Februari/Maart 2006-stoppers (deel 4)

Hoi Meiden,

Denise, wat leuk dat je de dvd hebt gekozen, ik heb gehoord dat die mooi is. Ik had het boek gekozen, was ook heel mooi. Nu ligt dat even in de kast, maar ik hoop het snel weer erbij te kunnen pakken :wink:

Inge, hoe was je werkdag? En hoe is het verder? Je maakt het spannend he! :pray:

Karika, ga je testen morgen? Spannend!!! :pray:

Jade, rottig zeg… Gelukkig kan het niet vreselijk veel kwaad, maar ik vind wel dat de dokter voorzichtiger had moeten zijn. Je wilt toch geen risico’s lopen nu, daar moet hij/zij gewoon rekening mee houden! Ik hoop voor je dat het pilletje (nu je het toch al genomen hebt) snel werkt!

Pinot, hoe was het in Eindhoven? En heb je het bij een boek kunnen houden, of heb je stiekem al wat meer gekocht? :wink:

Dopey, wat een verhaal. Goed dat je voor jezelf hebt besloten wat het beste voor je is, volg je gevoel, dat is vaak juist!

Krystle, dat werkt ook niet inderdaad, dagen voor niks met tampons/maandverband rondlopen… Ik hoop dat de persona je snel inzicht geeft.

Wat rot dat je zo door een dal moest gaan en dan ook nog onbegrip erbij te verwerken kreeg. Gelukkig was je mannetje er voor je, da’s goud waard he, ik spreek uit ervaring :inlove:

En wb Jads, spreek je haar ook op dat andere forum? Misschien kun je haar dan eens vragen of ze hier nog wil blijven komen. Anders haal ik haar van het lijstje. En als je haar niet spreekt en ze meldt zich voorlopig niet kan het altijd nog :shifty:

Ik heb zelf geen nieuws, dus ga ik zo maar lekker koken!

:-* Smiley

Jade

Balen zeg schimmelinfectie en al helemaal die medicijnen. :frowning: Maar fijn dat het qua medicatie wel mee valt. Maar toch wel slordig van de HA. :?

Ik heb dat ook een keer gehad en dat was echt geen pretje nee. Ik was toen 18 en schaamde me op die leeftijd nog dood daarvoor. Kom ik bij de dokter aan wil ze binnenin kijken maar dat ging niet zo makkelijk want ik was nog maagd, hihi. :shifty:

Ik hoop dat je er snel weer vanaf bent.

Inge

Spannend hoor!! Ben benieuwd. Hoe was je eerste dag op je nieuwe werk?

@Dopey wrote:

@Angelenrob Als ik dus iets niet weet kan ik het aan jou vragen :smiley:

Wel jammer dat je het niet af kon maken.
.

Ik ben alweer veel kwijt hoor van mijn kennis. Ik denk dat ik wel weer opnieuw mag beginnen met leren. :oops:

Zijn wel wat dingetjes van de stage bij gebleven. Heb daar eigenlijk niet eens balie werk gedaan…alleen maar assisteren bij operaties e.d. Was erg leuk, maar soms ook heel moeilijk je voed een puppie elke dag met de hand en je komt na het weekend terug en dan is ie toch overleden.

Knap van je dat je zo gestopt bent met Seroxat. Ik heb dat ook eens gedaan en dat is inderdaad geen pretje. :naughty:

Helaas moest ik na een half jaar weer opnieuw beginnen. Nu ben ik weer aan het afbouwen voor het zwanger worden en de EMDR wat ik hoop te krijgen (woensdag intake gesprek) Dan hoop ik er ook eens voor altijd af te zijn (Slik het nu ook alweer 4 jaar in totaal :shifty: ) en ook van die aanvallen (hyperventilatie en paniek). Ik durf nog steeds niet alleen ver weg te gaan. Of eten in een restaurant. En als ik een slechte dag heb durf ik ook geen boodschappen te doen e.d. Stom hè :oops:

Iig heel veel suc6 met je opleiding, is echt leuk. :dance:

Martje

Dat is -vieswoord- zeg. :frowning: Wel fijn dat je een fijn weekend hebt gehad.

