Denise is gaat het nu met je mannetje ???
Denise, hoe gaat het nu met hubbie???
Kippie, nog geen nieuws???
Hier gaat alles prima, vandaag een heerlijke zonnige vrije dag gehad. Alleen de nacht ervoor was wat minder. Ik ben heel veel wakker geweest. Had last van een soort van opvliegers. Ineens had ik het heel warm en als ik de deken weg deed kreeg ik het in no time alweer koud en dat een hele tijd achter elkaar! Wordt je niet vrolijk van.
Morgen (en de rest van de week) weer werken. Wat afleiding in aanloop naar mijn ongi (of niet :mrgreen: )
Liefs,
Hoop
@Hoop wrote:
Denise, hoe gaat het nu met hubbie???
Kippie, nog geen nieuws???
Hier gaat alles prima, vandaag een heerlijke zonnige vrije dag gehad. Alleen de nacht ervoor was wat minder. Ik ben heel veel wakker geweest. Had last van een soort van opvliegers. Ineens had ik het heel warm en als ik de deken weg deed kreeg ik het in no time alweer koud en dat een hele tijd achter elkaar! Wordt je niet vrolijk van.
Morgen (en de rest van de week) weer werken. Wat afleiding in aanloop naar mijn ongi (of niet :mrgreen: )
Liefs,
Hoop
Hier al bruinverlies, dus het zit eraan te komen.
Maar dat wist ik al wel hoor, we hebben rond de vruchtbare dagen niet goed geklust (deed auwie :sick: ) dus ik verwachtte ook niks.
Uhh opvliegers??? :lol:
Hoi Chico, hoe was het?
En Denise, hoe is het met je hubbie?
Hoi allemaal…
even snel want ik moet over een half uur naar mijn werk (en nog ontbijten, haar doen en spullen bij elkaar pakken)…
maar
Ik geloof dat ik zwanger ben. Ik had hier zondag al even gepost, toen had ik s morgens met een persona stickje getest (positief) maar dat is natuurlijk geen zwangerschapstest, dus had ik s middags met een zwangersschapstest getest… negatief. Toen heb ik de post die ik hier geplaatst had in een opwelling maar weer verwijderd.
Maar dat was een niet zo gevoelige test, dus heb ik gister een gevoeligere gekocht en vanmorgen gedaan en positief.
Het is een cadeautje, want we waren er niet echt mee bezig. Ik was begonnen aan een afvalpoging (6.6 kilo kwijt) en dan wouden we het over een jaar weer gaan proberen…
Oooo ik ben er echt van in de war, maar wel heel blij hoor. Ik heb nog niet echt symptomen ofzo, behalve dan vaker plassen, ietsje sneller moe en mini “krampjes” alsof ik bijna ongesteld moet worden, maar dan iets minder hevig.
Het lijkt er dus op dat ik weer met jullie mee kom kletsen. Als ik vanavond weer thuis ben, zal ik dan ook wel even wat uitgebreider op jullie reageren en vertellen hoe het met mij gaat verder
Doei!
Denise: :hug: Hoe is het nu met je hubbie?
Kippie: Fijn dat ze je serieus nemen in het ziekenhuis! :hug:
Hoop: Lekker he, dat zonnetje?!
Engeltje: :dance: :dance: :dance: Ik had je post gelezen van een paar dagen terug, maar had toen geen tijd te reageren. Dus ik was even extra aan het kijken hier hoe het verder met je zou gaan. Spannend hoor! Ben benieuwd hoe het verder met je gaat.
Hier gaat het goed. Ben weer wat mobieler, kan weer autorijden en met Hieke op pad. Ga zo naar een vriendin. Is niet zo heel ver, en wel heel gezellig. Lekker hoor, zeker met dit weer. Zij heeft een huis met grote tuin, dus wie weet kunnen we wel buiten zitten. Of ben ik nu wel erg optimistisch? 8)
Hier natuurlijk ook nog even wat Hieke-spam. Een filmpje voor de verandering.
:-*
hoi meiden,
Met hubbie gaat het al beter, al loopt hij nog erg moeilijk :mrgreen: Zijn bovenbenen,buik, ballen en pielemoosje zijn helemaal paars/zwart. je weet niet wat je ziet :shock: Hij heeft behoorlijk last van de hechtingen die hij heeft gehad na de operatie om het bloed eruit te halen. Vrijdag moeten we terug voor controle.
