Februari/Maart 2006-stoppers (deel 7)

Zo, he he … weekend! :shifty:

Wat een gebabbel hier, kan het ff niet bijhouden. Toch even de dingetjes die ik zo heb opgepikt.

Kaatjes, heel begrijpelijk. Ik hoop dat je snel wat duidelijkheid hebt en het liefst natuurlijk hele mooie duidelijkheid!! :thumbup:

Pinot: Dat klinkt goed zeg, dat haar. Hoe was de reactie van hubbie??

Lotje: http://www.babybrabbel.org

Hoop: Fijn dat je even wat laat horen.

Hier is het een gekkenhuis geweest deze week. :wall: Ben veel te druk geweest en dat gaat zich uitbetalen. :wall: Maar goed, het was wel leuk bijna allemaal. Van het weekend gelukkig wat relaxter. Maandag ws ik de hele middag in Amsterdam, dinsdag gesport en gewerkt, woensdagochtend mantelzorgen bij mijn Oma (uur rijden ook nog) en gisteren tot laat bij mijn zwager gezeten. Wel erg gezellig. Mijn zwager is een hele gave vent. We hebben erg veel lol en soms hele diepe gesprekken, we hebben best veel gemeen en ook dezelfde humor. Gisteren was van de diepe gesprekken. Meestal slaap ik daarna slecht omdat het in mijn hoofd blijft zitten malen. Maar het is het zeker waard. Heel leerzaam vaak. Gisteren ging het over stijfburgerlijkheid, muziek voorkeuren en natuurlijk de recente politieke ontwikkelingen. Zware kost, wel leuk. Ik heb in ieder geval weer wat muziek om door te spitten. :dance:

Ok, ga ik nu weer aandacht geven aan mijn kanjer. :inlove: Ben uitgebreid aan het koken. (in de oven, dus ik kan tussendoor best even hier zitten… :mrgreen:)

Fijne avond! :**:

Ik heb het vanavond stevig op een zuipen gezet. Toastje filet erbij, kan mij het bommen ik ben ongesteld!!!

Morgen mijn roes uitslapen en de prijs betalen in de sportschool…

:mrgreen:

@Sisil, moet kunnen hoor, je mkoet ook genieten van het leven!

@Kaatjes, ik snap je wel hoor :wink: doe rustig aan meid!

@Pinot klinkt als een leuk kapsel, wat zei je hubbie?

@Hoop, doe je best met tempen he!, alles komt goed!

@Denise, ik hoop dat het een beetje gaat met je nek?

@Lotje, zo ben je hard bezig geweest? :mrgreen:

Ik ga even stiekem kijken wie er bijna aan hun nod zitten!

Groetjes Dopey.

Lotje: Ik had eerst halflang haar en nu dus lekker kort. Hubbie kwam thuis, keek naar mij en riep vervolgens: “liefie waar ben je nou, ik kan je niet vinden” en liep zo het huis door. :think: :think: :mrgreen: :mrgreen: Hij vindt het wel leuk hoor!!!

Sisel: klinkt leuk zo’n zwager en van die diepgaande gesprekken. En een keer lekker doorzakken is ook erg prettig!!!

Dopey, hoe is het met jou. Ben je al misselijki. Dat begon bij mij zo rond de 6 weken. Heb er vooral 's avonds nog veel last van. (ze kunnen het beter avondmisselijkheid noemen en plaats van ochtendmisselijkheid :mrgreen: )

Ik heb al een paar dagen last van mijn nek (en daardoor hoofdpijn). Normaal neem ik dan een ibuprofennetje en dan is het zo over. Maar ja, dat mag nou dus niet. Nu zit ik dus met die stinkzalf van VSM te smeren. Werkt nog niet zo goed. Maar ja, je kunt niet alles hebben. Het regent hier trouwens nog steeds.

Liefs Pinot

@Pinot, ik ben inderdaad regelmatig misselijk deze week, en dan van s’morgens tot s’middags en dan knap ik wat op!

Maar we klagen niet :sick: :mrgreen:

Heb je geen rooie lamp die je even op je nek kan zetten?

Groetjes Dopey.

hai hai!!!

Leuke site Sisil, dank je! Ik was een beetje aan het rondkijken op de site, bij baby’s vd maand en toen zag ik ineens het dochtertje van vrienden van ons erbij staan. Wel leuk, die foto is gemaakt terwijl mn mannetje gek zat te doen met hun dochtertje, ze schatert het echt uit op die foto! :inlove: Ik heb gelijk maar even op d’r gestemd!

(Zie foto Natalia op babybrabbel.nl…hint)

Heb je je roes al een beetje uitgeslapen??

@Pinot, vervelend die stijve nek en hoofdpijn :frowning: , die cremetjes stinken inderdaad altijd behoorlijk. Hopen dat het snel een beetje wegtrekt en je weer lekker van je vrije dagen kunt genieten!

