Februari/Maart 2006-stoppers (deel 4)

:wall: Ik ben echt een beetje een sukkel!! :doh: Iedereen weet dat je pas een dag na je nod moet testen… :oops: Natuurlijk is ie neg als je daar niet naar luistert!!! Ik heb de twee overgebleven testen in de kast gegooid en ik kijk er lekker niet meer naar om 8)

Frederike, welkom hier!!!

Engeltje…Ik mag toch hopen dat het niet met de leeftijd (31) te maken heeft…Dan moet ik nog ruim 6 jaar wachten!!!pfff…

Overigens is ons “geluksgetal” 6…En leg nu pas het verband mijn mijn NOD…hihihi…Hubbie en ik zijn dan overigens precies 5 jaar en 5 maand bij elkaar…

Denise…Vervelend een schimmelinfectie…Is toch ook een zwangerschapskwaaltje??

Vanes, je houdt ons zeker in spanning!! Wat is je gevoel, of durf je daar niets over te zeggen?

enne Jade… Je bent echt geen sukkel hoor…Ik was er afgelopen ronde ook zo mee bezig!! Denk dat het heel normaal is. (al hoop ik wel dat het deze ronde minder is bij mij!!)

Krystle

Voor alle NOD’er"s: :: :pray: :: :pray: :**: :pray:

Jade,

We hebben vlak na elkaar gepost… Balen, maar het zegt nog helemaal niets… Gewoon rustig afwachten!!!

Krys

Lief van je Krystle!

Heb gewoon heel hard nagedacht en gesurft. Had met die schimmelinfectie heel doorzichtig rekbaar slijm (denk dat het cervixslijm was). Als dat inderdaad zo is, hebben we mooi op de verkeerde momenten geklust! Ma voor het laatst en wo of donderdag(weet ik dus niet meer) dat slijm en mannetje was toen al weg… :frowning:

Hoi Meiden,

Pinot, balen van je hooikoorts. Prille zwangerschap zorgt er ook voor dat al je slijmvliezen beter doorbloed raken en wat opzetten, dus dat ‘helpt ook nog eens mee’ aan je verstopte gevoel. Als je een verstopte neus hebt en het zat bent, kun je gewoon otrivin voor baby’s gebruiken (is een zoutoplossing), werkt prima. Helpt natuurlijk niet bij niezen en tranende ogen enzo…

En wat moeilijk dat je je vader moet missen. (ik ken het verhaal (nog) niet) Op dit soort belangrijke momenten in je leven zal dat gemis het grootste zijn denk ik. Mooi dat je een kuikentje bij zijn graf gaat zetten en hem gaat vertellen dat hij opa wordt (maar dat weet hij vast al :wink: ) Lief dat je daarbij ook aan ons allemaal denkt en ‘een goed woordje’ voor ons gaat doen :-

Kippie, hoe is het??? Wil je nog steeds pas dit weekend testen of wint je ongeduld al langzaam :wink:

Vanessa, jeetje, da’s schrikken!! Gelukkig is het allemaal relatief goed afgelopen (hoewel compleet bont en blauw zijn ook geen pretje is…) Wens hem beterschap!

Fijn dat je mannetje zo met je meeleeft!

Jade, wat een mk is is denk ik een moeilijk begrip, misschien voelen mensen zich gekwetst als je daarover ‘de verkeerde’ uitspraak doet. Ik heb begrepen dat je een vroege miskraam hebt als je 14-16 dagen na je ei niet ongesteld bent, positief test, en dan alsnog gaat bloeden. Een ‘normale’ mk (sorry voor nare benaming, een mk is uiteraard niet ‘normaal’) is geloof ik van 6-12 weken zwangerschap en een late mk is na de 12 weken (als het vruchtje/kindje ook die zwangerschapsduur gehaald heeft) Dat laatste had ik. Ik heb deze informatie van een verloskundigensite die ik ten tijde vd mk via google tegen ben gekomen en heb dit onthouden…

Inge, nogmaals: Wat k
t voor je dat je weer ongesteld bent… (kan het niet netter zeggen) Ik ga steeds harder voor je duimen, ik gun het je enorm!!