Engeltje: gefeliciteerd!
Sisil: wat een schatje :inlove: en veel plezier bij jouw vriendin.
Kippie: jammer dat het er weer aankomt maar gelukkig heb je je daarop ingesteld.
Hoop: weer spannend meid! Enne opvliegers? Nu al?
Chico: hoe was het?
kuzzz
Sis leuk filmpje!
Enne wij hebben dezelfde speelmat
Denise het zit je hubbie niet echt mee he… Puffff dat lijkt me idd geen pretje en dan ben ik nog niet eens een man.Vertelde het tegen mn mannetje en die trok een beetje wit weg…
Engeltje gefeliciteerd met je zwangerschap!! Dat is een mooie verrassing ! En goed dat je afgevallen bent, altijd mooi meegenomen.
Hoop en Kippie hoe gaat het nu met jullie ???
Kusss
Engeltje, :dance: wat goed zeg, gefeliciteerd. Had je berichtje van de week al gelezen, was met niet opgevallen dat je het weer had weggehaald!!
Ik ben echt blij voor je meis! Ik duim voor een goede afloop!!!
Sisil, leuk filmpje. Prachtige meid hebben jullie!!! :inlove:
Martje, hier gaat alles goed. In afwachting van mijn ongi (liever niet dus). Geen idee wat het ons gaat brengen. Maar ik voel me op het moment super. Zit goed in mijn vel!!! (Komt natuurlijk door het heerlijke weer)!
Denise, fijn dat het met hubbie al wat beter gaat!
Liefs,
Hoop
Hoi hoi,
ik wou reageren op iedereen, maar weet niet waar ik beginnen moet… ben zo lang “weg” geweest.
Nou ja, ik zal een poging wagen
@Hoop: :: :: :: :: :: :: Ik hoop zo voor je dat het deze ronde raak is! Nog een paar daagjes meis! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
@Martje: Ik heb af en toe eens op jullie site gekeken. Wat een leuk kereltje hebben jullie zeg! Inderdaad wel mooi dat ik al wat afgevallen was, maar er waren nog vele kilo’s te gaan. Ik deed het door gezond eten en bewegen, wat ook aangeraden wordt als je zwanger bent, dus het zal me weinig verbazen als er de eerste weken nog wat af gaat… maar dat is niet goed heb ik gelezen, maar ja, ik kan moeilijk patat gaan eten om niet af te vallen
@Denise: Bah, wat een eng verhaal. Ik moet het maar niet aan mijn vriend laten lezen, want die zou er helemaaaal naar van worden. Wens je hubbie maar veel beterschap.
@Sisil: Wat heb je toch een vreselijk mooi meisje (en supermooie foto’s). Mooi dat je weer wat mobieler bent! Ik had nog een vraagje aan je, aangezien wij waarschijnlijk ongeveer dezelfde lichaamsbouw hebben… vanaf wanneer kon de buitenwereld het aan jou zien dat je zwanger was?
@Kippie: Wat lastig, dat gedoe met je bmm en dat je allemaal antibiotica kreeg terwijl je misschien niet eens een ontsteking hebt… Mooi dat je nu in de MMM zit, dan weet je toch wat beter waar je aan toe bent. :: :: :: :: :**: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: Dat je maar snel zwanger mag raken!
@Chico: Welkom terug (al heb ik even gemist waar je heen was :mrgreen: ). Jij hebt ook al zo’n heerlijk ventje :inlove:
@Jade: Hoe is het met jou? Je kletst niet meer zoveel op dit topic geloof ik. Sowieso wordt er een stuk minder gekletst hier dan vorig jaar. Maar dat snap ik wel… (bijna) iedereen is natuurlijk hartstikke druk met het genieten van hun kleintjes
Zo, dit waren de reacties op de laatste berichtjes… hoop dat ik niemand over heb geslagen, als dat wel zo is… sorry sorry sorry :oops:
Met mij gaat het wel goed. Merk er weinig van tot nog toe. Ik ben wel duidelijk sneller moe (ga normaal om 22.00 op bed en gister was ik om 21.00 echt al in slaap aan het vallen), heb een beetje rare smaak in mijn mond (maar dat kan ook komen omdat er onlangs een kies getrokken is) en ik heb krampjes in mijn buik, alsof ik ongesteld ben of word, maar dan minder hevig. Elke keer als ik naar de wc ga, verwacht ik ongesteld te zijn. Ik vind het allemaal zo onwerkelijk. Ik ga denk ik vrijdag ofzo nog een test doen, om het helemaal zeker te weten, haha. Vond dat altijd zo raar om te lezen dat mensen dat deden, maar nu ben ik zelf ook zo. Al komt het bij mij ook een beetje doordat de eerste test die ik deed negatief was.
