Februari/Maart 2006-stoppers (deel 4)

Oh Hoi Pinot!!!

Ik geloof dat ik druk aan het typen was toen jouw berichtje kwam! :lol:

Dat van dat helder rode bloed klinkt inderdaad voor mij het meest logisch, ik denk dus dat ik inderdaad vandaag maar aanhoud, dank je

Spannend zeg, aan je schoonouders vertellen, heel veel plezier.

Ga je het op een speciale manier doen (iets geven ofzo), of ga je het gewoon vertellen. Verwachten ze dat jullie bezig waren voor kinderen?

Dat citaat is inderdaad wel erg komisch :lol:

Ik geloof ook niet dat wij aan testen herinnert hoeven te worden :lol: :lol:

Hai Martje!

Ik hoop ook zo dat ik nu niet zo lang meer ongi ben als vorige maand, toen begon ik me echt effies zorgen te maken!

Daarom vind ik nu wel jammer dat ik ongi ben geworden, maar ik ben ook wel heel blij met een regelmatige cyclus, vind ik wel heel belangrijk (1e ronde 27, 2e ronde 29 dgn).

Bij ons in de fam komt namelijk ‘een vroege menopauze’ veel voor.

Mijn moeder was 35 en mn zus is vanaf haar 30 al haast niet meer aan het menstrueren en heeft al last van opvliegers. Zij is nu 33 en heeft het nooit laten uitzoeken, ze slikt ook nog de pil, dus ook daardoor kan het dat ze blijft menstrueren, ookal is ze misschien in de overgang.

Ik heb mijn zorgen al eens met een gynaecoloog besproken (ik was daar vorig jaar voor iets anders en sta ook niet meer onder behandeling van een gyn), hij zei dus dat we het beste onze kinderen voor mn 30e kunnen krijgen. Als ik een erg onregelmatige cyclus zou krijgen na de pil, dan moest ik wel weer snel bij hem terugkomen.

En inderdaad, probeer er lekker van te genieten en het wat luchtiger te zien (soms wel moeilijk, vind ik ook)

Liefs Vanessa

hoi meiden,

@ Vaness: jammer dat de rode :twisted: :evil: er weer zijn, hopelijk is het de volgende ronde raak :mrgreen:

@ Martje: gewoon klussen omdat jullie het willen en niet omdat het moet. misschien is het voor jou ook de volgende ronde raak!

@ Pinot: veel plezier met het vertellen, ze zullen het waanzinnig vinden :inlove:

Vannacht redelijk geslapen maar vanochtend ging om 6.00 de telefoon :shock: Ik schrok me rot, dacht dat er iets ergs gebeurd was. Bleek een vriend van mijn hubbie te zijn of hij mee wilde om te werken vandaag. Verdient hij een aardig centje mee, komt goed uit voor de beeb natuurlijk. :smiley:

Vanochtend weer kotsmisselijk en hoofdpijn. Hoofdpijn is nu gezakt maar nog steeds vlagen van misselijkheid. :sick:

Ga zo ff naar de koopgoot met Milou denk ik. Even naar de V&D. Milou is helemaal gek op K3 dus daar maar even kijken voor een leuk t-shirt voor de kleine meid. Fijne dag allemaal!

kuzzz

Hoi Vanessa

Weet je wat me opvalt dat we allebei 2 dagen erbij hebben bij iedere ronde. Weet niet of dat vaker voorkomt, maar hoop niet dat het echt bij iedere ronde is… Mss komt het omdat de hormomen van de pil nog niet helemaal weg zijn ofzo, maar het viel me gewoon ffies op.

