Lotje, je slaat de spijker op zn kop. want ik heb het gevoel dat het inderdaad daarmee te maken heeft, dat ik nu part timer ben, en dat ze dat niet zo leuk vinden. Ik ben de enige part timer bij ons op de afdeling en de eerste in het hele bedrijf die ooit met zwangerschapsverlof ging etc… Heb het gevoel en idee dat ze niet weten hoe ze er mee om moeten gaan en geen idee hebben hoe ze mn uren het beste in kunnen delen qua werk. Ik doe nu alles behalve leuk werk, heb soms ook het idee dat ze het expres doen, zodat ik mss uit mezelf wegga, zodat ze geen part timer meer hebben enz… Maar dat kan ook aan mij liggen. Ik ben nu 3 weken aan het werk, en ik ben nog geen enkele keer enthousiast en vrolijk thuis gekomen… :oops:
@Lotje wrote:
@Engeltje, hoe is het met jou (ik zag dat je net online was)???
Liefs Lotje
Gaat goed hoor hier, alleen erg moe, dus weinig puf om te reageren.
Morgen naar de VK en volgende week dan eindelijk de echo

Mijn schoonzus is trouwens ook zwanger (van haar tweede), ongeveer 4 weken verder dan ik ben. Vind het echt heel leuk en zij ook (kon het niet laten om het dan van ons ook maar te vertellen, de rest vertellen we het pas in mei, dan zien we ze en kunnen we het persoonlijk vertellen)
Hallo!
Hier is alles goed, Boaz draait sinds gisteren van rug naar buik Gisteren voor het eerst wezen babyzwemmen en Boaz vond het niet echt geweldig. Keek wel zijn ogen uit maar toen hij water in zijn gezicht kreeg en toen hij onder water moest, was het brullen geblazen. Volgens de zwemjuf deed hij het best goed en dat het een kwestie van wennen is. Dus volgende week nog maar een keer, ik vond het hartsikke leuk! Net een hangmat gekocht met standaard dus kan daar van de week met Boaz lekker in luieren :mrgreen:
@ Engeltje: leuk dat je tegelijkertijd met jouw schoonzus zwanger bent!
@ Lotje: heerlijk dat je naar het strand bent geweest! Bevalt de Baby Bjorn? Ik ga er vanavond 1 halen die ik gekocht heb via MP. Toch wel erg handig.
@ Kippie: hoe was je weekendje weg?
@ Martje: wat vervelend dat je niet blij naar je werk gaat. En wat een rotstreek dat ze jou niet echt vaste taken geven. Lijkt me erg onzeker.
kuzzz
Hai hai!!
@Martje, Dat je ook de eerste parttimer bent en de eerste met zw. verlof, dat maakt het denk ik ook niet makkelijker.
Werk je met veel mannen? Wat deed je ook alweer (is me geloof ik even ontglipt en nu kan ik de zw. hormonen de schuld niet meer geven :oops: ).
@Denise, tjeee…al van rug naar buik, dat gaat snel zeg, leuk!
Ik ben wel benieuwd naar je grote vent(je), …spam,spam,spam :mrgreen: . Leuk dat je ook die buikdrager gaat kopen, ik vind het echt een aanrader, en had hem achteraf wel eerder willen kopen.
@Engeltje, wat leuk dat je schoonzusje ook zwanger is en jullie schelen zo weinig! Weet je al hoe je het je (schoon)ouders gaat vertellen?
Nog effies en dan ben je de eerste mijlpaal voorbij, 12weken!!! :dance:
@Krystle, hoe is het met jou, je bent ook nog maar net begonnen he, is het een beetje meegevallen?
@Pinot, hoe is het met jou?
