Februari/Maart 2006-stoppers (deel 7)

even snel reageren op lotje

Ik heb ook amoxicilline/clavulaanzuur gehad voor mijn blaasontsteking. Ik heb het ook 3 keer gevraagd en hier zeggen ze gewoon het is veilig of het is het niet. Dus geen verhaal er aan vast. Hier werd gewoon gezegd het is goed en je kunt het gebruiken. En beter iets gebruiken als een nierbekken onsteking.

@tantekaatje wrote:

even snel reageren op lotje

Ik heb ook amoxicilline/clavulaanzuur gehad voor mijn blaasontsteking. Ik heb het ook 3 keer gevraagd en hier zeggen ze gewoon het is veilig of het is het niet. Dus geen verhaal er aan vast. Hier werd gewoon gezegd het is goed en je kunt het gebruiken. En beter iets gebruiken als een nierbekken onsteking.

Dank je Karika, stelt me weer wat gerust!!

En inderdaad, op een nierbekkenontsteking zit ik zeker niet te wachten!

:-* Lotje

Oja, Kaatjes, hoe was het gisteren bij de huisarts???

@Lotje wrote:

@ Jade

Nou, ik heb mn verhaaltje alsnog naar je gestuurd hoor :mrgreen:

Heb je hem nu wel ontvangen???

Ja! Super bedankt!!!! Trouwens, een blaasontsteking kun je evt ook oplossen door veeeeel te drinken en cranberry. Bij een vriendinnetje van werkt AB namelijk niet meer. Maar als het veilig is.....!
Wel balen zo'n BO :( .

Ik ga ook altijd direct na het vrijen naar het toilet, alleen vanaf gisteren dus romantisch :eh: met de bips op een kussen en beentjes omhoog hahaha. Gelukkig zien we de lol er wel van in.

Engeltje; wat grappig dat we lekker gelijk opgaan! Hopelijk ook heeel snel met iets anders!!!

Lisette; Balen!!!!!

Sisil; Jammer.... Maar dat je weinig knuffelt hoeft niet altijd wat te zeggen....wij knuffelen heel veel en de :evil: blijven ook gewoon op visite komen :? Maar het helpt wel als je iig 1x knuffelt in die periode....

Nou, hier weinig nieuws. Ben vandaag naar de dierentuin geweest met mijn stageklasje. Was erg gezellig! Nu een beetje aan het opruimen en straks lekker met mijn moppie :inlove: koken.
We hadden ons vreselijk (gewoon drie uur!!!) verslapen vanmorgen!! :oops: :oops: :oops: Nou ja, we waren gisteren dan ook errug blij met elkaar :wink:

Ben benieuwd wanneer dat ei komt!

Hai Jade

Ik wilde het eerst ook proberen met heel veel drinken en Vit c+cranberry tabletjes. Ik had vanochtend voor ik naar mn werk ging(voor 7 uur dus :shock: ) al ruim 1 liter gedronken. Maar vanochtend op mn werk werd het steeds erger (vanmiddag trouwens ook nog, ik heb flink buikpijn en heb continu aandrang :? ), vandaar toch maar tabletjes…

Ik sprak trouwens mn ortomoleculaire (huid)therapeut en zij had ook nog een oplossing zonder antibiotica. Een superhoge dosis Vit c (1000 mg ofzo, de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid is 60 mg), gecombineerd met nog allerlei voedingspreparaten. Ze vertelde dat dit heel goed kan als je zwanger bent…misschien voor de volgende keer…tenminste, liever niet natuurlijk

3 uur verslapen, jemig :naughty: !!! :lol: Het was wel heeeel gezelli vannacht geloof ik :inlove: :wink:

Ik ga ook maar eens een hapje koken…

Alvast eet smakelijk allemaal!

Liefs Lotje

Groot gelijk Lotje, en als het geen kwaad kan!!!

Ja, was leuk gisteren :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: Ik voel me weer even zestien hihihi

@Jade wrote:

Groot gelijk Lotje, en als het geen kwaad kan!!!