Ik wil het zo graag aan iemand vertellen, maar juist ook omdat het niet helemaal gepland was, wil ik het eigenlijk ook nog even stil houden. Even eerst zelf aan het idee wennen. Maar misschien ga ik het wel aan een vriendin vertellen, die leert voor verloskundige en is mijn beste vriendin.
Nou, ik moest maar s aan het werk
Groetjes!
@Engeltje wrote:
@Sisil: Ik had nog een vraagje aan je, aangezien wij waarschijnlijk ongeveer dezelfde lichaamsbouw hebben… vanaf wanneer kon de buitenwereld het aan jou zien dat je zwanger was?
Hmmmm daar vraag je wat… :think:
Mijn lichaamsbouw is trouwens 1.58m en een BMI van ongeveer 33. (haha, reken maar uit!! :lol:) Denk zo rond een week of 16-18 dat het echt zichtbaar werd. Ik kon met 11 weken geen normale broek meer aan maar dat zag niemand verder omdat mijn bovenkleding ook altijd vrij wijd is. Toen ik strakkere kleding ging dragen (buikbanden!!) viel het meer op. Ik heb trouwens nog wel een paar L/XL buikbanden liggen… belangstelling?

Hieronder even een paar foto’s ter illustratie.
Op deze foto zie je mijn buik met 16 weken.

Hier ben ik 23 weken

Dit was geloof ik met 28 weken
Hier ben ik 30 weken (toen ging het ineens echt hard!)

33 weken

en 2 dagen voor de bevalling, dus met 36+3
Zo heb je wel een beetje een idee denk ik

En trouwens, het doen van meerdere testen… haha, hier ook 3 hoor! :roll: Gewoon doen, het is heerlijk om die bevestiging te krijgen. EN die ongesteldheidskrampjes: HEEL HERKENBAAR!! Lekker van genieten meis! Je klinkt op en top zwanger zo. :mrgreen:
Hoi hoi,
Ben echt zo blij voor je Engeltje…en dat afvallen kan later ook nog, toch?! En gezond eten is altijd goed!!!
Sisil, leuk om die buikfoto’s weer eens voorbij te zien komen!
Hier is het nog even spannend. Voel wel wat steekjes in mijn onderbuik en na het plassen heb ik een wat slijmerige afscheiding aan mijn papiertje. Maar goed, dat kan natuurlijk ook weer heel goed komen van een naderende ongi!
Liefs,
Hoop
Ik vergeet nog wat :mrgreen:
Vanmorgen had ik een gesprek met de zorgmanager en de coördinerend secretaresse.
Mijn contract loopt eind deze maand af en er moest dus nog even een gesprek plaatsvinden over het wel of niet verlengen van dat contract!
Tijdens het gesprek begon ik te groeien op mijn stoel, mijn wangetjes werden steeds roder en op een gegeven moment liep ik langs mijn schoenen. Wat was dat allemaal positief.
Ik straalde uit dat ik het erg naar mijn zin had, behandelde de cliënten netjes bleef altijd aardig. Als collega’s wat vragen probeer ik ze altijd zo goed mogelijk te helpen. Op de vraag van de zorgmanager aan de coördinerend secretaresse of zij hier nog wat aan toe te voegen had zei ze dat ze dat alles alleen maar kon beamen en dat het niet nodig was om mijn wangetjes nog roder te laten kleuren.
Als blijk van waardering wordt er gekeken wat ze voor me kunnen doen in de vorm van loonsverhoging of een financiële bonus. Maar dit moet natuurlijk in overleg met de wat hogere bazen van de instelling. Over maximaal 8 weken weet ik wat daar uit is gekomen!!!
Ook is mijn contract nu omgezet in een contract voor onbepaalde tijd!
Vandaag zit ik dus te stralen op mijn werkplek en mijn dag kan niet meer stuk!!!
