Februari/Maart 2006-stoppers (deel 7)

Hoi meiden!



Denise wat een mooie echo zeg! ik wil ook, haha.



Ik heb weer wat hoor.

Enige tijd geleden had ik een open sollicitatie naar intra tuin gestuurd, voor de dierenafdeling. En ja hoor vandaag wordt ik gebeld dat er een vacature vrij komt voor 3 dagen inclusief de zaterdag. Dat had dus perfect geweest!



Ik heb gelijk eerlijk gezegd dat ik zwanger ben maar dat dit wel iets is wat ik graag wil.

Ze vroeg wanneer ik uitgerekend zou zijn. Helaas staat er nog een meisje die in december uitgerekend is :twisted:

Ze houdt me wel in het bestand, als er dan nog weer een plek vrij komt wordt ik weer als eerste gebeld.



Ik baal als een stekker zeg.



Toch vind ik niet dat ik mijn mond moet houden over mijn zwangerschap.

Tegen de tijd dat ze er achter zouden komen zit ik toch in mijn proeftijd en dan ga je er als nog uit.



Wat zouden jullie doen in zo’n situatie?



Groetjes Dopey.

Hoi,



Pinot, heb je veel leuks gekocht gisteren? Al mooie babyspulletjes gespot?

Ik snap het inderdaad eindelijk wat meer nu, wat er daarbinnen allemaal gebeurd dit keer… Ik snap nog steeds niet wat dat gedoe twee weken geleden dan allemaal was, maarja, het zal wel :? Ik weet nu iig eindelijk waar ik aan toe ben en dat geeft weer rust.



Jade, fijn dat het allemaal meeviel, je reis. Lekker meegefeest daar in de stad?

Jammer dat je testje negatief was, maar nu weet je wel waar je aan toe bent. Anders had je je misschien de hele cyclus afgevraagd of het toch zou kunnen…

Ja, wij hebben goed gekroelt gelukkig, dat zit gelukkig ook goed nu achteraf blijkt dat ik mijn ei twee weken later had dan ik dacht :inlove: Daar zal het dus niet aan liggen…

Lief dat je mannetje nu elke nacht thuis slaapt!!



Lisette, dat zou leuk zijn, samen met je schoonzusje zwanger!

Hoe was het vandaag op het kvd? (of moet je nog?)

Jeetje, wat een hectische periode omschrijf je, maar iig met een prachtig kadootje ertussen! Misschien loopt het dit keer wel weer zo :wink:



Kippie, lekker, aftellen naar je vakantie. Hoe lang ga je?



Denise, gefeliciteerd met je goede echo. Het echte genieten kan beginnen!!



Sis, beetje bijgeslapen?



Krystle, bah, dat klinkt niet gezond zeg. Ik hoop dat ze dat snel oplossen, en anders glip je toch elke 1,5 uur even 2 minuten naar buiten voor een beetje zuurstof, of kan dat niet echt in jullie blokkendoos?



Chelleke, jeetje, wat een dag heb je achter de rug zeg! Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.



Engeltje, tot later dan maar :smiley:



Hier weinig nieuws, ik tel netjes af naar volgende week :smiley:



:-* Smiley

Dopey, ik had het denk ik ook verteld, hoewel je het niet verplicht bent. Je zit inderdaad nog in je proeftijd als het wel bekend wordt, en ookal vlieg je er misschien niet meteen à la minute uit, je contract zal niet verlengd worden gok ik… Ze laat je staan in het bestand, dus wie weet! En dan ben jij tenminste eerlijk geweest!



:-* Smiley

Ja zo dacht ik er ook over, maar het is wel zuur :frowning:

@Dopey wrote:

Ja zo dacht ik er ook over, maar het is wel zuur :frowning:




Wat balen zeg :frowning:



Denise: :inlove: foto’s

Zeker weten!!



Ik weet niet hoe hard je deze baan nodig hebt, maar je zou er heen kunnen gaan om iets voor te stellen. Bijv. dat je weet dat ze niks aan je hebben als je binnenkort weer met zw. verlof ‘moet’, maar dat je bereid bent daar te komen werken tot je met verlof zou moeten gaan. Dan heb jij tot november een baan, en zij hebben alle rust om iemand te zoeken voor vanaf november. Ik weet dat je zo je doorbetaalde verlof misloopt, maar nu heb je niks, en wie weet of je nog wat vind tijdens je zwangerschap (wat dus EN geen geld tot nov EN geen doorbetaalde verlofperiode betekent)

Misschien maak je wel een goede indruk als ze zien hoe graag je dit wil en maak je een kans…

Ik hoop dat ik niet te ver ga met mijn advies :shifty: , bedoel het goed :wink:

Hoi, ik heb al een mail gestuurd dat ik het erg jammer vind en blablabla.



