Hoi Meiden,
Even snel, heb het een beetje druk… sorry…
Vanmorgen is er dus iemand langs geweest van de kraamzorg. Het was een aardige vrouw en ze heeft eerst hun werkwijze uitgelegd en hebben wat punten besproken. Ze is wel degelijk naar het kamertje gegaan om het te bekijken, of het ledikantje en de commode in orde waren, of de kruiken niets mankeren, wat voor dekentjes er op het bedje lagen, of ik het kraampakket al had en ze heeft ons bed bekeken ivm de klossen die je over een paar weken moet gaan halen. Alles was gelukkig in orde en moet alleen nog een extra digitale thermometer kopen, een voor mij en een voor die kleine straks voor in de kraamweek…
Al met al was ik maar een uurtje later op het werk, dus dat viel ook weer mee…
Liefs :-*
mischien een beetje laat
maar ben net nieuw hier en ook ik ben begonnen in deze maand en tot nu toe nog niets morgen heb ik mijn NOD 3 nov.
is afwachten heb wel wat klachten maar ook ongi krampen dus blijft spannend
liefs kim
Welkom Kim!
Hopelijk blijft je ongesteldheid weg!!
We duimen voor je
Hai hai
@Kim, welkom, enneh, spannend meid, morgen je NOD, succes
:thumbup: :thumbup: :thumbup: !!!
@Jade, misschien dat het toch kan lukken, bij mijn echo van 8 weken lukte het, dat is toch ook een doptone zou je zeggen, maargoed, dan zien ze natuurlijk wel door de echo precies waar ze het aparaatje op je buik moeten houden, spannend joh!
@Kippie, hoe is het??? Vandaag je NOD, spannend!!!
:thumbup: :thumbup:
@Hoop, succes he volgende week bij de gyn!!
@Dopey, was leuk he gisteren, lukt de langzame buikpomp een beetje :mrgreen: ?!
@Martje, fijn hoor dat alles is goedgekeurd door de mevrouw vd kraamzorg, maarre, waarom heb je nou eigenlijk 2 thermometers nodig, je zou toch gewoon dezelfde kunnen gebruiken (evt met van die hoesjes), ik heb 1 goede thermometer (nog van mijn stage uit het sophia kinderziekenhuis) en die gebruik ik zelf ook gewoon, die kan dus ook bij beejes. Heeft ze hier nog iets over gezegd???
Pfff, ik zit vreselijk in dubio…we gaan waarschijnlijk toch het kamertje overnieuw laten behangen :shock: !! :wall:
Vandaag kregen we het vervangende behangetje opgestuurd en dat was helemaal oke!! Veel steviger en verder qua kleur heel goed…maarja, we halen ons wel weer wat op de hals zeg, het moet er immers eerst nog af!!
De levering van het kamertje moeten we morgen dus ook nog kunnen verplaatsen enzo, daar hangt het dus nog even vanaf (zou immers maandag al komen). Maargoed, we zijn anders toch bang dat we ons er aan blijven ergeren.
Liefs Lotje
Morgen eerst naar de jonge gezinnen beurs, kan ik m’n behang-zorgen hopelijk even van me af zetten!
Kippie hoe is het meis ???
:-*
Hoi meiden,
Sorry voor de late reactie, was weer eens razend druk…
Hier nog geen :evil: :evil: te bekennen, maar durf ook niet te testen :eh:
Heb besloten dat ik zondag ga testen als ik dan nog niet ongi ben, da’s dan dag 32.
Kim, welkom!
Oh spannend Kippie…
:thumbup: gewoon verder voor je meis!!
:-*
Hoi meiden!
Kippie:
En ook een aantal: :: :: :: :: :: :: Ik :thumbup: :thumbup: :thumbup: voor je!!!
Lotje: wat een ellende met dat behang zeg. Ik hoop dat het uiteindelijk héél erg mooi gaat worden! Heel veel sterkte en veel plezier op de beurs.