Ja, was leuk gisteren :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: Ik voel me weer even zestien hihihi

HAHAHAHAHAHAHA :lol: :lol: , 16, dat klinkt goed!!! :dance:

Lastig zeg al die blaasonstekingen. En idd erg vaag dat er van medicijnen niet duidelijk is of je het wel of niet mag gebruiken als je zwanger bent. Ik doe het niet graag, maar als het echt moet dan gebruik ik mijn ventolin toch. Hij ligt naast me in bed. Als ik het 's nachts erg benauwd heb, dan kan ik er direct bij. Ik heb trouwens gehoord dat cranberry enz alleen preventief werken. Een flinke blaasontsteking kun je er dus niet mee weg krijgen.

Lisette, balen zeg zo’n korte cyclus

Sisel, aparte vruchtbare dagen heb je uitgekozen :wink:

Ik ben ook van plan om de pil niet meer te gaan slikken. Had ook steeds last van doorbraakbloedingen en enorme hoordpijnen. Ik voel me ook veel relaxter zonder al die hormonen in mijn lijf.

Jade, leuk zeg, de dierentuin!!!

Ik ben nu VIER dagen vrij. Het voelt echt of ik vakantie heb nu. :mrgreen:

Ik zit trouwens nog met een probleem. Dinsdag 30 mei krijg ik mijn echo. Ik wilde het op het eind van die week aan mijn manager vertellen. Nu blijkt dat ze vanaf donderdag 1 juni vrij heeft (en woensdag is haar vaste vrije dag) Het is niet de meest sympathieke vrouw :? dus ik wil het echt pas vertellen als ik mijn echo heb gehad. Misschien proberen om di middag een afspraak te krijgen…Lastig hoor. Ze begon vandaag over hoeveel uur ik wil gaan werken nu ik geslaagd ben. Heb maar gezegd dat ik er nog even over nadenk en er snel op terug kom…

Nou, het was weer een heel verhaal.

Liefs PInot

Hoi meiden!!

Gisteren moest ik overwerken en was pas laat thuis. Had toen echt geen puf meer om nog 'n berichtje te plaatsen. Dus vandaar nu pas!

Moest wel weer veel bijlezen!!! :mrgreen:

Ben meer dan de helft alweer vergeten… :?

De huisarts ('n zij overigens!!) zei dat 't goed mogelijk was dat ik ongesteld zou worden, een dezer dagen. 'n koperspiraaltje kan blijkbaar toch wel invloed op je cyclus hebben, al hoeft 't zo niet te zijn, waardoor 't langer duurt. Stress, graag 'n kindje willen, etc… het kan allemaal invloed hebben op het uitblijven van 'n menstruatie. najah, schiet er weinig mee op.

Het is iig wel zo dat als ik ongesteld wordt, ik géén eisprong heb gehad, omdat t langer dan 7 weken is geleden dat ik ongesteld ben geweest. Dan moet ik de volgende cyclus goed in de gaten houden.

Over 'n week zou ik nog best wel 'ns mogen testen, als ik dan nog niet ongesteld ben. En als ik over 2 weken niet ongesteld ben, dan mag ik nog wel even langs komen.

Ze is 'n begripvol mens, ze legt alles goed uit, dus ik vind het niet zo heel erg. Zij kan er immers niets aan doen en dat ze daar niet testen vind ik ook niet zo raar (ze zullen ook niet voor elk “hondsgezeik” testen…). Maar het wachten is zo irri, niet weten wat nu wanneer te verwachten. Maar ja.

Wil wel eventjes wat minder kokken, ik zal nog wel zo af en toe hier lezen, en in 't april-topicje een kreet achterlaten, af en toe misschien hier ook wel. Maar als ik dus niet reageer, weten jullie hoe het zit!!

Veel liefs,

Kaatje

Hallo,

Ik ben er weer even!!

Alles gaat goed hier! Heb niet gelezen wat jullie allemaal hebben geschreven :oops: maar wilde gewoon graag weer even wat van me laten horen!

Vanmorgen begon slecht…ik ben vergeten te tempen :wall: hopelijk was het nu niet net die belangrijke dag dat mijn temp omhoog gegaan is. Morgen kan ik het maar beter niet vergeten. Mijn temp kan elk moment veranderen nu!

Meiden allemaal weer veel succes!! :thumbup: :thumbup: :thumbup: :pray: :pray: :pray:

Liefs,

Hoop

Kaatjes; Dat begrijp ik wel!

Hoop; Komt wel goed, gewoon voor de zekerheid kroelen! ]Of zeg ik nu iets heel doms? Ik temp zelf niet dus misschien dat t wel superbelangrijk is één dag :silenced: Heerlijk burrito’s gegeten, de presentatie naar de docent gestuurd en bezig met het ontwerpen van een web-logje!

