@Lotje wrote:
@Jade
Ik heb een pb-tje gestuurd…tenminste, het is meer een PB geworden, geloof ik!! :shock:
Liefs Lotje
Ehhh Weet je het zeker? Heb namelijk net gekeken en heb niks in mijn inbox… :eh:
@Lotje wrote:
@Jade
Ik heb een pb-tje gestuurd…tenminste, het is meer een PB geworden, geloof ik!! :shock:
Liefs Lotje
Vanmiddag een beetje lichtbruin gehad toen ik afveegde maar niets meer daarna. Ik verwacht nu gewoon wel dat ik ongesteld ga worden.
Vandaag mijn contract getekend bij het ziekenhuis, ik ga wel wat minder verdienen dan in mijn laatste baan. Dat komt omdat ik nog geen ervaring heb in deze baan. Maar ik zit wel in een hogere schaal dus dat komt uiteindelijk toch wel goed. Liever minder verdienen en een leuke baan!
Liefs,
Lisette
@Lisette
Spannend joh, ik duim voor je meis!!! :thumbup:
Wanneer kun je beginnen bij je nieuwe baan?
@Pinot
Tja, die vakantieperiode… :shifty: daar zie ik best tegenop!
Ik ben gelukkig in augustus 3 weken vrij (ik nam altijd al bewust in de zomervakantie 3 weken vrij vanwege de drukte)
Nou, blij te horen dat ik toch een beetje kan regendansen
Hier is geen druppel gevallen trouwens.
Hoe gaat het trouwens verder met je, nog :sick: ?
@Jade
Dit ga je niet menen :shock: :wall: :wall: …ik had een mega-verhaal getikt!!
(over de persona en ovulatiestripjes enzo) Nou, die houd je nog van me tegoed!! (heb vandaag denk ik niet zoveel tijd meer)
Stakkies lekker naar yoga!! :dance:
Vorige week hebben mn zus en ik een proefles genomen, dat beviel wel!
(alleen die ademhaling…pfff ik kreeg het nog een beetje benauwd hoor)
Liefs Lotje
Hoi meiden,
Ik heb vanochtend weer iets raars opgelopen. Ik wilde opstaan uit mijn stoel en rekte me tegerlijkertijd uit en toen krak in mijn nek! Deed me toch pijn, moest ervan huilen. Kon toen niks meer doen met mijn nek en mijn hubbie gebeld en is gelijk naar huis gekomen. Kan niet fietsen, niet auto rijden dus Milou moest worden opgehaald van school en naar zwemles. Ben net ff naar de ha geweest en ik heb dus een spier gescheurd in mijn nek en er zit een giga spier in de knoop. Ze mag me dus geen pijnstillers geven maar mag het alleen insmeren met Midalgan en moet ene sjaal omdoen( met dit weer )
Moet dus vanaf morgen in de ziektewet moet volledige rust houden. was er zeker 1 week zoet mee, zei ze Hoef gelukkig alleen morgen te werken en ben de tot en met volgende week vrijdag vrij. Ik kan un met moeite dit even typen dus kan voorlopig niet even op kok, sorry!
Ik leef met jullie allemaal mee met degen met de naderende nod’s en die overtijd zijn.
kuzzz
@Lotje wrote:
@Lisette
@Jade
Dit ga je niet menen :shock: :wall: :wall: …ik had een mega-verhaal getikt!!
(over de persona en ovulatiestripjes enzo) Nou, die houd je nog van me tegoed!! (heb vandaag denk ik niet zoveel tijd meer)
Liefs Lotje
Jemig Denise, rot zeg, veel sterkte meis!
@ Jade
Nou, ik heb mn verhaaltje alsnog naar je gestuurd hoor :mrgreen:
Heb je hem nu wel ontvangen???
Liefs Lotje!
Oh jee Denise toch. Lijkt me erg pijnlijk zeg. Misschien werkt een warm kersenpittenzakje een beetje.
Beterschap en tot gauw.
Liefs Pinot
Innestelingsbloeding, ik denk het niet. Maar nu is er niks meer.