Hier gaat het best redelijk. Werk nu een dag minder en dat is best lekker. Natuurlijk verder nog steeds veel te druk geweest dus dat moet ik even afleren… :roll: :lol: :wall: Gisteren ook even binnengewaaid op de Jonge Gezinnenbeurs. (Ik werk op Utrecht CS dus dat was geen moeite) Het is echt niets voor mij. Vééls te druk, vééls te commerciëel… vreselijk. Ik was na een uur helemaal uitgeput en ben ook weer gegaan. Beetje zonde van de €12,50 entree maar ik weet nu wel dat ik NOOIT meer ga. Huishoudbeurs en dergelijke ga ik ook nooit heen, het is gewoon niets voor mij.
Donderdag de 2e etappe van de 20 weken echo gehad. Op de eerste was niet alles te zien. Maar nu wel en alles is goed!!! Daar zijn we echt onwijs gelukkig mee. Ook duidelijk aangegeven dat ik geen co-assistuntels meer aan mijn lijf wil. Deze keer waren er geen stuntels bij maar een team van een ander ziekenhuis dat de echo apparatuur wilde bekijken. Of ik het erg vond dat de beide heren gynaecologen ook even keken… nah, vooruit. Dus de echo heeft in het totaal bijna een uur geduurd! Echt geweldig. Dan zie je het scherm ineens een beetje flikkeren, en tegelijkertijd voel ik een trapje. :inlove: :inlove:
Tevens loop ik nu tegen het probleem aan dat mijn winterjas niet meer past. En da’s niet handig als het pas november is en het nog kouder gaat worden. (en ik nog dikker…) Ik heb normaal al maat 50, en een 54/56 past nu nog net maar ook daar ga ik de winter niet mee uitzingen, dat zie je al aankomen. Het “probleem” zit 'm puur op de buik. Ja logisch ook. Dus nu heb ik maar een poncho besteld en ga ik op zoek naar een héle grote heren gevoerde fleecetrui voor eronder. Zit waarschijnlijk als een aardappelenzak, maar daarom die poncho eroverheen, ziet het er toch nog een beetje elegant uit. :shifty:
Ik ga maar eens douchen en me klaarmaken voor een dagje diabetes-lotgenoten op een… jawel… beurs. Gelukkig wat kleinschaliger en met een goede koffiehoek. Dat zal dus wel veel kletsen en theeleuten worden. :mrgreen:
Goed weekend allemaal! :-*
Lotje: wat een ellende met dat behang zeg. Ik hoop dat het uiteindelijk héél erg mooi gaat worden! Heel veel sterkte en veel plezier op de beurs.
Dank je Sisil!!
We hebben gelukkig gisteren te horen gekregen dat de behanger het nieuwe behang er gewoon overheen kan behangen!!! :dance: :dance:
Dat scheelt ons een hele berg werk, dus da's wel lekker.
Ben nogsteeds een beetje huiverig of het goed gaat (zie al scenario's dat het oude behang gewoon loskomt enzo :oops: ), maar dat moet ik maar loslaten...........
Maandag laten we toch het kamertje gewoon leveren, maar we laten het nu niet in elkaar zetten, de behanger komt maandag 13 november.
Ik vond het ook wel abnormaal druk op de jonge gezinnenbeurs, we zijn 9.00 uur weggegaan en waren er uiteindelijk 12.15 uur :shock:
We hebben er ruim een uur over gedaan om alleen Utrecht al binnen te komen en parkeren was ook een ramp! Dusseh.....meiden die nog gaan....ik raad jullie aan om op tijd weg te gaan, of de trein te pakken!
Ik ben een paar keer op m'n hielen gereden door kinderwagens en een aantal leuke dingen waren door de drukte echt niet te doen, of uitverkocht!
Daar baalden we wel van hoor!
Op het allerlaatste moment heb ik een belly-painting laten maken (vlak voor de beurs sloot stond er eindelijk geen rij meer), gaaf joh :inlove: 's avonds laat hebben we m'n zus nog opgetrommeld om mooie foto's te maken. We gaan ze waarschijnlijk gebruiken voor het kaartje. Ik kan ze jullie niet laten zien, want de naam staat eronder!!
