Wat fijn Martje dat de vk het beebje heeft gevoeld!
En wat leuk dat ze zo haar best deed om het hartje te horen.
Tja die onderzoeken, ik heb er eigenlijk nooit zo bij stilgestaan en me erin verdiept, ik lees hier over nekplooimetingen enzo.
Eigenlijk dacht ik dat je vooral boven de 35 over allerlei onderzoeken moest nadenken.
Welke keuzes heb je eigenlijk mbt prenatale onderzoeken (ik ken wel de vlokkentest en vruchtwaterpunctie, maar verder…?)
Persoonlijk zou ik het wel heel moeilijk vinden, ik weet niet of ik alles van te voren zou willen weten…
Ik heb tijdens mn opleiding een tijdje in het Sophia Kinderziekenhuis gewerkt en daar kwam ik (afd. neurologie/neurochirurgie) veel geretardeerde kinderen tegen/ kindjes met het syndroom v Down/ open ruggetjes en andere erfelijke aandoeningen.
Hierdoor ben ik heel anders gaan kijken naar gehandicapte kinderen, ze waren vaak zo levenslustig/ gelukkig en konden veel meer dan ik altijd daarvoor dacht (ik was nog maar 18 tijdens deze stage). Ik zou denk ik nooit een zwangerschap kunnen afbreken om deze redenen. (bij zeer zware afwijkingen vind ik het misschien weer een ander verhaal, zoals bijv. open hoofdjes ed)
Maargoed, ik denk dat ik nu ook nog niet kan inschatten wat ik zou willen qua onderzoeken en doen met de evt. uitslagen…
Ik kan me voorstellen Martje dat jullie hier even rustig over willen nadenken, je hebt in ieder geval nu alle info op een rijtje om rustig te bekijken. Succes met jullie beslissing
Tja en iedereen heeft hier natuurlijk een eigen mening over.
Wat zijn de ervaringen van de andere zwangeren, en Denise/ Jorien, wat hebben jullie bij de eerste gedaan?
Pffff zware kost… :mrgreen:
:-* Lotje
Leuk Martje, ook al zo’n leuke verloskundige!
De onderzoeken doen wij niet, de reden had ik al eerder neergezet!
Wanneer moet je weer naar de vk?
@Jorien, jammer zeg, maar geen ongie is
, toch?
Groetjes Dopey.
@Dopey wrote:
Leuk Martje, ook al zo’n leuke verloskundige!
De onderzoeken doen wij niet, de reden had ik al eerder neergezet!
Wanneer moet je weer naar de vk?
Groetjes Dopey.
De volgende controle afspraak bij de vk is 23 juni.
Ik heb net al hier en daar wat zitten lezen over al die onderzoeken en ik zit er ook aan te denken om die onderzoeken niet te doen…
:-*
Ik heb ook een vraagje, gaan jullie allemaal borstvoeding geven?
Dit is altijd zo’n moeilijke discussie.
Ik weet dat bv goed is voor je kindje, maar gevoelsmatig kan ik er nog steeds niet achterstaan. Dit had ik al voor ik zwanger was.
Groetjes Dopey.
@Dopey wrote:
Ik heb ook een vraagje, gaan jullie allemaal borstvoeding geven?
Dit is altijd zo’n moeilijke discussie.
Ik weet dat bv goed is voor je kindje, maar gevoelsmatig kan ik er nog steeds niet achterstaan. Dit had ik al voor ik zwanger was.
Groetjes Dopey.
Dat was ook een van de vragen die vanmiddag langs kwamen en ik heb gezegd dat ik het niet ga doen. De verloskundige heeft dat opgeschreven maar zei er wel bij dat ik hoogstwaarschijnlijk tijdens de rest van de zwangerschap er nog wel over na ging denken en er mss nog wel op terug zou komen… Nou dat zien we dan wel weer. Ik wil geen borstvoeding geven, uit voorzorg. want als het na de bevalling nodig is dat ik weer aan de medicijnen moet mag ik niet eens borstvoeding geven…wil ik het liever voor zijn zeg maar. En het is makkelijker, voor papa

Oke, je hebt een goede reden!
Bij mij is het puur gevoelsmatig, ik kan het niet uitleggen.
