Februari/maart 2006-stoppers (deel 13)

@ Krystle: wat een schatje zeg :inlove:

@ Jade: gefeliciteerd! Een zoon is superleuk :inlove: ( dochter trouwens ook hoor :wink: )

@ Hoop: zal zo ff de link lezen, sterkte :thumbup:

@ Lotje: leuke foto’s!



Wij gaan straks voor het eerst naar mijn ouders in Zutphen toe met Boaz. Ben erg benieuwd hoe hij het doet tijdens de lange autorit. Hij vind het niet zo leuk in de autostoel, dus ik :pray: dat hij een beetje rustig blijft. We blijven er ook 1 nachtje slapen dus dat is ook spannend.

Mijn broertje heeft 4 kaartjes gewonnne voor sterren dansen op het ijs. Het is helaas wel voor de zaterdag( skate-off) maar ik ga daar samen met hem, zijn vriendin en mijn moeder naartoe :dance: Heb ik wel zin in :smiley: Vindt het erg leuk om zoiets een keer mee te maken live en om Gerard en Nance in het echt te zien.

Ga douchen en daarna vertrekken we naar Zutphen.

Fijn weekend allemaal.



kuzzz

Super Jade! Gefeliciteerd!



@Denise, succes met de lange autorit!



Groetjes Chico.

Jade wat leuk dat jullie een mannetje krijgen!!!



Denise suc6 met de lange autorit met Boaz, hoop dat ie het goed doet , wie weet word ie er wel rustig van :wink:



Chico ik ben met bv gestopt omdat het te slopend werd. Naast mn rechterborst die niet mee produceerde. Ik heb het twee weken volgehouden,maar toen ik op een donderdagavnod anderhalf uur huilend hem had zitten voeden hebben we besloten te stoppen.Mn linkertepel had ie helemaal kapot gezogen, dat omdat er rechts nauturlijk niets uit kwam en ik ging helemaal verkeerd zitetn op een gegeven moment, heel mn lichaam deed zeer… nou dat merkte die kleine ook hoor, dus we zjin nu bijna een week over op de fles en dat bevalt goed, Wel heeft ie nu meer last van krampjes, hij poept gelukkig wel, maar het doet wel veel pijn bij hem, en hij spuugt nu soms. Ik heb trouwens nog geen druppeltjes ofzo tegen de krampjes geprobeert, dat mocht nog niet. We moeten eerst twee weken deze nieuwe voeding aankijken als ie dan nog zoveel last heeft dan mogen extra dingen gaan proberen… zielig voor die kleine, maar er zit wel w at in. HIj moet gewoon ff wennen aan de fles, na de borst…



De gehoortest komt hier as donderdag, waren al eerder geweest, maar omdat Robin verkouden was zijn we gestopt, voordat er een verkeerde uitslag uit zou komen…



Liefs

Denise: Veel plezier!!! Wel lekker dat je even wat afleiding hebt. Vervelend he dat slechte slapen. Zita begint het eindelijk beter te doen :dance: Ligt nu ook al anderhalf uur in haar wiegje.



Hoop: ga zo even lezen, maar hier is alvast een knuffel :hug:



Chico: Dat spugen schijnt te komen doordat babies vaak te veel drinken. Zoveel, dat ze er letterlijk van overlopen. En dan komt het er dus weer uit. Op tijd en goed laten boren en even rechtop houden wil nog wel eens helpen. En dat hikken is volgens mij vrij normaal. Doet Zita ook (en deed ze ook al regelmatig in mijn buik). Fijn dat de bv zo goed gaat. Ik zit momenteel even in een dipje. Zie bv forum.



Krystle: Wat een schatje :inlove: :inlove: :inlove:



Jade: Leuk zeg, een zoon. En fijn dat je hubbie zo trots is. Nu kun je echt gaan shoppen :dance: :dance:



Martje: Zielig he die darmkrampjes. En je kunt je kind alleen maar proberen te troosten…



Zita heeft de laatste dagen toch een paar enorme poepluiers gehad. Echt van achter tot voor vol, rompertje vol, broekspijpen voel en de zitting van het wipstoeltje ook vies. :shock: :shock: Waar haalt ze het toch vandaan. :mrgreen:



Ik ben gisteravond trouwens voor het eerst weer een avondje uit geweest zonder Zita. Hubbie is lekker bij haar gebleven met wat flesjes afgekolfde melk en ik ben met vier oudstudiegenoten die eerst bij ons op kraamvisite waren lekker wezen uit eten. Aan de ene kant vond ik het heerlijk, maar ik was ook blij dat ik weer thuis was :mrgreen:



Liefs Pinot

Hoi,



Bedankt voor je reactie martje! en natuurlijk Pinot.