Ik voel me in ieder geval niet lekker, ben een beetje duizelig en misselijk en daarbij heb ik vanochtend ook nog een spiertje verrekt in mijn rug. Maar ik denk dat ik gewoon een verkoudheidje onder de leden heb.
Liefs,
Lisette
Hallo meiden,
Ben er even een paar dagen heel weinig geweest. Ik had het echt vreselijk druk met van alles en nog wat buiten de deur. Ik heb vlug doorgelezen.
Denise!!! :shock: :shock: :shock: Wat auwwww!! Balen zeg. Ik hoop maar dat het snel over gaat.
Verder lees ik allemaal NOD afwachtende verhalen. Spannend hoor. Smiley hoe is het bij jou? Kaatjes wat duurt het lang bij jou, testen nog steeds negatief?
Hier is de spanning weg, ik heb de :twisted: :twisted: :twisted: en hoe :? :? :?
Dus de nieuwe NOD is 19 juni als ik uitga van het gemiddelde van de laatste 4 cyclussen. Deze laatste was 30 dagen, de vorige 35… lekker dus allemaal. -not- Baal niet echt, wist het eigenlijk wel. Zoveel hadden we nou ook weer niet geknuffeld omdat ik toen nog zo moe was. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Fijne dag!
Hier nog steeds bruinverlies maar het voelt echt of mijn ongi eraan komt. Vannacht een lekkere nacht gehad met Bram die van 11 tot 3 wakker is geweest. Fijn een dagje bij mijn schoonouders…
Liefs,
Lisette
Jeetje Denise, ik hoop dat d epijn snel minder wordt!
Balen Sisil, maar op naar de volgende ronde!
@Lissette, wordt spannend zeg.
Balen dat je zoontje zo wakker was!
Groetjes Dopey.
dat wordt pinksterklussen sisil!
Maar balen…
Lisette… ik hoop dat de :evil: :evil: niet komen… ik :thumbup: voor je
Denise: veel sterkte… is erg pijnlijk lijkt me. ik heb ook s zoiets gehad toen ik klein was, maar niet zo erg, niet mee naar de dokter geweest, maar ik weet nog wel dat mijn tong er zelfs helemaal van tintelde (alsof ik een verdoving had gekregen)
Jade: we gaan wel erg gelijk op, haha. Net op het moment dat jij bedenkt misschien toch maar persona of ovu-testjes te gaan gebruiken, was ik op internet op zoek naar een tweedehands persona. Ik vind die dingen nieuw te duur, maar ik heb wel ook besloten nooit meer aan de pil te willen. Dus ik dacht als ik dan als ik weer aan de anti-conceptie ga, ga ik waarschijnlijk toch de persona ga gebruiken, waarom dan niet nu al gebruiken… weet ik meteen of ik het wat vind
Hai meiden!
@Sisil
Balen meis, dat je ongi bent geworden
@Lisette
Zolang de :twisted: er nog niet zijn blijf ik duimen hoor!! :thumbup: :thumbup: Vervelend dat Bram zo lang wakker was vannacht. Hoe is het verder met hem, je moest een tijdje terug toch met hem naar de kinderarts (of ben ik in de war met Jorien?)
@Engeltje
Helemaal mee eens…ook voor mij geen hormoontjes meer!!
(tenminste, zwangerschapshormoontjes zijn natuurlijk wel welkom ). Ik had de persona voor een prikkie op marktplaats (15 euro).
Mn persona gaf vanochtend weer het ovulatietekentje aan. Ik dacht eigenlijk dat hij dat tekentje maar gedurende 1 dag zou aangeven, maargoed.
Ik denk dat ik een blaasontsteking heb Het plassen brand enorm sinds vanochtend en doet behoorlijk zeer, ik heb mn plasje maar effies weggebracht en kan om 12.30 bellen. Ik vertelde tegen de assistente dat we bezig zijn om zwanger te worden, dus dat ik mogelijk zwanger kan zijn. Voordat ik mn zin kon afmaken zei ze heel fel; We doen geen test hoor! :x
Uitgelegd dat ik dat dus niet bedoelde, maar dat ik wel wil dat er rekening mee wordt gehouden bij de evt. ab-kuur!
