Februari/Maart 2006-stoppers (deel 10)

Aaahhh Dopey wat zonde zeg!! Kan me voorstellen dat vreselijk baalt! :hug: :hug:

Kippie succes! En goed die positieve Ovu test!! :thumbup: :pray:

Hier geen nieuws. Same old, same old. Rustig aan dan breekt het lijntje niet. Vandaag de hele dag visite (over rustig aan… ugh) en morgen lekker rommelen in en om het huis. We zijn helemaal bezig met het uitzoeken van een kinderwagen. Mijn moeder wil deze voor ons betalen. :smiley: Welke wagen hebben jullie (indien van toepassing) als ik vragen mag, en waarom wel. (of niet…) Ik neig naar een 4-wieler omdat ik 3-wielers soms wat instabiel vind. Maar dat kan ook aan mij liggen, lomp als ik soms kan zijn. :doh:

Ga ik nu de keuken nog even een klein beurtje geven, lekker douchen en dan mag de visite wel komen. :eh: ( ik heb er echt zin in, merken jullie zeker wel… :roll: )

Hoi,

We springen zo in de auto, we gaan naar Oostenrijk. Ik heb gisteren nog even een steunband gekocht om de boel nog meer rust te kunnen geven deze week, en dat ding is geweldig!! Wat een verlichting! We gaan dus goed voorbereid op weg :wink:

We gaan het kalm aan doen, over een paar uurtjes stoppen we in een hotel in Duitsland en dan rijden we morgen pas verder. ik heb er zin in!!

Tot over een weekje!

:-* Smiley

Hai hai meiden!!

@Lisette, klinkt gaaf zeg die baan op een kinderpoli, het is wel een week met alleen maar goed nieuws voor je zeg, gaaf joh!! :dance: :dance:

@Dopey, sjonge meis, wat balen van die baan, wat een rottiming :thumbdown: :frowning:

@Smiley, veel plezier!!! Geniet er maar lekker van!!

@Hoop, hoe is het gegaan bij de gyn???

@Sisil, over de kinderwagen, wij hebben gekozen voor de bugaboo (4 wielen), we hebben vooral gekeken wat het lichtst is, het lekkerste reed, het kleinst en makkelijkst in te klappen (ik heb maar een klein autootje). Mogelijkheden voor strand en bos en het naar je toe kunnen draaien vd buggy vond ik ook wel heel belangrijk. Persoonlijk vonden wij dat dus bij de bugaboo. De Quinny (met gasveer, de Buzz) vonden we ook erg mooi, maar de reiswieg is iets kleiner en hij was opgeklapt net wat groter. De Quinny zonder gasveer (Speedy) kregen we in 2 winkels helemaal niet opgeklapt (na zo’n 15 keer proberen, terwijl het de medew. wel steeds lukte, heel frustrerend :wall: ), dezelfde wagen lukte in een andere winkel weer wel (af en toe). Maar ik had zo bedacht dat hij dan heel gauw in de sloot (voor ons huis ) zou liggen als me dat niet steeds niet lukt in de regen :wink: :wink: Een vriendin van me heeft ook de speedy en mocht een keer niet met de bus mee, omdat ze de wagen niet ingeklapt kreeg.

We hebben ook met mutsy’s, koelstra’s, X-adventure’s ed gereden…er is ook wel heel veel keus hoor!!

Maargoed, nogmaals, het is hartstikke persoonlijk…een ander is misschien wel helemaal happy met 1 vd wagens die wij wat minder vonden. De wagen was wel ontzettend duur (ongeveer 1000 euries :shock: ), de vanaf-prijzen vonden wij wel wat misleidend er komt best nogal wat bij (een parasolletje, een voetenzak voor de buggy, een maxicosi ed…) We waren dan ook heel blij dat we hem hebben gekregen van mn ouders.

Leuk joh, donderdag tijdens die feedbackcursus buigt een collega naar me toe en zegt ze heel zachtjes…ik word oma!!!.

Ik vond het zo geweldig, dr dochter was al bijna 2 jaar bezig en had al een paar inseminaties gehad en ging net nadenken over IVF, maar nu is het toch helemaal zelf (zonder inseminatie) gelukt, gaaf he!!

Ik ken dr dochter ook wel een beetje, ze zat bij mij op de opleiding voor vpk en heeft ook effies bij ons gewerkt (in een ander team).

Strakkies naar een verjaardag en morgen het kinderkamertke (nu nog computerkamertje) leeg hale en behang pulken!! :dance:

Het kan zijn dat ik effies niet online ben…het duurt denk ik effies voor we de pc op zolder hebben geinstalleerd! :?

Liefs Lotje

Kippie, kluszeh meis dit weekend!!!

Tja, dan heb je inderdaad geen tijd om online te zijn dit weekend :wink: :wink: :lol:

Ik zou ook wel weer eens lekker willen kroelen :silenced: …zucht…maarja, het mag alleen als egeltjes door die gekke placenta…

Liefs Lotje

Kippie: Joepie een ei!! Klusze!! :thumbup:

Smiley; Lekker genieten in Oostenrijk!

Lotje; Hoe doen egeltjes het ? :smiley:

Dopey: Kop op! Komt goed!

Hier verder weinig nieuws, heeeeel moe… dat dan weer wel, maar zal wel door werk en school komen…

En supervergeetachtig, weet niet meer waar ik de zw.testjes heb gelaten die ik had besteld hahahaaha!!!