De borstvoeding gaat goed, ik ben alleen zelf net een gebakkie :mrgreen:

Ik kolf nu 2 flesjes af en die geeft mijn man.

Ik moet wel zeggen dat ik echt wel een moment had dat ik nu al wilde af bouwen en kv wilde gaan geven, puur omdat ik niet uit mijn roes lijk te komen.

Maar gister is mijn vriendin geweest en die zei dat het heel normaal is dat ik me zo voel.

Ook heb ik van wat mensen hier op het forum de tip gekregen om even mijn hb te laten prikken, dus dat laat ik dan maar doen.



Verder zal ik nog even mijn bevallingsverhaal vertellen :oops: :mrgreen:



Ik mailde hier al dat het die zaterdag en zondag aan het rommelen was maar dat het weer net zo goed niks kon zijn.

Op maandagochtend 8 januari rommelde het nog steeds. Mijn man vroeg of hij naar zijn werk moest gaan, waarop ik zei dat dat best kon omdat het net zo goed weer vals alarm kon zijn.

Hij ging naar zijn werk en ik ging lekker douche en besloot daarna nog even naar bed te gaan en proberen te gaan slapen.

Toch bleef de buikpijn maar komen en daarom besloot ik de krampjes maar te gaan klokken.

Het kwam een uur lang iedere 5 minuten en ze hielden een minuut aan, en tussendoor kwamen er wat licht krampen die ongeveer 30 seconden aanhielden.

Ik bedacht dat ik misschien wel naar de wc moest :oops: (lekker helder van geest ).

Dit hielp niet en ik ben weer onder de douche gaan staan, waarna ik gelijk besloot mijn man te bellen ( half onder de douche ).

Mijn man kwam om 10.10 thuis en ik vroeg of hij nog wilde klokken.

Uiteindelijk besloten we om 10.30/40 de vk te bellen en deze zou gelijk komen.

Ik belde mijn moeder nog dat ze paraat moest staan ( zij zou wachten in ons huis terwijl ik in het ziekenhuis was ) want misschien zou het doorzetten, en ik zei nog dat ik hoopte op 1 cm ontsluiting.

Om 11.00 was de vk er en ze zei dat ik 3 cm had en ze ging mijn vliezen breken.

Ik was heel blij met die 3cm.

Ze zei dat ze om 13.00 terug zou komen en dat ik dan waarschijnlijk wel 5cm zou hebben, en dat de weeen wel wat feller zouden worden.

Ik mocht lopen en douche e.d.

Toen ze weg was ging het nog even en daarna veranderde alles!

Binnen no time had ik verschikkelijke buikpijn en persdrang.

Ik commandeerde mijn man bijna dat hij de vk moest bellen en dat ik het niet meer hield op deze manier.

Ik zei nog dat als ze niet kwam ik zelf naar het zh zou gaan.

Mijn man belde de vk maar had niet gezegd dat ik al zo’n persdrang had, waarop ze zei dat ze even een boterham ging eten en dat ze dan zou komen.

Mijn man zei niet tegen mij dat ze eerst ging eten ( gelukkig voor hem, haha ).

Om 12.45 was de vk er weer, en ik had mijn moeder nog gebeld dat ze deze kant op moest komen en dat ik hoopte op 4cm.

De vk toucheerde weer en constateerde 9cm en een randje :shock:

Ik kwam dus al tot de conclusie dat het een thuisbevalling zou worden ( gelukkig achteraf ).

Ze wachte nog een kwartiertje en om 13.05 mocht ik persen en om 13.23 was jorrit er :inlove:



Het was dus supersnel, en ik moest het ook echt even verwerken.



Dit was dus ons verhaal!



@Pinot, lekker hoor een avondje voor jezelf, maar ik kan me voorstellen dat je ook weer thuis wilde zijn!



@Krystle, hoe gaat het?



@Sisil, hoe gaat het met je?



Weet iemand hoe het met Smiley en haar dochtertje is?