Sam, gezellig dat je toch af en toe komt buurten nog. Wil je misschien toch weer terug op het lijstje, want ik voeg je zo weer toe hoor, je bent toch een maartstopper :wink:

Krystle, veel pelzier met je kapsel-make-over morgen! En lekker zeg, dat je ongesteldheid minder is geworden dan voorheen, dat soort veranderingen zijn altijd welkom natuurlijk :thumbup:

Mosje, Mirena is een spiraal met hormonen, ookal is dit een lagere dosis dan in de pil (het wordt immers direkt op de juiste plek afgegeven, dus er in minder nodig) En hormonen beinvloeden je cyclus. Ik denk dus dat de bloeding die jij hebt een ontrekkingsbloeding is, net als na het stoppen met een pilstrip.

Denise, geef maar lekker toe aan de moeheid (voor zover dat lukt met een kleine meid in de buurt :wink: ), je hebt het nodig nu!!

Frederike, nogmaals welkom (je staat ondertussen op het lijstje op pag 1 van dit topic)

We gaan samen aftellen, ik heb mijn NOD 1 dag voor jou.

Engeltje en Frederike, ik vind goede vrijdag ook wel een mooie symbolische dag om te testen als ik dan nog niet ongesteld ben geworden, maar laat ik maar niet op de zaken vooruit gaan lopen :wink: (en als ik wel overtijd ga heb ik vast nooooit zoveel geduld :shifty: )

En nog een keer Jade ( :oops: ), trek je maar niks aan van die negatieve test, dat hoeft niks te betekenen. Ik snap je ongeduld heel goed hoor, ik ben ook miss ongeduld. Ik heb de vorige keer echt af zitten tellen naar mijn NOD en mijn lieverd heeft me echt tegen moeten houden om niet eerder te testen. Op mijn NOD deed ik ook meteen 's ochtends een test, terwijl ik in theorie die hele dag nog ongesteld had kunnen worden, maar mijn geduld was op :lol: (ik testte toen dus trouwens wel positief)

Hier verder helemaal geen nieuws, maar da’s niet erg, ik heb alweer een compleet boekwerk zitten schrijven… :oops:

:-* Smiley

Hoi hoi kletskousen!

Hoe is het hier!?

Frederike, welkom hier! En succes.

Ik heb weinig nieuws en sinds afgelopen maandag weinig op het forum. Kan op mijn nieuwe werk niet op interet en dus moet ik 's avonds ff alles bijlezen en berichtjes plaatsten. Misschien wel goed hoor die nieuwe baan. Ik heb weinig tijd om me met het zwanger worden bezig te houden da’s misschien wel positief!

Ik ga denk ik beginnen met tempen. Denk dat dat misschien wel zin heeft!

Liefs,

Inge

Hallo allemaal,

Frederike: welkom

Iedereen die tegen zijn NOD aanloopt: succes!!! Ik :thumbup: voor jullie.

Ik ben nog steeds een onzekere twijfeldoos. Heb nog steeds ongi-krampjes en wordt daar erg onzeker van. Gisteren te veel op het forum rondgeneusd en allemaal verkeerde verhalen gelezen. Ben er zoveel mee bezig geweest dat ik vannacht zelfs gedroomd heb dat ik een miskraam had… (En ik geloof bij deze NIET in voorspellende dromen :!: :!: :!:, is gewoon het verwerken van je emoties waar je overdag niet aan toekomt, punt )

Vandaag met de opleiding naar het anatomisch en pathalogisch museum in NIjmegen geweest. Vooral extra lang bij de embryo’s enz gekeken :inlove: . Ze stonden er al vanaf 6 weken!! Echt al mini-kindjes. Heb de babys op de pathalogische afdeling maar overgeslagen: niet zo’n behoefte aan misvormde kindjes…

Werd daar voor de eerste keer in mijn leven heel erg duizelig…

Oh, hubbie is thuis :inlove: :inlove: Moet gaan koken.

TOt straks

liefs pInot

Je moet je maar niet al te druk maken Pinot, het gaat vaker wel goed dan niet he! Probeer er maar van te genieten :slight_smile:

Hoi hoi

Hier ben ik ook weer…

Heb vanmiddag wel al wat bij gelezen, maar toen stond er ineens onverwachts bezoek aan de deur, natuurlijk heel erg snel en zo onopvallend mogelijk het KOK forum afgesloten…

Verder gaat het hier best wel goed, de eerste twee dagen waren zeer heftig, kon bijna om de twee uur een super tampon in gaan doen… maar vandaag was het al een stuk minder, gelukkig.

