huis, kind komt weer thuis dus lekker samen weekend vieren. Daar heb ik zooooo zin in! (vandaar dat de tijd nu zo langzaam gaat…)

Groetjes!

Puck, weet niet of je dit nog leest maar wil je vandaag heel veel sterkte en succes wensen.

Kim, kan dat je menstruatie overslaan? zou ik ook wel willen!

Ik heb babyboom gister via de website gekeken, zat weer een erg aangrijpend verhaal in. Vorige week dan die vrouw die overleden is en haar man met 3 kleine kinderen achterliet, heb echt een potje zitten janken.

Kaatje, heel veel plezier met je kleine man dit weekend!

Komende zaterdagen ben ik alleen, vriendje is werken, hij heeft een opdracht dat voor de bouwvak klaar moet zijn. Staat gelukkig een heel groot bedrag tegenover.

@Kim: Fijn dat je weer een beetje onder je steen vandaan komt meid.

@Kaatje: Nog even volhouden, tis bijna weekend. :wink:

@Liesje: Ongezellig, de zaterdagen alleen. :hug:

@Puck: Ben je al geweest? Moet de hele dag al aan je denken meid. :hug:

Pff, net babyboom terug zitten kijken op internet. Heb weer enorm mee zitten janken, wat een emodoos ben ik toch. Op de site kon je gelijk kijken wat de uitslag was van de vlokkentest van de ouders van Lucas (kindje met SMA), nou toen heb ik helemaal zitten brullen zeg. Wel helemaal super dat ze nu in verwachting zijn van een gezond kindje. :inlove:

Hello!

Ik heb zojuist ook Babyboom zitten kijken op mn laptop (J.oy slaapt) en vond het inderdaad weer erg aangrijpend, met name dat verhaal over de SMA, pffff, ik zou er echt niet aan moeten denken dat ik binnen een aantal jaar afscheid zou moeten nemen van mijn kleine meisje. Echt de tranen springen in mn ogen als ik dat zie, gaat echt door merg en been…

Ik heb vannacht een test gedaan (kon niet slapen dus dacht, dan maar gelijk ben ik er vanaf :smiley: ) en negatief. Was ook eigenlijk wel wat is wist maar toch ga je weer soort van hopen omdat je lichaam zo raar doet. Maargoed, nu weet ik het zeker en dat is wel erg fijn! Dus er bestaat echt zoiets als ont-spiralen (nieuw werkwoord whahahaha). In de Mirena zitten inderdaad ook hormonen maar veel minder heb begrepen als bij de pil en het werkt ook lokaal, de pil gaat door je hele lichaam… Dat heeft de ha me een keer uitgelegd aangezien ik geen pil mag slikken omdat ik een bloedstollingsafwijking heb en de pil dan uit den boze is (mijn bloed stolt sneller dan dat van iemand anders, ik heb ook met een longembolie en trombose in een ziekenhuis in de US gelegen, toen kwamen ze erachter) en dus anticonceptie moet hebben met geen of zo weinig mogelijk hormomen (die bevorderen de bloedstolling nog meer).

Dussssssss, we blijven lekker in ronde 3, ook goed :thumbup: . En heb ik dus een verspreide menstruatie gehad en heel kort. En wat die krampen dan geweest zijn???

Morgen zit ik op dag 11 van mn cyclus en ben dus benieuwd of mn eisprong weer pas op dag 18 of 19 is deze maand. Ik heb nog een berg ovu testen liggen dus ga er wel weer een paar gebruiken om te kijken of ik dus goed zit met mn berekeningen. Geeft mij toch ook wel meer rust…

@Kaatje, dus die Persona werkt goed? Klinkt wel als een heel makkelijk werkend apparaatje.

@kim, ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkeld maar dat je iig snel duidelijkheid hebt!

Iedereen alvast fijn weekend!

Kaatje, Liesje en Suzanne, en andere dames,

Bedankt voor jullie lieve berichtjes en jullie interesse.