De strandfoto’s staan op het showforum vd febr mama’s
Liefs LOtje
Denise wat fijn dat het goed gaat met Boaz en wat knap dat ie zich al van rug naar buik kan draaien… dat is hier nog niet zover hoor Alles op zn tijd. Hoop dat ie zwemmen de volgende keer wel leuk zal vinden, wil het ook gaan doen, maar zit met vervoer, grrrrr…
Lotje ik werk inderdaad met voornamelijk mannen, werk in de transportwereld. Zit op kantoor op de adminstratie/planning. En nee ze weten niet wat het is en inhoud enz… wel erg lastig werken, kwam vandaag weer zeeeer chago thuis, echt totaal niets voor mij… Baal er ook zo ontzettend van, maar laat me niet kennen. Wel jammer dat bij thuiskomst het niet gelijk weg is, arme hubbie en robin
Heb je strand foto’s gezien trouwens, leuk!!
engeltje wat leuk dat je tegelijk zwanger bent met je schoonzusje!! Dat was ik ook, maar dan met beide schoonzusjes. Eentje is inmiddels al bevallen (in feb) en de andere kan elk moment bevallen. Er zit steeds 8 weken tussen ons… best grappig.hihi
Liefs
Sis, Krys en Pinot waar zijn jullie meiden ???
Alles oke met jullie ??
Kussss
Hoi meiden,
Hier ben ik ook weer even!
Heb weinig te melden eigenlijk maar zo weten jullie dat ik ook nog van de partij ben!
Hubbie is weer een nachtje weg! Vorige week ook al drie nachten, gelukkig is hij morgen weer thuis en hoeft hij niet meer 's nachts weg!!!
Ik mis hem heeel erg!!! (Zo weet je precies weer dat je heel veel van elkaar houd)!
Liefs,
Hoop
Hai hai!
@Hoop, getver, ongezellig dat je mannetje zoveel nachtjes weg is geweest Maar inderdaad, dan weet je weer dat je elkaar mist…enneh, dan is het extra gezellig als hij weer terug is, toch??
@Martje, INDERDAAAD, laat je niet kennen hoor meid, 's avonds ben je weer lekker bij je 2 mannen en die zijn het aller allerbelangrijkste!!! :thumbup: :thumbup:
Ik werd gisteravond gebeld door een vrouw van Felicitas, ze komt morgen langs. Ik baalde eigenlijk dat het niet 's avonds kon, als hub thuis is, ik laat me zo snel wat aansmeren…dit keer echt niet Lotje :snooty: :snooty:
Liefs Lotje
Hoi allemaal
ben net terug van de verloskundige. Medische geschiedenis doorgesproken, bloedgeprikt, bloeddruk opgemeten (weer aan de hoge kant, heb ik altijd, maar ik vond het nu wel meevallen 130/84, dus nog binnen de grenzen) en verder allemaal info gekregen. Over 5 weken moet ik weer terug.
De datum is nu 14 november, denk dat het ook zo blijft. Omdat ik een onregelmatige cyclus had, gaan ze uit van 28 dagen en alleen als de echo volgende week een week of meer verschil aangeeft wordt het veranderd. Nog even de echo afwachten en dan mijn banner maar even veranderen denk ik
@Lotje: We gaan het niet op een speciale manier vertellen denk ik. We gaan zaterdag 12 mei onze verjaardag vast vieren met de familie van mijn vriend (we zijn pas in juni jarig), omdat we dan in Nederland zijn (de dag erna gaan we op vakantie met mijn familie). Dan gaan we het hun vertellen en mijn familie gaan we het dan op vakantie vertellen.
@Martje: Wat vervelend dat het zo gaat op je werk. Maar hopen dat het een kwestie van wennen is (van hun kant dan) en dat het gauw allemaal wat beter gaat.
@Hoop: Ik heb er ook zo’n hekel aan als mijn vriend weg is. In juli gaat ie een week weg, conferentie in Japan en ik heb besloten dat ik dan een week naar Nederland ga, lekker naar familie en vrienden. Mijn vriend vond dat wel een leuk plan en daarom ga ik nu 2 weken naar Nederland en mijn vriend 1 week. Lekker goedkope vakantie ook nog
@Denise: jee, wat goed dat Boaz al omdraait zeg! Wat gaat het vreselijk hard. Volgend jaar rond deze tijd is mijn kindje ook rond die leeftijd, of ietsje ouder. Kan ik me nu nog niet echt voorstellen
Nou, ik vergeet vast weer de helft, maar ik moet nu echt aan het werk, want er is al een halve dag voorbij en ik heb nog niets gedaan.
