Februari/maart 2006-stoppers (deel 13)

Hee meiden,

Even kort!

Hoop: balen van die ongi meid, maar wat heerlijk dat het op het werk zo goed gaat!!!

Engeltje: Gefeliciteerd!!! Wat enorm fijn zeg!! Zeker omdat het een “verrassing” is!!

Hier gaat alles wel okee. Ik ben echt enorm (ik plaats deze week wel even een fotootje), en lopen gaat lastig. Inmiddels 22 kg aangekomen, ik krijg nu last van mijn gewrichten maar gelukkig nog maar 4-5 weekjes en dan lekker thuis!

Heb vreselijke poetsmanie’s, ik ben echt heel erg.

Die kleine is druk in de weer, ligt nu nog in een stuit maar nog alle ruimte om te draaien. Ik voel regelmatig in zijn voeten in mijn rechterzij en kan ze zo van de buitenkant pakken :smiley:

Gelukkig niet zo’n last meer van het zuur!

Tot snel

Hoi,

Jade het gaat opschieten nu he?

Nu al iedere 3 weken naar de vk!

Ben benieuwd naar je buik!

@Lotje, haha, je ziet er niet oenig uit hoor, haha, wel grappig hoe je dat schreef!

Ik vind het cb alleen handig voor de prikjes, en voor het meten en wegen en verder vind ik het wel best.

Volgende maand krijg ik de arts te zien ( de eerste keer had ik een ander ) en misschien dat die wel fijner is maar anders vind ik het goed zo.

Wel een klein slaapkopje is Sophie, maar als ze naar maatstaven nog goed op gewicht is is dat wel fijn toch?

Mijn nichtje zit qua groei ook al een jaar onder het gemiddelde maar ze is kerngezond.

Maar misschien helpt het om de hoeveelheden te halveren en dan wat vaker eten te geven?

Zo hoeft ze niet zo lang te zuigen voor haar flesje leeg is en wordt ze misshien ook niet zo moe?

Groetjes Chico.

Hallo dames,

Wat is het stil hier!!!

Ik heb ook weinig te melden, het eerste deel van de cyclus is nooit zo spannend :mrgreen:

Jade, wat gaat het snel nu ineens zeg! Ben benieuwd naar de foto’s!

Heeft iemand nog wat van Sterre28 en Lisette30 gehoord, die zijn ook op het einde van de zwangerschap aan het lopen nu! Ben zo benieuwd naar ze!

Denise, hoe is het nu met je hubbie? En met jou en de kids?

Kippie, ik heb het lijstje weer aangepast. Best zielig zo hè nog twee die wachten! hihihi hopelijk gaan we snel (samen) een lijstje lager! Succes deze ronde!

Liefs,

Hoop

He hoi,

inderdaad erg stil hier :slight_smile:

Bij de novembermama’s typ ik nog niet zoveel… kan niet echt iedereen uit elkaar houden en ben zo moe steeds 's avonds. Weet wel dat het een cluppie is waar best veel meiden al eens een mk hebben gehad enzo… heb ook wat zitten lezen in een boek dat ik gekocht heb en wist niet dat de kans daarop zo groot is zeg…

Nou ja, de kans dat het wel goed gaat is natuurlijk groter en tot nu toe gaat het nog steeds goed :slight_smile: Weinig kwaaltjes, maar dat zegt natuurlijk niets, ben ook nog maar op 5 weken. Wel enorm moe de hele tijd en ietsje gevoeligere borsten (alleen als ik de trap afloop haha… toch s die slappe BH wegmikken geloof ik)… o en enorm geprikkeld, en snel geemotioneerd :slight_smile:

Heb vanmorgen gebeld voor een afspraak met de huisarts (woensdagochtend). Dan ga ik even vragen over mijn hooikoorts, wat ik nu wel en niet mag nemen (heb al wel wat opgezocht op internet, maar via de ha is toch makkelijker) en dan gaat ie me ook wel info geven over de verloskundige… Misschien doet hij ook wel een deel van de zorg, dat weet ik niet. Kon er weinig over vinden op internet. Geloof wel dat het idee is dat je eerst langs de ha gaat, dus dat doe ik dan maar :slight_smile:

