Februari/Maart stoppers 2006( deel 2)!!

@Denise wrote:

mijn haren zijn zeker erg rood maar wel gaaf :thumbup: Hou wel van experimenteren met mijn kleur en kapsel.

Nog een fijne avond allemaal!





kuzzz




Moet mijn haar ook weer eens verven. Krijgt weer een peper en zoutkleur. Niet zo interessant. Moet ik mijn wederhelft weer eens lief aankijken want die verft ze altijd. :mrgreen:



Liefs Pinot

Over haren verven/blonderen gesproken… Wie o wie kan me het echte antwoord geven…Mag het nou wel of niet als je zwanger bent??



Ik hoop van wel, anders wordt dat flink afzien voor mij…



Verder klussen wij er ook nog op los… Mijn vruchtbare periode is in principe voorbij…Iig volgens de banner, maar geloof niets van die banner…(of vinden we het gewoon leuk :oops: )



Jorien, 3x de eerste cyclus zwanger…Jeetje…Ben erg benieuwd naar jouw tips…



Dames, ik ga lkkr klu…eh slapen… Trusten allemaal!!



Dopey, ga je nog steeds zondag testen???



Krystle

Goedemorgen dames,



ik heb gisteravond eigenlijk niet zoveel gedaan :oops:

Ik heb csi zitten kijken en nog een stukje van prisonbreak.

Die andere serie heb ik helaas even gemist :?



@dopey heb je al verschijnselen van de :twisted: of nog niet :?: Ik ben echt hartstikke nieuwsgierig :mrgreen:

@Krystle wrote:

Over haren verven/blonderen gesproken… Wie o wie kan me het echte antwoord geven…Mag het nou wel of niet als je zwanger bent??



Ik hoop van wel, anders wordt dat flink afzien voor mij…



Verder klussen wij er ook nog op los… Mijn vruchtbare periode is in principe voorbij…Iig volgens de banner, maar geloof niets van die banner…(of vinden we het gewoon leuk :oops: )



Jorien, 3x de eerste cyclus zwanger…Jeetje…Ben erg benieuwd naar jouw tips…



Dames, ik ga lkkr klu…eh slapen… Trusten allemaal!!



Dopey, ga je nog steeds zondag testen???



Krystle






Je hoort verschillende verhalen over het verven van het haar. Vroeger adviseerde ze om je haar niet te verven als je zwanger was maar tegenwoordig is de samenstellign van verf een stuk milder dan toen. Toen ik zwanger was van Milou verfde ik gewoon mijn haren en volgens de kapster kon dat absoluut geen kwaad, dus…





kuzzz

Volgens mij mag je, je haren gewoon verven, Zal het zelf niet zo snel gaan bleken omdat er dan wel echte chemische stoffen gebruikt worden. Er zijn wel dingen die ik niet meer zo snel zou doen als ik zwanger ben, bijv niet onder de zonne bank geen sauna niet meer op de motor.



Hier begint de tijd van afwachten nu af, heb niet het gevoel dat het deze keer raak is, maar we hebben ook niet super veel geklust.

Hai meiden,



Het was inderdaad gisteravond niet zo druk als anders. Ik wil alleen even iets in de groep gooien. Ik had twee dilemma’s. Allereerst wilden wij in juni graag mee op vakantie met de duikschool naar Egypte. Maar… als ik zwanger ben mag ik niet duiken en aangezien je het van te voren moet doorgeven (zo ongeveer nu) of je meewilt zou je dus een aantal maanden niet zwanger mogen raken en dat willen niet meer uitstellen (tenminste als we groen licht krijgen van de cardioloog). Maar de oplossing heeft zich vanzelf aangediend. De eigenaar van de duikschool vroeg aan mijn man of we niet meewilden op vakantie, mijn man zei toen of hij niet zeker wist of ik wel mag duiken ivm mijn hart. En wat bleek, ik mag ook gewoon mee om wat te snorkelen. Dus… beslisssing genomen, nu nog even vrij vragen op werk.



Het volgende dilemma ligt wat lastiger. Ik zou graag van baan verwisselen maar ik wil ook zwanger worden. En ik weet dat een hoop mensen zeggen dat een werkgever het kan verwachten rond mijn leeftijd maar het lastigste vindt ik het volgende. Ik heb een opzeg termijn van drie maanden bij mijn huidige werkgever. Als ik blijk net zwanger te zijn op het moment dat ik die nieuwe baan accepteer dan ga ik daar pas aan de slag als ik 4 maanden zwanger ben. Dat kan ik niet echt meer verbergen dan denk ik en dan kan ik er in mijn proeftijd uit geknikkerd worden.