Groetjes!
Hoi meiden,
Het weekendje weg was heerlijk, het weer zat echt goed mee :thumbup:
Ik zal later proberen om op iedereen te reageren :oops:
Hoi meiden!
Was ik weer even.
Sorry nog Jade van het misverstand, haha!
Iedereen die jarig was nog gefeliciteerd :dance:
@Lotje, ik ga zo je foto’s bekijken hoor!
Laat je niks aansmeren hoor als je het niet wilt!
@Denise, super dat Boaz zich al omdraait.
Wat gaat de tijd toch eigenlijk snel zeg.
28 april is het alweer een jaar geleden dat ik positief testen :shock:
@Engeltje, lekker toch een goedkope vakantie!
Je zal wel blij zijn als je kan vertellen dat je zwanger bent.
@Hoop, nog even volhouden en dan is je mannetje weer thuis.
@Sisil, Pinot, Smiley, Krystle, hoe is het met jullie?
@Martje, balen zeg dat werk zo.
Het geeft vaak ook zo’n stress op die manier.
Hier een vraagje.
Hebben jullie allemaal een auto?
Wij gaan waarschijnlijk de auto wegdoen ( hij is gewoon duur en willen eigenlijk flink sparen voor een jongere wagen ).
Nu betekent dat dus dat we willen proberen om voorlopig zonder te gaan doen ( oei, dat zal moelijk worden, maar vast niet onmogelijk. Gelukkig is een oudere auto zo weer gekocht als het echt niet gaat ).
Op dit moment staat de auto ook heel de week stil, dus het wordt een dure hobby zo.
1 prettige bijkomstigheid is wel dat ik dan wel thuisblijf moeder wordt.
Ik vroeg me af hoe het bij jullie zit met auto’s enzo?
Groetjes Chico.
In Nederland hadden we nooit een auto. Die hebben we pas gekocht toen we hier woonden. Ze stonden er hier versteld van dat we nog nooit eerder een auto hadden gehad. Maar hier heb je het gewoon meer nodig. Openbaar vervoer (de treinen dan) is ook duurder dan autorijden…
Iedereen lijkt hier ook wel 2 of 3 auto’s te hebben.
Nu we een auto hebben denk ik niet dat ik zo gauw weer terug zou willen naar geen auto, maar het ligt er wel aan hoeveel je m gebruikt natuurlijk. Wij huurden zo af en toe een auto, als we naar een concert ofzo gingen en de laatste trein terug niet zouden kunnen halen.
De enige momenten dat ik echt een auto miste toen, was als we een feestje gingen geven en heen en weer moesten fietsen met boodschappen en bier
Wij hebben toen we net samenwoonden ook een tijd (2 jaar ofzo) geen auto gehad.
Eigenlijk ging dat heel prima (we woonden toen nog in Schiedam, dus veel openbaar vervoer bij de hand). Maar, we hadden toen wel vaak de auto van mijn schoonvader als hij voor zijn werk in het buitenland was.
Tja, nu zijn wij niet echt een graadmeter voor je Chico, we hebben er 2 en zouden ze echt niet willen missen met die kleine. Ik voel me wel erg mobiel met die auto, nu gebruik ik hem misschien niet eens zo vaak, maar straks naar mn werk wel.
Maarja, Hellevoet is denk ik ook iets lastiger qua openbaar vervoer en wij hebben veel vrienden buiten onze woonplaats.
Tja en als je je auto haast niet gebruikt, dan is dat ook wel zonde van het geld. En trouwens, als Jorrit over een tijdje kan zitten ben je ook gelijk een stuk mobieler omdat je de fiets kan pakken.
En thuisblijfmoeder…dat klinkt natuurlijk wel heel aanlokkelijk, lekker hoor als dat kan! :thumbup:
Liefs Lotje
Hoi Lotje,
Ik denk inderdaad dat vanuit Hellevoet het meer een probleem zou zijn.
Hier stopt de bus op de hoek van de straat.
De metro is bij verschillende haltes aan te lopen.
De supermarkten e.d en het centrum loop ik nu ook naar toe.