Nou meiden dit was het weer even!



Tot later.



Groetjes Chico.

Hai meiden



BIB-hierzo :mrgreen:



@Jade, wat geweldig meis :dance: :dance: leuk he, zo’n 20 weken echo!!!

enneh…leuk dat je nog een keer terug mag…nog een keer genieten!!

@Denise, hoe is het gegaan in Zutphen??

@Chico, jemig wat is je bevalling snel gegaan zeg, is al je voorwerk in de voorgaande weken niet voor niets geweest meid! Wat vervelend dat de bv zo zwaar is, kan me voorstellen dat je dan af en toe twijfelt over kv…enneh…ik ben zoo benieuwd naar jullie mannetje, tot woensdag he! :wink:



Gisteren zijn we bij mn mannetjes opa geweest in het vp-huis, we kregen gisteren te horen dat het helemaal niet goed met hem gaat :frowning: :frowning:

Nou ging het al heel slecht (hij is zwaar dementerend en je krijgt helemaal geen contact meer met hem) en we hadden eigenlijk gedacht dat hij het nieuwe jaar niet zou halen…

Maar nu heeft hij dus vocht achter zijn longen en een beginnende longontsteking. We hebben er een beetje een hard hoofd in dat hij nog zal opknappen :cry:

Het is zo dubbel…je weet dat het voor hem beter zal zijn als hij zijn ogen sluit en dat hij dit zelf nooit had gewild, maar het blijft toch je opa…

Oma zei gisteren al snikkend…dat leven en dood nu wel heel dicht bij elkaar liggen…

Ik hoop maar dat de bevalling nog even op zich laat wachten…



Liefs Lotje

@Lotje, jeetje wat vervelend zeg :hug:

Leven en dood liggen nu inderdaad dicht bij elkaar, kan me voorstellen dat je daar een dubbel gevoel van krijgt!

Ik heb trouwens wel zin in woensdag!



Groetjes Chico.

Lotje :hug: :hug: . Ik heb trouwens mooie foto’s van jou, je buik en je hubbie gezien. Weet alleen niet meer precies waar :think: (showtopic???)



Liefs Pinot

Hoi hoi,



Hier gaat het redelijk. Na een hele slechte zaterdag een wat betere zondag en een hele duffe maandag. Ga mezelf zo even dwingen naar buiten te gaan… :snooty:



Lotje: Jeetje wat erg. Mijn Opa was ook zo. Eigenlijk is iemand die zó dement en zó ziek is al dood. Alleen zijn lichaam leeft nog. Mijn Opa vroeg op een gegeven moment aan mijn vader/zijn zoon “Jongen, waar is je vader?” Toen sprak hij nog en herkende mensen nog min of meer. Mijn vader antwoordde toen, eigenlijk zonder na te denken: “Die is er niet meer” Lichamelijk was Opa er nog wel, maar hij was allang Opa niet meer. Maar hoe dan ook, iemand verliezen wil je niet al weet je diep van binnen dat het beter is. Sterkte! :hug:



Chico: Wat een snelle bevalling! :shock: Ik hoop dat je je snel wat beter voelt onder de borstvoeding.



Jade: Gefeliciteerd!!! :dance: :dance:



Martje: Dappere beslissing om te stoppen. Ik twijfel nog steeds om überhaupt te beginnen… :doh:



Denise: Hoe was je weekend? Hoe gaat het nu met Boaz? Ik hoop dat hij snel zijn rust en ritme een beetje vinden kan, en jullie dus ook!



Pinot: Oh heerlijk even eruit. Maar thuiskomen is dan ook weer zo heelijk… :slight_smile:



Ben weer bij geloof ik :oops:

Hier dus met ups en downs. Weinig energie, meer pijn nu ook onderin. Vannacht ook echt op en af krampen gehad. Volgens mij ben ik echt aan de laatste loodjes bezig. Vrijdag weer naar de gyn… dan ben ik 35+4…



Ga me nu maar eens in de kleren heisen en even boodschappen doen. Moet nog wat laatste dingetjes voor het bedje en misschien scoor ik nog wel wat leuke kleertjes… :roll: :lol: :mrgreen:

Lotje, wat erg…sterkte :hug:



Iemand al wat van Smiley gehoord???