Vriendlief en ik hebben elkaar vanavond nog even goed vast gepakt, geknuffeld en afgesproken om er over een paar dagen, als de rode duiveltjes echt helemaal weg zjin er weer volledig voor te gaan. Gewoon netjes om de dag, of om de twee dagen klussen in de hoop dat het dit keer dan echt raak zal zijn. Maar we zitten ook nog met het volgende, mn volgende nod is begin mei en we hopen natuurlijk dat het raak zal zijn, maar een week later gaan we naar rhodos … maar stel nu dat ik zwanger zou zijn, mag ik dan wel vliegen ???

Kippie en Karika, hoe is het met jullie meiden ?

Hopelijk nog geen rode duivel te zien!!!

Inge het is idd mss wel goed om even wat minder te KOK, even je gedachten proberen te verzetten, heb wel eens gehoord dat als je er te veel mee bezig bent adt het dan ook langer kan duren… Hoe is het op je nieuwe werk??? De eerste dagen zijn best vermoeiend he, komt zoveel op je af.

Pinot geniet er aub van meis, probeer je niet te veel zorgen te maken, al snap ik het ook wel weer, het is leuk, spannend en ook best wel eng, vooral om je nog van alles voeld ook. Maar je vader houdt het vast goed in de gaten vanaf boven enzal jou en de kleine goed beschermen

En van harte welkom Frederike, hoop dat de 13e je geluksdag zal worden! We duimen voor je, en hoop dat je hier ook gezellig mee blijft kletsen met ons. Zoals je ws al gezien hebt zijn al twee van ons zwanger en we hopen dat die trend zich voortzet…

Ga nog ff verder neuzen

Liefs :-*

Wat zijn jullie een kletskousen zeg!! :smiley: :smiley:

Jade, ik heb ook al een test vergooid en 2 maanden geleden te vroeg getest. Ik kan ook nooit wachten en die testen zijn alle zo pokkeduur. Ik heb ook de CB. Maar ik heb me plechtig voorgenomen om netjes te wachten tot mijn NOD.

Ik ga op mijn 10e dag beginnen met een ovulatietest om te kijken wanneer mijn ei springt. Vorige maand was dat nl op de 10e dag. En uiteraard niet geklust. Maar ik ben er niet zo mee bezig als toen ik voor de eerste keer zwanger wilde worden. Op het einde wordt het wel spannend maar ik zie wel.

Mijn zus is gelukkig gisteren ontslagen uit het ziekenhuis en kon dus wel de bruiloft bijwonen.

Dopey leuk dat je ook een ‘paardekind’ hebt. Wij hebben een Andalusische merrie van 7 jaar en een merrieveulen van net 1 jaar.

Liefs,

Lisette

Hoi meiden…

Allereerst: Frederike welkom!

Hier nog geen :evil: :evil: te zien, voel af en toe een steekje aan 1 kant.

Kon m’n geduld toch niet bewaren en heb een test gedaan, maar die was negatief…

Als ik zondag nog niet ongi ben, ga ik weer testen.

Verder ook nog slecht nieuws, mijn zus heeft vanmiddag een miskraam gehad. Ze was 5,5 maand zwanger, vanochtend kreeg ze weeen.

Ze hebben het nog geprobeerd te remmen, maar het mocht niet baten.

Hun kleine jochie is om 14.00 uur geboren en om 16.00 uur overleden…

Zijn hartje klopte, maar zijn longetjes waren niet goed ontwikkeld.

Ze mogen hem voorlopig bij zich houden, ze hebben hem in een mooi mandje met dekentje gelegd. Het is een prachtig kereltje, helemaal compleet.

M’n hart huilt, vind het zo erg voor mijn lieve zussie en haar hubbie :cry:

Ga zo lekker mijn bed in, ben er toch behoorlijk van ondersteboven.

Kippie, wat erg. Heel veel sterkte.

Oh Kippie weet gewoon niet wat ik moet zeggen

Waarom gebeuren er ingodsnaam dit soort dingen :cry:

Heel veel sterkte voor je zus en hubbie en natuurlijk de rest van de fam.

Liefs :-*

Ben ik ook weer even. probeer alles wel te lezen, maar heb niet de tijd om overal op te reageren. Ik ben nog steeds een beetje ongi. Heb het idee dat ik sinds de mk nog veel erger is geworden. Pff zou veel liever zwanger willen zijn, toen voelde ik me een stuk beter.

