Februari/Maart 2006-stoppers (deel 4)

Hoi, even een dipje mag en dan er weer tegen aan hoor!



Je gaat gezellig met Kaatjes, Krystle en mij mee en dan openen we gezellig een topic januari-mama’s, oke?

( en dan breken we af en toe in bij de December mama’s voor degene die nu daar zitten :mrgreen: ).



Kom op he!



Groetjes Dopey.

@ Martje

Oooh, wat rot zeg!!! :cry:

Sorry dat ik wat vroeg was met feliciteren… :oops:





@Dopey

Nee, ik laat me inderdaad niets aansmeren!!

En ik begrijp wat je bedoelt met nooooit meer een leidinggevende functie, ik had altijd best wel een prestatie/carieredrang, die is volkomen weg hoor! Al moet ik mezelf nu al soms afremmen op mn werk (tja, je blijft wel alles zien he…en ik bemoei me nogal graag… :slight_smile: )



Het liefste zou ik helemaal niet meer werken als we een kleine hebben…maarja, dat zit er niet in :frowning:



Jeetje zeg dat je geen begeleiding kreeg bij die seroxat :wall: dat is lekker handig van je h.a.! Ik begrijp je houding tov artsen :thumbdown:



Een vriendin van me had me al van te voren gewaarschuwd en gezegd dat ik goed moest nadenken als ze met seroxat aankwamen (zij komt er nu niet vanaf)



Liefs Vanessa

@Smiley :



Mn nieuwe NOD is 5 mei

Zou je me op het lijstje aan willen passen, dank je wel.



Mooi lijstje trouwens, had ik nog niet gezegd, sorry!



Liefs :-*

@Dopey wrote:

Hoi, even een dipje mag en dan er weer tegen aan hoor!



Je gaat gezellig met Kaatjes, Krystle en mij mee en dan openen we gezellig een topic januari-mama’s, oke?

( en dan breken we af en toe in bij de December mama’s voor degene die nu daar zitten :mrgreen: ).



Kom op he!



Groetjes Dopey.




Laten we het hopen meis. Dat zou geweldig zijn

Maar op dit moment heb ik er ff geen vertouwen in dat het hier dan zover zal zijn, maar dat komt even door vrijdag en vandaag zeg maar… Komt wel goed, voel me al weer wat beter dan een uurtje geleden.



Liefs

@Vanes26 wrote:

@ Martje

Oooh, wat rot zeg!!! :cry:

Sorry dat ik wat vroeg was met feliciteren… :oops:


Geeft niet, kan je ook niets aan doen, wij dachten ook dat het raak was.... :cry: :cry: :cry:

Voel me ff rot, heb ook een raar gevoel in mn buik, maar straks ben ik het vrouwtje weer hoor...

@ Krystle, oh balen meis dat je ook ongesteld geworden bent.

Enne weet er alles van , sinds ik gestopt ben met de pil zijn de tampons hier ook niet meer aan te slepen… hopelijk is dat snel voorbij en hebben we ze 9 maanden niet nodig…



Liefs :-*

He Martje…



jammer zeg, dat die nare :evil: :evil: toch weer zijn gekomen :frowning:



We dachten allemaal dat t raak was :frowning:



Ik :thumbup: voor je dat het volgende maand wel raak is!

@Engeltje wrote:

He Martje…



jammer zeg, dat die nare :evil: :evil: toch weer zijn gekomen :frowning:



We dachten allemaal dat t raak was :frowning:



Ik :thumbup: :thumbup: voor je dat het volgende maand wel raak is!




Ja hier nog twee die dat dachten :cry:



liefs :-*

Martje wat balen zeg. Kan wel begrijpen dat je wat verdrietig bent en erg baalt. Zeker als je eerst pos. test. Inderdaad maar hopen dat de :twisted: :twisted: snel over zijn om te beginnen aan de volgende ronde. Hoeveel dagen voor je nod heb je getest?



Pinot, het is gelukkig weer zo woensdag :).



Dopey, dat is ook een verhaal zeg. Kan me indenken dat artsen niet meer je vriendjes zijn.



Hier is alles nog hetzelfde. Alleen mijn vriend heeft de griep, maar moest toch werken. Er moest een opdracht voor 5 uur af. Hij is zelfstandige dus niemand die het overneemt. Morgen moet ie maar thuis blijven.

Mijn eerste ronde was ook 30 dagen trouwens, hoop niet dat de trend zich voortzet, elke cyclus 2 daagjes erbij op…



als dat zo is, ga ik misschien volgende cyclus toch een ovulatietest gebruiken, zodat ik in ieder geval weet wanneer ik mijn NOD kan verwachten.

