Februari/Maart 2006-stoppers (deel 4)

Goedemorgen,



Vandaag begin ik met mijn nieuwe baan! Ben erg benieuwd hoe het is.



Vannacht een tijdje wakker gelegen, ik moest om 04.00 uur naar het toilet en kon daarna niet in slaap komen. Pas toen de wekker bijna afliep sliep ik weer!



Geen nieuws nog hier, geen ongi en ook nog geen test (heb ik ook niet in huis dus kan gelukkig ook nog niet, anders had ik het allang gedaan)!



Als mijn cyclus hetzelfde is als de vorige ronde zou mijn NOD gisteren zijn!!!



Liefs,

Inge

@ Inge; succes vandaag op je werk!

Spannend dat je NOD gisteren was! Als ongi zich niet aanmeldt, wanneer ga je dan testen? Heb je ook verschijnselen? Ik duim voor je!! :thumbup:

@ Inge: spannend hoor, en een nieuwe baan en misschien wel zwanger!!! Ik ga weer voor je :thumbup: :thumbup: :thumbup: en :pray: :pray: :pray: Veel sucees!





kuzzz

@Jade wrote:

Goedemorgen allemaal!



Ik weet het, ik ben lekker vroeg, maar mijn ventje moest er om 05.00 uit en was al ontzettend wakker (ja, okee, en ik moest heel nodig plassen) dus ben maar begonnen met leren. Ik heb zaterdag een tentamen en aan donderdag en vrijdag moet ik werken (even op en neer naar het buitenland pfff) dus heb ik dan geen tijd meer.

Op zich ook wel lekker, beetje afleiding, want ik loop dan tegen mijn NOD aan (9april!!!).



Ik ga ook proberen niet direct te testen, maar even te wachten, en vooralsnog ga ik er nog gewoon vanuit dat het niet raak is. Heb uit voorzorg nog geen testen in huis gehaald, wat betekent dat ik zeker tot maandag moet wachten, want dan zijn de winkels pas open, en die dag loop ik stage dus 's avonds op zijn vroegst. (tenzij de arts bij de keuring uit voorzorg bloed wil prikken, daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen!)

Als het wel raak is, namelijk een extra zorg erbij…



Net na al dat geklus (beetje goor verhaal op de vroege ochtend) kreeg ik last van jeuk. Ik ben nogal vatbaar voor infecties, dus ik had een candida te pakken. Bij de HA dus mooi het verkeerde middel meegekregen, Diflucan, en dat mag je dus echt niet als je zwanger bent of probeert te worden. Niet aantoonbaar, maar bij dieren schadelijk gebleken. Nu is het helemaal mijn eigen schuld, want ik heb de bijsluiter pas gelezen toen ik de capsule al een aantal uur daarvoor had ingenomen :wall:

Als de berekeningen kloppen (weet je natuurlijk nooit), had ik twee dagen ervoor mijn eisprong… Maar ik ga straks verhaal halen bij de betreffende HA! :snooty:



Al een aantal dagen pijn in mijn buik, geen gevoelige borsten, maar die tepels!!! Ik probeer me er niet teveel op te richten, zal wel door het kant van mijn bh komen :roll:



@ Smiley, nog even mijn complimenten voor het nieuwe lijstje :clap:



Meiden, fijne dag allemaal!!






@ Jade: wist jouw ha dat je bezig bent met zwanger worden :?: Ik zou voor de zekerheid de ha even vragen hoe dat nou zit! Ik was tot 1 jaar geleden ook altijd vatbaar voor infecties, om de 2 maanden had ik weer een kuur. Ik kan me voorstellen dat je er niet goed van wordt :roll: Ik moet zeggen( even afkloppen) dat ik sinds een jaar infectievrij ben :clap: Maar goed toen ik zwanger was van Milou had ik ze om de haverklap en ik hopp nou dat het uitblijft.



kuzzz

@-INGE- wrote:

Goedemorgen,



Vandaag begin ik met mijn nieuwe baan! Ben erg benieuwd hoe het is.



Vannacht een tijdje wakker gelegen, ik moest om 04.00 uur naar het toilet en kon daarna niet in slaap komen. Pas toen de wekker bijna afliep sliep ik weer!