Liefs,

Hoop

Lotje, sterkte… Voor de liefhebbers… Ik heb foto’s van onze kleine meid in het januari showforum gezet en mijn bevallingsverhaal bij de januari 2007 mama’s…



Vannacht echt een fantastische nacht gehad!!! Zo heerlijk om weer een btje bij te slapen!!! Heb een slaap van 3 uur en van 4 uur gehad… Ben trots op mijn meissie!

Ook was ze weer mooi aangekomen, ze zit nu nog maar 20 gram onder haar geboortegewicht. Erg mooi volgens de kraamhulp op dag 6.

De verloskundige was ook helemaal weg van haar vanmorgen. Doet een mams hart goed! Ze heeft haar hielprikje gehad, viel ontzettend mee.

Mijn hechtingen zijn ook verwijderd, wat een opluchting!!!

Verder moet ik vrouwenmantel thee drinken. Mijn baarmoeder is nog niet genoeg gekrompen en ik vloei bijna niet. Eigenlijk vanaf dag 2/3 al niet meer en dat schijnt toch niet zo heel goed te zijn. Heb er ook wel wat pijn aan.



Papa heeft vandaag even prematuurluiertjes gehad, want met die spuitluiers nu ging het er steeds naast… Arm kind.

Navelstreng is er nu bijna af…Pffff ze ruikt niet meer zo lekker naar baby opt moment…lol



Vanmorgen heb ik haar voor het eerst in bad gedaan… Heerlijk al kon ik niet alles zelf ivm mijn bekken…Komt vanzelf.



Met mij zelf gaat het ook redelijk, heb behoorlijk last van kraamtranen gehad en eea zit me af en toe behoorlijk hoog… Is ook niet gek en probeer er gewoon aan toe te geven…



Liefs

Bedankt meiden voor jullie lieve berichtjes!!

@Sisil, het is inderdaad precies zoals jij het beschrijft, hij is er inderdaad alleen nog lichamelijk (eigenlijk al zo’n 2 jaar) :frowning: .

Maarre, zo te horen ben je 's nachts behoorlijk wat voorwerk aan het doen meid, met al die krampen (ik voel nogsteeds niets bijzonders)!!



Hij lijkt nu weer iets op te krabbelen, voor zover je daar van kunt spreken, hij is in ieder geval weer wat rustiger, koorts is wat gezakt en hij eet weer wat pap, maar nu was zijn bloeddruk weer heel laag (onderdruk van 40 :think: ) Blijft afwachten…



@Krystle, ik zal straks je meisje eens gaan bewonderen en je bevallingsverhaal lezen. Wat klinkt het toch heerlijk als je over Ymke schrijft!! :inlove:

@Chico, ik heb ook veel zin in morgen, kunnen we Jorrit live zien :dance: :mrgreen: We zijn gisteren even bij Cyrina en Dany geweest, wat een droppie :inlove: Voor haar was de bv ook heel slopend, ze is over gegaan op kv.

@Pinot, ze stonden inderdaad op het showforum, ik vind ze ook wel erg leuk geworden!! Ik zag dat Zita alweer 2 maanden is, wat gaat dat snel zeg!!



We hadden een heel leuk idee om bedankjes te mken, eerst zouden we er maar een paar maken (voor naaste fam en vrienden), maar het idee is inmiddels wat uitgebreid geloof ik…ben momenteel 90 bedankjes aan het maken :wall: :wall: :wall: En het is niet 1 handeling…neeeee…5 ofzo x90. Het wordt wel heel leuk, maar het is me een werk :mrgreen: :mrgreen:

Ach…zo blijf ik bezig he :lol: :lol:



Ga maar gauw weer verder

Liefs Lotje

Chico, wat een bevalling zeg. erg logisch dat je daar nog wel even van bij moet komen. En ook goed dat het met de bv lekker gaat. En dat gebakje voelen is wel normaal. Een bevalling gaat je niet in de kouwe kleren zitten hoor! Laat gewoon je hb maar even testen.



Martje, lekker dat Robin het zo goed doet nu. Ik ben erg voor bv maar als je het niet meer ziet zitten is kv een goede oplossing. Hopenlijk is z’n gehoortest nu wel goed.



Jade. Een jongen, keileuk zeg. Kun je mooi op spulletjes uit nu.



Denise, hoe is het gegaan met boaz en de reis?