Beetje computerverslaafd op het moment, mijn moppie :inlove: klaagt er zelfs over dus ga zo een film van harrison ford kijken Vind hij gezellig… :roll: Morgen ga ik naar mijn werk, en daarna weer lekker weekend! Ben aan vakantie toe!!!

Pfffff nog 20 dagen… :?

Fijne avond allemaal!

Lotje,

Met dit soort vragen kan je gewoon de verloskundigenpraktijk bellen hoor, ook al ben je nog niet zwanger hoor!!! Zij zitten hier helemaal “in” en kunnen je zo het juiste antwoord geven…Mbt mijn emg onderzoek vond ik ze iig erg vriendelijk en namen echt de tijd voor me!!

Jade…3 uur verslapen…Hoe krijg je het voor elkaar… Ik zat te bedenken hoe ik dat in godsnaam op zou lossen op mijn werk…lol

“Ja sorry meneer de manager… Het was vannacht zo gezellig met mijn mannetje…” lol

Pinot, misschien kan je de vk bellen of je misschien eerder terecht kan?? En anders idd di middag een afspraak proberen te maken…Succes!! Enneee…Geniet van je vrije dagen!!

Kaatjes, fijn dat je ha zo begripvol is…Zo zijn lang niet alle ha’s!!

Ik wist ook niet dat een koperspiraaltje zo’n invloed op je cyclus kon hebben, zeker omdat ie geen hormonen afgeeft. Balen iig.

Dat je geen ei hebt gehad als je na 7 weken gaat menstrueren vind ik toch een btje een raar verhaal eigenlijk…Ik weet dat een vriendin van mij heel weinig menstrueert…Ongeveer 2x per jaar, maar dan heeft ze wel een eisprong… Hoe kan je anders gaan bloeden??

Enneee…Als jij wilt dat ze je testen kan je dat gewoon eisen hoor, al kan ik me voorstellen dat je eea nu gewoon op je af wilt laten komen…

Ik wens je veel succes meid en hoop OF dat je zwanger bent, OF dat je menstruatie heel snel op gang komt!! Succes en ik blijf je volgen!!

Hoop, balen dat je t bent vergeten!! Houd je eigenlijk ook je slijm in de gaten?? en je bmm??

Meiden, ik duik zo mijn bedje in. Mijn hoofd knalt uit elkaar van de koppijn…Nog 1 dagje werken dan lkkr weekend!!

Krys

Hoi!!

Het is vrijdag, bijna weekeeeeeend!!! :mrgreen:

Lotje, heb je al wat minder last van je blaasontsteking?

Jeetje Jade, drie uur :shock: :lol: :lol: :lol: Nou maar hopen dat er een wondertje uitkomt he!!

Kaatjes, wat een verhaal. Ik dacht echt dat koperspiraaltjes niet of nauwelijks invloed hadden op je cyclusduur… Weer wat geleerd… Ik hoop uiteraard dat je binnenkort alsnog positief test, en anders maar snel aan de volgende ronde mag beginnen. Zo is het zenuwslopend! Neem maar even lekker je afstand die je nodig hebt van hier! :-

Hier weer weinig te melden :smiley:

Alvast een fijne weekend!!

:-
Smiley

Kaatjes: snap goed dat je een beetje afstand neemt. Hoop echt voor je dat je zwanger bent en dat je lichaam het gewoon nog niet aan de cb wil verklappen… Ik probeer de april-stoppers ook een beetje te volgen (daar gaat het trouwens ook rap met de zwangeren :dance: ) dus ik lees daar wel hoe het met je gaat. :-*

Hoop, Stom he, dat je dagen lang trouw temperatuurt en het dan opeens op een belangrijk tijdstip vergeet. Zou mij ook kunnen gebeuren. Hoop voor je dat hij nog niet verandert is. Heb je gisteravond voor de zekerheid wel geknuffeld? Leuk om weer eens wat van je te horen.

Krystle: jeetje zeg, die vriendin die maar 2 keer per jaar ongi is. Dan wordt het moeilijk om zwanger te raken zeg. Je hoeft volgens mij geen eisprong te hebben hoor om ongi te worden. Daarom moet je juist temperaturen als je na een tijdje nog niet zwanger bent, om te kijken of je een eisprong hebt.