Mijn ouders zullen ons ophalen als we naar Roosendaal gaan ( natuurlijk wel tegen reiskosten, haha ).
Mijn schoonouders wonen de straat achter ons, en mijn broer en schoonzus wonen op loop afstand.
Wij hebben wel een paar vrienden verder zitten, maar om daar nu een auto voor aan te houden :eh:
Bovendien hebben we zo een auto gehuurd.
Hij staat in ieder geval te koop nu.
Mocht het echt niet gaan dan is er zo een ander gehaald!
Enne, bij Jorrit blijven vind ik super.
Groetjes Chico.
Wat lekker Chico, thuisblijfmama!
Hier gaat dat denk ik niet gebeuren. Niet dat het financieel gezien niet zou kunnen, maar ik vind het fijn om te gaan werken. We hebben het er natuurlijk al over gehad hoe we het zouden gaan regelen. Mijn hubbie wil kijken of hij 1 dag in de week minder kan gaan werken en ik wil twee dagan minder gaan werken. Dus bijvoorbeeld ik ben maandag en dinsdag vrij en mijn hubbie op woensdag. Dan hoeven we alleen voor donderdag en vrijdag maar opvang te regelen. En een extra zakcentje is ook lekker natuurlijk. Maar goed, zover is het natuurlijk nog lang niet!
Hubbie is gelukkig weer thuis, heb hem echt gemist. Maar voorlopig gaat hij niet meer weg (komt eigenlijk maar heel zelden voor dat hij moet overnachten).
Jade, hoe gaat ie met je? Nog vol te houden allemaal!
Nou meiden, geniet van het mooie weer! En tot snel!
Liefs,
Hoop
Hai Chico!
Dusseh…ik hoef niet meer rond te kijken voor een baantje??? :mrgreen:
(As woe ga ik met mijn konijn naar de dierenarts, ik wilde daar nog even voor je vragen of ze iemand parttime zoeken, ik hoor het wel, of je wil of ik het nog vraag).
@Hoop, fijn dat je mannetje weer thuis is :thumbup:
As zondag hebben we een meeting van de febr mama’s, ik ben benieuwd joh, al die kleine hummeltjes van haast dezelfde leeftijd. Het is in Veenendaal dus ik ben wel even onderweg met Sophie (en hub), ben benieuwd hoe het gaat die lange rit…
Liefs Lotje
Lotje, wat leuk een meeting, veel plezier! Jullie hebben wel mooi weer dus lekker buiten met de beebs!!!
@Lotje wrote:
Hai Chico!
Dusseh…ik hoef niet meer rond te kijken voor een baantje??? :mrgreen:
(As woe ga ik met mijn konijn naar de dierenarts, ik wilde daar nog even voor je vragen of ze iemand parttime zoeken, ik hoor het wel, of je wil of ik het nog vraag).
@Hoop, fijn dat je mannetje weer thuis is :thumbup:
As zondag hebben we een meeting van de febr mama’s, ik ben benieuwd joh, al die kleine hummeltjes van haast dezelfde leeftijd. Het is in Veenendaal dus ik ben wel even onderweg met Sophie (en hub), ben benieuwd hoe het gaat die lange rit…
Liefs Lotje
Hoi Lotje,
Bij een dierenarts mag je altijd vragen van mij hoor.
Ik heb vorige week ook nog bij een dierenarts gesolliciteerd.
Is je konijn ziek?
Groetjes Chico.
Okiedokie, ik zal het effies vragen!
M’n konijn is gelukkig niet ziek hoor, hij krijgt zijn inentingen (2xp jaar) en we laten altijd gelijk even zijn nageltjes knippen.
Heb je al iets teruggehoord na je sollicitatie bij die dierenarts???
@Dank je Hoop, en inderdaad, lekker buiten met de beebs!
Liefs Lotje
Oh, gelukkig maar!
Enne nageltjes knippen is zo makkelijk, haha :silenced: :mrgreen:
Hoe is het met Sophie?
Ik heb de foto’s gezien trouwens, leuke foto’s hoor!
Zag er gezelig uit.
Groetjes Chico.