Ik heb het jullie nooit verteld, maar ik woon in Engeland (haha, snappen jullie ook waarom ik Engeltje heet :D)… wou anoniem blijven, nu nog steeds, vandaar dat ik altijd zo min mogelijk vertelde over mezelf, maar dit dan toch maar even vertellen, dan snappen jullie tenminste beter waar ik soms op doel :slight_smile:

Sorry dat ik verder niet op jullie reageer, maar mijn hoofd doet het simpelweg gewoon even niet momenteel. Heb ook al meer dan een kwartier gedaan over bovenstaand stukje haha…

Binnenkort beter misschien :slight_smile:

Groetjes en weltrusten

Hoop en Kippie:

:: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: ::

Engeltje, wat een geweldig nieuws!! Gefeliciteerd!!!

Ik zal eens kijken naar mijn buikfoto’s want ook ik ben niet een van de slankste…

Denise, jeetje wat schrikken van hub!!! Je hebt er toch wel een foto van gemaakt he?? (nee je hoeft hem niet te plaatsen…lol)Hoop dat hij snel opknapt!!

Jeetje Jade, wat gaat het hard ineens!! Ben benieuwd naar je foto!!

Hier gaat alles zijn gangetje. Ymke is een heerlijk meiske, een ideale baby…Hihihi…

Vandaag cursus babymassage gehad (nr.2 van de 3) Echt een aanrader!! (voor zowel mama als uk!!)

Het moeten werken komt weer in zicht en ik heb er echt totaaaaal geen zin in!!!

Liefs… (ja ik ga echt weer vaker komen!! :oops: )

Hai hai

Kleine Sophietje doet een dutje, dus ik ga er eens even voor zitten, straks krijg ik weer visite…pfff…gezellig hoor, maar ik heb het ook wel een beetje gehad met alle visite, er komt geen eind aan

@Chico, dat is inderdaad misschien wel een idee, van die halve flesjes, na haar badje 's avonds doen we dat al en dan komt ze inderdaad wel iets sneller alsnog.

@Denise, jemig, ik las het nu pas van je hubbie, dat is ook wat zeg, hoe gaat het nu? En hoe gaat het op je werk? Voor je verlof waren ze toch druk met fuseren enzo en je kreeg een nieuwe manager…toch?

@Krystle, leuk zeg die babymassage, ik start 9 mei, jammer genoeg hadden ze eerder nog geen plek, ik ben erg benieuwd!

Balen dat je weer bijna moet werken, wanneer moet je beginnen en hoeveel uur ga je werken?

Mijn leidinggevende heeft afgelopen week voor het eerst gebeld, vond ik wel een beetje erg laat hoor, dat doe je toch eerder???

@Engeltje, jemig, dat het je goed stil kunnen houden zeg, dat je in Engeland woont, wat leuk, is je hubbie Engels??

@Kippie, wat fijn dat ze je zus nu zo goed in de gaten houden, ik kan me voorstellen dat het wel een hele spannende zwangerschap voor ze is.

Zijn bij jou de ontstekingen een beetje onder controle??

@Hoop en Kippie, ik heb geen hormoontjes meer om jullie te sturen…maar meiden…ik hoop zo dat het voor jullie niet lang meer gaat duren :pray: :pray:

@Jade, :shock: wat gaat het bij jou al opschieten zeg!! Ik ben wel benieuwd naar je buik hoor!!

Effies een vraagje, ik wil eigenlijk niet meer aan de pil. Ik wilde eerst de persona als anticonceptie gaan gebruiken, maar dat vind ik toch wat tricky. Heeft 1 van jullie misschien ervaring met het mirena spiraaltje???

Liefs Lotje

@Lotje wrote:

@Engeltje, jemig, dat het je goed stil kunnen houden zeg, dat je in Engeland woont, wat leuk, is je hubbie Engels??

Haha, ja, maar ja, je weet maar nooit wie er mee leest, en ik was bang dat als iemand mij kent dan wel heel snel 1+1=2 zou hebben gedaan.
Maar ik denk dat het nu wel goed zit, en als toch iemand stiekem meeleest die mij toevallig kent, pech hoor, haha.