Lotje, dementie is echt een rotziekte. De oma van mijn vriend is de dag voor kerst overleden en was ook erg dement. Stonden we daar met Hedde en AEde bij het graf. Is toch een dubbel gevoel. We werden gecondoleerd en gefeliciteerd op het zelfde moment. En idd met dementie, het lijf is er nog maar de ziel is allang verdewenen.



Fijn hoor Krystle dat ze het zo goed doet. Lekker bij geslapen voelt altijd goed. Ik ga zo even je verhaal lezen. En zo’n genot he die hechtingen eruit.



Sisil, Heb je nog een frisse neus gehaald en wat meer puf gekregen? Is altijd leuk ‘onverwacht’ kleertjes kopen.



Hoop, ik denk ook nog aan jou hoor!





Hier gaat alles z’n gangetje. Je merkt dat Hedde het wat beter op z’n gemak krijgt en hij is nu ook wat wakkerder. We waren bij de ka geweest en we hoeven niet meer terug

:dance: want hij doet uitstekend. Ja, hij was in 5 weken tijd 1600 gram gegroeid. Wat een slagroom, zei ze. Vandaag ben ik op nacontrole geweest bij de vk en ook daar alles goed. Ik had een week na de bevalling mijn hb laten prikken en de hele zwangerschap was deze laag maar toen was hij alweer 8.0. Het heeft me toch uitgeput die zwangerschap. Ze zei ook dat de situatie bij Hedde maar 1 op de zoveel duizend keer voorkwam en dus erg uniek was. Maar voor een evt. volgende zwangerschap hoef ik me geen zorgen te maken.

Voor de rest gaat het hier goed. De bv gaat goed, het gaat met Æde goed en er is weinig bijzonders. Ik heb net vriendlief weggebracht. Hij is een week weg voor zijn werk als muzikant. Het is voor het eerst dat hij weg is en ik vind het wel raar hoor. Maar gelukkig heb ik genoeg te doen en ik denk dat ik ook wel vaak hier te vinden zal zijn. Ik hoop dat ik niemand vergeten ben, anders hoor ik het wel.

hoi meiden,



Ik heb even weinig geschreven omdat ik niet meer helemaal zag zitten met Boaz. De reis naar Zutphen is goed verlopen en s’middags heeft hij daar goed geslapen maar s’avons en s’nachts was het een drama. Hij heeft heel de nacht lopen kreunen,steunen en jengelen. Hij was zo onrustig :cry: Wij sliepen bij hem op de kamer dus ik denk dat dat de oorzaak was in combinatie met teveel prikkels. Zondagochtend zijn we maar weer vroeg naar huis gegaan en daar deed ie het beter.

Maandag weer naar de osteopaat geweest en warempel hij kan nu zijn nekje naar links bewegen :dance: Voor jullie waarschijnlijk heel gewoon maar voor ons erg bijzonder. Ik heb het idee dat de behandelingen echt aanslaan. Over 3 weken weer terug omdat zijn schedeltje nog niet recht is maar ik heb goede hoop. Vanochtend bleef hij met zijn nekje naar links en rechts gaan en was daarbij voluit aan het lachen :inlove: Er gaat een wereld voor hem open, denk ik.



@ Karika: heerlijk dat het zo goed gaat met Hedde. het zal wel even wennen zijn zo een weekje alleen.

@ Lotje: wat naar van je opa zeg :cry: en vooral omdat hij je dan ook niet herkent. Ik ben zaterdag naar mijn oma geweest in Zutphen. Zij is terminaal en had Boaz nog niet gezien en ze fleurde helemaal op toen ze ons zag :inlove: ben zo blij dat ze dit nog mocht meemaken( haar 20ste achterkleinkind :shock: ) Lijkt me voor jullie erg zwaar een :hug: voor jou.

@ Chico: ook al zo’n snelle bevalling! Heb je nog last gehad van naweeën?

@ Pinot: lekker zo’n avondje uit! En Zita is dus een echte “poeperd” :mrgreen:

@ Martje: hoe is het met de verkoudheid van Robin? Succes morgen bij de gehoortest :thumbup: Boaz was trouwens ook verkouden tijdens de gehoortest en die was dus niet goed aan 1 oor moest hij daarom na 2 weken weer terug komen en toen was het goed.



kuzzz

Hai hai!!