En mijn manager…tja. Als het nou gewoon een aardig mens was dan zou ik het voor de echo vast vertellen. Maar helaas…Denk dat ik idd voor de dinsdag middag ga.

Jade, goed zeg dat je prestentatie af is!! :clap: :clap: :clap:

Vandaag mijn eerste vrije dag. Jammer dat hubbie er om 6.20 :shock: uit moest. Toen werd ik dus ook wakker. Ik zat al voor 7.00 te ontbijten. Daarna lekker nog een paar uurtjes in bed naar de radio geluisterd. Had ik lang niet gedaan.

Het waait hier toch hard!!! Pfff. En het regent ook af en toe. Wel lekker dat ik vandaag eens veilig een stuk kan wandelen, zonder benauwdheid en jeukende ogen. (Wel wat kans op waterschade en wegwaaigevaar…maar ja, je moet iets :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Liefs Pinot

Goeie morgen!!!

Ik heb me toch als een roosje geslapen!!! Ik ben lekker vij vandaag en werd pas 10.45u wakker :shock: , het was lang geleden dat ik zo lang heb uitgeslapen! Mn mannetje maakte me vanochtend vroeg even wakker voor een ab-tabletje, maar daarna ben ik weer in slaap gevallen.

@Smiley Ik voel me een stuk beter, het plassen doet haast geen pijn meer (wat werken die tabletten altijd snel he!)

@Pinot, geniet maar lekker van je vrije dagen, je hebt het druk genoeg gehad met afstuderen en het hummeltje in je buik! Vervelend dat je manager nou net die donderdag met vakantie gaat, hopelijk lukt het je dinsdag een afspraak met haar te maken. Heb je trouwens nog een leerlingencontract dat omgezet moet worden, of had je al een vast contract?

Die wind is heftig he (ik zit hier vlakbij zee)! Onze kliko was vanochtend geleegd en was helemaal naar het einde van de straat gerold, ik wilde hem net maar eens gaan halen, toen een buurman hem kwam brengen.

Fijn dat je hooikoorts (eindelijk) weer wat minder is!!

@Kaatjes, vervelend hoor dat wachten en die onzekerheid! Heel begrijpelijk dat je wat minder wilt kokken. Ik lees af en toe ook even mee bij de april-stoppers. Hopelijk heb je gauw goed nieuws meis! :thumbup:

@Hoop, gezelli om weer wat van je te horen!! Hoe was je temp vanochtend??

@Krystle, tja, ik had inderdaad misschien een vk kunnen bellen met mn vraag, maar ik denk dat ik dat niet zo snel zou doen, als ik nog niet zwanger ben…(beetje een schijterd…) :oops:

@Sisil, Hoe ist??

Op welke site kun je die mooie zwangerschapscalculator vinden??

Ik gebruik altijd die van predictor, maar die is niet zo mooi als die van jou!

Liefs Lotje

Pinot, je hebt helemaal gelijk mbt ei-menstruatie… Kwas even flink in de war denk ik…

Die vriendin wist al dat ze moeilijk zwanger zou raken en zijn direct aan behandelingen begonnen. Ze hebben inmiddels stuk of 9 IUI behandelingen gehad, 2 hiervan in een zwangerschap en in een vroeg stadium in een miskraam. Nou blijkt dat ze ook nog een chromosoomafwijking heeft wat het bijna onmogelijk maakt om via de normale weg en via IUI zwanger te raken. Ze gaan nou volgend jaar over op ivf. Daarbij is de kans wel veel groter omdat ze haar eitjes gaan scheiden op wel en geen chromosoomafwijking…Ik hoop voor hun dat ze ook snel zwanger mogen raken. Vond het vreselijk om tegen haar te zeggen dat ik bijna direct zwanger was… Je voelt je er zowat schuldig om en dat terwijl ik zo blij ben met mijn zwangerschap…Lkkr dubbel…

Zij was overigens wel erg blij voor ons.

Hier woeit het ook knoepeshard!! Niks geen lente… Herfst…

Lotje, fijn dat je je wat beter voelt. Kan me voorstellen dat je je wat opgelaten voelt om de vk te bellen terwijl je nog niet zwanger bent, maar zij staan er niet raar van te kijken hoor!!! Ach… Tis goed nou toch??

