Oh Kippie, dat zou super zijn!!!
@Lotje, jeetje sterkte voor je man ( zal zijn naam niet noemen hier :mrgreen: ).
Sophie is lekker aan het groeien zo te lezen, haha.
Ik ben bezig met info aan het inwinnen voor een second opinion in Belgie.
Tevens heb ik het verslag en de scan foto’s binnen, en een leek ziet nog wel dat die rug niet goed is. Ik begrijp gewoon niet waarom die arts dan niks zegt daarover, en over andere manieren om het beter te krijgen.
De fysio weet zo ook niks te doen, en daarom ga ik vanaf volgende week weer fysiofitnessen, om in ieder geval de spieren te trainen.
Verder heb ik de arts toch nog een mail gestuurd met vragen over het verslag.
De huisarts is pas 12 augustus terug en ik hoop dat ik dan nog een verwijzing krijg ( en dan bedoel ik niet voor de pijnpoli want ik laat echt niet de zenuw verdoven ofzo ).
Verder weer met Jorrit naar het cb geweest, want de arts was er vorige keer niet.
Jorrit is aardig in gewicht gegroeid in 3 weken tijd, hij was 6760 en nu 7330 :shock: dat is 570 gram in 3 weken, haha.
De zelfgemakkte hapjes van mama doen het goed.
Hij mag nu ook een korstje brood hebben, en hij vind het heerlijk.
Ze vond het een vrolijke baby :inlove:
Nog even en zijn tandje kan wel op foto denk ik, het is zo schattig :inlove:
Verder ga ik mijn paard weer verhuizen.
Ik rijd niet meer, maar mis hem wel verschrikkelijk.
Maar hij staat nu 30 km verder, en dat is een hoop benzine om er elke dag even heen te gaan.
Ik ga hem nu dichterbij zetten waar hij in een groepsstal kan, maar helaas in de winter neit op de wei. Hopen dat het goed blijft gaan
Wel zielig dat hij weer moet verhuizen, maar hij krijgt dan wel meer aandacht van mij.
Nou ik ga afsluiten.
Groetjes Chico.
Haaaaaaaai
Meiden ik maak me een beetje zorgen om Robin. Hij moet vanmiddag weer voor controle bij de Kindercardioloog komen en het zit me niet lekker. Hij groeid wel, maar wel langzaam, hij komt ongeveer 500 gram per 4 weken aan. volgens mij is dat te weinig. En tegenwoordig is hij bij het drinken van zn flesje helemaal nat van zweet in zn nekje en zn haren. Ik ben zo bang om slecht nieuws te horen… Gister zei iemand tegen me, hij ziet zo wit en hij rolt nog niet, groeid langzaam, volgens mij zit het niet goed. En omdat ik me al een beetje zorgen maakte komt zo’n opmerking nog even harder aan dan normaal… Mn man zegt dat ie zweet omdat het gewoon warm is en tegen ons aan ligt en dan extra zweet… ja daar zit wel wat in. Maar ik heb gewoon mss ook te veel vragen in mn hoofd waardoor ik onzeker word ivm zn gezondheid. Bij het CB hebben ze nog nooit gezegd dat ie te langzaam groeid,hij is nu vandaag precies 30 weken en als ik het een beetje inschat zit ie nog wel onder de 8 kilo… Is dat weinig meiden?
Ik weet het gewoon niet waarom ik me de laatste weken zo zorgen maak, het is een lief, gezellig en vrolijk mannetje die alles goed vind maar wel een hartafwijking heeft… Hoop maar dat we vanmiddag te horen krijgen dat zn hartje nog steeds stabiel is en dat er niets mis met hem is verder… dan kan ik mn hoofd weer leeg maken en verder. Soms kunnen andere mensen je zo ontzettend onzeker maken… en ongerust… blergggg sorry voor het warrige verhaal, maar moest het ff kwijt.
Word er gewoon een beetje verdrietig van…
Dit is wel herkenbaar hoor! Ik heb het bij mezelf ook als ik voor controles moet, dan zie ik ze bij wijze van spreken ook vliegen. Of het nu echt is of niet, of je goed of slecht nieuws krijgt: dit herken ik alvast!
