Frederike, welterusten. Rust maar lekker uit!!!
Jemig Mosje, dat klinkt goed!!
Die financiele achtergrond is bij dit soort dingen wel erg fijn, want inderdaad, niemand is echt onafhankelijk (tenminste…, mn zwager vertrouw ik daar wel in)
350 euro per maand is echt heel veel zeg! Bij ons scheelt het nu 120 euro per maand.
Dat zijn leuke meevallers he, zeker als je met kinderen bezig ben kun je dat goed gebruiken
We hopen inderdaad dat die nieuwe baan wat rust gaat brengen, hij is wel heel erg toe aan een leuke uitdaging.
Spannend en leuk dat jullie weer voor het echie zijn begonnen! Groot gelijk, en inderdaad, de kans dat het gelijk raak is is toch niet zo groot…maar zou wel errug leuk zijn
@Frederike, vervelend dat je zo ontzettend moe bent, rust maar lekker uit hoor (je bent toch een weekje vrij?)
@Pinot
Apart hoor, dat die salade met olijven en feta zo goed helpt, wat hoor je soms gekke dingen tegen de misselijkheid bij zwangere vrouwen !:lol:
Maargoed, als het maar helpt toch!?
Ik ga effies een CSI-tje kijken met mn mannetje
Misschien tot straks
Liefs Vanessa
Hoooooi
Hier ben ik weer. het is vannacht erg laat geworden, half 4, en het was beregezellig.Heb 2 glazen witte wijn op, wilde het eerst niet doen,maar dacht dat 2 glazen over de hele avond/nacht best wel kon…
Het is bijna te veel op alles te reageren van de afgelopen dagen, kletskousen
@ Hoop : Ik zou inderdaad ook even langs de ha gaan, en hoop dat je gevoel het goed heeft en dat je toch zwanger bent!!! Ik duim iig voor je!
@ Denise : Jeetje meis hoop maar dat die zetpillen helpen en dat je je snel weer beter zult voelen want dit lijkt me absoluut geen pretje. Hopelijk kan je wel een beetje genieten van het uitstapje naar de familie.
@ Frederieke : Oh wat spannend dat je over tijd bent en nog geen enkel teken van de rode duivel hebt gekregen… SPANNEND! Wanneer wil je een test er tegen aan gaan gooien
@ Pinot : uuuh dat klinkt niet slecht, die salade tegen de misselijkheid. Hoop dat je je verder vrij goed voeld behalve de vermoeidheid!!!
@ Klussers : Heeeeel veel klusplezier de komende tijd en hopelijk brengt die paasweekend een hoop geluk, nieuw begin is inderdaad wel erg mooi.
Eum… nu ben ik het ff kwijt wat er nog meer geschreven is. sorry
:oops:
Liefs
Zo, hier ben ik weer. Moest eigenlijk hard aan de studie, maar ben even een uurtje naar bed gegaan. Moet zo nl nog werken en dan is het wel prettig als je je ogen open hebt :shock: . Morgen heb ik de hele dag vrij, dus dan kan ik eerst lekker uitslapen en dan flink aan de slag.
Mijn zusje belde net nog. Ze is woensdag jarig geweest en viert het morgen met een etentje. Ze belde speciaal om te vragen wat ik morgen wilde drinken. Meestal drinken wij allemaal rode wijn, dan hoeft ze dus niets te vragen. Vond het wel lief dat ze even belde.
Nu ik er eens goed over na denk: Idd vreemd van die griekse salade met feta en olijven. Nou moet ik zeggen dat ik dat al jaren heel erg lekker vind. Nu dus nog steeds. En dat het helpt tegen de misselijkheid zal wel komen omdat het niet zo zwaar op de maag licht, en fris smaakt. Ik weet het anders ook niet :? .
Van mijn koffieverslaving ben ik momenteel genezen…
Gaan jullie nog paaseieren zoeken??? :mrgreen:
Liefs Pinot
En Martje, ik kwam laast nog in een boek tegen, dat als je alcohol wilde drinken, je dit het beste in de eerste twee weken van je cyclus kunt doen (dus vóór de eisprong). Je bent dan immers zeker nog niet zwanger.