Liefs,
Hoop
@ Hoop: oh wat spannend ik hoop dat het nu echt raak is :: :: :**: En wat super dat je contract is omgezet, gefeliciteerd. En heerlijk toch die complimenten, dat zeggen ze niet zomaar!
kuzzz
Op naar de volgende ronde
he… wat jammer Hoop :(
zat jij nou trouwens inmiddels ook in de MMM, of keken jullie het eerst nog even aan?
Gefeliciteerd nog met je werk trouwens!
@sisil: He wat leuk, al die foto’s, bedankt Natuurlijk is het bij iedereen anders, maar het geeft me wel een idee zo
Weet niet of ik vrijdag nog een test ga doen… aan de ene kant is het zo onwerkelijk en geloof ik het niet, maar aan de andere kant… ik had wel echt een positieve test en ben nog steeds niet ongi en ben enorm moe en constant trek… ben echt wel zwanger
Ik ga komende vrijdag maar eens bellen voor een afspraak. Moest nu maar s aan het werk… concentratievermogen is ver te zoeken, haha. Moet maar even een gestructureerd plan maken met al mijn taakjes, dan lukt het vast beter
Hoi,
Als eerste Engeltje gefeliciteerd :dance: :dance: :dance: , super goed nieuws zeg!
Enne, ik heb toen ook iets van 4 testen gedaan hoor :mrgreen:
@Sisil, leuk filmpje!
En leuk die buikfoto’s!
@Hoop,
Balen van je ongie!
Maar super van je werk! er zijn dus toch nog fijne bazen :dance: :dance: :dance: :dance:
@Kippie, hoe is het nu?
Het weekendje was leuk, en Jorrit was echt lief, evenals mijn nichtje Jesslyn.
Vandaag heeft Jorrit zijn prikjes gehad.
Iedereen weet nu wie Jorrit is, haha.
Hij ligt nu lekker te slapen.
Hij weegt nu 5150 gram, dat was 4310 en is 58,5cm klein, dat was 55cm.
Zijn hoofdomtrek is 39 en dat was 37cm.
Jorrit eet nogal veel ( 5x180 ) en dat was natuurlijk niet volgens het boekje ( ach, zolang hij niet boven die liter uitkomt ),maar ik heb gelijk gezegd dat ik niet met een baby gaat zitten die blijft huilen voor eten of die bezig gehouden moet worden omdat het zijn tijd nog niet is.
Ik heb nu een vrolijk mannetje die de nachten ook doorslaapt dus vandaar.
Toen begon ze over dat hij goed gegroeid was, niet echt heel veel aangekomen ondanks hoeveel ik hem geef ( dat moest erachter aan gezegd worden natuurlijk ), waarop ik zei, dan zal hij het wel nodig hebben want als hij minder krijgt zal hij ook nog minder aankomen dan :mrgreen:
Verder was het wel weer even leuk om te meten en wegen :mrgreen:
Nou ben ik benieuwd of hij last van zijn prikjes gaat krijgen :think:
1voordeel is wel dat hij vanaf nu van mij mee mag naar mijn paard :dance: :dance: :dance:
Nou dit was even een ego berichtje!
Groetjes Chico.
Engeltje, wij lopen sinds september bij de gyn. maar nog niet echt in de mmm. Ze hebben wel al allerlei onderzoekjes gedaan (gekeken of ik een eisprong heb aan beide kanten, zaadonderzoek bij hubbie, hsg onderzoek bij mij) hierbij hebben ze niets kunnen vinden wat een zwangerschap in de weg zou staan. Alleen bleek bij het HSG onderzoek dat de rechtereileider wat dicht zat maar dat hebben ze tijdens het onderzoek open gemaakt. Wanneer ik in mei nog niet zwanger ben moet ik weer terug voor verdere behandeling (waarschijnlijk dan IVF, tenminste dat is wat ik veel hoor in deze gevallen. Ik heb het van de gyn zelf nog niet gehoord wat ze dan gaan doen).
Chico, fijn dat het weekend zo goed is geweest en dat Jorrit lief is geweest.
En prikjes, zielig, maar het hoort erbij!!!