BIB-hierzo :mrgreen:

Zo, ik ben weer even bijgelezen…

@Martje, Chico en Krystle, ik heb het showforum vd jan-mama’s even bekeken… :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Wat een mooie foto’s van jullie mooie kleintjes!!!

En jemig Martje, op die ene foto is inderdaad wel heel goed te zien dat Robin in stuit heeft gelegen zeg!!

@Martje, succes morgen bij de hoortest!! :thumbup:

@Krystle, wat een mooi bevallingsverhaal meis!! Enneh…je kunt het echt hoor vanaf morgen zonder kraamzorg, daar ben ik echt van overtuigd!!!:thumbup: :thumbup:

@Karika, jemig zeg, het overlijden van je hubbies oma was ook vlak na je bevalling… :frowning: dubbel hoor…

Wat ontzettend fijn dat je niet meer terug hoeft naar de ka en wat is Hedde gegroeid!! :dance: Neemt Aede de borst nu ook nog goed, het zal best anders smaken voor hem, nu de samenstelling zich aanpast voor de kleine Hedde?

@Denise, wat geweldig dat de behandelingen vd osteopaat lijken aan te slaan, dat moet een enorme opluchting zijn denk ik!?

En wat ontzettend fijn dat je oma Boaz nog heeft kunnen meemaken, dat moet een heel mooi moment zijn geweest. Voor de bevalling vertelde je al dat je bang was dat ze het niet zou redden…



Vd week leek opa ites vooruit te gaan, maar nu is toch wel duidelijk dat hij hier niet meer uit zal opkrabbelen, hij eet en drinkt nauwelijks en heeft heel veel vastzittend slijm, dat steeds wordt uitgezogen.

De verzorging gaf al aan dat hij een heel sterk hart heeft…



Liefs Lotje

HOI :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:



Daar ben ik weer!! BUB!! :wink:



Sorry dat ik even niks heb laten horen, jullie hebben wel geduld moeten hebben he… :oops: Gelukkig werden jullie via via op de hoogte gehouden :wink:



We zijn inderdaad weer thuis. Anouk gaat lekker, morgen haar laatste dagje antibiotica en dan is het klaar. Nouja, over 2 weken moeten we naar de kinderarts, maar daar verwacht ik weinig boeiends van te horen :wink:

Even een uitleg wat er gebeurd is: Bij mij is een kweek afgenomen omdat mijn vliezen langdurig gebroken waren, en helaas, ze vonden een gevaarlijke bacterie. Voor mij als volwassene is die volkomen onschadelijk en veel vrouwen dragen hem bij zich zonder het te weten, maar voor een kindje is het echt een ‘rotbeest’. Omdat ze bij mij nu dus wisten dat ik die bacterie had, wilden ze Anouk opnemen ter observatie, en ze gingen kijken of zij de bacterie ook had. Meestal loopt de baby geen gevaar, komt hij/zij door het baringskanaal zonder de bacterie op te pikken. Maar helaas had Anouk de bacterie wel op haar huid. Langer blijven dus, en er werd bloed afgenomen om te kijken of de bacterie niet ook al in haar bloed zat. Om dat proces te remmen ging ze preventief aan de antibiotica. Nou ben ik zelf voor die specifieke antibiotica zo allergisch, dat ik als kleine baby bijna gestorven ben aan het spul. Het baarde mij dus grote zorgen dat ze haar dat gaven (en hun ook) en voor de zekerheid ging ze aan de monitor. Zo lag ze opeens aan de toeters en bellen, het werd steeds klinischer… De volgende dag kregen we te horen dat de bacterie niet in haar bloed zat, maar hadden ze een nieuw probleem verzonnen; ze had wat stroperig bloed. De arts zei letterlijk ‘dat zie je vaker bij pasgeborenen, die drinken de eerste dagen weinig en vallen dan veel af, en dan is het bloed ook meteen geconcentreerder, maar omdat we het bij haar nu weten (zucht… net als bij die bacterie) willen we haar ‘netjes afleveren’ en pas naar huis laten gaan als haar bloed weer dunner is.’ Zo gezegd, ze gedaan, we moesten dus weeeer langer blijven en Anouk ging op een strak voedingsschema om genoeg vocht te krijgen. De volgende dag werd ze weer geprikt (ook meteen hielprikje erbij) en bleek het bloed goed!! We mochten naar huis!