Robbert is van de week ziek geweest. hij had de 6de ziekte. (4 a 5 dagen hoge koorts die dan plotseling weer verdwijnt en de dag erop veschijnen er over het hele lichaam rode vlekjes/bultjes) Gelukkig gaat het nu weer goed.

Vandaag met de opleiding naar het anatomisch en pathalogisch museum in NIjmegen geweest. Vooral extra lang bij de embryo's enz gekeken . Ze stonden er al vanaf 6 weken!! Echt al mini-kindjes.

He daar ben ik ook geweest tijdens mijn opleiding. Ongelovelijk he, hoe compleet die kindjes zijn en dat al naar een paar weken. Tja en het patalogische gedeelte en het stuk waar ze wetenschappelijk onderzoek doen, brr! Ben toch blij dat ik geen dokter ben. Ik hou niet zo van dat ontleden.

Voor degenen met een naderende nod, heel veel succes gewenst en maar duimen met zijn allen dat we zwanger zijn. :pray: :pray:

Dank je meiden :-*

Vanes; Heel erg bedankt he en idd heel spannend allemaal. Maar ik ga er niet vanuit dat het in 1 keer raak is. Voor jou wordt het ook spannend zeg. Ik ga :thumbup: :thumbup: :thumbup: :pray: :pray: voor je hor.

Smiley: Ja eigenlijk wel, je mag me der bij zetten. Ik sta dan alleen bij 2 topics ingeschreven :oops: :oops: :oops: . Weet niet of dat erg is?

Even een vraag ik heb geen idee hoe mij cycles nu verloopt na het stoppen van de pil. Wanneer kan ik gaan testen als ik niet ongi wordt? Dat vindt ik best moeilijk te bepalen. Ik ben eind 2e week van mijn strip gestopt, had namelijk niet meer, was mijn reservestrip. Dus ik dacht ik stop nu wel (stond in bijsluiter dat het geen kwaad kon). Na 5 dagen werd ik ongi, alleen wel heftiger als normaal. NOrmaal was ik heel weinig ongi. Nu kwamen er gewoon golven uit. Zelfs doorgelekt de 3e dag. Nou normaal was ik het al niet eens meer. Kan dat een gewone ongesteldheid geweest zijn. Dat ik dan al een eisprong gehad heb ofzo? Ik ben al wat boeken aan het lezen, maar ken niks vinden over stoppen met de pil de 2e wk van je strip haha. Had ik nou maar gewoon een hele strip afgemaakt. Ik hoop dat jullie een beetje goed advies geven. Ik blijf ook zeker met jullie meeschrijven. Echt jullie zijn een heel erg leuk clubje en ik :thumbup: :thumbup: :thumbup: :pray: :pray: voor jullie allemaal dat jullie snel zwanger zijn!! :smiley:

Dikke kus Sam

Och Kippie dat is slecht nieuws :cry: Wat erg. Heel veel sterkte voor jou en natuurlijk ook voor je zus en haar mannetje :-*

Kippie: wat erg :frowning: Heel veel sterkte toegewenst voor je zus en haar man!

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

je bent even een uurtje weg en het is meteen niet meer bij te houden hier!!!

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

En… ik vind dat dus helemaal geweldig. Zo’n warm welkom. Ik was nog niet veel bezig met het zwanger worden ofzo… :roll: … het zal er zeker niet minder op worden. :mrgreen:

Kippie: Wat vreselijk.:cry: Heel veel sterkte voor jou en je zus, haar man en verdere familie.

Nou ik zie ze verder nog steeds vliegen denk ik. Buikpijntjes aan 1 kant, ongirugpijn en tieten als luchtballonnen. Dat laatste zal wel meevallen maar het voelt soms zo. (heb mijn vent nog niet vreemd zien kijken… :think: ) Misschien wil ik het wel tè graag. Onze voorbereiding is door mijn diverse chronische ziekten nogal lang moeten zijn en nu het eindelijk kan wil ik ook, en wel NU!!! :wall: En zo werkt het dus niet. Geduld is bij mij niet meegeleverd destijds…

Ik probeer alles te volgen maar kom er soms nog niet helemaal uit wie-wie is. Maar ik duim mee :thumbup: :thumbup: en kijk gewoon lekker op het lijstje. Spieken haha!

Slaap lekker voor straks.

Frederike. 8)

Frederike wat heb je al ik vragen mag ?

Omdat je het over chronische ziek zjin had…

liefs