Ik laat me ook niet ompraten hoor :mrgreen: , het is nl mijn lijf.
Tegen mij was gezegd dat de vk zo moeilijk was daarover, maar dat was ze helemaal niet. Ze zei gewoon wat ze moet zeggen, heel direct, en ik zei dat ze het mag zeggen maar dat het mijn gevoel is. Daarop zei ze ook dat het dan waarschijnlijk toch niet lukt, en dat was het.
Ik ben gewoon nieuwschierig naar wat jullie doen.
Hier kan ik nl een normale reactie krijgen, omdat we al zo lang mailen met zijn alle.
Als ik dit als vraag stel op het forum, dan weet ik wel waar het op uitdraait :mrgreen:
Voordeel is inderdaad dat mijn hubbie ook gewoon de fles kan geven!
Groetjes Dopey.
hoi meiden,
Ik ga ook geen bv geven, heb ik bij Milou ook niet gedaan. Al die discussies over of het beter is of niet, iedereen moet het voor zichzelf beslissen. En ik ben niemand een antwoord verschuldigd waarom ik het wel of niet zou geven
Ik ga die onderzoeken niet doen. Je wordt helemaal gek gemaakt over de kans dat je misschien een kindje met down zou kunnen krijgen en nog heb je geen garantie! En ik moet het zelf betalen €161,50 nou dat vind ik een hoop geld. Als er nou risico’s in de familie zouden zitten zou ik het misschien overwegen maar nu niet.
kuzzz
ja inderdaad dan kunnen de papa’s er ook s nachts uit om de fles te geven. hihi :inlove:
Martje, Denise en Dopey,
Ik geef jullie groot gelijk, ik denk dat ik ook geen bv wil geven, maar ben er nog niet helemaal uit.
Ik vind het soms wel een beetje storend hoe pro-bv sommige mensen praten. Natuurlijk moet iedereen lekker zelf weten wat ze willen en respecteer ik andermans mening. Maar ik heb wat mensen in mn omgeving die het echt bijna afkeuren als mensen voor flesvoeding kiezen, dat gaat me een beetje te ver.
Een vriendin van mn zus heeft een dochtertje van 1 jaar en een maand en geeft nog steeds borstvoeding, dat vind ik persoonlijk wel heel lang hoor! met die tandjes enzo… :mrgreen:
@Martje wrote:
ja inderdaad dan kunnen de papa’s er ook s nachts uit om de fles te geven. hihi :inlove:
precies

kuzzz
Nou ja, ik moet niet al te veel op de zaken vooruit lopen natuurlijk… dus denk nog niet na over borstvoeding wel of niet enzo :mrgreen:
Maar weet wel dat het me heel raar zal lijken… denk dus wel dat ik Dopey’s gevoel een beetje begrijp. Ik zou sowieso liever niet in t openbaar borstvoeding geven iig. Blijf er een raar gevoel bij houden als mijn zus of schoonzus hup opeens de tiet (sorry :oops:) tevoorschijn haalt waar we allemaal bij zijn… (niet dat ik daartegen ben, maar ik zou het zelf gewoon liever niet doen).
Maar zoals ik er nu tegenover sta, denk ik toch wel dat ik het in ieder geval zal proberen, met name om de kans op allergien te verkleinen + het is een stuk goedkoper + nog wat andere mogelijke voordelen. Maar al die andere verhalen die pro-bv mensen altijd hebben over een band krijgen met je kindje op die manier… dat vind ik wat zweverig hoor. Je kunt toch genoeg knuffelen enzo met je kindje, en zo kan de papa ook voeden.
Ik vind dat ieder voor zich een afweging moet maken of ze wel of niet borstvoeding zou geven. Het gaat er maar net om wat je het belangrijkst vindt, hoe je je er zelf bij voelt. Ben zelf dus wel min of meer pro-borstvoeding, maar ik ga dat niet lopen verkondigen.
Hallo meiden,
Ben ik weer! Ben een dagje niet op het forum geweest en moest meteen 8 blz bijlezen. Dat kan maar een ding betekenen!!!
Smiley: Gefeliciteerd
:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
Geniet ervan!!