Ik had me al verkletst tegen m'n zus, vandaar dat zij de foto's kon maken :wall: :wall:
@Sisil, balen zeg, dat winterjassenprobleem :( !! Ik draag zelf nu een jas van m'n moeder, maar was eigenlijk ook op zoek naar een poncho.
Geweldig dat die echo zo lang duurde meid!! :inlove:
Veel plezier op de diabeteslotgenoten-beurs!
M'n nichtjes en neefje komen dit weekend logeren, gezelli!! (8, 10 en 12 jaar)
Liefs Lotje
@Lotje wrote:
@Sisil, balen zeg, dat winterjassenprobleem!! Ik draag zelf nu een jas van m’n moeder, maar was eigenlijk ook op zoek naar een poncho.
Ik heb m’n online besteld bij een grote maten winkel. Volgens mij maakt dat voor een poncho niet zo veel uit. De winkel heet Ulla Popken (zal geen link plaatsen want dat mag op dit forum niet… zucht) en ze hebben verschillende poncho’s.
Fijn weekend!
Dank je voor de tip Sisil, ik zal eens kijken!!
Liefs Lotje
Effe heel kort:
Ik ben sinds twaalf uur weer thuis. Bloeddruk kan echter niets hebben. Stijgt al als ik een bordje uit de kast pak… Hoef as donderdag pas terug op controle, dus in ieder geval tot die tijd lekker thuis. Weer fijn in mijn eigen bedje slapen vanavond.
Probeer de komende dagen weer wat mee te lezen. Ben wel toe aan wat leuks. (In het ziekenhuis was douchen echt het hoogtepunt van de dag…)
Ga weer lekker plat, want mijn hoofd bonkt.
Liefs Pinot
Even snel!
Fijn dat je thuis bent Pinot, doe lekker heeeeeeeeel rustig aan!
Sterkte.
Op de rest reageer ik morgen.
Welterusten
Groetjes Dopey.
hoi meiden!
Vandaag naar de jgb geweest en we waren er al om 10.00 en toen was het nog rustig. Wat luiers gekocht, schattige slofjes en als klapstuk een bellymask :dance: Deze gaan we volgende week zondag maken dus Arie moet nog wel ff blijven zitten :lol:
Ook heb ik gisteren de 3-d ooievaar gekregen die ik gekocht had via internet. Was net zo duur als 3 weken huren en het voordeel is dat ik deze straks zelf kan verhuren :mrgreen: Ook heb ik mijn Nijntje geboortebord van Milou weer terug. Heeft de afgelopen 6 jaar bij veel mensen in de tuin gestaan maar nu komt ie straks weer bij ons in de tuin :dance: Hubbie moet alleen nog het naambordje maken en dat zijn we er klaar voor!
@ Pinot: hoe is het nu meid?
@ Lotje: fijn dat het nieuwe behang over het oude behang kan :dance: het komt allemaal goed, echt waar! Gaaf zeg zo’n bellypainting, ik heb het vandaag gezien op de beurs! Superleuk idee voor een geboortekaartje, ja.
@ Sisil: fijn dat de 20 weken echo goed was. Weten jullie trouwens wat het wordt? Ik kan n.l niet meer bijhouden wie weet wat het wordt.
@ Kippie: en??? heb je al getest???/
:: :: :: ::
kuzzz
Ja wij weten ook wat het wordt, alleen hebben er voor gekozen dat “geheim” te houden. :silenced:
Het winterjassenprobleem is inmiddels voor een lange periode opgelost. Ik heb een vriendin die heeft maat 56/58 en ik heb een jas van haar mogen lenen. Ik verzuip erin, máár… hij kan dicht! :mrgreen: Niet erg elegant, wel effectief. Ook heb ik in een kast nog een groot fleecevest gevonden. Samen met de poncho ook een goede combinatie. :dance: Zal wel eens foto’s maken als ik alles compleet heb, de poncho heb ik namelijk online besteld.
Kippie… joehoeoeoeoe… Kippieieieieieie…
Pinot: Fijn dat je thuis mag zijn. Lekker geslapen in je eigen bedje? :hug:
Ik ga weer op de bank, het is een weinig energie dagje vandaag… even opsparen voor de rest van de week want het is weer druk genoeg. :snooty:
Pinot; welkom terug, doe het rustig aan!