Maar ja het kan ook nog wel anderhalf jaar duren voordat ik zwanger ben en dan moet ik zo lang wachten voordat ik een nieuwe baan aanneem.

Ik heb voor mezelf al besloten dat ik wel zie hoe het loopt (en dat ik al heel wat voor mij aangezien ik nogal plannerig ben) maar het blijft me bezig houden. Ik ben altijd bang voor negatieve reacties van bijv. nieuwe collega’s etc. Maar ik vind ook wel weer een kindje belangrijker dan mijn werk. HHHEEELLLLLPPPP wat is dit lastig, of stel ik me nu weer aan.



Sorry, voor dit lange verhaal, wou even mijn ei kwijt.

@mosje je stelt je helemaal niet aan hoor :!:

Het is toch logisch dat je met dit soort vragen zit.



Gelukkig kan je wel lekker op vakantie en kan je daar ook snorkelen :smiley:



Wat een nieuwe baan betreft heb je al leuke banen gezien?

Ik weet nog toen ik een andere baan zocht het kan best een tijdje duren.

Als je echt een andere baan wilt dan kan je altijd sollicitatiebrieven schrijven en dan merk je vanzelf wel wanneer je op gesprek kan komen. Messchien duurt het wel zo lang allemaal en ben je dan al zwanger en besluit je om toch nog even bij je huidige baan te blijven.



Ik vraag me af je hebt een opzeg termijn van drie maanden kan dat wettelijk gezien wel? Is het niet zo dat het voor iedere baan een maand is?

Ik weet het niet zeker hoor maar ik dacht dat dat wettelijk bepaald was net zoals je proeftijd.

Goedemorgen allemaal, ik kom net van de fysio fitness :smiley:

Ik heb nog steeds geen ongi klachten, dus als ik zondag negatief test maak ik me wel druk!



@Mosje.

Ik zou gewoon voor het zwanger worden gaan en van baan verwisselen.

Ik maakte me ook altijd druk om werkgevers, maar ik heb geleerd dat je toch altijd een schop nakrijgt.

Ik ben er zelf 2 keer uitgegooid ( geen contract velenging ) wegens mijn hernia.

De eerste keer omdat ik 5 weken ( dat is veel met een hernia zeg ) rust heb gehouden. Ik heb toen zelf tegen de arbo gezegd dat ik weer aan het werk ging maar dat hoefde nieteens. Vanaf dag 1 dat ik terug kwam werd er gezegd dat mijn contract niet verlengd werd.

Sterker nog de uitzendkracht die op mijn locatie erbij was gezet ( ik was cateringbeheerster ) kreeg een bos bloemen en ik kreeg niks.

Nu ben ik dan 2,5 jaar later geopereerd op 17 november en ik had een detacheringscontract bij het uitzendburo ( mijn derde half jaar contract ).

Op 31 december liep dit contract af en werd niet verlengd.

Het mooie is dat ze me vergeten zijn aan te melden bij het uwv als ziek uit dienst, 2 aangetekende brieven en een hoop mailtjes later is dat gebeurt op 24 januari :shock: . Het uwv is ook niet zo vlot en daardoor ben ik nog steeds niet bij de arboarts geweest ( wel bij een reintregartiearts die geen gegevens had ). Ook mijn geld is niet in orde omdat ze een schatting gemaakt hebben ( 7,50 netto per dag :wall: ).

Ik moest de loonstroken van de laatste 13 weken dat ik gewerkt heb opsturen voor 24 feb, en nog is er geen juiste berekening gemaakt.



Al met al, Wij gaan gewoon voor een kindje want als ik ergens op moet wachten dan kan het over 10 jaar nog niet.

Als ik al werk vind dan krijg ik toch weer een half jaar of jaar contract en gooien ze me er ook weer uit als ik zwanger blijkt te zijn, en begint het trage gedoe weer opnieuw.



Je kan nooit in toekomst kijken, ikzelf heb alleen geleerd dat ik zelf met mijn man ons leven bepaal en dat we het niet van andere ( werkgevers e.d ) af laten hangen.



Wat een verhaal zo in de ochtend :mrgreen:



Succes met je beslissing, mag ik weten wat voor werk je wilt gaan doen?



Groetjes Dopey.