Vlakbij zee…Krys is stiekem btje jaloers… Heerlijk om uit te waaien nu…

Krys

Lotje, ik heb een contract voor bepaalde tijd, dat na het voltooien van de opleiding wordt omgezet in een contract voor onbepaalde tijd.

Ik heb van mijn manager al de toezegging gekregen dat ik in dit team mag blijven en ook in hetzelfde gedeelte van het werkgebied (wij hebben vrijweg het gehele buitengebied. Als je van de ene naar de andere kant rijd, ben je ruim een half uur onderweg :shock: ) Is wel leuk, want ik werk hier nu al twee jaar. We werken nu met zijn vieren: twee vpk (mijn begeleidster en ik) en twee wzv. Ik begin de huisartsen nu te kennen en ook de collega’s uit het B- en C-team die veel in die omgeving werken. We hebben echt een leuke groep.

Eigenlijk moet mijn manager blij zijn dat ik nu al zwanger ben en niet pas over een half jaar, want nu ben ik zowel dit jaar als volgend jaar in de zomervakantie aanwezig :mrgreen: :mrgreen: En als ik in juni uitgeteld zou zijn…

Ik denk dat ik eens lekker naar de kapper ga.

Liefs Pinot

Vlakbij zee...Krys is stiekem btje jaloers.. Heerlijk om uit te waaien nu..

Krys

Hihi, weet je dat we dat eigenlijk helemaal niet zo vaak doen! :mrgreen:
Alleen vind ik niks aan.......en ik ben meer een mooi weer wandelaar(minder wind, koud vind ik niet erg), dan vind ik het wel lekker!
En 's zomers een strandligger 8)
:-* Lotje

Gelukkig Pinot, dat die toezegging al gedaan is en dat je in hetzelfde team kunt blijven (ook mondelinge toezeggingen zijn immers ook rechtsgeldig)!

En inderdaad, dat je tijdens de zomerperiodes aanwezig bent is voor het team erg voordelig! Ik ben wel nieuwsgierig hoe ze zal reageren, ze klinkt me niet al te gezellig!

Ik vind het wel heel leuk om te zien hoe anders het bij jullie ingedeeld is.

Wij hebben een vrij kleine wijk (in hooguit 10-15 minuten kun je van de ene naar de andere kant fietsen) en we hebben best veel medewerkers (3,5 vpk, 4,5 Viggers en sinds kort zijn de B-C ers ook toegevoegd, een stuk of 8 ). Mn zorgteammanager is leidinggevende over 2 van zulke teams en ieder team heeft een teamleider (mn vorige functie).

Het is een flinke achterstandswijk met veel armoede en psycho-sociale problematiek.

Veel plezier bij de kapper!!!

Liefs Lotje

Zo, ik ben terug van de kapper. Ben volgens mij 75% van mijn haar kwijt. Echt een compleet nieuwe coupe :shock: . Het is nu kort en lekker rommelig. Hubbie komt rond kwart over drie thuis. Die krijgt vast een hartverzakking :mrgreen: Ikzelf vind het erg leuk en daar gaat het om.

Bij ons is twee jaar geleden een reorganisatie geweest. Daarvoor was de stad in vijf stukken gedeeld met allemaal een stukje buitengebied. Nu is de stad in drieen verdeeld en hebben wij dus vrijwel het gehele buitengebied. Wel relaxed hoor: lekker tussen de koeien :mrgreen: . We hebben heel veel oude boeren. Zo kwam ik laast nog bij een man vanver in de 80 die trots vertelde dat hij twee lammetjes had en dat hij ze zelf ter wereld had gebracht :mrgreen: :inlove: .

En omdat we zo’n groot gebied hebben, hebben we het zelf in drie deelgebieden opgedeeld. Alleen bij de middag of avonddienst heb je dus wel eens kans dat je het hele gebied door kunt crossen.

Liefs Pinot

Hai hai

Klinkt leuk je haar Pinot! Maarre, was het eerst lang, of half lang en heb je ook een ander kleurtje?

Hoe reageerde je mannetje??

Dat klinkt leuk, zorg verlenen op boerderijen, is weer eens wat anders dan krappe portiek-flatjes (daar staan er nogal veel van bij ons in de wijk).

Ik heb vanmiddag eens lekker mn huisje flink onder handen genomen, mn handen zijn helemaal uitgedroogd van al het water (en schoonmaakmiddel).

Hebben we tenminste echt vrij dit weekend!

Liefs Lotje!