Februari/Maart 2006-stoppers (deel 5)

@Engeltje wrote:

Zag wel iets over dat de kans op zwangerschap elke maand 20% zou zijn. Dat lijkt misschien wel laag, maar dat valt best mee hoor. Ik heb zelfs gelezen dat het 15% zou zijn, wat volgens mij zelfs nog iets realistischer is.

15% lijkt weinig, maar het betekent wel dat er een kans is van 28% dat het binnen 2 maanden raak is, 39% binnen 3 maand, 48% binnen 4 maanden, 56% binnen 5 maanden… en ga zo maar door. Na 5 maanden is de kans dus al groter dat je wel zwanger bent, dan dat je het niet bent :slight_smile: (na 12 maanden is 86% zwanger)

:slight_smile:

Is het niet zo dat de kans op een zwangerschap elke maand hetzelfde is. Waarom is de kans binnen 2 maanden groter? Je hebt toch gewoon elke maand 15% kans dan? Het is dan weer een nieuw eitje, en dus nieuwe ronde nieuwe kansen.

Of begrijp ik het verkeerd??

Hai engeltje, ja we hadden ook al besloten het gewoon te proberen. Wel een beetje eng natuurlijk want het is een stukje tegen het advies van de gyno in. Maar ja.

Het probleem bij mij is dat de vorige zwangerschap misschien die hartproblemen hebben veroorzaakt daarom is het wel belangrijker om te weten wanneer nu precies die eisprong is.

Maar daar hebben we de ovu testen voor.

Ik heb hubbie trouwens extra veel eieren laten eten!!! Want hij moet tenslotte druk op zoek naar mijn eitjes!!! :oops: :oops: :oops:

@mosje wrote:

Ik heb hubbie trouwens extra veel eieren laten eten!!! Want hij moet tenslotte druk op zoek naar mijn eitjes!!! :oops: :oops: :oops:

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Een gezellige nacht!!!

Liefs Pinot

@Mosje, Ik zou het ook gewoon probeeren. Als je niet zwanger raakt geeft het niks en als je wel zwanger raakt dan is het toch ook goed. En zorg maar dat je mannetje de eitjes weet te vinden.

De kans dat je dan zwanger raakt is elke maand hetzelfde dus 15%. Maar de kans dat je in de eerste 2 maanden zwanger raakt is groter want 2x 15%. Hier gaat nog een kleine correctie van af. Maar als je elke maand opnieuw zou kijken is het 15%, maar alles bij elkaar is de kans natuurlijk groter dat je zwanger raakt.

@Pinot, jammer van de kwaaltjes. Veel succes met je scriptie.

@Sterre, spannend hoor, nod.

@Vanes, veel plezier van het weekend en dinsdag. Is wel lekker nog zo’n dagje erbij

Hier is alles nog rustig. Het gaat zo z’n gangetje. Even kijken of er nog geklust wordt vanavond, want de klusperiode komt er weer aan. Ik bel morgen mijn vriendin nog even op of ze gecurreteerd moet worden. Je hoort inderdaad veel verhalen, maar ook denk ik omdat je er natuurlijk nu ook erg mee bezig bent. Lijkt wel of je dan zo’n radar hebt.

Pff wat een gebabbel…

Kheb niet veel tijd, gaan zo naar mijn ouders. (vlakbij Utrecht)

Dopey, benieuwd of je ovulatietest positief is vandaag!!

Ik had gisteren ineens knallende migraine en :sick: …Vorige maand had ik dat ook rond mijn eisprong…Natuurlijk kan het toeval zijn…Vanmorgen gaf de persona nog niets aan, maar het leek erop of het streepje waar t om gaat donkerder was… Dus wie weet heb ik ook een paasei, of misschien nog leuker… Een verjaardagsei!! Een mooier cadeau dan een bevrucht eitje kan je je niet wensen toch??

Denise, hoe is het met jou??

Frederike, nog geen :twisted: ??

Dames, reageer morgen meer…Ik ga er nu vandoor!!!

Fijne paasdagen!!

Krys

@Krystle wrote:

Frederike, nog geen :twisted: ??

Nope.

Ja, hoe is het nu met Denise??

Hallo allemaal,

Sorrie heb een beetje weinig tijd gehad om te schrijven/reageren :oops: :oops: . IK wil iedereen ff bedanken voor de leuke reacties en steun in deze spannende periode. Voor de klussers onder ons heel veel succes!!!