Ik krijg natuurlijk wel mijn uitkering op dit moment, sterker ik zit tot in ieder geval dinsdag nog in de ziektewet.

Nu is het wel zo dat het uwv garant voor mij kan staan, voor als ik weer ziek zou worden ofzo. Probleem is alleen dat ik niet zo happig ben om te vertellen dat ik nog in de ziektewet zit bij het uwv vanwege mijn herniaoperatie ( dat schrikt ze gelijk af ) en dat ik ook nog eens zwanger ben. Ze denken dan toch, hernia+ zwanger, dat moet problemen geven.



Ik zit te dubben om mijn reintregratie begeleider in te lichten nu over mijn zwangerschap of even op de arboarts van dinsdag te wachten en het dan te zeggen.



Ik vind het trouwens lief van je hoor Smiley, dat je meedenkt.

Tja, ik zou het iig dinsdag bespreken, of je je reïntegratiebegeleider voor die tijd moet bellen weet ik eigenlijk niet. Misschien blijf je nu weer langer in de ziektewet, een zwangerschap is namelijk best belastend voor de rug, later in de zw.schap door het te dragen gewicht, maar ook in het begin al, door het verweken van de kapsels onder invloed van hormonen. Misschien vind de arboarts wel dat dit helemaal geen situatie is waarin je weer aan het werk moet gaan en blijf je nog gewoon in de ziektewet tot 3 maanden na de bevalling…



Als je al een mail hebt gestuurd naar dat tuincentrum, dan heb je jezelf al duidelijk gemaakt denk ik… Wat was hun antwoord daarop? Of heb je dat nog niet?



:-* Smiley

Hoi, ik heb nog geen reactie terug, ik heb hem ook net pas verzonden.



Ik wacht inderdaad wel even tot dinsdag, dat zei mijn man ook al.



Toch baal ik nog steeds, omdat het een baan in de dieren was en precies 3 dagen inclusief zaterdag.Dan zou ik maar 2 keer oppas nodig gehad hebben, en die heb ik al! ( beide oma’s ).



Nouja, het zal allemaal wel weer een reden hebben :frowning:

Tja, misschien heeft het uiteindelijk wel een reden, maar daar heb je nu even niks aan he :wink:



Ik ben benieuwd wat de arbo-arts dinsdag zegt en ook of je nog reactie krijgt van intra-tuin!



Ik duim voor je dat het goed gaat lopen allemaal! :-



:-
Smiley

Hoi, de arbo arts zal vast niet blij zijn, maar dat is zijn probleem.

Ik ben nl heel blij met ons hummeltje, alhoewel hij/zij nu even roet in het eten gooit, haha, hij/zij mag dat doen.



Ik ben ook benieuwd of ik nog een reactie krijg.

Ze hebben waarschijnlijk toch naar mijn diploma’s en ervaring gekeken, want voor de winkelbranche ben ik vrij oud. Dus dat is positief.



Groetjes Dopey.

Hee Dopey!



Wat jammer van die baan zeg! Maar ja, wel eerlijk. Uiteindelijk waren ze er toch achter gekomen en dan hadden ze niet echt blij met je geweest…



Ik zit wat dat betreft wel in een andere situatie. Ik heb nog een contract van drie jaar (mei 2009) en ik ben druk bezig met omscholen.

Ik zal het direct moeten vertellen op mijn werk, zodat ze er met de vluchten rekening mee kunnen houden.

Er is geen regelgeving voor zwangere stewardessen bij de luchtmacht, straling, werktijden, oorlogsgebied etc. dus ik ben nu bezig om dat boven tafel te halen…

Ze weten echter niet dat ik bezig ben om zwanger te worden, dat wordt niet echt gewaardeerd in het mannencultuurtje, dus eigenlijk zit ik me al stiekum te verheugen op het moment dat ik het ook kan vertellen he he!

Super slecht van me, maar het bedrijf heeft ontzettend gebruik gemaakt van mij, nu maak ik eens lekker gebruik van het bedrijf!!! :twisted:

Dopey,



Ik zou idd dinsdag even afwachten… Wat ik nog wel toe wil voegen is dat bedrijven het ook juist als voordeel kunnen ervaren dat je “arbeidsgehandicapt” bent. (vreeeeselijk woord) Omdat het hun geen/ bijna geen geld kost als je om dezelfde reden in de ziektewet zou belanden… Al vind ik natuurlijk wel dat jij het zelf verantwoordelijk moet vinden!!!

Je kan en mag dit verzwijgen, houdt er wel rekening mee dat ze hier makkelijk/ snel achter komen!!