Zo het ongi worden dus toch één voordeel…
Liefs Pinot
@Karika, wat erg zeg, dit zijn altijd vervelende dingen.
@Vanes, gefeliciteerd hoor!
@Hoop, misschien is het inderdaad wel slim om even naar de huisarts te gaan.
@Kippie, gefeliciteerd met je trouwdag.
@Denise, ik hoop dat je zetpillen aanslaan.
@Pinot, doe rustig aan hoor!
Er is weer aardig wat gekletst.
Ik voel me gesloopt vandaag. Ik ben moe en het zeurt weer in mijn buik.
Mijn ovulatieteststreepje was bijna net zo donker als de controlestreep, dus waarschijnlijk zit het hem daar in.
Als het klopt dat we inderdaad zolang van te voren al kans hebben, hoop ik dat het goed gaat want we zijn trouw om de dag aan het klussen, en aankomende week wordt het wel ietsje meer denk ik
Nog 1 week en dan gaan we lekker naar center parcs, maar eerst nog examen :shifty: :mrgreen:
Nou verder weet ik niet zoveel.
Ik ga zo lekker aardappeltjes, met sla en biefstuk eten, mijn mannetje maakt het klaar. ( ik was onderweg om een was te draaien :naughty: :mrgreen: :mrgreen: ).
Groetjes Dopey.
Hai Dopey
Jij kunt dus echt paaseitjes gaan zoeken met je mannetje dit weekend
!!!
Fijn dat je nu al waarschijnlijk je eisprong hebt, dat zou ook betekenen dat je cyclus een stuk korter is!!
Ik ga maandag of dinsdag starten met mn ovulatietestjes, ik ben benieuwd, ik moet er alleen niet te vroeg mee starten, want ik heb maar 5 stripjes… :? En volgende maand wil ik dus starten met mn persona
Ik ben nogsteeds een beetje ongi, ik hoop maar dat het snel weg is…
klust wat fijner :mrgreen:
Dancing with the stars begint zo…volgende week zien we het live! :dance:
Liefs Vanessa
Hey dames,
hoe is het met jullie?
@ frederik, ik blijf duimen voor je meid :thumbup: , rust maar goed uit dat ken een mens soms goed doen en je weet maar nooit he.
@ kippie, gefeliciteerd met je trouwdag en geniet van je uitje.
@ hoop, het is idd beter als je naar de ha gaat ze dnza ben je wat gerust.
@ krystle, ik hoop dat alles goed komt met je nijntje, het is toch altijd zelf een beetje pijn lijden als je beetsje iets heeft.
@ tante kaatje, ik vind het heel erg te horen van je vriendin. ik hoop dat ze snel kan verwerken en de moed heeft om terug te beginnen klussen dat wens nog uitkomt.
@ vanessa, wat een goei nieuws dat je hubbie nieuw werk heeft. het zal zeker een rust mee brengen.
@ dopey, wat voor examen moet je nog afleggen?
Vandaag was een lang dagje, het was een druk dagje op het werk en tegen het einde had ik barstende hoofdpijn en die heb ik nog steeds :?
maandag moeten we dan al om negen uur op het werk zijn omdat we met zen allen een paasontbijt hebben. :? gaat niet zo leuk worden want ze hebben deze week niet anders dan ruzie liggen maken onder elkaar.
oh, nog een antw. op vanessa. ik ben idd van belgie, ik woon in antwerpen. maar vind het leuk tussen zo een nederlandse kletsdames te zitten zijn er soms nog mensen van belgie? Ik heb gisteren men cyclus nog eens goe liggen uitrekenen. Mijn laatste :twisted: :twisted: waren er op 20 maart dus ga ik normaal tegen maandag denk ik mijn :twisted: moeten krijgen want morgen zit ik op mijn 28ste dag.
Dus gaat volgende week nog een spannend weekje worden.
ik ga eens eten en een beetje rusten dan hoop ik dat die hoofdpijn wat over gaat en dat ik morgen een beetje kan genieten om een dagje thuis te zijn.
groetjes en ik blijf :thumbup: voor jullie
veel klus plezier
fijne avond
He hoi,
er is weer veel gekletst… heb nu even geen tijd om alles te lezen, kan dus ook niet overal op reageren.