Sjonge jonge, tja je zou iemand natuurlijk ook uit kunnen laten praten en iets minder snel conclusies kunnen trekken!..:wall:
Nou meiden, ik ga eerst even bellen…tot zo
Liefs Lotje
Het is al doorgebroken. De volgende ronde doe ik niet mee omdat ik dan rond Brams verjaardag uitgerekend zal zijn.
En dit keer een cyclus van 22 dagen.
Liefs,
Lisette
Balen Lisette
Liefs Lotje
Nou meiden, ik heb inderdaad blaasontsteking
Pff… en ik heb altijd zo’n hekel aan antibioticakuurtjes.
Maarja, dan ben ik er meestal wel snel weer vanaf.
Het zal wel een ‘cystite des jeunes mariees’ zijn of ‘honeymoon cystitis’
(bij veel gemeenschap heb je sneller kans op blaasontstekingen, zeker als je niet gelijk gaat plassen, maarja, dat is weer niet goed voor de bevruchting), dan maar blaasontsteking :mrgreen:
liefs Lotje
Hoi!
Jeetje meiden, het is donderdag de 18e, maar het lijkt hier wel vrijdag de dertiende, ik lees bijna alleen maar slecht nieuws vandaag
Hoop, fijn dat alles gewoon goed gaat! Ik begrijp het heeel goed hoor, dat je het even hebt gehad! Dikke :-* van mij!
Pinot, dat wordt nog een uitdaging voor je om zwangerschapskleding te vinden… Succes!
Daffie, spannend meis!! Soms betekenen die krampen zo vroeg na de eisprong een zwangerschap!!! We lopen trouwens gelijk op
Lisette, balen joh!! En na zo’n korte cyclus al… Da’s vrij onverwacht he…
Wel lekker dat je contract getekend is, en inderdaad, je kunt beter met plezier naar je werk gaan en iets minder verdienen, dan een rotbaan hebben!
Lotje, beviel de yoga weer? Vervelend hoor, blaasontsteking, maar inderdaad voor een goed doel Ik hoop dat je er snel weer vanaf bent!!
Erg idioot trouwens hoe bot die assistente deed… Misschien krijgt ze 10 van die aanvragen per week ofzo, en is ze dat een beetje zat, maar daarom hoeft ze niet zo bot tegen jou te doen, je had je vraag nog niet eens gesteld… :x
Denise, doe maar kalm aan zeg, dat klinkt niet fijn. Gelukkig heb je je echo net achter de rug, anders had je niet eens lekker op dat schermpje kunnen kijken…
Sis, balen meid! Vol goede moed naar de volgende ronde dan maar he… Leuke site he, met die calculator, ik tik daar ook altijd even mijn nieuwe datum in, kijken wat hij allemaal zegt :mrgreen:
Hoe het hier gaat, tja, weinig boeiends te melden eigenlijk :shifty: Ik heb wel wat gezeur onderin mijn buik, maar dat heb ik de laatste maanden vaker gehad, door die missed abortion en bm-infectie die ik heb gehad, dus dat betekent denk ik niks… Verder (nog??) niks bijzonders.
Engeltje, succes met je persona-jacht
Hier dus weer weinig nieuws…
:-* Smiley
Lotje, Balen meis!!!
Ik ben ook erg bevattelijk voor blaasontsteking… T verbaasde mij dus ook dat ik er geen heb gehad tijdens mijn kroelperiode, ging pas volgende ochtend naar het toilet…
Ja sommige assistentes…grrrr… Ik heb er ook zo’n eentje…Toen ik vroeg of ik nog urine mee moest nemen zei ze direct, als je wilt dat de dokter het nog een keer test kost het je wel geld hoor…Heb je geen thuistest gedaan dan???Pfff…Naja… Zullen maar denken dat ze een slechte dag hebben…
Zou het voor de zekerheid nog wel even aangeven bij de apotheek dat de kans bestaat dat je zwanger bent en of die antibiotica dan kwaad kan!!