(ik wil m niet gebruiken om precies uit te mikken wanneer we moeten klussen, want daar vind ik het nog te vroeg voor en gewoon leuk om de dag is goed genoeg :))





maar… niet op de zaken vooruit lopen :slight_smile:

o tantekaatje,



ik zie dat het voor jou echt spannend begint te worden…



en voor kippie en Inge natuurlijk ook

en dan volgt vanes26 alweer

t gaat echt hard nu even met al die NODs achter elkaar… hoop dat iedereen zwanger is, zodat ze met :: :: :: :: kunnen strooien hier :slight_smile:

@tantekaatje wrote:

Martje wat balen zeg. Kan wel begrijpen dat je wat verdrietig bent en erg baalt. Zeker als je eerst pos. test. Inderdaad maar hopen dat de :twisted: :twisted: snel over zijn om te beginnen aan de volgende ronde. Hoeveel dagen voor je nod heb je getest?



Pinot, het is gelukkig weer zo woensdag :).



Dopey, dat is ook een verhaal zeg. Kan me indenken dat artsen niet meer je vriendjes zijn.



Hier is alles nog hetzelfde. Alleen mijn vriend heeft de griep, maar moest toch werken. Er moest een opdracht voor 5 uur af. Hij is zelfstandige dus niemand die het overneemt. Morgen moet ie maar thuis blijven.




Hoi Hoi



Ik had 1 dag voor mn NOD getest, net voordat we weggingen voor het weekendje weg…Dat doe ik dus NOOOOOOIT meer!



Maar heb nu trouwens nog een vraagje , heb nu een cyclus van 30 en van 32 dagen gehad, wlke moet ik nu aanhouden, of moet ik een gemiddelde nemen om mn ei sprong te berekenen enz…!!!



Balen dat je vriend toch moest werken ondanks de griep, dat is idd een nadeel van een eigen zaak hebben. Wat doet hij als ik vragen mag ?



Doei doei

ik denk dat je t beste t gemiddelde kan aanhouden.



Bij testen volgende keer kan je dan t beste van je langste cyclus + 1 dag uitgaan

ik denk ook dat je beter het gemiddelde aan kunt houden. Want zo ver uit elkaar liggen de dagen niet. Anders ging altijd uit van mijn langste cyclus.

Mijn vriend is muziekleraar en machinebouw tekenaar. Hoofdzakelijk muzikant hoor, maar zo af en toe nog tekenen voor de centjes.

@martje wat balen meis ik was al helemaal blij voor je

@Vlinder wrote:

@martje wat balen meis ik was al helemaal blij voor je




Hoi Hoi,



ja het is zeker balen…

Voel me nu alweer wat beter dan vanmiddag…



Maar kan iemand me mss dan uitleggen/verklaren waarom er dan vrijdag twee streepjes te zien waren… Het was een clear blue test en 1 dag voor mn NOD. Weet dat Clear blue erg goed en gevoelig is, maar vandaag hebben we ook een Clear Blue test gedaan. Ik snap echt niets van die test van vrijdag… als we dan te vroeg getest zouden hebben zou er toch geen tweede streep te zien zijn of ben ik nu in de war ??



Maar goed, het zij zo, ben ongesteld, en gaan gewoon met frisse moed de derde ronde in… het is niet anders. Hopelijk zet de trend van een 2 dagen langere cyclus niet door trouwens…



Doei

Hooooooooooi



Ik zie dat er weer een paar dames een aankomende NOD hebben!

SPANNEND,zal voor jullie duimen dat die rot rode duiveltjes wegblijven hoor…



Liefs :-*

Hoi Martje, ik vind het heel vervelend voor je!!



Ik heb begrepen dat 50% van de bevruchte eitjes (en als je vlak voor je eisprong hebt gevreeën heb je die waarschijnlijk gehad) nog voor de NOD, of vlak erna afgestoten wordt. Dat is heel normaal, je wordt dan gewoon ongesteld. Soms een paar dagen later dan je verwacht had, maar niet echt heftiger of met weefsel ofzo. Die andere 50% blijven zitten (vinden een goed plekje), waardoor je dus langer overtijd gaat en zwanger bent. Daarvan loopt vervolgens 90% goed af en 10% verkeerd (miskraam/vroeggeboorte)

Wat misschien bij jou gebeurd is, is dat jij inderdaad een bevrucht eitje had (grote kans als je juist geknuffeld hebt) en dat een poging heeft gedaan om in te nestelen. Maar er iets heel pril misggegaan (verkeerd ingenesteld, niet gaan delen, … zoals bij 50% van de bevruchte eitjes dus voorkomt) en is dus weer met de menstruatie mee naar buiten gekomen, net als wanneer het niet bevrucht is. Je hebt dan misschien heel kort heel weinig HcG aangemaakt, waardoor je vrijdag een vaag streepje had. Maar door het afsterven/niet innestelen/foutieve delen van het eitje is het hormoon al snel weer gaan afbouwen ipv verder opbouwen zoals bij die 50% die wel een goed plekje vind en doorgaat met delen enzo. Daarom zou je vandaag weer negatief getest hebben.