Geen nieuws nog hier, geen ongi en ook nog geen test (heb ik ook niet in huis dus kan gelukkig ook nog niet, anders had ik het allang gedaan)!



Als mijn cyclus hetzelfde is als de vorige ronde zou mijn NOD gisteren zijn!!!



Liefs,

Inge




Ik moet ook al een paar dagen rond 4 uur mijn bed uit om te plassen. Slaap erg slecht. Ook je maandverbandverhaal van gisteren klinkt me bekend in de oren :mrgreen: Heb ook een paar dagen met maandverband rondgelopen. Hoop het dit jaar toch echt niet meer nodig te hebben.

Zoals Denise als zei: misschien ben je wel zwanger .

Ik duim nog even extra hard voor je :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:



Succes vandaag met je nieuwe baan!!!



Liefs Pinot

Jade, vervelend verhaal. Zo’n schimmelinfectie is al niet prettig, en als je dan nog iets voorgeschreven krijgt waarvan achteraf blijkt dat je het niet mag hebben…snap dat jej je zorgen maakt.

Ik had voorheen ook vrij snel infecties. Sinds ik minder suiker gebruik is het een stuk minder.



Waarvoor leer jij ook al weer?



Liefs Pinot

Hoi meiden,



Net is de consulente van mvm geweest en weer 2 dikke blauwe strepen op de test. A.s vrijdag komt de chauffeur de eerste flessen brengen en ik doe dan mee tot 16 juni. Ik heb gekozen voor de dvd, ben erg benieuwd :!:



kuzzz

Mijn hubbie is trouwens vanmorgen om 7.15 uur op cursus vertrokken :cry: . Hij komt pas woensdagavond weer thuis.

Ik heb vandaag vrij. Vind ik normaal heerlijk, maar nu voel ik me toch een beetje eenzaam.

Ga vanmiddag lekker naar Eindhoven. Ik heb namelijk nog steeds geen zwangerschapsboek. Vind dat dat nu toch wel tijd wordt. Durf in mijn eigen woonplaats niet zo veel met baby- en zwangerdingen bezig te zijn. Als wijkverpleegkundige ken ik toch behoorlijk wat mensen…

Lekker anoniem naar Eindhoven dus (hoop ik :mrgreen: )



Ga nu lekker een kopje koffie drinken. Merk dat ik nu na anderhalf kopje wel genoeg heb. Als ik helemaal geen koffie drink krijg ik echter afkickverschijnselen :mrgreen: :mrgreen:



Liefs Pinot :: :: :**:

@Vanes, het paraveterinair achter de naam houd in dat je mag assisteren bij operatie’s, en niet alleen baliwerk hoeft te doen.



Ik heb dierenhouderij gedaan en jaren in een dierenwinkel gewerkt.

En in die periode de opleiding detailhandel afgerond. ( werk en leren ).

Iedereen zei dat er in de dieren niks te verdienen was dus ik moest maar iets achter de hand hebben :wall:

Uiteindelijk kon ik door mijn opleiding detailhandel een leidinggevende functie krijgen in een supermarkt. Maar naar een paar jaar 55 uur werken en op mijn tenen lopen ( daarbij had ik de ziekte van pfeiffer die niet ontdekt werd, pas toen er antistoffen waren ), raakte ik burn out en kreeg ik seroxat :wall: Dit heb ik 2 jaar geslikt en ben toen ook van baan gaan veranderen, ik werd toen catering beheerster ( de rest is bekend, over hoe ik nu zonder werk zit door mijn rug ).



Op een bepaald moment kreeg ik griep en ben ik heel radicaal ( en dit mag officieel niet, dus doe het nooit na ) gestopt met de seroxat. Ik dacht dat ik dood ging, wat voelde ik mij ziek.

Mijn vader ( ik had het niet zonder mijn man en ouders gekund ), is toen nog eens gaan navragen wat er nu gedaan moest worden, en de dokter zei dat ik beter weer een halve kon gaan slikken en zo verder afbouwen.

Maar ik was al halverwege, dus ik ging door.

Gelukkig ben ik er helemaal van af ( ik was ook niet depresief, alleen helemaal op ) en weeg ik weer 15 kilo lichter ( je komt nogal aan daarvan ).



Ik heb door al die dingen (rug en burn out ) wel besloten dat ik iets wil doen dat ik leuk vind en vandaar dat ik toch deze omscholing doen.