Ik heb zoveel gelezen dat ik niet meer precies weet wat er allemaal verteld is. :oops: Ik doe een poginkje
Sisel, geweldige foto!!!
Lotje en Jorien, spannend zeg. Ik duim voor jullie!!!
Denise, hoop dat je misselijkheid binnen nu en een paar weken toch minder wordt.
Verder weet ik het eigenlijk niet meer.
Wij doen geen prenatale onderzoeken. Ik weet gewoon niet wat ik met de uitslag moet doen. Ik ben nog geen 35 en in de fam komt ook niets voor, dus… We zien wel.
Ik ga wel borstvoeding geven. Ik heb zelf veel last van allergieen en borstvoeding verkleind de kans op allergieen. Daarnaast lijkt het me gewoon heel erg knus. Hubbie is ook pro-borstvoeding, dus daarvoor hoef ik het niet te laten.
Ben vandaag twaalf weken zwanger. Helaas krijg ik dinsdag pas mijn eerste echo, dus dan weet ik pas of alles in orde is. Nog even niet in de juich-stemming dus.
Ik heb vandaag trouwens voor donderdag een afspraak met mijn erg sympathieke (NOT!!!) manager gemaakt. Ik ben erg benieuwd hoe ze reageert op mijn nieuwtje…
Liefs Pinot
p.s Chelleke, is weer een wat anders dan een echo
Smiley Gefeliciteerd. Laat het nog maar even bezinken.
Martje, als je vind dat je mee moet doen met mvm dan moet je dat gewoon doen. Ik breng het ook zelf weg, althans mijn vriend doet het omdat het in het dorp is waar hij lesgeeft. Ik heb zelf voor het boek gekozen omdat ik de rest of al krijg of niet leuk vind
Wij gaan geen prentale test doen. Alles is welkom en als er wel iets mee aan de hand is kan ik er toch niks meer aan veranderen omdat ik dan het kindje toch niet laat weghalen.
Over borstvoeding. Ja, ik ben erg pro-bv. Ik geef Æde nu al 7 maanden de borst. En het lukt ook met 4 tandjes hoor! Ik vind dat je je kindje het beste mee moet geven wat er is en in mijn ogen is dat bv. Ik kan wel het lijstje van positieve dingen gaan noemen maar dat kun je wel vinden op internet. Wat ik wel wil zeggen is dat je een eigen keuze moet maken. Als je niet achter bv staat gaat waarschijnlijk ook niet lukken. Maar die keuze moet je wel goed doordacht nemen. Ik zou zeggen ga naar een bijeenkomst voor zwangeren waar over bv gepraat wordt en stel daar je vragen en maak dan een keuze. En voor bijna elk probleem is wel een oplossing. En als je dan prettiger voelt bij flesvoeding dan is dat een weloverwogen keuze. Ik geef even een paar linkjes waarbij je wat over bv kan lezen.
http://www.borstvoeding.com
http://www.borstvoedingsforum.nl
en hier gaat papa er niet uit hoor 's nachts. :wall: Ook als zou de kleine de fles krijgen.
Hoi,
Hehe, even tijd voor jullie :mrgreen:
Bedankt voor alle felicitaties :inlove:
Jorien, misschien was je te vroeg met testen. Ik blijf voor je duimen!
Lotje, hoe is het nu bij jou? Je vroeg over de luteale fase enzo. Het heeft te maken met het tijdstip van innesteling, wanneer je kunt testen. Bij sommigen is dat al op dag 5, bij anderen op dag 10. Direkt daarna stijgt je hCG, maar dat duurt dan nog even voor het traceerbaar is. Het kan dus bij de ene al op 10 dagen na de eisprong te meten zijn, bij anderen kan het wel pas op dag 16 na de eisprong zijn ofzo (of nog later…)
Dopey, leuk zeg, dat je bij Jensen was, ik kijk dat vaak (maar heb het nu natuurlijk net gemist :roll: )
Het dringt nog niet helemaal tot me door nee, ik kijk steeds weer naar de foto van de test (de test zelf is al uitgegaan, dat was een digitale…)
Engeltje, net je eitje gehad dus :thumbup: Succes met de 2 weken wachten (stressen )
Hoop, spannend hoor! Jij mag dus ook weer aftellen! Kan ik misschien helpen met je kaartje/lijstje? Ik wil er best eens naar kijken hoor :shifty:
Chelleke, wat een praaaachtige foto’s heb je neergezet :lol:
Jade, ik had inderdaad bruinverlies gisteren, dat zal dus wel het oude bloed van de innesteling geweest zijn (denk ik…)
Martje, ik vond het boek heel mooi, speciaal voor MvM geschreven! Boxkleden kun je overal kopen en die dvd komt ook wel eens op tv. Meer keuzes had ik niet, dus ik ging voor het boek!