Hai Dopey en Vlinder,



Wat een drukte alweer zo op de vrijdag ochtend. Maar wel lekker, kan ik er even rustig met jullie over kletsen.



Momenteel ben ik werkzaam op een accountantskantoor in de controle praktijk en dat betekent dus lange dagen en veel gestress.

Ben momenteel veelvuldig in gesprek met een werving en selectie bureau over een andere functie met name bij een interne accountantsdienst. Voordat ik in het ziekenhuis kwam had ik een afspraak staan bij de ING maar ja die ging dus even niet door. Nu hebben ze een functie bij KPN en ik ben toch wel erg geinteresseerd. In ieder geval weet ik dat ik mijn opleiding en ervaring binnen een week een nieuwe baan heb, dus eigenlijk hoef ik me geen zorgen te maken. Maar gek genoeg doe ik dat wel. Als ik dan het verhaal van Dopey lees dan denk ik, ze heeft groot gelijk wat is er nu belangrijker in het leven. En het krijgen van een kindje komt nooit helemaal uit, ook al wil je het enorm graag. Maar een ding weet ik wel, ik wil graag kinderen dus moet ik daar in ieder geval voor gaan.



He dopey trouwens erg spannend, hoe hou je het uit om te wachten met testen.

Toen wij vorig jaar begonnen met voor het echie te gaan, toen was ik vrij regelmatig om de 30 dagen. Ineens duurde het 35 dagen en toen dacht ik echt, ik ben zwanger. Nou mooi niet he, test was hartstikke negatief en op dag 36 kwamen die :evil: :evil: tevoorschijn. Wil niet zeggen dat dat bij jou het geval is. Ik zou gewoon lekker testen. Bovendien ben ik ook wel nieuwsgierig. Zou toch geweldig zijn de eerste zwangere!!! En als er een schaap over de dam is volgen er vast meer.

Hey dames,



Ik ben het er absoluut mee eens dat je kindje en je gezin boven alles gaat… Ik zou daar ook voor willen gaan… Helaas is dat financieel niet altijd mogelijk denk ik…



Ik zit btje in dezelfde situatie als Mosje. Ik heb het niet mega naar mijn zin op mijn werk. Zou graag een andere baan willen (dichter bij huis).



Kan me goed voorstellen dat een nieuwe baas je eruit gooit als je tijdens t eerste jaar al direct met zwangerschapsverlof gaat… Mijn dilemma is nu dat ik wel vastigheid heb. Heb een vast inkomen en ik weet dat ik hier straks minder kan gaan werken als we een kleine hebben…

Die zekerheid vind ik op dit moment eigenlijk belangrijker. Zonder mijn inkomen en met een kind gaan wij t financieel echt niet redden denk ik…



Dus vanuit mijn hart ga ik hier weg, maar financieel gezien moet ik nog even wachten…

Wel houd ik mijn ogen open…Als ik mijn droombaan tegenkom kan ik die natuurlijk niet laten schieten…



Daar komt ook nog bij dat mijn man op zoek is naar een andere baan…(hij wil ook een dag voor de kleine zorgen, maar kan bij zijn huidige baas niet minder uren werken)

Ik vind dat een van ons beiden een vast contract moet hebben… Hij is nu aan het solliciteren op een functie bij ons in de buurt voor 36 uur en meer salaris!! Ik hoop dat hij het gaat worden!!



Tegen de tijd dat ik bevallen ben heeft hij (hopenlijk) een nieuwe vaste baan en kan ik gaan zoeken…

Daarbij ga ik minder werken als ik een kleintje hebt…Dat stemt mij ook al heel goed… Tis niet heel erg hier, maar het kan wel beter…



Leuk vooruitzicht dat je mee kan op vakantie!!!



Wij moeten/ willen verbouwen dit jaar (voor de kleine) dus denk dat vakantie er niet in zit dit jaar… Ach ja, verbouwen is ook wel leuk!! Wie weet een weekendje weg, of een last minute…You never know!!



Ik ga weer aan het werk… Nog een half dagje dan heerlijk weekend!!



Liefs

Ben blij dat ik niet de enige ben met dit ’ probleem’. Ik heb misschien wel een wat luxere positie aangezien ik weet dat ik overal werk kan krijgen. Daar ben ik dus niet zo bang voor, waar dan wel voor zullen sommige denken. Nou ik zou toch niet graag met een aantal maanden zwangerschap op straat komen te staan, met een dikke buik wordt ik nergens aangenomen en een uitkering zie ik niet zo zitten.