Ik ga gauw mijn eten maar eens klaar maken. Eet vandaag en morgen alleen. Vriendlief is werken tot 23:00 uur. Ach eet ik lekker op de bank :mrgreen:

Jeetje wat zijn er veel meiden met ervaringen met antidepressiva!!

Ik heb ook heel veel steun gehad (en nog) van mn hubbie, ik ben de afgelopen periode ook niet makkelijk geweest voor hem…huilbuien/paniek- en woede-aanvallen.

Maar weinig mensen weten waar je echt doorheen gaat, en begrijpen je echt. Ik durfde niet meer alleen thuis te zijn en ‘woonde’ overdag zowat bij mijn zus als mn mannetje aan het werk was.

Zij heeft 2 jaar terug een burnout gehad en begreep me heel goed…

Liefs Vanessa

Ja ik weet wat je bedoeld Vanes, buistenstaanders begrijpen je echt niet. Ze snappen niet dat wij zoiets kunnen voelen. Dat wij bang zijn om bepaalde dingen wat voor hun zo vanzelfsprekend is :shifty: Maar ik neem het ze niet kwalijk, waarschijnlijk zou ik het ook niet snappen als ik het zelf niet had gehad :?

@AngèlenRob wrote:

Ja ik weet wat je bedoeld Vanes, buistenstaanders begrijpen je echt niet. Ze snappen niet dat wij zoiets kunnen voelen. Dat wij bang zijn om bepaalde dingen wat voor hun zo vanzelfsprekend is :shifty: Maar ik neem het ze niet kwalijk, waarschijnlijk zou ik het ook niet snappen als ik het zelf niet had gehad :?

Dat is ook zo, je kunt het mensen niet kwalijk nemen…

Liefs Vanessa

Angelenrob, er is niet stoms aan de dagen dat je je niet zo goed voelt hoor. Je zit dan gewoon niet zo lekker in je vel.

@Vanes, ik vind het zelfs schikbarend hoog hoeveel mensen er aan de antidepressiva zitten.

@Krystle, mensen hebben vaak weinig inlevingsvermogen en zeker werkgevers, probeer daar altijd boven te staan!

@Martje, wat smiley schreef heb ik ook al eens gelezen op het internet, ze heeft het alleen even duidelijk uitgelegd.

En anders bel je toch eens naar de klantenservice van cb, misschien was het wel de fout van de test?

Net bij mijn paard geweest. Zijn rug en billen gaan nu weer goed, alleen zijn schouders niet en hij zakt nu wel erg vaak door zijn rechter voorbeen.

Ik heb al gebeld met een bedrijf wat aan huis komt om toch nog even foto’s van zijn schouders en hals te laten maken, voor hij op rust gaat.

Ik denk zelf aan arterose in zijn schouder.

Ben benieuwd wanneer ze terug bellen dat ze langs komen.

Groetjes Dopey.

@Dopey

Jazeker en ook zoveel jonge mensen…

Zielig zeg dat je paard steeds door zn been zakt, hij heeft toch zo’n mooie naam…even vergeten hoor :oops: Hoe oud is hij?

@Inge

Was je eerste werkdag leuk??

@Karika

Morgen je NOD…spannend…

Ik ga mn mandje opzoeken, het is nog wel vroeg, maar ik ben errug moe na zo’n kort nachtje…en mn mannetje is pas laat thuis :frowning:

Weltrusten meiden!

Welterusten Vanes, rust maar lekker uit.

Mijn paard heet Armani. Hij is ook net zo duur als het merk :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: , maar wel lief :inlove: :inlove: :inlove: .

Groetjes Dopey.