Zag wel iets over dat de kans op zwangerschap elke maand 20% zou zijn. Dat lijkt misschien wel laag, maar dat valt best mee hoor. Ik heb zelfs gelezen dat het 15% zou zijn, wat volgens mij zelfs nog iets realistischer is.
15% lijkt weinig, maar het betekent wel dat er een kans is van 28% dat het binnen 2 maanden raak is, 39% binnen 3 maand, 48% binnen 4 maanden, 56% binnen 5 maanden… en ga zo maar door. Na 5 maanden is de kans dus al groter dat je wel zwanger bent, dan dat je het niet bent (na 12 maanden is 86% zwanger)
En wanneer klussen? tja ik weet het niet. Mijn cyclus is nu redelijk regelmatig, maar weet mijn luteale fase niet. We klussen gewoon wanneer we zin hebben en dan komt t vast goed
@Martje wrote:
@ Frederieke : Oh wat spannend dat je over tijd bent en nog geen enkel teken van de rode duivel hebt gekregen… SPANNEND! Wanneer wil je een test er tegen aan gaan gooien![]()
Gisteren :roll: en die was negatief.
De duivels zijn er nog steeds niet. Maar ik wacht gewoon lekker af. Als ze er vrijdag nog niet zijn test ik weer. Ik heb verder ook geen tekens, ben dus alleen erg moe.
Heb wel een vaag idee waar dei vermoeidheid van zou kunnen zijn. Ik heb tijdenlang vitames geslikt, multi energie van “De Tuinen” en daar ben ik mee gestopt omdat op 1 mei mijn B12 spiegel bepaald zal worden om te kijken of mijn vermoeidheid van een traag werkende schildklier icm B12 tekort komt. Dat is een mogelijkheid. Een andere is dat ik eind februari voor de 7e keer sinds oktober 03 narcose heb gehad. Meestal heb ik er niet zo lang last van maar de Arboarts had het wel vaker gezien dat mensen pas na de zoveelste erg moe blijven. Over anderhalve week komt ook eindelijk mijn nieuwe bril, dat zal ook wel wat schelen. Die ik nu heb slaat nergens meer op. Zit -1.75 in en dat moet nu +1.75 zijn. Ik zie er niks door.
Komende week ben ik dus vrij. En ik ga lekker in huis rommelen. Gisteren al lekker bezig geweest met onze digitale camera en de nieuwe macrolens. Vandaag de badkamer en de wc schoongemaakt. Heerlijk, zo schoon waren ze nog maar zelden. Echt helemaal overhoop gehaald.
Verder wil ik het sporten weer een beetje oppakken. Sinds de operatie in februari de draad niet meer lekker op kunnen pakken en dat wil ik deze week even gaan doen. Elke dag even gaan, gewoon weer wat beweging krijgen. Ik kom er anders niet aan toe. En als het mooi weer is lekker de weilanden in om te ietsen. Of een boswandeling hier vlakbij. Ik woon vlakbij de Kaapse Bossen op de Utrechtse Heuvelrug, heel mooi. Helemaal als er jong blad aan de bomen zit. Hopelijk wordt het snel lente.
Tsjonge zeg, zit ik ff te typen. Wel lekker! Ik lees straks even beter bij :oops:
Dag!
Zo, ik heb bijgelezen, en wou ook nog even op iedereen (?) reageren:
@Pinot: Vervelend dat je nu ook misselijk begint te worden, maar ja het hoort er een beetje bij misschien he… Zo lang het maar niet zo erg als bij Denise wordt…
@tantekaatje: vervelend van de griep, mooi dat je weer beter bent Leuk dat Aede voor het eerst mee gaat eten… wordt dus al een echte knul nu he
@sam23: gek he, testen op het moment dat je gewoon weet dat het niet kan. Ik dacht dat ik zoiets nooit zou doen, maar heb het toch ook gedaan. Maar ik denk niet dat ik het nog s zou doen, weet nu hoe dat gaat zo’n test, volgende keer test ik netjes pas op dag 31 van mijn cyclus (die 30 dagen duurt :))
Ik :thumbup: voor je dat de :evil: :evil: wegblijven en dat je volgende test positief zal zijn
@Denise: wat vervelend zeg dat je je zo ellendig voelt. Hoop dat je wel plezier hebt gehad bij je familie vandaag!