Mijn vriend is ook gewoon Nederlands, we zijn hier 1.5 jaar geleden naartoe verhuisd, ivm zijn werk. Heb mijn studie vanaf hier afgemaakt (scriptie en nog wat artikeltjes schrijven moest ik). We gaan waarschijnlijk over 3 jaar van nu weer terug naar Nederland, maar dat is niet definitief. Het is niet ons plan hier voor altijd te blijven, maar het is maar net waar er leuk werk te vinden is, of wat ons "aangeboden" wordt :)
We zouden hier eerst 2 jaar blijven, maar doordat ik hier nu een promotieplek heb voor 3 jaar (wordt nu natuurlijk ietsje langer), blijven we langer... wie weet volgt er weer zoiets, maar Nederland heeft wel mijn voorkeur op zich (voor dan), want ik mis mijn familie en vrienden wel een beetje... gelukkig is het dichtbij, maar is toch elke keer duur en een heel geplan/geregel om elkaar te zien.

Nou, weer een ego-berichtje... maar ik heb enorme honger, dus ga gauw even in de vriezer koekeloeren wat voor restjes we nog hebben (ben vandaag alleen met eten).
Vanavond zal ik wel even beter bijkletsen :)

Groetjes!

hallo meiden,

Hier gaat het goed hoor! Hubbie is al bijna weer de oude en gaat maandag weer aan het werk. Met de kids gaat het goed en met mij behalve een hardnekkige schimmelinfectie ook goed. Erg druk met van alles en nog wat. Weet niet meer wat iedereen heeft geschreven maar:

@ Jade: zo je gaat al aardig snel zeg! ik wil foto’s zien :mrgreen:

@ Engeltje: vandaar dus jouw naam, dan heb je vast een avontuurlijk leven daarzo.

@ Lotje: breek me de bek niet oopen over de Mirena :silenced: van het jaar dat ik het had, heb ik 9 maanden gevloeid. Ik denk dat de Mirena een deal had gesloten met de O.b. en Libresse :eh: Had ook haaruitval, stemmingswisselingen en veel puistjes. Maaaaaarrr een collegaatje van mij had er ook een en die had neregns last van.

En heerlijk toch zo’n slaapkopje :mrgreen: Maak je geen zorgen over weinig drinken want ieder kindje volgt zo zij eigen hoeveelheid.

@ Hoop: jeetje balen zeg dat je weer ongi bent :evil: Maar als we het pendelen moeten geloven zou je vlak voor de zomer zwanger zijn toch? Ik hoop eerder :pray:

@ Kippie: succes morgen bij de gyn :thumbup:

kuzzz

Hmmm… :think: Denise, je verhaal over Mirena klinkt niet best :frowning:

Ik hoor inderdaad zulke wisselende verhalen waardoor ik nog erg twijfel.

De pil is wel weer de ‘makkelijkste’ oplossing, maar ik merkte wel dat ik een stuk beter in me vel zat na het stoppen met de pil.

Ben er dus nog niet helemaal uit…

Fijn dat het weer beter gaat met je mannetje!! :thumbup:

@Engeltje, kan me voorstellen dat je je fam en vrienden wel mist, het is toch een afstand. (nu zeker ook tijdens je zwangerschap)

Ik ga ons meisje zo maar eens wakker maken voor haar laatste fles, ben benieuwd of ze het daar mee eens is :mrgreen:

Liefs Lotje

Hoi meiden, ff snel…

Vanochtend bij de gyn geweest, het viel me allemaal reuze mee.

M’n hormoonspiegel is normaal, ik netjes elke maand een eitje!!! :dance:

En het is toch bmm erosie, dus 12 april moet ik bij de gyn terugkomen voor een cryobehandeling brrr maar goed, er kan iets aan gedaan worden.