Ga morgen of vanaaf wel even reageren op de rest, ga zo naar mijn tante toe en weet niet hoe laat ik terug ben.

Ben nog steeds erg misselijk en last van mijn buik. Geen pijl aan te trekken, we wachten het wel een weekie af.

Kus Sam

Goeiemiddag dames,

Ik ga even snel antwoorden want wij gaan sebiet door. het is morgen idd men eerste nod na het stoppen met mijn pil. het is idd spannend maar ik ben raar genoeg er nog redlijk rustig in.

Vanessa, als ik jou was zou ik naar brugge gaan dat is daar rustig en leuk om te wandelen maar het hangt er vanaf wat je wil doen he, wil je wandelen of winkelen ?

mijn hubbie kwan gisteren met een verhaal af hoe je het beste een jongen of meisje maakt!!! :lol: als je een meisje wil dan moet je met de deur open klussen en als je een jongen wil dazn moet je met de deur goed toe klussen. Nu wil hij met de deur toe klussen want hij vind toch beter dat er eerst een jongen komt en dan een meisje omdat hij zelf ook zo is opgegroeid. :slight_smile:

Nog veel raap plezier vandaag en een vrolijk pasen

groetjes sterre

Goedemiddag allemaal,

Allereerst, iedereen hele fijne paasdagen. Laten we hopen dat het voor ons ook een nieuw begin betekend!!

We hadden gisteravond eigenlijk een feestje, maar we hadden het samen hier thuis zo gezellig :lol: dat we lekker thuis gebleven zijn en heerlijk van elkaar genoten hebben. We zijn nu ook 3 jaar samen, we hebben elkaar met pasen ontmoet zeg maar…En hopelijk hebben al deze dingen bij elkaar een positief effect op onze wens. De tijd zal het leren.

We hebben net heerlijk samen een paasbrunch gehad en zitten nu ff lekker te relaxen voordat we op familie bezoek gaan.

Wel grappig die verhalen over hoe je de meeste kans krijgt op een jongen of op een meisje…wij hebben meestal de slaapkamerdeur dicht ivm de kat :stuck_out_tongue:

Jeetje Frederieke, het word nu wel errug spannend he! Ik blijf voor jullie :thumbup: want zolang er nog geen rode duivel te bekennen is, is er een kans dat je toch zwanger bent!

Pinot jammer dat er bij de decembermama’s niet zoveel gekletst wordt, daarvoor ben je hier wel aan het juiste adres, hahaha. Laten we hopen dat er snel meer december/januari mama’s aankomen!!!

Sam het is bij jullie ook behoorlijk spannend!!! Hier nog even wat extra hulp : :: :: :: ::

Mosje ik geef je groot gelijk!!! Ga er gewoon voor, en mocht het niet gelijk raak zijn is het niet zo erg en als het wel raak is het gewoon heel erg tof!

Sterre morgen je eerste NOD na het stoppen van de pil, spannend hoor! Hopelijk blijven die rode :twisted: :twisted: :twisted: weg!!

Hopelijk ben ik niemand vergeten…

Liefs

@mosje wrote:

@Engeltje wrote:

15% lijkt weinig, maar het betekent wel dat er een kans is van 28% dat het binnen 2 maanden raak is, 39% binnen 3 maand, 48% binnen 4 maanden, 56% binnen 5 maanden… en ga zo maar door. Na 5 maanden is de kans dus al groter dat je wel zwanger bent, dan dat je het niet bent :slight_smile: (na 12 maanden is 86% zwanger)

:slight_smile:

Is het niet zo dat de kans op een zwangerschap elke maand hetzelfde is. Waarom is de kans binnen 2 maanden groter? Je hebt toch gewoon elke maand 15% kans dan? Het is dan weer een nieuw eitje, en dus nieuwe ronde nieuwe kansen.

Of begrijp ik het verkeerd??

Ehm, ja… dat klopt, je hebt elke maand weer 15% kans

maar als je het bekijkt vanaf dat je stopt met anticonceptie, is de kans dat je binnen 2 maanden zwanger bent, de kans dat het de eerste maand raak is zwanger bent + de kans dat het de tweede ronde raak is, gegeven dat het de eerste ronde niet raak was (2 ronden, dus 2 kansen).

De kans op die eerste ronde is 15%, de kans dat het de tweede ronde wel raak is, als het de eerste ronde niet zo is is: 85% maal 15% (dus de kans dat het de eerste ronde niet raak was, maal de kans dat het de tweede ronde wel raak was) en dat is ongeveer 13%, maakt samen 28%

en zo voort…

maar zoals je zei: elke maand weer 15% kans, wou alleen even laten zien dat dat nog best een aardige kans is, als je bedenkt dat na 5 maanden al meer dan helft van de vrouwen zwanger zal zijn met zo’n kans!