@hoop: Ik hoop dat het voor mei raak is dan! Wel fijn dat er in principe niet iets vreselijk mis is, maar wel frustrerend dat je dan maar niet zwanger wordt natuurlijk. Mijn zus heeft ook best wat problemen gehad met zwanger worden en vlak voor ze geopereerd zou worden (ze had/heeft een tussenschot in de baarmoeder wat de kans op innesteling zou kunnen verkleinen) was ze opeens zwanger… echt gewoon precies vlak ervoor… Zijn toch altijd grappige dingen die je hoort. Hoop dat het bij jou ook zo gaat (of nog een ronde eerder natuurlijk :))!
@Chico: O, lijkt me zo vervelend, als je kindje zo moet huilen van de prikjes. Dat zijn vast van die momenten waarop je je mamagevoelens op en top voelt.
Volgens mij voelen kindjes trouwens prima aan wanneer ze moeten eten, dus zolang ie niet tonnetjerond is, zou ik gewoon lekker doorgaan op de manier die jou het beste lijkt.
Ik moet nog steeds zo wennen aan het hele idee, vind het echt zo raar dat ik mama ga worden. Er schieten allerlei gedachten door mijn hoofd… hoe moet het daarmee hoe moet het hiermee, moeten we misschien gaan verhuizen (we wonen nu in een heel klein huisje met 2 slaapkamertjes, waarvan er 1 is ingericht als computerkamer en we wouden eigenlijk sowieso al ietsje groter, maar hadden dat steeds wat vooruit geschoven) en allemaal dat soort dingen. Nou ja, eerst maar s de verloskundige gaan bellen, of de huisarts, of weet ik veel wie. Voel me echt een warhoofd haha
Nou, groetjes en allemaal een heerlijk weekend (is het bij jullie ook zulk heeeerlijk weer?)
Engeltje GEFELICITEERD!!! :dance:
Hoop, balen weer die :evil: :evil: !
Ben inmiddels ook weer flink ongi, maar goed, ik wist het…en dat scheelt een boel
Heb m’n ticker maar op 34 gezet, want da’s nu 2 maanden achter elkaar al zo.
Verder uiteraard in afwachting van wat de gyn zegt donderdag…ben wel heel erg benieuwd.
M’n zus heeft gisteren weer een echo gehad, het frummeltje is nu 4,5 cm :inlove:
Haar bmm is mooi gesloten, maar dat wordt voorlopig elke 2 weken in de gaten gehouden. Ws is dat het probleem geweest de vorige keer.
Hai meiden!!!
Nou, daar ben ik dan weer een keer :oops:
Ik kom jammer genoeg helemaal niet aan de pc toe momenteel, dat vind ik wel jammer hoor, want ik ben toch wel heel benieuwd hoe het met jullie is.
Enneh…wat zag ik nou…wat een geweldig nieuws…
GEFELICITEEEEERD ENGELTJE, wat gaaf meid, het zal inderdaad allemaal nog onwerkelijk zijn, maarre, lekker genieten hoor, het gaat zo snel, voor je het weet ben je bevallen :mrgreen: !
@Hoop, wat fijn dat je een contract voor onbepaalde tijd hebt gekregen!
@Chico, ben je lekker weggeweest met Jorrit? Leuk zeg en wat lekker dat alles goed gaat…laat dat cb maar kletsen
(Het cb liet mij vd week zien hoe ik Sophie moest laten boeren, toen ik aangaf dat ze soms zo slecht boert en ook daardoor slecht eet. Ik schoot echt een beetje in de lach toen ze heel serieus liet zien dat ik haar rechtop tegen mijn schouder kon houden en over haar ruggetje kon wrijven…halloooooo mevrouw…ik kom niet uit een ei :wall: :wall: en zo had ze meer van dat soort dingen…zie ik er dan zo oenig uit?? :lol:, het cb heeft dus wat afgedaan voor mij)
Sophie doet het verder oke, ze drinkt wat te weinig (valt steeds in slaap en neemt daardoor nu ook maar 5 voedingen) en was ook iets afgevallen (100 gram en de week ervoor was ze 500 gram aangekomen), ik moet haar dus even regelmatig laten wegen. maarja, ze wil echt niet meer drinken en ik kan het er moeilijk ingieten…Het cb gaf aan dat ze nogsteeds hoog in de groeicurve zit, dus maar heel even afwachten.
Verder was haar naveltje gek aan het doen, was nogsteeds niet dicht, maar dat is gelukkig nu ook oke.
Ik ga echt proberen jullie wat meer te volgen meiden…
Krijg zo weer visite, dus ik ga maar eens opschieten.
Liefs Lotje