Maar die bmm erosie is toch de grootste reden dat zwanger raken niet wil lukken…bloed en sperma gaat natuurlijk niet echt goed samen. En elke keer bij het klussen “tikt” hij m’n bmm aan en dat gaat dan irriteren en bloeden. Nou dan kun je lang wachten tot je zwanger bent :roll:

wat is dat een cryobehandeling? Gelukkig dat ze nu weten wat er aan scheelt.

kuzzz

Kippie, fijn dat ze jullie kunnen helpen! Succes 12 april! Ik :pray: :pray: :pray: voor jullie!!!

Hoi hoi

Fijn Kippie dat er toch wat duidelijkheid is en er behandeling mogelijk is. Cryo is volgens mij bevriezing Denise. Dat hebben ze bij mij in mijn ogen gedaan om bloedvaten dicht te maken. (Schrik niet, onder narcose voor de ogen hoor!) Denk dat dit hetzelfde effect is. Het is dus héééééél koud! En lijkt me logisch als ik je verhaal zo lees dat ze bloedvaten gaan dichtmaken. Succes!

Fijn dat het met je Hubbie alweer wat beter gaat Denise. Wat een verhaal zeg… neem maar een paracetamolletje, yeah right. :naughty:

Jade jij schiet ook al op zeg! :dance: Laat maar zien die buik!

Engeltje: Dringt het al een beetje door? :wink: :mrgreen:

Hier gaat het best goed. Ons meissie is over het algemeen heel tevreden. Gisteren toevallig een wat onrustiger dag maar na 4 :shock: poepluiers :sick: werd ze in de avond rustig en heeft weer goed geslapen. Een Tummy-bad helpt haar ook altijd goed.

Fijn weekend vast! :-*

thnx voor de uitleg, Sisil! En wat een mopje heb je toch :inlove: Heerlijk he als ze zich zo kunnen ontspannen in bad. Deed Boaz ook maar tegenwoordig spettert hij dat het een lieve lust is, met als gevolg een zeiknatte badkamer :lol:

Boaz heeft helaas een buikgriep. Hij spuugt veel en heeft diaree. Gelukkig heeft hij geen koorts. Daarnaast drinkt hij sinds woensdagavond erg slecht :cry: In oevrleg met CB ga ik hem nu ORS geven om te voorkomen dat hij niet uitdroogt. Hopelijk gaat het helpen :pray:

kuzzz

oh ja, nog ff een fotootje van mijn stoere vent :inlove:

Sisil en Denise, wat een mooie kindjes :inlove: (ik wil ook)

Hoi allemaal

Eindelijk weer wat energie om niet alleen te lezen maar ook weer te reageren :slight_smile:

Ben echt doodop steeds. Ik ga 3 keer per week naar mijn werk (100 km hiervandaan) en werk 2 dagen thuis. Als ik daar werk, ben ik van 7.15 tot 18.45 van huis. Op zich goed te doen, maar ik ben zo moe steeds, normaal ging ik altijd 22.00 naar bed en viel ik rond 22.30 a 23.00 in slaap, maar nu zit ik rond 21.00 al te knikkebollen. Ben benieuwd hoe dat straks gaat als het hooikoortsseizoen pas goed losbarst, maar ja zien we dan wel weer :smiley:

@Denise: Wat een leuk kereltje… t baby-achtige is er zelfs al wat af in t gezichtje… een echt kereltje al! Leuk hoor :inlove: Hoop dat ie gauw weer beter wordt!

@Sisil: Wat ziet jullie meisje er toch altijd tevreden uit op de foto’s.

Het dringt hier nog niet echt door nee… Ik voel me niet vreselijk anders dan 6 weken geleden ofzo. Ben wat sneller moe en als ik lang op mijn buik slaap, dan word ik wakker van pijn in mijn borsten, dus dan ga ik op mijn zij liggen, maar verder heb ik helemaal geen kwaaltjes ofzo. Nou ja, voorlopig maar gewoon blij mee zijn denk ik :slight_smile:

24 april heb ik mijn 1e afspraak bij de verloskundige, vanaf dan zal het denk ik wel wat beter doordringen :slight_smile:

@Kippie: mooi dat je wel elke maand een eitje hebt! En ook fijn dat er iets aan de bmm erosie gedaan kan worden. Hopelijk is het daarna dan ook snel raak! :: :: :: ::

@Lotje: snap best dat je niet terug aan de pil wilt, ik heb dat ook niet gedaan. Ik zou eigenlijk niet goed weten wat ik zou doen. Gelukkig heb ik nog even om er over na te denken (al denk ik dat het de persona weer wordt, maar dan niet eigenwijs tijdens de rode dagen toch klussen :oops: ) Ik heb ook verschillende verhalen over de Mirena gehoord. Sommigen worden helemaal niet meer ongi na een tijdje, dat lijkt mij ook wel wat :slight_smile:

Maar ik ken ook iemand bij wie het lichaam het spiraaltje gewoon niet accepteerde en dat was echt niet zo prettig.