Inderdaad Kristle ik zou in ieder geval mijn ogen en oren open houden. Wel lekker als je man ergens anders aan de slag kan en dan 36 uur kan gaan werken. Dat zou al een vooruitgang zijn, dan kan jij dat jaar erop misschien van baan wisselen. Is het echt heel erg op werk of is het nog te doen? Ik heb het in principe met mijn collega’s erg naar mijn zin alleen het vele gestress en veel reizen ben ik een beetje zat. Alhoewel ze tijdens mijn ziekte (en het management is ook op de hoogte van de eerste zwangerschap) enorm aardig en behulpzaam zijn geweest.

@Mosje, zondag ga ik testen :mrgreen:



Ik ben het er mee eens dat je ook financiele zekerheid nodig hebt.

Mijn man heeft gelukkig een vaste baan.



Wij hebben ook bepaalde keuzes gemaakt toen ik mijn eerste baan dreigde te verliezen, zoals geen huis kopen maar huren ( 5 kamerwoning, we zaten in een flat ).

Wij rijden een auto die in de maand vrij goedkoop is.

daarintegen heb ik wel mijn paard, en hebben we een leasepaard op moeten zeggen.



Toevallig gaat mijn paard naar het rusthuis, wat mij ook weer de helft van het stalgeld oplevert en alle andere onkosten worden goedkoper.



Ik bedoel maar, dat er altijd wel iets aan te passen is.

En in mijn situatie weet ik dat ik toch weer ergens begin met contracten, die ze zomaar niet hoeven te verlengen, en daar kan ik geen rekening meehouden.



Ik moet wel zeggen dat de plannen e.d klaar zijn om een kleinschalige webwinkel te openen, alleen kan ik hem nu nog nietinschrijven bij de kvk en opstarten door het uwv.

Ik heb ook mijn ondernemersdiploma e.d en de nodige ervaring dus ik weet daarin wel aardig mijn weg te bewandelen.

Dit wil ik opstarten omdat ik het leuk vind en ik altijd een centje heb om op terug te vallen.



Hiebij wil ik uiteraard wel gewoon weer part time gaan werken, maar ze moeten me maar nemen zoals ik ben zwanger of niet, ik hou daar geen rekening mee.



@mosje, stress is niet goed voor je gezondheid, en als je in een stress situatie zit terwijl je zwanger bent en/of een kindje hebt wordt het daar ook niet beter op.



Ik kan alleen niet in jou portomonnee kijken natuurlijk :mrgreen:



Groetjes Dopey.

Hai Dopey,



Je hebt helemaal gelijk stress is verre van goed. Maar ik maak me soms overal druk om. Mijn man zegt altijd dat ik alleen maar beren op de weg zie. Geld is in principe niet het grootste probleem. Als ik tijdelijk een uitzendbaantje zou hebben zouden we het nog makkelijk redden. Mijn man heeft een goede opleiding en baan en dat geld voor mij ook. Dus we hebben genoeg om op terug te vallen.



Het helpt me enorm om het hierover is met mensen te hebben die ook dezelfde overwegingen maken omdat ze ook een kindje willen. Ik ben al een stuk positiever gestemd en heb gewoon echt mijn beslissing genomen. Ik zie wel hoe het loopt. We hebben een dak boven ons hoofd en er staat elke avond weer eten op tafel. Wat hebben we eigenlijk nog meer nodig (financieel gezien dan he). En een beetje problemen in de werksfeer in ruil voor een kindje. Ik zou zo ruilen!

Hey Mosje, da’s een lastig probleem. Ik ga ook op zoek naar wat anders, maar pas als ik bevallen ben. Ik moet elke dag ongeveer 2 uur reizen en ik kan niet minder werken bij deze werkgever. Dan zoek ik iets in de buurt van huis en waar ik minder kan werken…alleen vertel ik het niet op mijn werk, want dan kunnen ze nog wel eens dwars gaan liggen… :evil:

Het nadeel is dat ik er lekker verdien en het goed met mijn collega’s kan vinden, dus dat zal wel moeilijk worden om weer te vinden.



En wel gaaf dat je lekker kan gaan snorkelen :dance:



Denise, rood haar gaaf zeg ! :shock:

Heb het ooit eens roodbruin geverfd en dat vond ik van mezelf al zeer gedurfd hihi.