@Smiley wrote:

Hoi Meiden,

Pinot, hoe was het in Eindhoven? En heb je het bij een boek kunnen houden, of heb je stiekem al wat meer gekocht? :wink:

:-* Smiley

Eh :oops: Ik heb een boek over zwangerschap, een zwangerschapsdagboek en een boekje voor mijn hubbie gekocht (en een paar piepkleine babysokjes en een heel klein babyschaapje… :inlove: )

Weet de titels zo niet. Heb het allemaal lekker in laten pakken (ja, zo ben ik dan ook wel weer :mrgreen: :mrgreen: ) en ga het als ik mijn bordje leeg heb, heerlijk weer uitpakken :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Liefs Pinot

Welterusten trouwens

Hey meiden,

Ik moet ffe m’n ‘ei’ :roll: kwijt hoor…

Maar daar zijn jullie ook voor, gelukkig.

Ik heb nu wéér 't gevoel alsof ik elk moment ongesteld kan worden. Lijkt soms net of ik met 'n stevige band om m’n buik zit, die tegen m’n ribben duwt, tis gespannen en soms ben ik ook wat draaierig.

Gisterenavond kon ik haast niet slapen, was helemaal “jubbelig” (weet niet hoe ik 't moet omschrijven, maar ik voelde me zo ook altijd de avond voordat ik jarig was! Zo wiebelig, kriebelig, onrustig maar toch vrolijk-onrustig).

En dan m’n rug, die zeurt zo erg. Soms ‘vergeet’ ik 't even en wordt 't minder, maar dan komt 't weer opzetten.

Vraag me echt af wat dit nou weer is. Zou ik zenuwachtig zijn, voor wat ons de komende tijd gaat brengen?

Morgenavond gaan we wel onze eerste ‘ding’ v.d. nieuwe uitzet halen! Woww… moet op zolder maar 'n mooi plekkie voor reserveren, en zo wegzetten dat ik 't niet steeds zie! :mrgreen:

Ik ga vanavond lekker naar schoonmams. M’n schoonbroertje (is pas 14!) vond het zo gezellig als ik zou komen, dus dat doen we dan maar he!

Wat komen er spannende dagen aan, voor een aantal van jullie. Ik leef mee hoor, ik houd jullie in de gaten!!

Martje, wat vervelend, dat je dit nu moet overkomen na zo’n heerlijk weekend. Het heeft niet alleen jou geleerd, maar ook mij, ik houd dit in m’n achterhoofd als ik het bijna niet kan laten om niet te testen strakkies!

Meis, jouw tijd komt gauw…

Dikke knuff,

Kaat

zucht

Jeetje, er zijn hier zeker veel mensen die aan de ad hebben gezeten.

Heb als onderdeel van mijn opleiding ook psychiatrie gehad en toen bleek dat ad vaak verkeerd voorgeschreven worden, bijvoorbeeld in een te lage startdosis. Verder heb je de bijwerkingen meteen, maar duurt het een aantal weken voordat je effect hebt.

Ook plegen mensen met zelfmoordneigingen vaker zelfmoord als ze net ad hebben. Voor ze ad gebruikte hadden ze hier nl de energie niet voor. Door het gebruik vd ad gaat het fysiek beter met ze, geestelijk echter nog niet…

Niet zo’n gezellig onderwerp…

Liefs Pinot

@Kaatjes wrote:

Hey meiden,

Morgenavond gaan we wel onze eerste ‘ding’ v.d. nieuwe uitzet halen! Woww… moet op zolder maar 'n mooi plekkie voor reserveren, en zo wegzetten dat ik 't niet steeds zie! :mrgreen:

Ik ga vanavond lekker naar schoonmams. M’n schoonbroertje (is pas 14!) vond het zo gezellig als ik zou komen, dus dat doen we dan maar he!

Dikke knuff,

Kaat

zucht

Welk deel van de babyuitzet ga je morgen halen??

Veel plezier vanavond

Liefs Pinot

@Kaatjes, misschien heb je een beetje gezonde spanning ofzo.

Ik hoop niet dat je echt ongie gaat worden.

Wel spannend ook om alvast je aankopen te halen, het is zo echt dan he?