Hebben een goed gesprek gehad en ze hopen binnen 2 maanden duidelijk te hebben wat ze zouden kunnen betekenen voor ons.

Doordat ik op dag 20 van mijn cyclus zat konden ze gelijk bloedprikken om te kijken of ik wel een eisprong heb. Vriendlief ook bloedprikken om te kijken hoe het zit mijn zijn hormonen.

Over 2 weken inwendig onderzoek bij mij en half juli weer een zaadonderzoek. Wat een verademing dat het een fijne arts is die de vaart erachter zet. Je wilt altijd meteen actie denk ik maar 2 maanden is te overzien. Voor IVF is dan nog wel een wachtlijst maar ze zou kijken naar de mogelijkheden.

Al met al ben ik wel wat minder gestrest nu. Ze gaf aan dat er nooit onderzoek is gedaan bij vrouwen die wel zwanger zijn geraakt wat de kwaliteit het sperma van de partner voor waardes had op moment van bevruchting. Kan dus goed dat er ondanks dat er sperma was met mindere kwaliteit er toch een bevruchting plaatsvond. Er is er maar 1 nodig.

Nu waren er 0 goede bij de voorgaande test maar misschien dat dit zich verbeterd.

We houden hoop !!

Kim; wat balen dat je nog niets weet…

Dames op rood… Zal duimen dat de volgende ronde positieve test laat zien.

Nog geen roze bij iemand ??

Geniet allemaal van jullie weekend!

Ik ga even uurtje op de bank liggen :smiley:

@Puck, nou dat klinkt goed hoor dat het relatief snel gaat allemaal! Dan weet je het en kunnen er andere plannen gemaakt gaan worden! Prettig, zo’n fijne arts.

@Estha: Als je een verspreide menstruatie hebt gehad, hoe weet je dan waar je ergens in je cylcus zit? Jammer van je negatieve test. :frowning:

@Puck: Fijn dat er nu iig plannen worden gemaakt en je met een goed gevoel op het gesprek terug kijkt. Hopelijk valt het nog een beetje mee en hadden de zaadjes net een slechte dag. Ik duim iig voor jullie!!

Hoe is het nu met je rug?

Onze katten zijn weer lekker bezig zeg, ze slepen van alles mee naar binnen. Gisteren ook al een mol, die heb ik samen met Evi weer buiten gezet. Ze vond het echt prachtig om te zien hoe hij een gaatje in de grond groef hihi.

Vandaag weer een molletje, een heel kleintje nog. Normaal durf ik die beesten niet op te pakken, want die krengen kunnen enorm bijten, maar deze deed helemaal niets. Hij was zo suf dat ik hem niet buiten wilde zetten, want dan werd hij meteen weer gegrepen. Dus heb ik hem in een doos in de donkere badkamer gezet, zodat hij even kon bijkomen. Helaas is het diertje dood gegaan, maar dat was wel een mooie gelegenheid voor Evi om ze goed te bekijken en een lesje doodgaan te doen. Ze wilde even voelen hoe zacht hij was, zegt ze ineens: “Hij is dood he mamma, nu kan hij niet meer poepen”. Nou ja, toen moest ik wel weer heel hard lachen. Soms hebben kinderen een vreemde logica. :lol:

@Puck, wat fijn dat er meteen stappen worden ondernomen, welk ziekenhuis ben je geweest? En 2 maanden is idd te overzien. Zo 'n zaadonderzoek is een momentopname, wie weet is het volgende maand wel goed.

Suz@nne, ik ken dat met die katten, onze poes nam vd week op 1 dag tot 2x aan toe dezelfde fazantenkuiken mee naar binnen. Eerste keer weer in de boomgaard gezet en de tweede keer maar aan de buren gegeven, de buuurvrouw werkt op een vogelopvang, 's avonds heeft het kuikentje onder hun kip gezeten (die was toch aan het broeden en de volgende dag heeft de buuf hem meegenomen naar de opvang alwaar hij nu aan het aansterken is om vervolgens als hij groot genoeg is terug te worden gezet in de natuur.