Martje, wat leuk dat jullie elkaar met Pasen ontmoet hebben.

Wij min of meer ook… :?

We werkten al twee jaar samen, maar vier jaar geleden met Pasen hebben we voor het eerst gezoend… Tijdens een avonddienst…

Was toen iets minder geslaagd aangezien ik al vier jaar samenwoonde en Hubbie net 7 maanden getrouwd was… :shock:

We waren eerst ook van plan om gewoon bij onze exen te blijven, maar we kwamen er al snel achter dat we allebei al veel te lang in een niet werkende relatie zaten. Hebben gelukkig voor elkaar gekozen en zijn tot de ontdekking gekomen dat echte liefde idd bestaat :inlove: :inlove:

Ik zei vanmorgen nog tegen hem dat het best grappig is dat wij met pasen voor het eerst gezoend hebben, aangezien dat staat voor een nieuw begin…

Fijn dat jullie ook zo van elkaar genieten :inlove:

Liefs Pinot

@Pinot wrote:

Martje, wat leuk dat jullie elkaar met Pasen ontmoet hebben.

Wij min of meer ook… :?

We werkten al twee jaar samen, maar vier jaar geleden met Pasen hebben we voor het eerst gezoend… Tijdens een avonddienst…

Was toen iets minder geslaagd aangezien ik al vier jaar samenwoonde en Hubbie net 7 maanden getrouwd was… :shock:

We waren eerst ook van plan om gewoon bij onze exen te blijven, maar we kwamen er al snel achter dat we allebei al veel te lang in een niet werkende relatie zaten. Hebben gelukkig voor elkaar gekozen en zijn tot de ontdekking gekomen dat echte liefde idd bestaat :inlove: :inlove:

Ik zei vanmorgen nog tegen hem dat het best grappig is dat wij met pasen voor het eerst gezoend hebben, aangezien dat staat voor een nieuw begin…

Fijn dat jullie ook zo van elkaar genieten :inlove:

Liefs Pinot

hahah dat meen je niet! Lijkt wel een beetje op ons verhaal, behalve dat we getrouwd waren of samenwoonde met een ander. Maar wij hebben elkaar ook op het werk leren kennen. Haha! Grappig! We werken nu allebei bij een ander bedrijf, maar het waren toen spannende tijden hoor, want in het begin wist niemand hebt, en als je dan schuin tegenover elkaar zit is dat errug spannend hoor.

Ja we genieten echt van elkaar. Net onder de paasbrunch zijn vriendlief nog dat we een goede kans maken dat het nu raak is. omdat we vorige keer zo al zo dichtbij waren en nu echt goed om de dag klussen en er van genieten enz. En natuurlijk omdat het nu pasen is, en we 3 jaar samen zijn enz.Zou het wel zo leuk zjin als het dan ook nu verwekt zou worden… :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Alles goed verder met je meis ?

:-*

He meiden, mooie liefdesverhalen allemaal!! Maakt pasen voor jullie dus extra speciaal.

Enne, ik snap 'm van die 15% en zo. De kans dat je inderdaad zwanger bent binnen 6 maanden is best wel groot dus… daar gaan we dan maar voor.

En inderdaad, een van ons meest trouwe bezoekers hebben we al effies niet gehoord. Denise, waar ben je, alles goed met je???

Volgens mij was Denise dit weekend naar haar familie, en zou ze daar ook blijven slapen…

Ik ben ook wel benieuwd of het beter gaat…

Ik hoop het maar

@Martje wrote:

hahah dat meen je niet! Lijkt wel een beetje op ons verhaal, behalve dat we getrouwd waren of samenwoonde met een ander. Maar wij hebben elkaar ook op het werk leren kennen. Haha! Grappig! We werken nu allebei bij een ander bedrijf, maar het waren toen spannende tijden hoor, want in het begin wist niemand hebt, en als je dan schuin tegenover elkaar zit is dat errug spannend hoor.

Ja we genieten echt van elkaar. Net onder de paasbrunch zijn vriendlief nog dat we een goede kans maken dat het nu raak is. omdat we vorige keer zo al zo dichtbij waren en nu echt goed om de dag klussen en er van genieten enz. En natuurlijk omdat het nu pasen is, en we 3 jaar samen zijn enz.Zou het wel zo leuk zjin als het dan ook nu verwekt zou worden… :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Alles goed verder met je meis ?