Omdat ik zelf langdurig uitgevallen ben door een zware depressie/ gegeneraliseerde angststoornis heb ik ook de stempel “arbeidsgehandicapt” gekregen… Vreselijk vind ik dat dat me nog 5 jaar blijft achtervolgen, zo kan ik het nog niet afsluiten…



Enne het zeggen van je zwangerschap vind ik juist goed!!



Succes!!



Jade… Vaag dat er bij de luchtmacht geen regelingen zijn… Ik dacht dat dit de wet is, dus buiten de CAO valt… Misschien heb ik het mis hoor…

Waar ben je nu voor aan het leren dan?? Of heb je dat al eens gezegd?? Ik ben het iig even kwijt…



Smiley… Ik zou op zich best af en toe even naar buiten kunnen hoor… Probleem is dat het buiten nu heerlijk is…Als je dan binnen komt zweet je gelijk weg…



Ik ga nog even aan de slag… Zo naart ziekenhuis…



Krys

Hoi, bedankt krystle en jade voor jullie reactie.



Ik ben al 2 keer eerder mijn baan kwijtgeraakt door die hernia.

Ik weet niet of ik nog zo’n zin heb om nog een keer een risico te lopen.



Ik wacht dinsdag wel even af.

Ik heb mij in ieder geval bij 2 uitzendburo’s ingeschreven via de site, dus daar zal ik binnenkort ook wel weer wat van horen.



Ga zo naar de huisarts, want mijn blaas brand iedere keer.

Afgelopen vrijdag bij de huisartsenpost geweest maar mijn urine was schoon, maar het probleem blijft.



Groetjes Dopey.

Chelleke wat een rotdag.



Denise, mooie echo.



Jade, dit kdv ligt in Veldhoven dus in de omgeving van Eindhoven. http://www.klokjerond.nl. Het zag er allemaal heel netjes uit. Het is wel iets duurder als normaal maar hier wordt ook per uur gerekend en niet per dagdeel.



Morgen moet ik naar het ziekenhuis om mijn contract te tekenen etc. Spannend!! Ik heb enorme last van mijn borsten en heb zelfs mijn bh uitgedaan, scheelt wel iets maar niet veel. Nee ik denk niks!!!



Liefs,



Lisette

Krystle; Er is idd een regeling voor zwangere vrouwen bij defensie, alleen voor vliegend personeel en dan in het bijzonder stewardessen dus niet. Dat komt omdat er nog geen vrouw zwanger is geweest in mijn dienstvak, en tja, dan moet je het wiel zelf uitvinden. De dokters, personeelsdienst etc zeggen allemaal wat anders, dus ben ze nu naar iets op papier aan het laten zoeken.

Ik doe deeltijf de Pabo, ik zit in mijn eerste jaar om juf te worden.



Lisette; Super bedankt voor de info.



Vanavond naar college. Heb niet zo’n zin en ben heel moe, net een tukje gedaan op de bank. Denk dat mijn jetlag toch nog niet weg is. Ach, ze zeggen ook niet voor niets dat je een dag per uur tijdsverschil nodig hebt om bij te komen (en dat was 8 uur :? )

Denise, wat een mooi echo. :inlove: :inlove: Ik vind het nog steeds een wonder dat het al zo compleet is terwijl het pas 12 weken oud is.



Jade, wat raar dat er niks is geregeld voor zwangere vrouwen bij defensie. Wel slim van je om dat nu alvast uit te zoeken. als je dat nog moet gaan doen als je zwanger bent dan raak je vast helemaal in de waar door de hormonen.



Dopey, ik had het ook verteld hoor als ik zwanger was. Eerlijkheid duurt het langst, toch?



O Robbert wordt wakker hoor zielige geluidjes door de babyfoon, snel maar gaan knuffelen. :inlove: :inlove:

Jorien en lisette het gaat opschieten voor jullie he? spannend hoor!



Ben wel blij dat jullie het eens zijn met mijn eerlijkheid. Ik ging bijna aan mezelf twijfelen.



Groetjes Dopey.

Dopey, je hebt er heel goed aan gedaan om 't aan te geven dat je zwanger bent. Als ze je aangenomen hadden en je had 't verzwegen, had je je alleen maar superrot gevoeld en met 'n schuldgevoel gaan werken.

Ik hoop dat je gauw 'n reacte terug krijgt. Het zou wel super zijn, 'n baantje perfect voor jou he!

Ik :pray: voor je hoor!!!



Denise, wat schitterend. Ongelofelijk hoe compleet 't er uit ziet, zo klein en zo mooi! Super!

:inlove:



Ik heb geen nieuws (najah, ik mag alleen goed nieuws vertellen, dus heb ik geen nieuws)! :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:



Kusss,

Kaatje

Dank je kaatjes! en inderdaad alleen goed nieuws :mrgreen:



Groetjes Dopey.