Zaterdagen zonder me ventje is idd erg eenzaam maar het is niet anders.

@Suzanne, tja goede vraag… Vorige week zal wel mn echte ongi geweest zijn, wat dat afgelopen dinsdag was weet ik dus echt niet. Enige manier om erachter te komen is er weer een paar ovu testjes tegenaan gooien!

Hey!!

Vandaag beetje dipje hier, toch wel teleurgesteld over de ongi, hoewel ik nog helemaal niet mag zeuren van mezelf…

@ Puck, wat fijn dat er gelijk actie ondernomen wordt, en dat jij je prettig voelt bij de arts.

@Susanne, heerlijk he die kinder logica :slight_smile:

Onze kat had laatst een vogeltje, toen ik hem even aansprak en door mijn knieën zakte begon hij gewoon te grommen en te blazen. Dat grommen heet hij echt nog nooit gedaan…Blazen in het begin omdat hij heel erg bang was eerst. Tja instinct he :slight_smile:

@ Kim, Dank je, hopelijk gauw een beetje duidelijkheid voor jou. En tja wat vruchtbaarheid betreft…Ik doe mijn best :wink:

@ Nicole, heb vanmiddag babyboom ff gezien via uitzending gemist. En inderdaad heftige uitzending.

Het werd in de uitzending ook al gezegd; Ieder kindje is een wonder, het is echt niet vanzelfsprekend dat je kinderen kan krijgen. En daar ben ik het absoluut mee eens…

Nu even mama mia kijken :slight_smile:

hey meiden!

Lekker weer he ?! :roll: Hier in de buurt is de indian summer festival van start gegaan… nou ik ben blij dat ik er niet heen ga dit jaar. PFFF Je komt toch gewoon onderkoelt thuis!

Verder wat bruinverlies bij mezelf… Was na 2a3 dagen niet meer ongesteld, toen 2 dagen dus niets, en nu weer 2 dagen bruin verlies… :wall: even opschonen ofzo?! Ik heb geen idee.

MIJKE,

Ja babyboom was bijzonder deze keer…En inderdaad, een kindje NEMEN doe je niet. Elke baby is een wondertje! :vlinder:

Gister ook mama mia gekeken. Pierce brosman vind ik niet zo goed kunnen zingen, maar de film is super leuk!!! Lekker meezingen haha :dance: Hopelijk ben je door de film een beetje uit je dipje gekomen. Op naar de volgende rond meis! Positief zijn :smiley:

ESTHA,

hoop dat je testen duidelijkheid geven! Want dit is wel erg vreemd toch?!

En misschien betekende het helemaal niets. Gewoon nog een restje zeg maar… haha beetje vieze praat :silenced:

SUZANNE,

zo schattig zoals je kleine dat zegt. :inlove:

Kinderen zijn super!

Mijn man zei een keer tegen zijn nichtje: pak maar bij de oortjes (hij had een pakje drinken open gevouwen zodat ze aan de zijkanten kon vasthouden) Nou toen pakte ze haar eigen oren vast. hahaha super schattig.

PUCK,

wat klinkt het goed meis! :hug: Echt alsof jullie echt serieus zijn genomen en ze zsm actie ondernemen! Wat fijn!

Nu weet je waar je aan toe bent. Alleen de uitslagen nog. Dat zal wel even spannend zijn. Ook dan zal ik aan je denken en voor je duimen. :pray:

LIESJE,

babyboom heeft elke week echt bijzondere dingen! Vind het erg leerzaam om te kijken en natuurlijk leuk hoe andere er tegenover staan!

Kan jij het wel droog houden?? ik niet hoor!

En wat ga je doen vandaag? Nu je mannetje er niet is??

KAATJE,

je weet vast nog wel hoe je bevalling toen ging dus snap je helemaal dat je dat niet wilt zien.