He Angel, hoop dat het goed gaat met het afbouwen van de medicijnen…het gaat zeker helemaal goedkomen hoor :-*







Groetjes weer!

hoi meiden,





Ik ben van nature ook iemand die graag alles van tevoren wil regelen en plannen. Voordat we besloten ervoor te gaan heb ik eerst aan mijn teamcoördinator gevraagd of het mogelijk was om de vrijdag vrij te zijn en dat ik eventueel een weekend extra kan werken. Ze zei dat er altijd wel een mouw aan te passen is. Ik wilde eigenlijk een baan zoeken bij mij in Rotterdam maar besef nu dat waar ik nu werk het nooit meer zo goed voor elkaar krijg als ergens anders, dus blijf ik in Spijkenisse.

Financieel redden we het net als ik niet zou werken( huis gekocht op 1 salaris). Maar de extra dingen vind ik toch belangrijk en ik moet er niet aan denken om heel de dag thuis te zitten :thumbdown:



Dus Mosje, je moet op je gevoel afgaan. Het kan inderdaad nog lang duren eer je zwanger bent( wat ik niet hoop natuurlijk) en dat je met tegenzin naar je werk gaat is toch ook niet de bedoeling. Ik wens je veel succes met jouw beslissing :pray:



kuzzz

Mosje,

Mijn werk is niet zo erg dat ik het niet lang meer volhoud hoor!! Maar ik mis hier en daar wat creativiteit in mijn werk. Tis vaak wat saai. Daarentegen heb ik wel hele leuke collega’s en werk ik in een niet slecht betaalde branche…

Mijn voornaamste reden om een andere baan te zoeken is de reisafstand… Ik zou het prettiger vinden om vlakbij huis te werken als ik een kindje heb…



Kippie, vervelend dat je straks niet minder kan gaan werken bij je huisdige werkgever!! Ik begrijp dat je nu (en als je zwanger bent) nog niets tegen je werkgever zegt over je plannen…Je moet geen gras maaien voor je gezaaid heb (zioets iig)…



Krystle

Oja nog een vraagje…



Mijn man moet aan de antibiotica ivm een ontsteking in zijn kies… Weten jullie misschien in hoeverre dit invloed heeft op zijn sperma???



Krystle

volgens mij niets hoor. Maar weet het niet zeker :think:





kuzzz

Krystle, volgens mij maakt het niet uit hoor. Antibiotica kan alleen schadelijk zijn als je zwanger bent en aangezien jij het niet inneemt.



Mosje, inderdaad erg lastig om zo te moeten kiezen en vooral voor iets wat nog onzeker is. Als je dan ook nog zwanger wilt worden. Ik zou alleen zeggen volg je hart, want daar wordt het gelukkigst van.



Bij ons was er ook nog twijfel nu voor een 2e of over 4 jaar. Ik studeer nog en mijn vriend is muziekleraar. We hebben het niet zo breed, dus ik werk af en toe nog in een winkel. Mijn studie ligt nu een jaar stil, maar ik wil in september weer beginnen. Dan moet ik nog 2 jaar studeren in deeltijd en dan heb ik mijn diploma voor leraar natuur- en scheikunde. Daarna wil ik weer 4 jaar gaan studeren maar dan in voltijd voor verloskundige. Ik ben tijdens de lerarenopleiding erachter gekomen dat ik verloskunde erg leuk vind. Maar ook een 2e kindje wilden we graag, dus zomaar van studie switchen ging niet. Nu ga ik nog 2 jaar in deeltijd de lerarenopleiding afmaken, zwanger worden:pray: en daarna ga ik weer 4 jaar voltijd studeren om te worden wat ik wil worden.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, maar wat ik wil zeggen is dat je soms dingen op moet geven om er gelukkiger en beter uit te komen. Ik ben ook zo’n impulsief type dus des te moeilijker om dingen op de lange baan te schuiven. Maar ik zou zeggen volg je hart en doe wat goed is. Alles komt altijd op z’n pootjes terecht.



:oops: beetje lang!

Hai meiden, door jullie reacties zie ik het wat meer van de positieve kant. Inderdaad alles zal wel op z’n pootjes terecht komen. Daar moet ik alleen af en toe wat meer vertrouwen in hebben.



Kristle, ik kan geen antwoord op je vraag geven. Ik heb alleen een keertje ergens gelezen dat als je mannetje een griepje heeft of zoiets, dat dat invloed heeft op de kwaliteit van het sperma. Of het waar is wat ik gelezen heb weet ik niet??!!