@Hoop: erg leuk om te lezen dat je nieuwe baan je zo goed bevalt. Vervelend van die rare steekjes. Ik vind het geen raar idee om naar de huisarts te gaan… je weet maar nooit wat er aan de hand is toch?
@Kippie: nogmaals veel sterkte met het verlies van Tim. Jullie hebben op een mooie manier afscheid genomen. Gefeliciteerd met je trouwdag Ik hoop dat jullie er een mooie dag van hebben gemaakt…
@Mosje: groen licht! Dat is mooi. Heeft de gyn verder niet gezegd waarom haar advies was nog 1 cyclus te wachten? Als je haar redenatie erachter weet, is het wellicht makkelijker om haar advies op te volgen danwel aan de kant te leggen.
@Frederike: jammer dat de goede vrijdag toch minder goed was. Erg lastig ook, dat je zo moe bent enzo. Ik hoop dat het gauw beter gaat met je! Lekker sporten, dat wil ik ook weer gaan doen. Ik wandel tegenwoordig bijna elke avond een stukje, maar ik wil ook wel weer eens echt “sporten” met competitie enzo (ik hou van winnen, haha)
@Vanes: lekker, een weekje vrij En wat een leuk cadeau voor je mannetje. Heerlijk, er even tussen uit met z’n tweetjes
En ook nog een nieuwe baan voor hem, gefeliciteerd!
@Dopey: nou als je nu bijna je eisprong hebt, heb je deze maand waarschijnlijk wel een flink kortere cyclus he. Ik hoop het voor je, want zo lang in spanning zitten elke keer is maar niets. (ik vind 30 dagen al zooo lang)
@Krystle: Inderdaad, lekker druk weekend. Wat vervelend voor je nijntje zeg Gelukkig zal het deze keer niet zo duur zijn, maar dat is maar een schrale troost denk ik
@Jade: ja ik ben nu ook een stuk rustiger, maar dat was ik vorige ronde ook, tijdens dat ik ongi was. De onrust kwam pas weer ongeveer 10 dagen voor mijn NOD ofzo Maar wel een stuk minder dan in de eerste ronde. Ik denk dat het deze ronde nog wel minder zal zijn. Ach, vrolijk doorklussen, dan zal het vast een keer raak zijn he
@Martje: Klinkt alsof je een leuke avond hebt gehad. Ik denk dat het best kan hoor, je zit immers nog voor je eisprong. Zeker als het maar 2 glazen zijn… Ik laat het momenteel ook niet staan hoor (ga ook niet als een gek zuipen ofzo, maar af en toe een glaasje moet kunnen toch, op het moment dat je zeker weet dat er nog niets zit dan).
@sterre: o, maandag dus al je NOD, spannend… is het je eerste “echte” ongi na de pil? Mijn eerste ongi kwam nogal onverwacht, want ik dacht, och dat moet eerst nog op gang komen enzo, duurt vast een paar weken, laat staan dat ik dacht dat het voor 28 dagen zou komen. Ik had opeens enorme buikpijn, voelde me helemaal naar… en pas op de wc kwam ik erachter wat er toch aan de hand was heel raar idee. Ik was blijkbaar vergeten hoe de echte :evil: :evil: ook weer waren. Ik :thumbup: voor je dat bij jou de :evil: :evil: wegblijven!
@iedereen die ik nu helemaal vergeten ben: sorryyy
en ook sorry voor de enorme post, maar ik lag opeens een beetje achter
Dit is een ontzettend stom tijdstip om te posten, ik bedoel zaterdagavond om drie uur :eh: maar na een dag druk dingen doen (muur geschilderd, boodschappen, rennen, vliegen…klussen ) zijn we op de bank in slaap gevallen. Dus ik heb hem net bij zijn hand gepakt en naar boven mee genomen (hij is altijd zo sleepy :inlove: ) en ik ben kip wakker!
Morgen naar mijn schoonmoeder, 2e paasdag naar mijn ouders lekker brunchen!
Even lekker bij gelezen!
@Denise, fijn dat er wat aan wordt gedaan nu, ik hoop dat het werkt!
@Hoop, ga je snel naar de ha? Ik maak me een beetje zorgen!