Leuke reactie van je mannetje! :lol:

@Dopey, Hmm, vervelend die :sick: ! Wanneer heb je trouwens de eerste afspraak bij de vk, of wordt het toch een afspraak bij de gyn?

Ik ben me toch een partij aan het lanterfanten…ongelooflijk…ik ga zo maar eens douchen geloof ik :oops:

Liefs Lotje

Hallo dames!

Ik heb er al een hele productieve ochtend op zitten! Heb mijn presentatie gegeven op school en het ging goed!!!

Strakjes even naar de verjaardag van mijn schoonmoeder, en alvast besloten dat we morgen lekker naar de sauna gaan met dit druilerige weer!!! :inlove:

Ben gewoon aangekomen :shock: 2 kilo in twee weken tijd!! Da’s voor mij dus echt wel heel fijn want ik ben toch wel iets te mager eigenlijk… (ik weeg nu 55,5 kg bij een lengte van 172cm).

Niet echt de rust in mijn lijf om te reageren :oops: maar dat maak ik de volgende keer goed!

Fijne dag allemaal!!

Jade, dat klinkt goed zeg!

Lotje, wat een toeval! Leuk!

:mrgreen:

Ja nou, ik ben uitgeslapen. Ben al naar de sportschool geweest maar dat is meestal niet zo’n succes na een avondje drinken. Maar goed, beter iets dan niets. Verder doen wij hier bijzonder weinig vandaag. Beetje rondhangen in huis, beetje opruimen enzo. Niks echt zinvols. Het is geen weer ook, het gaat hier af en toe flink tekeer met regen, wind en onweer. Nee, wij blijven binnen vandaag. “Houtkachelweer” zoals Jan Versteegt het op de radio noemde van de week.

Dag!!

Sis, groot gelijk dat je je een avondje hebt uitgeleefd… Voor je t weet kan t niet meer…

Tis inderdaad houtkachelweer…Leuke benaming…

Hier ook weinig gedaan vandaag. Btje opgeruimd enzo, mannetje heeft gevoetbald (begrijp nog niet waarom ze t niet hadden afgelast) en zo gaan we naar een feestje… Een tuinfeestje… Al zal er weinig van de tuin terecht komen…hihihi

Ik heb vanmiddag heerlijk liggen pitten op de bank…

Jade, fijn dat je presentatie goed ging!!

Pinot, sterkte met je nek en hoofdpijn!!!

Denise, hoe gaat het met jouw nek?? Hoop dat je t allemaal nog een btje redt!!

Dopey, balen van je misselijkheid joh… Maar zoals je al zegt… T hoort erbij… Overigens heb ik er (even afkloppen) zeer weinig tot geen last van!!!

Ik ga me klaarmaken voor t feessie…Fijne avond alvast!!

Krys

Hallo dames,

Star, Angelbaby & Bolletje…SUCCES!!!

Hier gaat alles goed.

Vanmorgen had ik verwacht dat mijn temp. wat zou gaan stijgen, maar het tegendeel is waar. Mijn temp. was vanmorgen maar 36,1°C. Ik weet niet of dat normaal is en dat voor je eisprong eerst je temp. daalt maar ik snap er niets meer van!!!

Morgen zien we wel wat hij doet. Ik hoop wel dat ik een duidelijk beeld krijg na deze maand van hoe mijn cyclus is, maar tot nu toe kan ik er nog geen wijs uit!!

Vanmiddag gaan we naar Lelystad voor de bruiloft van mijn schoonzus morgenvroeg. Daar zijn we tot en met volgende week zondag!!! Ik neem mijn laptop mee dus wie weet kom ik van de week nog een keertje langs hier!!!

Liefs,

Hoop

Hieronder nog even mijn temperaturen vanaf 5 mei:

5 mei 2006 - 37,2°C - menstruatie sterk - opgenomen na opstaan.

6 mei 2006 - 36,7°C - menstruatie sterk.

7 mei 2006 - 36,6°C - menstruatie normaal.

8 mei 2006 - 36,4°C - menstruatie zwak.

9 mei 2006 - 36,6°C - menstruatie zeer zwak.

10 mei 2006 - 36,4°C.

11 mei 2006 - 36,9°C - opgenomen na opstaan.

12 mei 2006 - 36,6°C.

13 mei 2006 - 36,9°C.

14 mei 2006 - 36,5°C.

15 mei 2006 - 36,3°C.

16 mei 2006 - 36,5°C.

17 mei 2006 - 36,5°C.

18 mei 2006 - niet opgenomen.

19 mei 2006 - 36,5°C.

20 mei 2006 - 36,4°C.