Leuk dat het zo goed ging bij de vk, leuk ook dat ze het al kon voelen!
Lisette, soms moet je jezelf gewoon lekker verwennen hoor, een dure spijkerbroek moet kunnen op zijn tijd
Daffie, dat klinkt veelbelovend!! Als het wel positief is kun je zaterdag alweer testen hoor, 2 dagen is genoeg om veel duidelijker te kunnen testen. Maar je moet natuurlijk doen wat je zelf prettig vind
Pinot, toch al een beetje gefeliciteerd met je 12 weekjes. Ik ben erg benieuwd hoe je gesprekje zal gaan volgende week :lol:
Over de borstvoeding. Ik wil het wel gaan geven. Ik heb nog niet echt nagedacht over hoelang, eerst maar eens kijken hoe het gaat. Ik zou dan ook wel af willen kolven om paps af en toe ook eens te kunnen laten voeden, dat is wel zo leuk natuurlijk
Dan nog even het testverhaaltje :mrgreen: Ik was niet van plan op mijn NOD al te testen. Maar de avond ervoor kreeg ik opeens bruinverlies (negatief) en was ik misselijk (positief), toen dacht ik opeens, NU moet ik het weten, ik ga gewoon testen! Mijn schat heeft me nog kunnen afremmen en heeft het voor elkaar gekregen dat ik nog een nachtje zou wachten. Maar toen ik wakker werd had ik nog meer bruinverlies en helemaal geen kwaaltjes ofzo, dus hoefde het testen voor mij ook niet meer, ik wist toch wel dat ik ongsteld ging worden… Maar toen wilde Mr. Smiley WEL testen… Toch maar gedaan, vlak voor we de deur uit moesten en hoofdschuddend op de uitslag zitten wachten (ik zat nee te schudden, ik ‘wist’ gewoon dat het niks zou zijn :lol: ) Het duurde een minuutje ofzo (of was het nou vier weken, ik weet niet meer
), en toen sprong hij op ‘zwanger’. Dat had ik ECHT niet verwacht, en ik was dus ook stomverbaast! Wat een fantastische verrassing!!
Gisteren was ik helemaal in de zevende hemel, vandaag ben ik wat behoudender… Ik ben de vorige keer zo hard van mijn roze wolk af geflikkerd, dat ik nu uit zelfbehoud wat rustiger ben denk ik…
Meiden, fijn weekend!!
:-* Smiley
Hoop, spannend hoor! Jij mag dus ook weer aftellen! Kan ik misschien helpen met je kaartje/lijstje? Ik wil er best eens naar kijken hoor
Ik heb het alleen op papier, dus moet ff de temp. overnemen! Ik snap er echt niets van. Vanmorgen heb ik overgeslagen. Gewoon laat wakker en niet in de gaten gehad. Ik zal de temp. even opschrijven hier! Ik neem het 's morgens om 06.00 uur op.
Dag 1: 37,2 (opgenomen na het opstaan)
Dag 2: 36,7
Dag 3: 36,6
Dag 4: 36,4
Dag 5: 36,6
Dag 6: 36,4
Dag 7: 36,9 (om +/- 09.00 uur gemeten)
Dag 8: 36,6
Dag 9: 36,9 (na het opstaan)
Dag 10: 36,5
Dag 11: 36,3
Dag 12: 36,5
Dag 13: 36,5
Dag 14: niet opgenomen
Dag 15: 36,5
Dag 16: 36,4
Dag 17: 36,1
Dag 18: 36,6
Dag 19: 36,9
Dag 20: 36,5
Dag 21: 36,9
Dag 22: (vandaag, niet opgenomen)
Nou ik weet het niet hoor, maar ik geloof dat ik dag 16 mijn eisprong gehad heb omdat op dag 17 mijn temp. erg laag was ineens.