We zien wel hoe het uitpakt :mrgreen:



Groetjes dopey.

@Inge nog succes vandaag, en het wordt nu spannend :thumbup: :thumbup: :pray: :pray: :pray: .



@Angelenrob Als ik dus iets niet weet kan ik het aan jou vragen :smiley:

Wel jammer dat je het niet af kon maken.



@Jade, dat is echt supervervelend zeg, ik ben benieuwd wat de huisarts zegt :naughty:



@Pinot, ik snap dat je je alleen voelt nu hoor, maar kom maar gewoon op het forum daar zijn wij allemaal :smiley:



Nou ik ga weer leren.



Doeiiiiiiiii Dopey.

Ha meiden,



Weer terug van de ha en het valt als het goed is allemaal wel mee (vooral omdat het geen hele kuur was maar 1 capsule van 150mg).



@pinot; ik doe de Pabo, hoop een juffie te worden op de basisschool.

Veel plezier in eindhoven. Ik woon er net en het is een gezellig stadje! (Ik ben hier eigenlijk al anderhalf jaar, maar heel rustig aan het oude huis leeggehaald. Wat doet je hubbie? Mijn ventje is ook veel weg…



@Denise; mijn ha wist dat we bezig zijn :?



@Dopey; succes met leren!!! Super dat je je leven zo om durft te gooien. Iets doen wat je leuk vindt is het allerbelangrijkste! Ik heb een hele goede baan nu (financieel), maar ik kan mijn ei er niet in kwijt en ik wil meer structuur! Ik ben blij dat je je fijner voelt, een burn out is niet niks - al zijn de meningen daar over verdeeld. Gewoon doen wat goed voelt!



@Martje; laat eens even wat horen! Ik ben benieuwd!



Ik ga straks even terug naar mijn oude woonplaats, even mijn sleutels van mijn flatje inleveren! Dan is het echt en woon ik hier helemaal!

@Jade wrote:

Ha meiden,



Weer terug van de ha en het valt als het goed is allemaal wel mee (vooral omdat het geen hele kuur was maar 1 capsule van 150mg).



@pinot; Wat doet je hubbie? Mijn ventje is ook veel weg…



@Martje; laat eens even wat horen! Ik ben benieuwd!




Gelukkig dat het meevalt. Snap goed het je toch niet lekker zit. Ik heb rond de eisprong en innestelling in de slaapkamer geverft met verf die niet op waterbasis is en ik heb een biertje en een wijntje gedronken. Zal op zich allemaal wel niet zo erg zijn, maar toch....achteraf doe je het toch altijd anders.

Mijn hubbie werkt in de zorg. Hij is alleen herkozen in de ondernemingsraad. Nu zijn ze met de OR op cursus. Hij moet dit jaar nog een keer. Op zich is hij dus niet zo heel veel van huis, maar het tijdstip is nu niet zo leuk. Ik zal dus wel veel op het forum te vinden zijn en ik verwacht dat mijn hubbie wel veel zal bellen :inlove: :inlove: :inlove:

Maaaaaartje!!!! Waar blijf je.

Zo ik ga weer verder met stofzuigen. Heb het hele weekend niets gedaan en moet ook nog boodschappen doen. En mijn scriptie wacht nog steeds......En dat terwijl ik nu een extra goede reden heb om mijn diploma te halen :inlove: :inlove:
Ik heb toch een beetje mis geteld... Wilde op mijn diplomauitreiking het liefst nog niet 3 maanden zwanger zijn...En hoe lang ben ik zwanger op 2 juni: juist, ruim 12 weken :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (als alles tenminste goed gaat :pray: :pray: )

Liefs Pinot

He Martje, zie dat je er weer bent!!!



Liefs Pinot

Hai Jade,



Jeetje, vervelend hoor zo´n candida-infectie.

Ik heb daar ook zo enorm veel last van gehad, om de haverklap een kuur/van die cremetjes om in te brengen en jodiumspoelingen.

Nu heb gebruik ik dagelijks probiotica-capsules van een natuurgeneeskundige (ik gebruik dit ook voor mn huid), en iedere ochtend een yakultje, dit werk bij mij goed.