De persona geeft zover ik weet altijd 2 dagen een eitje aan!! Niets om je zorgen over te maken!!! (na het 1e ei-symbool komt je eisprong binnen 12 tot 48 uur…Kan dus ook zijn dat je morgen je ei hebt. Daarom geeft ie het vandaag ook aan…)
Lisette… Knudde…22 dagen is trouwens kort zeg!! Nou ja… Scheelt in wachttijd…lol…Deze ronde dus rustig aan…Kan me de reden goed voorstellen.
Sis, voor jou ook balen… Op naar de volgende ronde…
Ik ga weer aant werk… Heb gehoord dat de hitte opt werk nog tot de 24e duurt…Dan is de nieuwe koelinstallatie geinstalleerd…
Krys
@Lotje wrote:
@Engeltje
Helemaal mee eens…ook voor mij geen hormoontjes meer!!
(tenminste, zwangerschapshormoontjes zijn natuurlijk wel welkom). Ik had de persona voor een prikkie op marktplaats (15 euro).
@Smiley
Ik moet nog een beetje wennen aan die yoga hoor, ik ben best een beetje stijf uitgevallen…
@Engeltje
Fijn dat je menstruatie nu minder hevig is!
Ik had juist best veel klachten door de pil (steeds doorbloeden waarna ik weer over moest op een ander merk, hevige hoofdpijnen ed.)
@Krystle
Ik moest inderdaad nog even denken aan de opmerking van jouw doktersassistente, daar leek deze opmerking een beetje op!
Maar inderdaad, misschien had ze een slechte dag, en zoals Smiley ook al zei, wie weet was ik de 10e al vandaag!
Ik heb het ook nog even bij de apotheek nagevraagd, maar daar deden ze wel een beetje vaag. Ik heb amoxicilline/clavulaanzuur 500/125 mg 3x dd 1 voorgeschreven gekregen. Ze gingen het even opzoeken en vertelden dat amoxicilline wel gewoon gebruikt kan worden (categorie A)en dat clavulaanzuur iets minder veilig was, maar niet onveilig (categorie B1). :think: Daarnaast vertelde ze dat sommige medicijnen die hier onder categorie A vallen in Zweden (schijnt nogal streng te zijn) in categorie B of C vallen.
Errug vaag dus… :doh: :doh:
Ik heb op internet nog even verder gezocht en op de site voor apothekers geven ze aan dat het geheel veilig is. Op een site voor artsen met allerlei casussen raden ze bij cistitis alleen amoxicilline aan. En dan vond ik op de site van het farmacotherapeutisch kompas een beschrijving vd verschillende categorieen, ik heb het even gekopieerd;
Zwangerschapscategorie A
Geneesmiddelen waarvan wordt aangenomen dat zij door een groot aantal zwangere en vruchtbare vrouwen zijn gebruikt zonder dat tot dusver enige vorm van een duidelijke stoornis in het voortplantingsproces is waargenomen, zoals een verhoogde incidentie van misvormingen dan wel andere directe of indirecte schadelijke effecten op de foetus.
Zwangerschapscategorie B
Geneesmiddelen waarvan kan worden aangenomen dat zij slechts door een beperkt aantal zwangere en vruchtbare vrouwen zijn gebruikt zonder dat tot dusver enige vorm van een duidelijke stoornis in het voortplantingsproces is waargenomen, zoals een verhoogde incidentie van misvormingen dan wel andere directe of indirecte schadelijke effecten op de foetus. Hierbij wordt een onderverdeling gemaakt in de categorieën B1, B2 en B3 aan de hand van de volgende definities:
Zwangerschapscategorie B1
Reproductietoxiciteitonderzoeken hebben geen aanwijzingen opgeleverd voor een verhoogde incidentie van foetale schade of andere nadelige effecten op het voortplantingsproces.
Eigenlijk vind ik dit wel heel bizar, al die onduidelijkheid. Bij Pinot was dit ook zo bij haar ventolin-gebruik.
Als ik nu wist dat ik zwanger zou zijn, dan had ik het nog even bij een vk kunnen navragen.
Maargoed, ik heb mn eerste pilletje maar geslikt…
Nou meiden, het is een lang verhaal geworden… :oops:
Liefs Lotje (ik ga weer gauw even plassen :mrgreen: )