Dus kom maar op met jullie ideeen over mijn temp.
Verder heb ik in principe nu wel een goed gevoel, het idee wel dat het deze keer goed zit. Maar goed, zeker weten doe ik het natuurlijk niet, ik heb geen kwaaltjes ofzo, maar heb het idee dat ik een innesteling gevoeld heb. Ik zal me wel weer vanalles in mijn hoofd halen, maar ik hoop het ook zo!
Liefs,
Hoop
Hoop, ik denk dat je ei op dag 17 was, vaak is die dip de dag van de eisprong.
Je kunt naar http://www.fertilityfriend.com gaan, daar kun je je registreren en je temperatuur invullen. Het is gratis. Het computerprogramma denkt vervolgens met je mee en probeert je eisprong te traceren. Je hebt allerlei opties, je kunt van alles invullen, maar alleen temperatuur is al genoeg! (maar hoe meer hoe beter, zeggen ze uiteraard op de site…) Je kunt het proberen
:-* Smiley
Lotje, hoe is het nu bij jou? Je vroeg over de luteale fase enzo. Het heeft te maken met het tijdstip van innesteling, wanneer je kunt testen. Bij sommigen is dat al op dag 5, bij anderen op dag 10. Direkt daarna stijgt je hCG, maar dat duurt dan nog even voor het traceerbaar is. Het kan dus bij de ene al op 10 dagen na de eisprong te meten zijn, bij anderen kan het wel pas op dag 16 na de eisprong zijn ofzo (of nog later...)
Dank je Smiley, voor je duidelijke uitleg!
Ik denk dat ik zondagocht wil gaan testen, we zijn dit keer zo ontzettend nieuwsgierig!! Verder voel ik me ok, nog steeds flink gespannen en gevoelige borsten en sinds gisteren is het wat pijnlijk, jeukerig en brandering van onderen met wat zalfachtige afscheiding (sorry :oops: ).
Ik hoop niet dat ik een schimmelinfectie heb overgehouden aan mn ab-kuurtje. Ik heb dit een paar maanden terug ook gehad vlak voor mn menstruatie, dus misschien een teken dat die in aantocht is :(
We zullen zien.......... :pray: :pray:
We zijn dit hele weekend bij mn schoonouders in huis aan het klussen, we slapen daar ook, dus als ik test, test ik daar.........da's wel een beetje apart.
Maargoed, ik kan daar ook achter de pc, dus houd ik jullie in ieder geval op de hoogte!
Ik ben vanavond helemaal in mn uppie, mn ventje is aan het stappen met vrienden en blijft vannacht alvast bij zn ouders slapen (dan kan hij wat drinken, zij wonen dichter bij R'dam)
Ik ben Silence of the lambs aan het kijken (met een GTST onderbreking), dus ik ga weer lekker verder griezelen op de bank met een lekkere zak chips!
Wat een testverhaal Smiley, geweldig! :lol:
Trouwens Smiley, dat is een mooie site zeg!
(ik had het adres gisteren af kunnen lezen van je temp-kaart)
Wat ik je nog wilde vragen, hoe heb jij je temperatuur gemeten (oraal, rectaal, axillair, oor?)
@Hoop, spannend meis, wel heel fijn dat je zo’n goed gevoel hebt! Ik duim heel hard voor je, ik hoop zo dat het eindelijk zo mag zijn voor jullie :!:
Liefs Lotje
Oke, volgens mij hebben we op het juiste moment geklust! :inlove:
Ik had op predictor.nl mijn cyclus uitgerekend en die dag zou volgens die site ook mijn eisprong zijn.
Ik ben benieuwd. Tot nu toe geen kwaaltjes, maar normaal gesproken heb ik hele gevoelige borsten net na mijn eisprong tot aan mijn menstruatie. Nu heb ik daar dus helemaal geen last van. Net als de vorige keer toen ik ook zwanger bleek te zijn!
Liefs,
Hoop