Hieke en Robin schelen iets meer dan een maand. Hieke is nu nèt 7 kilo en ik zie haar er geen 8 zijn over een maand. Vlogens mij is 500 gram per maand op deze leeftijd niet te weinig. In het begin ging het heel hard, maar dat neemt af. Het zweten na de voeding, ja! Dat heeft Hieke ook. Staan de druppels soms op haar hoofdje en het haar is dan helemaal nat. Je man heeft gelijk, het is warm tegen je aan, de fles is warm en als het dan ook nog een beetje zweetweer is zoals de laatste weken… BINGO!
Verder klinkt het mij in de oren als een hele lekkere boef van (bijna) 7 maanden. :inlove:
Ik hoop voor je dat je vanmiddag een goede controle hebt met Robin. Het is hoe dan ook toch spannend, hoe goed het ook gaat.
Martje, meis wat vervelend dat je zo ongerust bent! Maar lees het verhaal over Hieke, het lijkt erop dat Robin toch goed genoeg groeit en dat zweet is vrij logisch met dit weer, warme melk en dicht tegen papa of mama aan!
Ik hoop dat de cardioloog je gerust kan stellen!
Liefs,
Hoop
@ Martje: laat andere mensen lekker praten, die weten toch niet hoe Robin in elkaar steekt. Het zweten herken ik bij Boaz ook, die zweet zich ook helemaal bij het drinken van de fles. Boaz is ook niet echt zwaar die was de vorige keer 7600 gram dus ik denk dat hij ook net aan de 8 kilo zit en hij is al bijna 8 maanden Qua lengte is hij volgens mij ook niet zo gegroeid, hij past nog steeds in maat 68. En over dat omrollen dat zegt niets overhoe zijn hartje functioneert. De ene kind is sneller dan de andere. Als ik bij mijn topic kijk zijn er kinderen die al kunnen kruipen en staan! Boaz rolt nog lekker om en kan niet zelfstandig zitten.
Maar ik kan me voorstellen dat je je onzeker voelt en ik hoop dat die onzekerheid je vanmiddag wordt weggenomen. Robin doet het hartstikke goed en je bent een goede mama :-*
kuzzz
@ Hoop: hoe voel je je? Wat vinden je ouders ervan dat ze opa en oma worden?
@ Chico: fotooooooooooooooo :mrgreen: wat goed dat je een second opion gaat aanvragen zou ik ook doen.
@ Kippie: al onze en :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: gaan nu naar jou. Hopelijk klopt het echt wat Tallie heeft voorspeld!
@ Lotje: fijn dat alles goed is met Sophie en wat schrikken zeg die val van de trap!
Hier druk,druk en druk. Milou vakantie en het werk gaat gewoon door. Nog 2 weekjes werken en dan 3 weken vakantie. Kan niet wachten hoor :roll:
kuzzz
Hey Denise, alles gaat prima, begin inmiddels last te krijgen van kwaaltjes :sick: maar dat vinden we helemaal niet erg! :mrgreen:
Mijn ouders vinden het naar mijn idee erg leuk, maar nadat ik het verteld heb zijn ze naar Canada vertrokken en heb ik ze niet meer gezien! Maar dat komt over twee weekjes wel, dan zal het wel overduidelijk zijn hoe leuk ze het vinden!!!
Toen we het vertelden kregen we in ieder geval een dikke knuffel en rolde er traantjes over de wangen van mijn beide ouders en mijn zus!!!
Fijn dat je bijna vakantie hebt!
Liefs,
Hoop
en Martje: was alles goed?
Ben ook erg benieuwd hoe het met Robin was in het ziekenhuis!