Oh wat balen dat het een familiekwaaltje is dat ze al zo vroeg stoppen met menstrueren… Hoop dat het bij jou niet zo zal zijn en dat je gewoon volgende maand zwanger bent, net zoals de rest van dit cluppie… dat zou wel heel erg leuk zijn, maar helaas hebben we het niet voor het zeggen, anders zaten we nu met zn allen bij de december mama’s denk :wink:

Ja het valt soms niet mee om er minder mee bezig zijn te omdat je toch van alles voeld of denkt te voelen en omdat je op het net allerlei informatie gaat bekijken/lezen enz. Maar ik moet zeggen dat ik er al iets minder erg er mee bezig ben dan toen ik helemaal net gestopt was met de pil… hopelijk heeft dat een goed effect over 26 dagen :wink:

Liefs

@Denise wrote:

hoi meiden,

@ Martje: gewoon klussen omdat jullie het willen en niet omdat het moet. misschien is het voor jou ook de volgende ronde raak!

Vannacht redelijk geslapen maar vanochtend ging om 6.00 de telefoon :shock: Ik schrok me rot, dacht dat er iets ergs gebeurd was. Bleek een vriend van mijn hubbie te zijn of hij mee wilde om te werken vandaag. Verdient hij een aardig centje mee, komt goed uit voor de beeb natuurlijk. :smiley:

Vanochtend weer kotsmisselijk en hoofdpijn. Hoofdpijn is nu gezakt maar nog steeds vlagen van misselijkheid. :sick:

Ga zo ff naar de koopgoot met Milou denk ik. Even naar de V&D. Milou is helemaal gek op K3 dus daar maar even kijken voor een leuk t-shirt voor de kleine meid. Fijne dag allemaal!

kuzzz

Haaai

Shop ze vandaag ! En het is idd lekker dat je hubbie op deze manier een extra centje kan verdienen, dat is nooit verkeerd!!

Jeetje je hebt echt al zwangerschaps kwaaltjes he meis… hoop dat ze snel weg zullen gaan en lekker kan genieten van je zwangerschap, maar heb gehoord dat het meestal de eerste 3 maanden ff rot is, last van allerlei dingetjes en dat het daarna gewoon genieten is in de meeste gevallen. Daar gaan we dan maar van uit he :wink:

Ja hoop ook dat het de volgende ronde raak is, denk iedereen wel, maar zoals ik net al eerder in een ander berichtje schreef, je hebt het helaas niet voor het zeggen… maar we gaan zeer zeker meer dan ons best doen en er lekker van genieten.

Liefs

Hai Martje

Inderdaad, allebei 2 dagen erbij!

Ik hoop ook niet dat dat zo doorgaat!

Die hormonen hebben de eerste maanden denk ik nog een behoorlijke invloed, ik heb de pil 10 jaar geslikt, dat kan bijna niet echt goed zijn voor je lijf! Ik heb me al voorgenomen om in ieder geval nooit meer de pil te gaan slikken!

Ik voel me ook een stuk beter sinds ik ben gestopt, haast geen hoofdpijn meer, minder afscheiding…

Tja…voor ons geen beeb meer in 2006, das wel errug jammer!

Ik ben ook sinds ik gestopt ben met de pil wel flink er mee bezig, veel gelezen en tja, door het forum ben ik er ook wel iets meer mee bezig.

Ik probeer het steeds wel een beetje nuchter te bekijken en ga er vanuit dat het nog eventjes duurt.

En eerlijk gezegd zou het ook iets beter uitkomen als het nog een maand of 2 duurt (gevoelsmatig liever niet, maar verstandelijk…), ik ben nu immers nog aan het reintegreren en dan zijn allerlei zwangerschapskwaaltjes niet zo heel praktisch…

Maarre, we doen er niet minder ons best om hoor!!

En ik vind het ook heel belangrijk dat het kroelen lekker ontspannen blijft!

Liefs vanessa

Veel plezier in de kooptgoot Denise!!!

:-*

Hoi,

Kippie, mooie naam hebben ze gekozen. Veel sterkte maandag en de komende tijd.

Vanessa, vervelend dat je ongesteld bent geworden. Vol goede moed naar de volgende ronde! Heb je een nieuwe NOD voor het lijstje?