Uiteraard kan het ook gewoon dat de test verkeerd werkte…

Heb je je eisprong gevoelt/gemeten? En wanneer was die dan? Je kunt me evt pb-en voor meer info :-



:-
Smiley

He Martje, wat balen… We waren er allemaal voorzichtig vanuit gegaan dat het wel zo was… Naja… Even flink treuren en dat op naar de volgende ronde… Wordt trouwens wel spannend dan… Kaatjes, Dopey jij en ik hebben dan onze NOD rond dezelfde datum!!



Ik zou voor je vruchtbare periode 30 dagen aanhouden (om niet te laat te klussen) en voor t testen 32 dagen… Dan zit je wel save denk ik!!



HA’s…Praat me er niet van… Ik was voor een tijd geleden volkomen ingestort. Naar mijn ha gegaan (1e klas balgehakt die vent) en die zei dak zwaar depressies was, me aanraadde om aan de antidepressiva (ad) te gaan en te gaan praten. Kreeg een briefje met het nummer van het riagg en dat was het… Nou geloof me…Dat is het ergste wat je kan doen bij iemand die het zelf al alemaal niet meer weet.

Ik weet wel dat ik absoluut niet aan de ad wilde. Had een psychologe die volkomen achter mij stond (niet van het riagg overigens…Die hadden een wachttijd van 6 maanden!!!)… Mijn werk en de arbo echter niet… Op een gegeven moment hebben ze me opt werk zo’n btje gedwongen het wel te gaan gebruiken. Als ik het niet deed volgde ik het advies van de arbo niet op en vertraagde ik het proces. Ze kunnen je hiervoor ontslaan… Ik dus naar de ha om die rotzooi te halen… Ik wilde mijn baan niet kwijt…Kmocht zelfs kiezen (alsof je een onsje gehakt besteld). Heb ze minstens een week lang aan de kant gegooid. Was er als de dood voor dat er iets mis zou gaan met me.

Moet hierbij wel vertellen dat ik erg last had van paniek en angstaanvallen…

Uiteindelijk toch begonnen. Had een behoorlijk hoge dosering. Voelde me er niet beter door. Kreeg zelfs zelfmoordgevoelens. Vreselijke tijd was het. Heb ongeveer een jaar thuis gezeten.



Op eigen houtje met de ad gestopt… Heeeeeeeeeel langzaam wel te verstaan!! Nog steeds ben ik ervan overtuigd dat die rotzooi me niets geholpen heeft, ben dan ook errug blij dak er vanaf ben!!(heb het een jaar geslikt)

Inmiddels gaat het wat dat betreft heel goed met me. Ik ben er nog niet, maar ben 100x sterker dan ik ooit ben geweest.

Gedeeltelijk ook aan hubbie te danken die in die periode echt engelengeduld met me heeft gehad!! Ik snap t nog steeds niet dat hij het vol kunnen houden. Hij kon eigenlijk als een van de weinigen in mijn omgeving zien dat niet ik het was, maar die “ziekte”, want dat is het echt!!



Genoeg ellende…



Hubbie is weer thuis!!Yeahhhh… Heb vanmiddag lkkr 2 uurtjes vrij genomen om eerder thuis te zijn. Hebben heerlijk een stuk langs de dijk gewandeld (we wonen aan de dijk) en gepraat. Hubbie zit nu in bad en ik ga zo lkkr een vers soepie maken…



Tot later dames!!



Krys

He Martje,



Jammer zeg dat je ongesteld bent geworden. Ik had al een plaatsje voor je warm gehouden bij de december mama’s… :frowning:



Ik denk inderdaad dat Smiley gelijk heeft. Dat je in feite een miskraampje hebt gehad. Ik heb ergens op internet (weet niet meer waar, heb de laatste dagen zoveel gesurft :oops: ) dat het daarom inderdaad verstandig is om pas na je NOD te testen en niet ervoor. Een test kan dan inderdaad positief uitvallen, maar een paar dagen later kun je toch ongi worden. Als je niet getest had, dan denk je dus dat je gewoon ongi geworden bent. Ook een teleurstelling natuurlijk, maar toch anders denk ik.



Hier heb je vast wat hormoontjes.



:: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: ::



Liefs Pinot



p.s. Ik kom straks wel bijkletsen, ga eerst even boodschappen doen en daarna lekker even zitten. Misselijkheid komt vandaag al aardig opzetten :?