Ik vind het wel leuk om te volgen maar de bevalling zelf hoef ik echt niet te zien van andere :shifty:

Mijn moeder gaf toen ik zwanger was (goed bedoeld!!) een boek over bevallingen. Die had ze nog thuis liggen. Nou die foto’s die je zag?!! ECHT INGEZOOMD… BRRRRRRR. Heb hem weggelegd en nooooooit meer in gekeken. :sick:

@Mijke: Snap je wel hoor, tis toch iedere maand weer even slikken. :hug:

@Nicole: Hahaha, lekker herkenbaar hoor. Weet nog wel dat ik mn man heb ingeprent dat hij geen foto´s van onderen mag maken van de bevalling. Gatverdamme, dat hoef ik echt niet te zien van mezelf. Kreeg een keer dat soort foto´s bij een kraambezoek in handen, brrrr.

Tis hier inderdaad ook kloteweer. Hoop dat het straks nog wel even droog wordt, zodat ik de honden kan uitlaten.

Ik had gisteren echt ff een rotdag zeg. Onwijs last van mn ongesteldheid, hevig bloedverlies, kramp in mn buik en hoofdpijn. Ben lekker vroeg onder de wol gedoken.

Ik vraag me wel af of de 1e 3 menstruaties die ik al heb gehad niet nog gereguleerd waren door de pil. Die kwamen iedere keer precies op de ´goede´ dag en verliepen ook hetzelfde als toen ik de pil nog slikte. Deze maand kwam mn menstruatie eerder en verloopt hij ook heel anders. Wellicht is dit de eerste keer dat mijn lichaam het echt zelf doet en kan er nu pas een bevruchting plaats vinden? Kweenie hoor, ik kraam ook maar wat uit. :shifty:

hier is het redelijk weer, wel een hoop wind (stormt gewoon) en af en toe een zonnetje.

Mijn mannetje was alweer vroeg thuis, elf uur reed de bus alweer voor. Ze hebben alleen het een en ander opgeruimd en hadden toen geen zin meer om voor 2 uurtjes gereedschap uit te laden. Vanmiddag even shoppen, heb een leuke bikini gezien maar heb nog even ventje (nou ja ventje, hij is bijna zo breed als hij lang is, haha) zijn goedkeuring nodig.

En nee ik kan het ook niet drooghouden bij babyboom. Je NEEMT idd niet even een kindje. Ik heb gelukkig heel veel steun aan de mensen om mij heen, bijna iedereen weet ook dat het bij ons niet vanzelf gaat.

Mijn ei zit er weer aan te komen, heb een beetje buikpijn. Zo nog maar een keertje klussen.

Ik hoef bevallingen van een ander ook niet te zien, weet ondanks dat ik het nooit heb meegemaakt dat het geen pretje is.

suzanne,

je theorie klinkt logisch maar of dat echt zo is… geeeen idee :roll:

ALs ik naar mezelf kijk merk ik wel dat mijn krampen erger zijn dan als wanneer ik de pil gebruik en een stopweek heb.

Dus hopen dat je deze ronde raak schiet aangezien alles nu echt zou moeten werken :inlove:

Liesje,

Als jouw man net zoals de mijne is dan vind hij elke bikini prima hahahaha

Het enigste wat hij vind : liever een bikini dan een badpak… :lol: zo min mogelijk aantrekken hahaha

Moet zeggen dat ik ook een super mooi badpak heb voor tijdens het babyzwemmen. Want als tess 1 ruk geeft aan mijn topje nou ja… :roll:

Hey!!