Liefs,
Hoop
Even het stukje van robin’s site knippen en plakken hoor…
Hoi allemaal, vanmiddag moest ik weer naar het ziekenhuis voor controle. Er werd eerst weer een hart filmpje gemaakt en dat was zo gebeurt. Ik bleef keurig liggen en gaf geen kick. Daarna werd ik gemeten en gewogen. Ik ben nu 70 cm lang en weeg 7660, erg netjes dus. Ik groei lekker op m’n eigen tempo door. Na een tijdje in de wachtkamer gewacht te hebben, waar ik overigens lekker zat te sjansen met een mevrouw, werden we binnen geroepen voor een echo. Ook hier ging ik rustig liggen en keek mee op de monitor, want daar zag ik af en toe erg mooie kleurtje s voorbij komen. De dokter vond dat ik me zeer goed gedroeg en deed nog even een extra onderzoekje nu ik toch zo lekker rustig lag en toen deze ook gedaan was kreeg ik een hele mooie sticker van Winnie de Pooh op m’n handje geplakt!! Na weer een tijdje in de omslagdoek in de wachtkamer gezeten te hebben mochten we naar de kindercardioloog en die zag gelijk dat ik goed gegroeid was. Ook hij ging nog even naar m’n hartje luisteren met een erg koud ding. De dokter was super tevreden. Hij zei dat ik het erg goed deed en dat de vernauwing bij mn hartklepje zelfs iets minder geworden was! Nou dat is wel leuk om te horen natuurlijk!! Papa ging me lekker aankleden, heb toch bijna 2 uur in mn luiertje & omslagdoek gezeten, en mama ging nog even verder praten met de dokter. De dokter heeft papa en mama verteld dat ik 100% zeker niet dat syndroom heb waar ze vorige keer aan twijfelden. Dat was ook weer een hele opluchting! Mama zei tegen de dokter “je weet het eigenlijk wel dat ie het niet heeft, maar als je het dan je dan zoals nu hoort van een arts weet je helemaal zeker dat het niet zo is…” De dokter zei dat ik een mooi mannetje ben en dat ik zeer goed doe. En met die woorden namen we afscheid van elkaar voor een half jaar, want zolang mag ik wegblijven ,goed he ?? Kusje van Robin
:dance: :mrgreen: dat is nou goed nieuws :thumbup:
Zeker een opluchting voor je he?
kuzzz
Nou echt wel!!!
Heb op de terugweg in de auto menig traantje van blijdschap gelaten hoor :oops:
enne Boaz zit dus ook onder het gemiddelde met zijn gewicht ??
Even snel ben aan het koken (ja nu nog… :wall: )
Maar Martje… :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
Gelukkig Martje! Super!
Go Robin!
Liefs,
Hoop
volgens de arts van het CB wel maar hij hoeft pas terug in oktober :shock: maar ik ga volgende week even naar het inloopspreekuur om hem te wegen en te meten want dit duurt nu wel heel erg lang.
kuzzz
@ Hoop: super he die reactie van je ouders en zus :thumbup: En nu zul je weten dat je zwanger bent met je kwaaltjes maar wel super toch!
kuzzz
Martje: fijn zeg dat alles goed is :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
En wat betreft dat gewicht: Zita was anderhalve week geleden pas 6600 gram en 66 cm (de vpk van het cb zei al: hopelijk is dr hoofd geen 66 cm :mrgreen: ) Ze is gewoon niet dik, maar volgt mooi dr eigen lijntje
liefs Pinot
Chico: wat een toestand allemaal zeg. Weet je al meer over een second opinion. En Jorrit is zeker flink gegroeid. Heb je zn tandje al op de foto. Zita heeft vier dagen geleden dr eerste tandje gekregen en gisteren zag ik dat nr twee ook al aan het doorkomen is. Ze is echt bezig met een inhaalslag :mrgreen:
Lotje: Al een beetje gewend op het werk??? Moeilijk he als je gelijk van die gecompliceerde gevallen krijgt. Ik worstel nog steeds met het probleem hoe ik al mijn werk in 24 uur moet stoppen. Mijn planning zit altijd te vol…
En au au au, wat zal je hubbie een pijn gehad hebben…
Nog twee weekjes werken en dan hebben wij ook lekker drie weken vakantie. we gaan heerlijk een weekje met het vliegtuig naar zakynthos (griekenland). De buggy voor Zita is al binnen :mrgreen:
Liefs Pinot
Hoi, even snel.
@Martje, Jorrit zit ook onder het gemiddelde ( vraag me af of het gemiddelde wel juist is gezien ze allemaal onder het gemiddelde zitten :think: :mrgreen: ).
Hij is nu dan 7330 gram, zijn hoodje is 43cm en zijn lenge is 66,5.
Hij volgt wel zijn eigen lijntje, de verhoudingen kloppen ook.
Jorrit was bij zijn geboorte echt niet licht ( 3780 ) en d elengte was ook normaal. Hij groeit gewoon niet hard.
De cb arts zei wel dat ik wel lang ben ( klopt ik ben 1,78 en mijn man 1,85 ) maar ik werd pas lang toen ik 12 was, dus wat dat betreft heeft het ook geen zin daar naar te kijken.
Niet te veel zorgen maken, en zeker neit naar andere luisteren.
Zijn hartje is goed, en fat is het belangrijkste :dance: :dance: :dance: :dance:
Groetjes Chico.