Wat Leuk :mrgreen: . Bij ons was het thuis al gauw zo’n puinhoop dat we het op het werk ook wel moesten vertellen. We zijn toen allebei weer even thuis gaan wonen en hebben al heel snel samen een huisje gezocht.

Met mij gaat het eigenlijk wel goed. Misselijkheid is goed te doen als ik maar blijf eten en ik ben vandaag niet zo moe. Alleen die scriptie…Ik zit veel liever bij http://www.bugaboo.nl, dan bij mantelzorg… :wink:

Ik heb mijn zusje alleen net op op de msn verteld dat ik mijn scriptie vandaag af wil hebben en we gaan vanavond bij haar eten. Ik MOET nu dus wel anders krijg ik het de hele avond te horen. :wall:

Ik was trouwens al wel weer aan het typen. Kijk wel regelmatig bij KOK hoor :mrgreen:

En Mosje: Denise ging bij haar nieuwe nichtje op bezoek en bleef daar volgens mij ook slapen. Is dus waarschijnlijk gewoon niet thuis.

Ben wel nieuwsgierig of ze nog steeds zo’n innige band met de wcpot heeft :sick: . Ik hoop van niet.

Hoera hier begint de zon ook te schijnen.

Liefs Pinot

:lol: :lol: hihi, die verhalen over een jongetje of een meisje, en deuren open of dicht!!

@Sterre, we willen gewoon een beetje rondslentelen en niet echt winkelen, dus Brugge is misschien inderdaad wel een goed idee, bedankt voor de tip!!

Wat leuk dat een aantal van jullie elkaar rond pasen hebben ontmoet en dan ook nog op het werk!

Mn mannetje en ik zijn vd zomer 11 jaar samen, we waren nog hartstikke jong en hebben elkaar in Salou leren kennen. Dusseh…een uit de hand gelopen vakantievriendje zeg maar :lol:

Liefs Vanessa

Gelukkig Pinot dat de misselijkheid meevalt!!!

Hmmm…het zonnetje is hier nu dus weer weg… :frowning:

We gaan zo effies een stukje fietsen.

Pfff, even paniek!!

Mijn beeldscherm werd ineens zwart…Computer deed niets meer. En ik had natuurlijk mijn vlijtige typwerk van het laatste uur niet opgeslagen. :wall:

Gelukkig op de een of andere manier toch weer iets op het scherm gekregen. En de computer was zo aardig om mijn laatste versie van mijn scriptie toch te onthouden.

Misschien eens even de virusscanner er overheen gooien.

Liefs Pinot

Nou Pinot dat is zeker schrikken. Anders krijg je het nooit af vandaag. Maar gelukkig kun je weer gewoon verder.

zucht, dat was echt 'n heel karwei. ik moest vanaf pag.2 verderlezen. Heb dat maar in 3 etappes gedaan, was gisteren al begonnen.

Je snapt dus wel dat ik écht op niemand kan reageren, want ik ben alles alweer kwijt. Alleen dit maakte me giechelig en móest ik ffe quoten:

@sterre28 wrote:

mijn hubbie kwan gisteren met een verhaal af hoe je het beste een jongen of meisje maakt!!! :lol: als je een meisje wil dan moet je met de deur open klussen en als je een jongen wil dazn moet je met de deur goed toe klussen.

Whahaha :smiley:

Dan krijgen wij 'n meisje, want de deur is echt áltijd open…

Zal dat effe tegen hubbie zeggen, gegarandeerd dat de deur dan vanaaf dicht gaat. Hij wil supergraag 'n ventje, áls hij 't voor 't zeggen had natuurlijk!

Verder niet veel nieuws. Vandaag wel weer flinke krampjes gehad. Het is al een paar dagen steeds op dezelfde plek: tussen m’n navel en bekken (de horizontale lijn zeg maar) en dan in 't midden, twee cm eronder. Heel raar.

Kwam zelfs vandaag ook tot de ontdekking dat ik nog helemaal geen slijm heb sinds m’n ongi van een paar weken terug. :?

Dus kan ook totaal geen pijl trekken op m’n eitje… Niet zo heel leuk dus.

Maar ja… we zien wel waar 't schip strand.

Moet toch eigenlijk wel even langs de HA, want m’n huidschimmeltje wil echt niet wegtrekken…

Meiden, veel succes weer!

Kus,

Kaat