Lekker dan Kim :?
Ik denk ook wel dat je gewoon in een achtbaan kan gaan hoor, maar ik zou niet alle achtbanen van het park gaan uitproberen haha. Zo pril in de zwangerschap zit er nog zoveel weefsel om de embryo heen, denk niet dat dat veel kwaad kan.
Ik vind dat je wel gewoon af en toe een wijntje kan pakken hoor, maar ik zou het dan wel bij 1 glaasje houden en natuurlijk helemaal stoppen als je weet dat je zwanger bent.
Nog een keertje voor Maria:
Ik ben Suzanne, 31 jaar en woon met mijn dochtertje van 2 jaar, man, 2 honden en 2 katten op een woonark aan de Lek. Momenteel ben ik fulltime mamma, maar ik ben wel weer aan het rondkijken naar een baantje.
Leuk meiden, dat jullie toch de moeite nemen je nog een keer voor te stellen. Weet ik iets beter met wie ik in dit topic zit!
@Kim, zwaar lullig. Ik zou denk ook echt over de rooie zijn. En ik vind het wel een beetje lomp dat ze je gewoon twee uur hebben laten staan wachten. Als je iemand niet kan bereiken, dan neem je toch de moeite om iemand als nog op de hoogte te brengen?
@Rest; ik heb zelf nog geen ervaringen met zwangerschap. Maar ik zou geloof ik niet zo snel meer in een achtbaan stappen, geloof ik.
Ik heb vaak gehoord dat alcohol tijdens de zwangerschap niet goed is, maar dat een wijntje zo nu en dan geen kwaad kan. Gaat hier hetzelfde op als bij een glas rode wijn per dag. Zitten daar goede stofjes in die je tijdens je zwangerschap ook wel kan gebruiken?
Goedemorgen allemaal!
@ Maria: Ik ben Karen, 35 jaar, woon in ZuidHolland. Heb al een zoon van 7 en ga dus met mn nieuwe vriend voor een 2e kindje. (Voor mn vriend is het de 1e)
Jammer dat het zonnetje zich waarschijnlijk niet laat zien vandaag. Nou Ik zal niet klagen heb nl heerlijk van het zonnetje genoten afgelopen dagen! Avondje op stap met de meiden was ook leuk. Gooise vrouwen gezien, erg grappig!
Over achtbanen, nou daar durf ik toch al niet in dus dat is geen dilemma voor mij, haha
Over alcohol. Ik drink alleen in het weekend en op een feestje wel s een glaasje en dan ook wel s een glaasje meer. Ik heb me voorgenomen dat ik niet of nauwelijks drink rond mn eisprong tot mn nod. En dan zien we het wel. Wil ook wel een beetje blijven genieten hoor van een glaasje lekker in het zonnetje op het terras
Het weekend voor ik een positieve test had van mn zoon was ik flink gaan stappen, roken, drinken… Dat ik zwanger bleek was een kadootje. Was daar toen ook helemaal niet mee bezig… tijdens mn zwangerschap heb ik me dus flink zorgen gemaakt of ik geen schade had aangericht… en gelukkig bleek dat niet zo te zijn! Niet dat ik daar nu mee wil zeggen er lekker op los te leven… Ik zal dit keer wel wat voorzichtiger zijn maargoed nu kiezen we er ook voor, dat was toen niet. (Maar hij was niet minder gewenst hoor, begrijp me niet verkeerd. Heb er alleen wat langer over gedaan om aan het idee te wennen dat ik mama zou worden )
Hoe is het met jou Cindy? Nog ziek? En weer een beetje bekomen van het feit dat je toch ongi bent geworden?
Nou ik ga maar even aan het werk, heb niet zoveel zin maargoed het moet!
Fijne dag vandaag!
Grt K
Goedemorgen iedereen weer…vanuit kantoor in Doetinchem ben ik er weer gister drukke dag gehad dus niet online geweest en een hoop berichten gemist zie ik.
Nou zal met ook even opnieuw voorstellen:
Ik ben Claudia en woon samen met Jurgen in een klein dorp in de Achterhoek. we hebben samen een dochter Sidney van 1,5 jaar.
een onwijs lekker ding die heel vrolijk en druk is.
Verder hebben we 3 honden waarvan 2 sharpei’s en 1 klein zwart (ettertje) bastaardje.
@iedereen als het zover is dat ik eventueel zwanger ben op dat moment zal ik het voor de zekerheid navragen bij de Huisarts of verloskundige en kleine hoop dat het geen kwaad kan.
@Estha ik had ook een mirena spiraaltje, en die heb ik net na mijn ongi laten verwijderen en ben nog niet ongi geweest dus ik weet ook niet precies hoe het gaat.
Ik heb de dagen erna ook nog beetje bloeding gehad maar volgens de huisarts is dat puur van het verwijderen.
enne mijn libido is ook omhoog gegaan hoor :D:D
@Nicole ik heb ook wel een kleine hoop dat ik niet uitgerekend ben in Oktober want Sidney is van 15 oktober, maar ach als het zo is dan is het zo maar een gezonde hoop mag altijd.