@Frederike, je maakt het wel spannend hoor! :thumbup:
@Engeltje, 10 dagen voor je NOD? Hmm, hoop dat ik dat red, denk dat als ik maar denk dat ik mijn ei heb gehad dat ik weer begin te zenuwen. :shifty: We kunnen elkaar nu in ieder geval een beetje oppeppen ha ha!
@Martje, groot gelijk hoor! Stel je voor (wat niemand hoopt) dat het lang duurt, dan ben je maanden aan het stressen wat je wel en vooral niet mag etc. Eerste twee weken lekker genieten (wel met mate natuurlijk anders krijg je een ei met een kater!)
@Pinot, grappig salade als ontbijt!!! hi hi
@Sterre, was je al gestopt met de pil, ja toch?! Dus een zwangerschap zou mogelijk zijn? :oops: Sorrie, ben het even kwijt…
@Kippie, gefeliciteerd met je trouwdag! Veel plezier in de bubbels!
@Vanes, Fijn dat je mannetje een nieuwe baan heeft!
@Krystle, sterkte met je nijn!
@Dopey, Succes met je examen! Wanneer is het? En welke centerparcs gaan jullie?
@Mosje, burgelijk is stoer! 8)
Nou, ik hoop dat ik niemand ben vergeten, anders sorrie :oops:
Fijn paasweekend allemaal en klusze!
Hallo allemaal,
Wanneer gaan jullie weer testen? Het wordt wel weer tijd voor een nieuwe zwangere. Bij de dec mama’s wordt een stuk minder gekletst dan hier, dus we kunnen wel wat versterking gebruiken.
Moet vandaag aan de studie, maar ik zit nog met hele slaperige oogjes te typen. Denk dat ik zo eerst maar eens rustig wakker ga worden bij eigen huis en tuin. Ik heb trouwens besloten dat ik mijn scriptie vandaag zo goed als af wil hebben :think: :eh: :shifty: :shock: :? :roll: ( :liar: )
Wordt nog spannend dus…
Liefs Pinot
Wisten jullie trouwens dat het moment van klussen bepalend kan zijn voor het geslacht van de baby
Ik citeer:
“Zaadcellen die zorgen voor het vrouwelijke geslacht blijven langer in leven, maar mannelijke zaadcelllen zwemmen sneller. Wacht je dus met vrijen tot vlak voor de eisprong dan worden de ‘meisjesmakers’ geklopt in de race om de eicel te bereiken. Vrij je ruim van tevoren en daarna niet meer, dan zijn de mannelijke eicellen ten tijde van de eisprong al dood en leven de vrouwelijke nog volop, waardoor ze alle kansen hebben om de bevruchting aan te kunnen.” (Uit Zwanger met Ouders van Nu)
Nou zat ik te denken:
Ik heb mijn eisprong in de nacht van vrijdag op zaterdag gehad. En wij hebben woensdagavond en zaterdagmiddag geklust…
Liefs Pinot
Zo, iedereen is denk ik nog paaseieren aan het zoeken. Mijn hubbie is nu het paasontbijt aan het maken (doet ie anders nooit hoor…)
Gisteren ben ik op visite geweest bij een tante, daar heb ik een mooie plantenbank gekregen met orchideeen en paastakken etc. gekregen. (had voor haar de belastingpapieren ingevuld) Onwijs gaaf vond ik m. Nemen we m mee naar huis in de auto, zit er ineens een enorme drempel in de weg. Dus ik boven op de rem. En ja hoor, hele bak valt om. Ik balen. Heb het vannacht al enigzins gefatsoeneerd. Maar vandaag dus nog wat beter doen. De plantjes zijn in ieder geval niet kapot.
Jade, jij was er inderdaad nog laat bij. Misschien nu aan het uitslapen.
# Engeltje, de reden van de gyno was dat je dan weet of je echt weer goed baarmoederslijmvlies opbouwt en wanneer je zwanger bent geworden. Alhoewel ze daar weer van zij dat ze dat uiteindelijk toch wel kunnen bepalen. Maar ik ben begin deze maand al weer ongi geweest en gebruik nu ovulatietesten. Dan weet ik het toch ook, dacht ik zo???