Thuis aangekomen hadden we de volgende valse start, door de storm van vorige week was de stroom tot 55 volt gezakt en daarna uitgevallen, waardoor hier het een en ander gestopt was met werken. Zo kwamen we in een ijskoud huis aan, zonder telefoon en zonder internet. Gelukkig kreeg mijn schat de verwarming snel weer aan de praat, maar de telefoon en internet hebben nog een paar dagen geduurd, en dat terwijl we nu eindelijk thuis waren en de kraamtijd kon gaan beginnen…

Nu gaat alles lekker, we hadden nog een paar kraamdagen over na onze opname, morgen is de hulp voor het laatst. Anouk komt tot rust en houdt zichzelf netjes op temperatuur (wat eerst een probleem was, na een aantal dagen op de warmtekamer en vervolgens in zo’n koud huis aankomen) Ze is een tevreden meisje, huilt alleen als ze honger heeft of een kletsnatte luier. Heer gehoortest was gisteren, en die was goed! We zijn hoteldebotel verliefd op haar en kunnen haar eindelijk trots aan onze familie en vrienden showen (er mocht niemand bij haar op de afdeling…) Het enige waar ik een beetje verdriet om heb is de voeding die niet wil lukken. Ze pakte direkt na de geboorte mijn borst, maar door een hoop gehannes op de afdeling (bijvoeden met spuitjes en kunstvoeding, elke halve dag een nieuw schema bedenken, proberen de nacht door te halen zonder eten (bij een baby van 3 dagen…), juist weer wakker maken als ze nog sliep (toen ze opeens veel moest eten van ze)) pakt ze nu de borst niet meer en wil ze alleen nog uit een spuitje met een vinger erbij (fingerfeeding) Aan mijn aanbod ligt het niet, als ik kolf heb ik genoeg voor 2 voedingen, dus dat lijkt me voldoende :wink: Dat houdt nu in dat ik eerst een poosje worstel met haar om haar te leren drinken, uiteindelijk alsnog met de vinger voed, en dan nog moet afkolven om voor de volgende voeding weer wat te hebben. Dat is dus 3 keer zoveel tijd dan alleen de borst aanbieden. Vandaar ook mijn late melding hier, ik kom amper aan iets anders toe dan die voedingen… Geeft niet, we houden vol, de aanhouder wint zeggen ze!

Met mij gaat het redelijk. Ik heb een turbobevalling gehad (verslag volgt nog :wink: ), en daardoor ben ik een beetje gehavend nu… Mijn stuitje is van zijn plek geschoven, in mijn bekken zit waarschijnlijk een scheurtje en zelf ben ik ook aardig ingescheurd. De vk die me gehecht heeft (deels zonder verdoving, AAAUWWWW) kon me vertellen dat het niet vaak gebeurd dat iemand zo erg en vooral op zulke nare plekken inscheurt… Heb ik weer :roll: Ik ben dus nog niet echt ter been, maar ik had toch al een bedje in de huiskamer staan, dus duik ik daar maar weer in :wink: Het goede nieuws is dat mijn hartslag nu al aan het dalen is. Het lijkt er dus op dat het inderdaad een probleem is van de combinatie van mijn ziekte met die hormonen van de zwangerschap. Ik had uiteraard de hoop dat het na de bevalling beter zou gaan op dit gebied, maar dat het zoooo snel al zou verbeteren had ik nooit durven dromen. Hopenlijk blijft mijn hartje zo goed gaan en knap ik binnenkort wat op, ik kan de komende tijd wel wat energie gebruiken :wink:

Een heel verhaal, vol met ups en downs… Bevallingsverslag volgt later, nu moet ik eerst even verder genieten hier :inlove: (oja, en voeden :wink: )



:-* Smiley





En natuurlijk een fotootje, lekker in bad, met haar handje bij haar gezicht, net als in mama’s buik (op elke echo te zien :wink: )



Smiley, wat een prachtig meisje :inlove: :inlove: :inlove: !!!

Smiley, nogmaals gefeliciteerd! Wat een verhaal, maar gelukkig is alles goed en zijn jullie lekker thuis!

Anouk is een mooie meid zeg!!!



Liefs,

Hoop

Hai Smiley, wat een heerlijk meisje :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Geniet er maar lekker van!!

Wat een verhaal zeg!!!



Liefs Lotje

wat een schatje zeg :inlove:





kuzzz