@Kim jeetje ik zou ook als een gek balen, en kwaad zijn…en dan is Jurgen hier ook vaak de L*L als ik wil tieren :D:D
@Cindy hoe is het nu met je ?? hoop dat je ongi niet al te erg is
Hier hebben we het weekend een feestje en die heeft op laatste moment maar een grote tent gehuurd en gaan we lekker buiten feestje bouwen.
eerst bij de Chinees lekker buffet eten en daarna feestje we hebben weer een leuk weekend voor de boeg.
Mijn nod komt eraan, vorige keer met Sidney heb ik 2 dagen voor Carnaval positief getest en heb geen druppel gedronken.
Dit weekend zal ik ook niks drinken geen probleem, begint toch wel de kriebelen voor mijn NOD.
Kim, fijne collega’s heb je. Echt lullig dat je zo lang hebt staan wachten op niets. Al was ik denk ik na 1 uur wachten al naar huis gegaan.
Cindy, ben je weer een beetje opgeknapt.
Ik zit nu op het wachtbankje, gisteren mijn eisprong gehad en de dagen daarvoor flink geklust. Pfff nu twee weken wachten.
Voor iedereen die vandaag aan het werk is, werkze. En voor alle anderen een hele fijne dag.
@iedereen achteraf blijkt dat ze wel moeite hebben gedaan om me te bereiken maar echt alles wat mis kon gaan fout is gegaan! Ach ik ben er weer boven op haha.
@claudia en loesje hoe gaat het met de zenuwen? wat denken jullie er zelf van nu de NOD zo dichtbij is?
@liesje succes met wachten!
Hier ook eindelijk op het wachtbankje, vandaag was de ovu test minder donker dan gister (en dus nu ook minder donker dan de controlle lijn) dus ik neem aan dat mijn ovu geweest is? (kan iemand me daar duidelijkheid over geven?) Dus in dat geval is mijn NOD inderdaad rond de 11/12de. zooo ontzettend spannend.
Ik begin dus vrijdag op mijn nieuwe baan en ergens voelt het ook dubbel om (met een beetje geluk) over ongeveer 3 maanden te moeten vertellen dat ik zwanger ben… ze mogen je daar niet voor ontslaan en ik denk dat hij ook wel in zijn achterhoofd heeft de kans er is dat ik zwanger wordt op korte tijd maar toch. weet niet… snappen jullie mijn gevoel?
Trouwens toen ik voor mezelf bedacht om misschien een paar maanden niet te proberen gaf ik mezelf nog net geen klap haha dat is echt geen optie voor mij! :lol:
Nog van harte gefeliciteerd Kim met je nieuwe baan! Spannend om vrijdag te gaan beginnen. Ik wens je veel succes. Ik snap je gevoel wel hoor. Ik heb dat namelijk ook wel een beetje. Ik heb sinds 1 maart een nieuwe baan. Ben intern van baan veranderd maar hier op deze afdeling zijn ze niet zo dol op part-timers. Dat is dus een vd redenen dat ik nu full-time werk. Maarja dat gaat natuurlijk weer veranderen als ik nog een kindje mag krijgen. Heb ook werkelijk waar geen idee hoe we dat in het vat gaan gieten aangezien mijn vriend dus week thuis is en andere week niet… De tweede reden dat ik fulltime ben gaan werken is omdat ik samen met mn zoon ben gaan wonen. Sta/stond er dus alleen voor en ja dan moet er brood op de plank komen! Eigenlijk wil ik weer part time gaan werken op het moment dat mn vriend zijn huis heeft verkocht en bij mij intrekt. Dat geeft ons weer financieel de ruimte…
Dus Kim ik heb geen tips voor je, maar ik herken je gevoel
Aan de wachtende op NOD, spannend he! Hier zijn we druk aan de klus. Geen idee of mn theorie van laatst over die evt eisprong van mij klopt maar dat mag de pret niet drukken. We klussen er op los, maargoed daar is niet veel aan veranderd dan voordat ik mn spiraal eruit heb laten halen eigenlijk. Nooit last gehad van een verminderd libido ofzo door gebruik van het spiraal.
Het is een beetje rustig op mn werk, vandaar al het 2e bericht van mij op 1 dag! hahaha
@ ClaudiaJurgen… spannend joh!
@ Liesje… sterkte met wachten! Hopelijk met positief resultaat!
@Kimstroom… jij ook sterkte met wachten en hopen op een positief resultaat. Ik kan me voorstellen dat je het ook spannend vindt mbt je werk!
@ iedereen, fijne avond!
hey meiden een vraagje. Ik heb daarstraks wat steken in mijn buik gehad. Kan ze niet echt vergelijken met iets, kleine steekjes een aantal minuten. Ik heb natuurlijk geen ervaring maar kunnen dit innestelings steken zijn geweest? Of ga ik nu echt overal iets achter zoeken?