@Krystle: Leuk lijkt me dat idd, die babymassage. Mijn zus heeft het ook gedaan :slight_smile:

Balen dat je binnenkort weer moet werken… maar misschien valt het toch wel mee, als je eenmaal begonnen bent.

@Hoop: Sterre heb ik niet meer van gehoord, maar Lisette schrijft geloof ik nog steeds wel mee op het mei-mama’s forum… ben benieuwd of ze hier nog s komt ook :slight_smile:

Ik vind ook dat jij en Kippie maar gauw aan moeten sluiten bij “ons” lijstje, lijkt me gezellig :slight_smile:

:: :: :: :: :: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :: :: ::

@Jade: Waar blijft die foto??? :mrgreen: :mrgreen:

Zo, dat was t denk ik wel weer

Iedereen die ik vergeten ben: :oops: Sorry!

Ik ga zo mijn bedje maar eens opzoeken (nog maar net 9 uur geweest… en dat op een vrijdagavond…)

@Denise wrote:

wat is dat een cryobehandeling? Gelukkig dat ze nu weten wat er aan scheelt.

kuzzz

Dit is 't:

(idd zo ongeveer wat je zei Sisil)

“Bevriezen: cryobehandeling

De behandeling vindt plaats op de polikliniek en duurt totaal ongeveer 20 minuten. U neemt plaats in de gynaecologische onderzoeksstoel en de arts brengt voorzichtig een speculum (eendenbek) in de vagina. Er wordt een stift of de baarmoedermond geplaatst. Met behulp van CO2 wordt deze plek afgekoeld tot ongeveer –60 graden Celsius.

Het weefsel waarin de afwijking zich bevindt, wordt op deze wijze bevroren en zal afsterven. In de loop van enkele weken zal dit echter vervangen worden door nieuw, gezond weefsel. Het bevriezen van de baarmoedermond kan kramp van de baarmoeder veroorzaken.

Om dit tegen te gaan dient u ongeveer een uur voor de behandeling 2 tabletten Naproxen in te nemen, dit is een pijnstiller. U krijgt deze tabletten op de polikliniek. Na de behandeling blijft de menstruatie gewoon zoals zij was en ook zwangerschap blijft gewoon mogelijk.”

Volgens de gyn valt het allemaal reuze mee.

Had ergens al wel horrorverhalen gelezen over ongeveer 3 weken bloedverlies en heftige krampen, maar dat is dus nogal overdreven.

Eén nadeel…14 april gaan we met het werk skieën…tsja, als het niet gaat, zit ik gewoon aan de aprésski :mrgreen:

Trouwens, wat een mooie beebs zie ik weer voorbij komen! :inlove:

Hey Hey

Nou ik snap er werkelijk niets meer van… ik heb hier van de week nog gekeken en zag geen nieuwe berichten, en nu kom ik weer kijken en moet ik gigantisch veel bij lezen, ook van oudere data… Denk dat ik toch eens naar de pc moet laten kijken hoor, zal wel iets met die cookies te maken hebben ofzo.

Ik zal vanaf nu gewoon iedere dag weer komen kijken en tig keer op refresh drukken :wink:

:-*

Even snel wat reactie’s

Denise en Sisil leuke foto’s van jullie kids!!

Kippie wat fijn dat ze jullie kunnen helpen

Krys ik wil ook babymassage gaan doen, maar ga eerst overleggen of het wel kan met Robin’s supergevoelige huidje

Denise iedereen inmiddels alweer een beetje opgeknapt bij jullie thuis ?

:-*