Hier nog steeds niks te melden. Had ik maar wat te melden, dan wist ik misschien wat meer waar ik aan toe was… Ik begin aardig ongeduldig te worden, vind de onzekerheid maar niks! :shifty:

:-* Smiley

Hai meiden,

Ben ik weer, tentamen ging goed. Heel stoer verhaal van mij over “vrijdag ga ik pas testen”, ik krijg nu alweer de kriebels en moet plassen…heel erg de neiging om er toch even een testje bij te pakken…pfffffff NIet doen niet doen niet doen niet doen niet doen niet doen!!!

Jade doe het aub niet, je weet hoe het bij ons gegaan is vorige week…

Hou het nog ffies vol ,weet hoe moeilijk het is, maar doe het aub.

Liefs

@Martje wrote:

Hoi Vanessa

Weet je wat me opvalt dat we allebei 2 dagen erbij hebben bij iedere ronde. Weet niet of dat vaker voorkomt, maar hoop niet dat het echt bij iedere ronde is… Mss komt het omdat de hormomen van de pil nog niet helemaal weg zijn ofzo, maar het viel me gewoon ffies op.

Ja, was mij net ook al opgevallen... ik heb dat ook, na de pil was mijn eerste cyclus 26, toen 28 (oefenrondes :)) en toen 30 (eerste ronde)... ben dus heel benieuwd wat deze ronde gaat brengen...

Niet doen hoor Jade, luister maar naar Martje!!! (maarre, ik begrijp het wel hoor! :lol: )

@Smiley

We gaan zeker vol goede moed naar de 3e ronde! Dat de :twisted: maar snel weg zijn! Mn nieuwe NOD is 6 mei (ik had een Pb gestuurd)

Enneh, wordt spannend voor je…, ik duim me suf :pray: :thumbup:

@Engeltje

Goh, jij ook al steeds 2 dagen erbij…succes he, ik zal :thumbup: dat er nu heeeeeeeeeel veel dagen bij komen, een dag of 270 ofzo… :lol:

Ik ga zo naar mn schoonouders, mn schoon-oom en schoontante uit Schotland zijn daar, errug gezelli, we hebben ze al al een hele tijd niet gezien!

Liefs Vanessa

Jade, ik begrijp je kriebels, dat afwachten is zo strontvervelend…

Vanessa, bedankt voor het duimen!

Ik zal je gegevens aanpassen in het lijstje. Ik heb net nog even gekeken, maar ik heb geen pb-tje gehad… Vreemd…

:-* Smiley

Hoi meiden, ik reageer morgen wel even uitgebreid, want ik ga zo weer weg!

Ik wou even zeggen dat ik jullie niet vergeten ben :mrgreen:

@Vanes, balen zeg dat je niet zwanger bent, maar je weet het ook jij gaat mee met ons :mrgreen:

Tot morgen meiden.

Groetjes Dopey.

Hallo,

vanmorgen hebben we het aan mijn schoonouders verteld. We hebben een fotolijstje gekocht, ik heb het KOK afgezocht naar een leuk gedichtje, heb er twee gevonden en deze samengevoegd (ben momenteel niet zo creatief, dus een eigen gedichtje zat er niet in :oops: :oops: :oops: ) en het lijstje vervolgens mooi ingepakt.

Vanmorgen eerst even gebeld of ze thuis waren (lagen om 10 uur dus nog in bed, wat nooit voorkomt) Toen bleek dat schoonmams al had gezegd: ik weet het zeker, of ze gaan trouwen, of ze is zwanger :? . Heel grappig. Ze hebben al een kleinzoon van ruim 5 jaar. Vonden het errug leuk dat wij ook een beebje krijgen. Schoonzus kwam ook even langs. Die vond het ook heel leuk

Straks eerst even langs het graf van mijn vader en dan naar mijn moeder en zusjes. Ik had vanavond toevallig een etentje met mijn zusjes en de mannen. Mijn zusje wat nog thuis woont gaat voor ons koken. Dinsdag had ik mijn moeder aan de telefoon en die vroeg of ik het leuk vond als zij en haar vriend ook mee aten. TUURLIJK MAM, HARDSTIKKE GEZELLIG :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .

Mijn moeder wil al jaren oma worden. Weet alleen zeker dat ze het nu niet verwacht. Vlak voor 1 april belde ze op. Ze wilde mijn bankreknr hebben voor een 1 april grapje (bleek dat ze bij ons alledrie duizend :shock: euro gestort had, gek mens) Nou: vanavond heb ik voor haar een 1 aprilgrapje :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .

Fijne zaterdag allemaal

Liefs Pinot

leuk Pinot, dat ze zo leuk reageerde!

Succes vanavond bij je mamsie, die zal het superrrr vinden :thumbup:

kuzzz

Dank je Denise, hoe is het met jou. Nog misselijk en moe of valt het vandaag mee. Mijn buikpijn is vandaag een stuk minder. Het bankhangen gisteren heeft me goed gedaan.

Liefs PInot

nou het gaat niet echt goed :frowning: ben nog steeds misselijk en werkelijk doodmoeoeoeoeoeoeoe :!: Was 2 uurtjes in de koopgoot en kon toen wel huilen van de vermoeidheid. De gedachte dat ik maandag vergadering heb en dinsdag weer moet werken, dan kan ik wel huilen.

Ik ben wel een zeur he :oops: Terwijl ik echt blij ben dat ik zwanger ben…

kuzzz

Valt we mee hoor :mrgreen: . Ik zeur net zo hard. Maar dan om dingen die er nog helemaal niet zijn… :? Das nog veel erger. Ben gewoon zo onzeker of alles wel goed is. Pas als ik mijn 12 weken echo heb gehad en met eigen ogen zie dat het goed is, ben ik pas gerustgesteld. Te veel verhalen gelezen over lege dooierzakjes enz…

Dat de meeste mensen het nu weten, maakt het wel gemakkelijker om er van te genieten.

Kop op meid!! Als we voorbij de 12 wekengrens zijn gaat het vast met ons allebei een stuk beter :mrgreen:

Liefs PInot

Pinot, wat spannend zeg!

Ben heel benieuwd hoe ze reageren. Ga je er nog iets speciaals van maken, of lekker gewoon “met de deur in huis vallen”?

Wat je voor je schoonouders hebt gemaakt, is ook leuk zeg! Fijn dat ze zo enthousiast zijn, heerlijk om je gevoelens te kunnen delen he.

Vaness, Dat was 't niet. Heeft bij mij ook even geduurd voor ik wist hoe ik dát op moest lossen. Maar nu kreeg ik steeds als ik de apostrof en een letter toetste, de zoekfuctie :?

Was overigens over toen ik m’n internet even vernieuwde!

Martje, ik had de eerste 3 maanden dat ik 'n koperspiraaltje had ook steeds dagen erbij. Ik telde er dus ook elke keer die dagen bij voor de volgende cyclus. Ik denk niet dat 't iets is waar je je zorgen om hoeft te maken, maar je kunt er nu ook rekening mee houden en je kroelperiode wat groter maken! :mrgreen:

Heeft ook zo z’n charmes!

Vind het zelf ook moeilijk om er niet al te veel mee bezig te houden. Ik heb wel wat deals met mezelf gesloten: geen andere fora, alleen KOK, niet testen voordat de NOD geweest is en de duiveltjes uitblijven, en niet te veel over de kwaaltjes na gaan denken!

Enne, heb mezelf aangepraat dat ik blij mag zijn als ik binnen één jaar in verwachting ben. denk dat dat ook erg mooi is. Wie weet helpt dat wel!

Smily, kop op! Nog 'n paar daagjes op je tanden bijten.

Ik :pray: voor je meis!

Jade, fijn dat je tentamen zo goed is gegaan! Wanneer krijg je de uitslag?

Wacht toch maar even met testen, dan heb je misschien geen teleurstelling nu…

Denise, Pinot, genieten jullie maar lekker, en zeur hier er maar op los!

Wij doen dat ook met onze kreetjes van ‘oeh’ en ‘ahh’, of we zwanger zullen zijn of niet.

Hey Dopey, ben je er ook weer even!!! :mrgreen:

Knuff,

Kaat