21 mei 2006 - 36,1°C.

hoi meiden,

Ff weer een berichtje van mij. Nog steeds last van veel pijn in mijn nek vooral s’nachts is het slapen verschrikkelijk. Ik smeer er veel Midalgan op maar de vooruitgang is wel moeizaam. Maar goed, de ha zei dat het minimaal 1 week duurde dus ik moet geduld hebben :?

Gisteren naar een etentje van mijn oma geweest die is 90 jaar geworden. Was echt supergezellig zo met de hele familie kon het gelijk aan iedereen vertellen die het nog niet wist :mrgreen: Best ook wel verdrietig omdat het denk ik de laatste verjaardag is van mij oma. Ze heeft namelijk darmkanker en het ziet er niet al te best uit. A.s woensdag krijgt ze de uitslag van een onderzoek. Ik hoop dat mijn oma de geboorte van haar achterkleinkind nog kan meemaken :pray:

We hebben gisteren geboden op een leuke babykamer op Marktplaats. We gaan vandaag al kijken in Houten of het naar ons zin is. Vnaf half juli is de kamer beschikbaar dus hebben we dan de tijd om alles te behangen enzo. Ik hou jullie op de hoogte.

Ik probeer wat te reageren op jullie berichtjes maar vergeef me als ik de helft heb vergeten :oops:

@ Pinot: Gaaf zo’n metamorfose van je kapsel! Ik hou er ook van om te experimenteren met mijn haar.

@ Hoop: erg onzeker dat van het temperaturen! Veel plezier met de bruiloft daar in Lelystad.

@ Dopey: vervelend die misselijkheid, ik begrijp je helemaal :frowning: Ook hier nog erg misselijk ben maar met mijn medicatie gestopt want dat hielp toch al niet meer.

kuzzz

Hoi!!

Pinot, heb je lekker stuifmeel-vrij uitgewaaid dit weekend? :lol: Ik hoop dat het nu niet meer zo lang droog blijft als vorige week, dan hebben jullie weer wat minder last van tranende ogen en niesbuien allemaal (maar dan mogen de buitjes wel alleen maar 's nachts vallen natuurlijk :wink: )

Grappig hoe je lieverd op je nieuwe coupe reageerde :lol:

Lotje, gelukkig maar dat de pilletjes zo snel werken! Is het ondertussen al helemaal over? En nu maar veel (zure sapjes) drinken om het in de toekomst te voorkomen :wink:

Krystle, wat kan dat dubbel voelen he, je bent blij en trots dat het bij jou zo snel raak is, maar tegelijkertijd heb je een opgelaten en bezwaard gevoel richting mensen bij wie het lang duurt of met veel problemen gepaard gaat… Je hebt er helaas niks over te zeggen, je vriendin weet waarschijnlijk ook wel dat je het haar net zo hard gunt!

Was je feestje gezellig?

Sis, heb je genoten van je avondje? Heerlijk om even zo voor jezelf te kunnen kiezen zonder je af te moeten vragen of het misschien gevaarlijk is he!

Dopey, stiekem ook wel lekker toch, dat je misselijk wordt, dat geeft weer wat zekerheid he! :wink:

Jade, lekker dat je presentatie goed ging :thumbup:

Hoop ,ook hier maar even :wink: Ik denk dat het je eisprong was die dip, dat zie je op de meeste curves, een dipje tijdens de eisprong, om vervolgens te stijgen.

Denise, doe nog maar kalm aan met je nek!

Veel plezier bij het kamertje-kijken vanmiddag!

Hoe is het met de andere dames?

Hier weet ik het even niet zo goed hoor… Mijn temp is aan het zakken, wat altijd gebeurt vlak voor (of op) de dag dat je ongesteld moet worden. Maar dat zou bij mij wel erg vroeg zijn, als het vandaag of morgen al komt… Dan zou mijn luteale fase nog maar 8 of 9 dagen zijn… Ik wacht het wel af :shifty:

:-* Smiley

Hoi meiden,

Even weer een teken van leven :oops:

Hier gaat alles goed, ik heb mijn ei als het goed is gehad vandaag…

Heb geen “pijn” gevoeld, wel een heel inimini beetje bloedverlies gehad.

Kan dat ook van een ei komen?

Ik ga zo proberen om wat terug te lezen, maar het is wel erg veel :shock:

hoi Kippie,

heb laatst gelezen dat je bij een eisprong inderdaad wat bloed kan verliezen… weet alleen zo gauw niet meer waar…

hoi meiden,

We hebben de babykamer gezien en vonden het superrr :inlove: Ongeveer half juli kunnen we het ophalen :mrgreen:

Hierbij de foto’s! Kunnen wat groot uitvallen :oops:

Ziet er leuk uit Denise!!! Ik heb trouwens tot ik het huis uit ging in Houten gewoond…Grappig!!