# Frederike, klinkt lekker zo'n weekje vrij. Hoop dat je er een beetje van geniet ondanks dat je zo moe bent.
# Vanessa, hoe vond ie het cadeautje???? Enne gefeliciteerd he met je hubbie.
Ik heb zelf ovulatietesten gekocht op internet. 10 stuks voor ongeveer 20 euro. Bij mij werken ze goed, en ik vind het niet echt duur.
Ben gisteren gestart met de ovulatietesten, ik zag een klein rose streepje, dus nog negatief. Ik verwacht zelf dat ie maandag positief zal zijn. Ben benieuwd.
# Hoop, wanneer ga je nu naar de huisarts?? Dan weet je tenminste wat meer.
#Pinot, fijn dat mensen er inderdaad rekening mee houden. Is jouw ontbijt trouwens salade of heb je toch lekker paaseitjes etc?
#Dopey: een positieve test, leuk is dat he? Het is dan wel geen zwangerschapstest maar toch ook wel een goed teken vind je niet.
Nou mijn hubbie roept voor het paasontbijt.
Goedemorgen Pinot, succes met je studie.
Enne wist je ook doordat mannelijke zaadcellen wat sneller zijn, er ook meer jongens dan meisjes geboren worden ik dacht dat het ongeveer 52% om 48% was. Interessant he??
Nee, ik eet als ontbijt meestal een bakje muesli. Heb vanmorgen van hubbie nog ‘muesli op bed’ gekregen voor hij naar zijn werk ging.
Die saladekriebels krijg ik meestal 's middags.
Ik wist niet dat er meer jongens dan meisjes geboren worden. Interessant!!
Ik heb gisteravond van een klant een groot paasei gekregen. Erg lief als je bedenkt dat die klant terminaal is en waarschijnlijk nog maar een paar maanden te leven heeft. Dat ze op zo’n moment toch aan een paasei denken…En ze is nog zo jong…
Geniet van je paasontbijt. Ik ga ook maar weer eens wat eten.
Liefs Pinot
Goeie morgen!!
Wat is het mooi weer he!!!?
Mn mannetje is een lekker paasontbijtje aan het maken :inlove: en ik was nog even nieuwsgierig wat jullie allemaal te kletsen hadden!
@Pinot, wat lief zeg van die client! Lukt het een beetje met je scriptie, succes he :thumbup: !?
Wat wordt het geslacht trouwens volgens het geslachtstabelletje van deze site??
@Mosje
Morgenocht. krijgt mn mannetje zn cadeautje, hij is eigenlijk dinsdag jarig, maar we vieren het morgen, ik ben benieuwd!!
Dinsdag gaan we saampies een dagje weg.
Ik heb mn ovulatietesten ook via internet gekocht, 5 voor 5euro ofzoiets, ik heb ze nog niet zo goed bekeken, ik ben benieuwd of ze een beetje bevallen (ze zijn immers wel heel goedkoop :? ). Spannend hoor, als je maandag je eisprong verwacht, dan kun je ook echt eitjes zoeken met pasen, net als Dopey
@Sterre
Morgen je eerste NOD!!! spannend… :thumbup:
Leuk dat je uit Belgie komt zeg en dat je hier gezelli meekletst!
Is je hoorfdpijn weer een beetje gezakt?
Dinsdag wil ik dus met mn mannetje wat leuks gaan doen, nou dachten we aan een dagje Brugge/Brussel/Gent ofzoiets. Maarre, heb jij misschien leuke tips, of een idee voor een leuk plaatsje om te bezoeken??
@ Frederike…Ehn… :thumbup:
:-* Vanessa
Beetje bijgeslapen Jade??
Er worden inderdaad meer jongens geboren dan meisjes. Meisjes zijn wat hardere vechters dan jongens, dus jongens gaan bij ernstige kinderziektes eerder dood zeg maar, om dat te compenseren worden er meer jongetjes geboren (daarom zullen de zaadjes met een Y-chromosoompje wel sneller gaan)… toch mooi, evolutie
@mosje: nou dan zou ik er gewoon voor gaan, als het alleen maar is om de datum precies te bepalen… (bij mensen met een onregelmatige cyclus kan dat ook niet op die manier en bij mensen die geen weet hebben van hun cyclus hetzelfde verhaal…)