@Nicole, was in ieder geval even afleiding gisteren, daarna Grease ook nog maar even gezien…Hier regen en wind, dus ben blij dat ik binnen zit :wink:

Komt denk ik ook beetje van de ongi, voel ik me altijd beetje minder…

Vreemd dat je zo ook 2 dagen niets had…en nu wel weer wat. Heb ook geen idee wat het kan zijn. Hopelijk opschonen voor een nieuwe start :wink:

Daar mag ik in ieder geval blij om zijn mijn cyclus is vrij stabiel…

@ Susanne, balen van je ongi, ze zouden er toch wat op moeten bedenken dat we die week, of in ieder geval dat rotgevoel kunnen overslaan :slight_smile:

Misschien dat je lichaam inderdaad langer de tijd nodig heeft om te ontpillen. Ik ben gestopt en zit eigenlijk nog steeds vrij regelmatig. een keer 25 dagen en keer 30 voor de rest 27/28 dagen. De krampen zijn nu wel wat erger. Maar dat is dan ook alles. Hopelijk gaat het voor jou deze ronde lukken, en doet je lichaam het allemaal zelf.

@Liesje, hopelijk springt je eitje heel ver en zwemt het zaadje heel hard, en dan is het RAAK! :smiley:

hey meiden!

Heb de bolderwagen opgehaald en hij was (gelukkig) groter dan ik dacht.

Amper gebruikt door de mensen. dus daarom dachten ze: we verkopen hem maar. Nou hij komt hier goed van pas! Tess was er meteen blij mee toen ik haar er in zette!

:inlove:

En natuurlijk reed ik verkeerd terug waardoor we in de file kwamen :shifty: Vrouwen achter het stuur!! hahaha

Wat leuk Nicole, vooral ook dat Tess er blij mee is :slight_smile:

Haha tja en vrouwen achter het stuur…Mannen zijn

ook niet alles hoor :wink:

nee klopt.

Maar die van mij is vrachtwagen chauffeur dus die zegt dat steeds! hahaha Ik rijd (vind ik zelf) erg goed. Zelfs inparkeren lukt!

Maar ja… vreemde omgeving en een afslag missen… dan ga je verkeerd he?! haha gelukkig kon ik snel weer de weg vinden. :lol:

nou wij gaan weer verder vaderdag vieren. Fijne dag nog!!

@ Nicole, gaaf joh die bolderkar!

Vraagje aan jou want jij was toch ook bezig met het kopen van Teva’s voor je dochtertje. Ik ben online aan het kijken maar lees overal dat ze groter vallen dan de eigenlijke schoenmaat, wel een maat kleiner. Weet jij daar inmiddels meer van? Ik heb ze wel bekeken toen ik met mn moeder weg was en zagen er inderdaad groot uit. J.oy heeft maat 20 van schoenen dus denk dat ik dan 19 moet hebben?

@Nicole: Leuk joh, veel plezier met je bolderkar. :thumbup:

@Estha: De maten van Teva zijn idd een beetje raar. De maten gaan met stappen van 2 omhoog en ze werken met halve maten. Ze vallen idd groot, waarschijnlijk heeft jouw meisje nu 18,5 nodig.

Evi heeft nu maat 23/24 en haar 20,5 tevaatjes zijn nu net te klein. Ik heb dus nu 22,5 gekocht, want dat is de eerste volgende maat. Deze zijn nog een beetje ruim, maar omdat je met klittenband werkt is dit niet zo erg. Zelf vind ik die met een grote flap aan de bovenkant wel veel fijner, dan de sandaaltjes met alleen bandjes, daar kreeg Evi drukplekken van waardoor haar voetjes kapot gingen. Ze zijn wel wat duurder, iets meer dan 30 euro bij Perry Sport.

Vandaag gezellie met zn drietjes naar het zwembad geweest. Voor Evi hebben we nu een grotere maat bandjes gekocht, zodat ze beter blijft drijven. Ze vind zelf dat ze nu heel goed kan zwemmen hihi.

Daarna lekker lui op bed gelegen met zn allen haha. Hoezo een luie zondag, tis toch rotweer.

Morgen sporten en dan bij mn ouders naar de bieb met Evi en op jacht naar zomerschoentjes voor Evi, want ik ben nog steeds niet geslaagd. :?