"Tuin"feestje gister was ouderwets gezellig… Die ene vriendin was niet gekomen omdat het anders “de hele avond over 1 ding” zou gaan. Deed me behoorlijk pijn toen ik dat hoorde, t zit me ook niet lekker…

Vandaag rustig dagje gehad, had behoorlijk last van hoofdpijn, is gelukkig uit zichzelf minder geworden!

Kippie, nou kroelse dan maar!! Ik heb eigenlijk geen id of je bloed kan verliezen bij je eisprong…

Krys

Hee meiden!

Krystle; Wat naar dat ze zo reageerde, en helemaal dat je het zo moest horen!! Wat zeiden je andere vriendinnetjes ervan? Ga je haar nog bellen om te zeggen dat het je zeer heeft gedaan? Het zal bij haar ook wel pijn gedaan hebben, maar eh, dit is niet eerlijk naar jou toe!

Denise; Mooi zeg, de babykamer!! Vooral die dobbelsteentjes op de commode!!!

Kippie;

Rond de eisprong komt vaak wat bloedverlies voor als gevolg van de
sterke schommeling in hoormoonwaardes. Dit heet een ovulatiebloeding en is geheel onschuldig.

Hans van der Slikke
Gynaecoloog, verbonden aan het VU medisch centrum te Amsterdam.

Engeltje; Heb jij al ovulatietestestjes? Alles is bij ons toch hetzelfde, dus als ik nu weet wanneer jij je ei hebt... hahaha :D

Hoop; Hoe was de bruiloft? Enneh, had je lekker je nieuwe kleertjes aan?Kun je er al een beetje wijs uit worden?

Sisil; Alweer een beetje bijgekomen van je avondje uit (de band :wink: )? Wij hebben ook heerlijk rondgehangen zondag, bah, vies weer buiten!!

Dopey; Wat naar dat je :sick: bent! Hoop dat het uit te houden is en niet zo was als bij Denise!!!

Pinot; Ben je al helemaal gewend aan je nieuwe haar?!

Sterre, Smiley en Lotje; Jullie heel veel succes!!! Ik duim voor jullie dat de :twisted: lekker wegblijven!! :thumbup:

Hier weinig nieuws. Gisteren heel de dag steken en "zeuren" in mijn linker lies/onderbuik. Zou best wel eens een ei kunnen zijn, had ik nu toch maar ovulatiestripjes gehaald :wall: !!! (Heb in mijn banner een gem. cyclus van 29 aangehouden).
Wow, het gaat echt te keer buiten!!! Onweer met donder en bliksem en alles! Ik moet heel de dag leren, want ik heb een tentamen morgen bleeeeegh. Wel de een na laatste, dus nog even doorzetten!

geen tijd om op iedereen te reageren, dus reageer ik alleen even op Jade, vinden jullie vast niet erg he :):slight_smile:

Ik heb nu een 2ehands persona, die ga ik dan vanaf volgende cyclus gebruiken, of over een jaar ofzo, haha ik hoop dat laatste.

Om het ding te resetten, moest ik een persona-teststaafje gebruiken, dus ik dacht dan koop ik die vast, en dan test ik vast zonder computertje. Vanmorgen getest en ik zag 1 duidelijk streepje en als ik heeeeel goed kijk nog een heel vaag streepje ernaast (of denk ik dat nou alleen maar :? ) .

Het linker streepje meet Oestrogeen en het rechterstreepje meet LH. Ik verwacht mij ei woensdag ofzo, dus ik denk dat het rechterstreepje morgen toch wel iets duidelijker zou moeten worden…

Maar ik wacht het maar rustig af.

(toch best prettig zo’n testje, want nu denk ik niet bij elk krampje in mijn buik… zal dit het zijn? Omdat ik weet dat het het niet kan zijn)

Ha Engeltje!

Ik ben overtuigd! Wist alleen niet dat je het direct kon meten!!

Sterker nog, ik heb er ook een via mp en kan hem vanmiddag dus ophalen!

Dus ik kan zien of ik vandaag een eisprong heb? (twee streepjes???)

Hoi,

Kippie, voor jou dus de twee wachtweken weer!! Succes!

Denise, leuk kamertje hoor!

Krystle, jeetje zeg, dat valt tegen! Ik zou daar maar even met haar over praten hoor. Het is heel vervelend voor haar, maar jij moet nu niet met een rot gevoel lopen je hele zwangerschap. Jij bent niet zwanger geworden om haar pijn te doen, vertel haar maar dat het voor jou ook een hele moeilijke situatie is!

Veel succes ermee :-

Jade, bedankt voor het duimen! Dan duim ik voor jouw tentamen vandaag! :smiley: Succes!! :thumbup:

Engeltje, spannend hoor, hopenlijk heb je snel een dikke streep op je testjes! (en twee weken later 2 dikke strepen op een ander testje :wink: )

Mijn temp is weer terug omhoog gegaan… Nog 3 daagjes!!

:-
Smiley