Kippie; En??
:: :: :: :: :**:
Ik ga zo naar de verloskundige! Heb heel de nacht geen oog dicht gedaan.
Vrijdag heb ik bij de kijkshop een babysound gekocht. Natuurlijk hoorde ik niets, maar gisterenavond toen ik aan mijn mannetje :inlove: (hij is weer thuis!) voor wilde doen hoe het werkt, hoorde ik in een keer 40 suizen per 15sec!!! :eh: Naast de 20 iets verderop tegen mijn schaambeen :eh: :eh: :doh:
Zou het dan toch het hartje zijn geweest? Vanmorgen weer geprobeerd maar natuurlijk niets te vinden.
Dus ik durf heel voorzichtig te zeggen dat ik iets heb gehoord wat het hartje zou kunnen zijn :inlove: :silenced:
Hoi Meiden,
Allereerst, Pinot, fijn dat je weer thuis bent!! Doe maar kalm aan en laat je bedienen, alles om die bloeddruk laag te houden, thuis is toch veel fijner dan in het ziekenhuis.
Voor de andere dames, ik lees af en toe mee, maar antwoord door de omstandigheden nog steeds niet… Maar ik leef wel met iedereen mee hoor :-
Even een update van deze kant dan. Na de tweede echometing (een dikke 3 weken geleden), waarbij ze me als advies gaven om te rusten, rusten en nog eens rusten, heb ik vorige week weer een meting gehad. Goed nieuws!! Het niks doen en al dat liggen werkt!! De boel stond zo goed als stil, terwijl mijn bmm in de weken dat ik nog enigzins aktief was korter geworden was. Ik had dat zelf ook al aan mijn buik gemerkt, de laatste weken had ik minder krampen, steken en harde buiken dan die weken ervoor. Ik had dus al de voorzichtige hoop dit nieuws te zien/horen.
Voor de komende weken is het programma dan ook: rusten. Saai, maar blijkbaar effectief. Ik heb mijn hele agenda doorgestreept en ga maar veel filmpjes kijken en boeken lezen denk ik Over ruim 1 week moet ik alweer naar de gyn, om te kijken of alles nog steeds zo netjes rustig blijft.
En dan nog even vertellen over ons beebje zelf :inlove: Uk wordt steeds sterker, de schopjes worden al flink harde schoppen af en toe. Soms zie je door mijn kleding heen mijn buik golven. Als ik mijn handen/armen over mijn buik heb liggen voel ik af en toe al een arm/been langsschuiven, een heel bijzonder gevoel. En laast had ik een bobbeltje op mijn buik, ik voelde eraan, en toen floepte het weg, zal wel een handje of voetje geweest zijn :inlove: Uk reageert tegenwoordig enthousiast op papa’s stem, als mr. Smiley tegen mijn buik praat als hij 's avonds thuiskomt, begint Uk spontaan te dansen :inlove: We kunnen steeds meer contact maken en spelletjes spelen, echt super vind ik dat!!
We hebben tijdens de echometing ook nog even naar Uk zelf mogen kijken (eerst even echo op buik, ipv meteen inwendig meten) en medisch ging het ook nog steeds top. Uk liep prima op schema, het gewicht werd geschat op 1050 gr ( :shock: ) en het koppie lag netjes naar beneden en ietsjes in het bekken (maar dat laatste kan nog veranderen (liever niet natuurlijk), het is nog vroeg…)
Eindelijk weer eens een goed-nieuws-berichtje van deze kant dus :mrgreen:
Dan ga ik nu weer… Juist ja… Rusten… :lol:
:- Smiley
Smiley; rustze!! Ben blij dat het helpt!
Daar ben ik dan…m’n pc was gecrasht!!!
Maarum, heb helaas sinds gisteravond weer :evil: :evil: op bezoek…
Deze keer houd ik de 32 maar gewoon aan, dan kan het altijd meevallen.
Ik probeer vanavond ff terug te lezen.
jammer Kippie Ik duim voor je dat het volgende maand ook voor jou raak is!
kuzzz