@Pinot, ik had al eens op tv gezien dat vooral de jonge mensen juist eerder zelfmoord plegen. Daarom raad ik ook echt mensen af om het te slikken, tenzij echt niet anders kan natuurlijk, maar om eerst goede hulp te zoeken.

Even wat anders.

Hebben jullie het van Frederique Huyds ( hoe schrijf je haar achternaam ), Anette van goede tijden, gehoord?

Echt niet te geloven, zo erg.

Groetjes Dopey.

@Dopey wrote:

@Kaatjes, misschien heb je een beetje gezonde spanning ofzo.

Ik hoop niet dat je echt ongie gaat worden.

Wel spannend ook om alvast je aankopen te halen, het is zo echt dan he?

@Pinot, ik had al eens op tv gezien dat vooral de jonge mensen juist eerder zelfmoord plegen. Daarom raad ik ook echt mensen af om het te slikken, tenzij echt niet anders kan natuurlijk, maar om eerst goede hulp te zoeken.

Even wat anders.

Hebben jullie het van Frederique Huyds ( hoe schrijf je haar achternaam ), Anette van goede tijden, gehoord?

Echt niet te geloven, zo erg.

Groetjes Dopey.

Ik heb nog niets gehoord, wat is er met haar??

Liefs Pinot

De wandelwagen/buggy/maxicosi (één gehele set), Pinot.

Had dit koopje op marktplaats zien staan en hubbie vond dat ik daar wel genoeg voor had gespaard, tijd voor 'n nieuw doel. Maarrr, dat ding moest wel aangeschaft worden. Dus nu wordt 't plek maken op zolder, goed verstoppen, zodat ik er niet steeds tegenaan kijk! Whaha!

Denk dat ik 'm ook maar laat inpakken :stuck_out_tongue:

Ik hoop ook niet dat ik ongi wordt, Dopey. Het voelt ook niet hetzelfde, althans, m’n rug is nooit zo erg ervoor. Hopelijk gezonde spanning, al vind ik niet zo leuk…

Ik had 't ook gehoord van Frederique Huyts. Schrikken zeg…

Maar ja, leven gaat door, helaas gaat 't zo…

Dikke knuff

Kaat

Oh…ze is overleden. Ik wist wel dat ze darmkanker of zoiets had.

Krijg een beetje hetzelfde gevoel als toen Guusje Nederhorst overleed…

Kippevel…

Liefs Pinot

@Pinot wrote:

Mijn hubbie is trouwens vanmorgen om 7.15 uur op cursus vertrokken :cry: . Hij komt pas woensdagavond weer thuis.

Ik heb vandaag vrij. Vind ik normaal heerlijk, maar nu voel ik me toch een beetje eenzaam.

Ga vanmiddag lekker naar Eindhoven. Ik heb namelijk nog steeds geen zwangerschapsboek. Vind dat dat nu toch wel tijd wordt. Durf in mijn eigen woonplaats niet zo veel met baby- en zwangerdingen bezig te zijn. Als wijkverpleegkundige ken ik toch behoorlijk wat mensen…

Lekker anoniem naar Eindhoven dus (hoop ik :mrgreen: )

Ga nu lekker een kopje koffie drinken. Merk dat ik nu na anderhalf kopje wel genoeg heb. Als ik helemaal geen koffie drink krijg ik echter afkickverschijnselen :mrgreen: :mrgreen:

Liefs Pinot :: :: :**:

Hey wat leuk, ik heb in mijn pauze in het centrum van Eindhoven rond gehangen! Mijn nieuwe baan is bijna in de stad! Kunnen we wel een keertje wat afspreken :wink:

Inge hoe was het bij je nieuwe baan?

En hoe gaat het met de spanning? over 2 dagen je nod :wink:

Groetjes Dopey.

Martje wat jammer zeg!! Heel veel succes voor de volgende ronde!!!

Dopey, ja het was geweldig, erg leuke collega’s ed. zie http://inge.punt.nl

Liefs,

Inge