Laat me even weten wat jullie denken!
Kim, lijkt me nog wat vroeg voor innestelingssymptomen (als die al bestaan hihi). Het zou natuurlijk ook je eisprong kunnen zijn, voel je de steekjes aan een kant?
nee het was door mijn hele buik. bovendien gaf mijn ovu test vanmorge een negatief dus denk dat mijn eisprong al geweest is. (als ik de ovu testen moet geloven) Ach we wachten gewoon af.
Goedemorgen!
Spannend hoor Liesje en Kim. Afwachten ja, wat moet je anders? Ik ben zo slecht in afwachten,… Ze zeggen altijd, Kaar wat jij in je kop hebt zit ook in je kont
Ik hoop dat het iig iets is mbt een zwangerschap Kim. Ik duim mee hoor!
Fijne dag allemaal
Volgens de telling moet ik nog 3 dagen tot NOD maar het is de eerste ronde dus het kan ook zomaar langer zijn…ben wel benieuwd
al moet ik eerlijk zeggen ik heb het idee dat het deze ronde niet gelukt is, ben al beetje bezig met de volgende ronde…(zo kan het nooit tegenvallen)
Ben dinsdag met Sidney naar de kinderboerderij geweest, heb zo gelachen om haar…ze liep de hele tijd knuf knuf tegen die schapen en geiten zal de foto van haar uploaden als ik thuis ben.
ze vind dieren helemaal geweldig, ook haar konijnen komen geen aandacht tekort.
@kim ik heb ook geen idee wat het kan zijn heb dat nooit gehad.
Dames ook wachten is niet mijn sterkste kant, ben gelijk weer aan het fantaseren.
Ik heb onze eigen showtopic aangemaakt.
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=98854
hier precies hetzelfde hoor liesje! nog 11 dagen…
Spannend hoor voor iedereen die aan het wachten is! Ik ben benieuwd bij wie het het eerste raak is!
Ik zal me ook nog even voorstellen: ik ben 32 jaar woon in de regio Utrecht samen met mijn dochtertje van 15 maanden en mijn vriend. Wij willen nu dus graag een 2e.
Ik weet dus totaal niet hoe ik er voor sta voor wat betreft eisprong en ongesteldheid want met de mirena was ik niet meer ongesteld. Wel dacht ik dus mijn eisprong te voelen vlak na verwijdering maar dat kan ook geweest van het verwijderen. We hebben toen wel geklust maar ik betwijfel of dat de goede periode was. Ik heb sinds vanmorgen wel een ongesteldheidsgevoel maar nog niets te zien…
Ik zou het wel prettig vinden om weer ongesteld te worden want dan weet ik tenminste weer waar ik aan toe ben. Ik ga dan wel een keer ovu testen proberen maar meer om mezelf weer inzicht te geven. Voor mijn dochtertje er was had ik altijd een cyclus van exact 28 dagen.
@claudiajurgen; maar denk je nu dan dat je gelijk weer ongesteld word rond dezelfde tijd als met spiraal? En jij had blijkbaar wel je ongestelheid ondanks de mirena?
@Estha wrote:
@claudiajurgen; maar denk je nu dan dat je gelijk weer ongesteld word rond dezelfde tijd als met spiraal? En jij had blijkbaar wel je ongestelheid ondanks de mirena?
Ik heb het spiraaltje na mijn ongesteldheid eruit laten halen, en volgens de huisarts moet je cyclus gewoon doorgaan dus heb gewoon gerekend als een gewone cyclus…
Hoi meiden,
Sorry paar dagen niks laten horen, druk druk en ziek geweest voel me nog niet helemaal topfit maar het gaat weer de goede kant op.
Menstruatie is weer voorbij over weekje vruchtbare dagen dus nieuwe ronde nieuwe kansen
Wie van jullie mag er nou bijna testen ? Ben overzicht beetje kwijt…misschien lijstje weer eens te voorschijn halen…mijn nieuwe nod is 25-4.
Ik zal me ook nog eens voorstellen: Cindy,30 jaar, woon samen met mijn vriend in Roermond en we hebben een zoontje van net 3 jaar.
Nu dus besloten om voor een 2de ta gaan, we gaan nu ronde 2 in.
Ik werk 32 uur in de gehandicaptenzorg.
Teruglezen is beetje te veel, ga vanaf nu weer op jullie reageren en vaker komen
Wat een pokke weer vandaag, heb ik ook eens 2 daagjes vrij, vanaf za weer 5 lange diensten achter elkaar.
Laterrr :-*
Balen dat je ziek bent geweest! Het heerst wel helaas. Merk het om mij heen ook heel veel.
Ook lekker dat je nu je vrij en fit bent dat het bout weer is… hopen dat het na die volgende vijf dagen weer lekker opknapt.
Hoe ervaar jij het werken in de gehandicaptenzorg?