Leuk zeg dat je aan het leren bent voor juffie, belangrijk hoor, dat je je goed voelt in je baan!!

Succes met je tentamens!



Liefs Vanessa

Jeetje Dopey,



Wat een verhaal!!!

Je hebt groot gelijk dat je hebt besloten een andere richting op te gaan.

Ik heb hier zelf tijdens mijn burn-out ook erg over getwijfeld.

Ik heb besloten om toch terug te gaan naar mijn huidige werkgever, maar wel om een stap terug te doen en weer als wijkvpk te gaan werken.

Ik werkte als teamleider en door alle reorganisaties, een nieuw teamhoofd en mijn eigen perfectionisme ging het mis!

Ik ben er nog niet helemaal hoor…ik werk nog maar 3 ocht. en vannacht viel ik bijv. pas om 3.30 in slaap (moest om 6.00u op)



Het Riagg wilde mij ook een antidepressivum voorschrijven, ik heb dit pertinent geweigerd en was hier laaiend over. Ik ben daarna naar een eerste-lijnspsycholoog gegaan. Hij begreep niet hoe ze erbij waren gekomen een anti-depressivum voor te schrijven.



Je hoort zo vaak dat als ze het even niet weten ze maar een anti-depressivum voorschrijven, goed dat je er vanaf bent hoor!



Duur woord hoor!! Paraveterinair! :lol: Wel een stuk leuker denk ik als je ook mag assisteren bij operaties!



Liefs Vanessa

Hoi Hoi



Ja we zijn weer thuis. We hebben een heel erg fijn weekend gehad.

Geen last van de rode duiveltjes of andere dingen… We hebben net een test gedaan en die is negatief. Op het moment dat ik de test erbij pak om te kijken wat de uitslag is voel ik wat en zie dat ik ongesteld geworden ben…



Erg vreemd dat er vrijdag dan twee strepen te zien waren, ook al wat die ene niet super vet, maar toch, hij was er wel. Ik had er toen wel een goed gevoel over, vooral omdat het hele weekend niets van de rode duiveltjes te zien was… en nu zijn we thuis en gaan we testen en dan bam!! Even rustig adem halen en weer doorgaan. Zal zo mn banner maar weer ff aanpassen…



Liefs van Martje



PS lees zo even alles bij hoor… zag dat jullie weer erg veel geschreven hebben…

@Martje, jeetje wat vervelend zeg, welke test had je gebruikt?

Heb je verder wel een leuk weekend gehad?



@Vanes, laat je als je het niet nodig hebt niks aansmeren hoor!

Ik kreeg ze en vervogens stopte mijn huisarts ermee, dus ik kreeg verder ook geen begeleiding.

( ik heb ook een hekel aan artsen gekregen de afgelopen jaren, hoe zou dat toch komen? :think: :mrgreen: ).

En verder gewoon rustig blijven. En perfectionisme komt mij heel bekend voor, daarvoor wil ik ook nooit meer een leidinggevende functie al bieden ze me een miljoen.



Ik ga even naar mijn paardenkind zo.

( die ik trouwens genomen heb in die periode, daarvoor is hij mij ook zo dierbaar ).



Groetjes Dopey.

@Dopey



Ik heb vrijdag en vandaag Clearblue gebruikt…

En ja we hebben we een heel erg fijn weekend gehad, we hebben ervan genoten. Vooral omdat we vrijdag dat tweede streepje gezien hadden, we waren helemaal in de wolken, maar een vaag streepje betekend over het algemeen ook gewoon zwanger, en nu dit dus… Ben ff verdrietig, maar heb er wel van geleerd, ga noooooooit meer eerder testen, pas als ik 5 dagen overtijd ben ofzo. Hierdoor heb ik nu wel ff een paar keer diep moeten slikken… was mss allemaal anders geweest als ik vrijdag niet getest had… eigen schuld… We gaan er over een paar dagen als die klote duiveltjes weer weg zijn weer voor.



Liefs

Pinot oh ontzettend fijn dat je zwanger bent meis!!

GEFELICITEERD!!! Geniet ervan en balen dat je nu ff alleen thuis bent, althans alleen :wink:



Liefs :-*

Eum volgens mij zijn er weer wat nieuwkomers : WELKOM en laten we hopen dat we allemaal snel zwanger zullen zijn!



Doei