Hoi Meiden,

Even snel een ego berichtje…

Ik ben woensdag bij de tandarts geweest en toen hebben ze een gaatje in mn kies gevuld, tijdens het vullen deden ze zo’n ijzerplaatje om mn kies heen zodat ze hem beter konden vullen .Alleen dat drukte ze nogal hard in mn tandvlees. Nu een paar dagen later heb ik ontzetend veel last van mn tandvlees, wang is ook een beetje warm. Ontstoken dus…Is er iets waarmee ik kan en mag spoelen om de ergste pijn even wat minder te laten zijn…??

Ik dacht dat je een glas water met een beetje zout kon gebruiken om te spoelen of zijn er betere oplossingen als je zwanger bent en dus geen pijnstillers kan en mag nemen ???

Liefs :-*

Je mag wel paracetamol, althans volgens mijn huisarts. Ik zou niet weten wat ik zonder zou moeten. Verder weet ik niet wat je anders zou kunnen doen behalve de tandarts bellen en het hem/haar vragen. Ik zou ook rustig nu in het weekend bellen, een ontsteking lijkt mij ook niet goed in de zwangerschap. Wellicht weet ook de vk raad?

Sterkte! :hug:

Martje, kamille thee zegt me iets… maar of het werkt!!!

Sterkte ermee!

Lotje; Hoe doen egeltjes het ? :D

Tja Jade, laat ik het maar niet uitleggen, want er komen in iedergeval geen kindertjes van, gaat veel te voorzichtig!! :lol: :lol:
Maarre, het wordt weer spannend de komende dagen, nog 4 dagen tot je NOD :pray: , ik stuur je alvast wat hormoontjes :**: :**: :**: :**: :**: :**: :**: :**: :**: :**: :**:

@Martje, een zoutoplossing kan je denk ik zowieso gebruiken, samen met een paracetamolletje. Maar ik zou ook de weekend-tandarts even raadplegen, sterkte meis :hug:

Liefs Lotje

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Dat vroeg ik me ook al af… prikt vast niet zo lekker… :think:

Jade: :: :: :: :: :: :: :: :: :**:

Martje: hoe gaat het nu?

Hier geen nieuws. Beetje depri dagje, voel me niet blij… bleeehhh. :cry: Morgen weer een nieuwe dag.

:-*

Hoi Meiden,

Ik heb nu even snel pauze, dus weer even snel een ego berichtje, vanavond lees ik alles bij en reageer ik weer gezelli :wink:

Heb vanmorgen de verklaring van de vk ingeleverd op mn werk.

Ik ga vanaf nu minder werken, Ik ga eerst 30 uur per week proberen, ipv de 50 uur die ik de laatste tijd maakte is dat al een heel verschil.

Verder heb ik ook nog eens naar mn verlof gevraagd, en dat is nu ook gelijk geregeld. 1 december is mn laatste werkdag!! Dat gaat echt snel. Ik heb in oktober nog een weekje vrij, dus hoef nog maar 8 weken ofzo te werken!! De tijd vliegt gewoon voorbij zeg!

Verder gaat het met mn tandvlees iets beter, gelukkig! Ik heb gister toch maar een paracetamol genomen, en spoel met lauw water met zout

Heb gister van mn ma bocasan gekregen, en dat werkt idd beter! Morgen even wat bij halen voor de zekerheid!!

Liefs en tot vanavond! :-*

Hoi meiden,

Hier alles goed. Nog geen kwaaltjes ben wel ontzettend aan het poetsen. Is zwanger zijn daar dus ook goed voor… :mrgreen:

Volgende week dinsdag moet ik op een soort van sollicitatiegesprek komen bij het afdelings hoofd van de kinderpoli. Spannend, maar ik heb er echt zin in. Ik ga niet vertellen dat ik zwanger ben. Het is nog te pril en je weet maar nooit. Duimen jullie voor me??

Liefs,

Lisette

Spannend Lisette… Ik hoop echt dat je DE kandidaat bent!!! Tuurlijk duim ik voor je!!!

Dopey, wat kl*te van die baan… Ik kan me zo voorstellen dat je het graag wilt… Maar aan de andere kant… Als je nu in een half jaar tijd 3 aanbiedingen heb gehad, dan zal dat toch niet ineens stilliggen straks???

Ik hoop echt dat je gewoon een nog leukere aanbieding krijgt als jullie hummeltje er is!!!

Kippie, heb je je kansen goed benut??lol… Nu weer afwachten…

Sis, wat een luxe dat je de wagen krijgt!!!

Wij hebben een Mutsy met 4 wielen… Oud model omdat we hem 2e hands hebben… Heb er een paar proefritjes mee gemaakt en toen vond ik hem erg fijn. Lekker robuust.

Onstabiel zijn die 3-wielers niet hoor, gewoon proefritjes maken in de winkel dan voel je vanzelf wat je het prettigst vindt!!

Smiley, ik ben te laat… Maar hoop dat jullie een heerlijke vakantie hebben!!!

Lotje, inmiddels de pc opnieuw aangesloten?? Vordert het een btje met behang pulken?? Moeten wij ook snel aan beginnen… Zo’n rotklus…jak…Naja… Tis voor een goed doel!!!

Tsja…Ff balen dat je niet lkkr mag kroelen, maar tis voor een goed doel… Gelukkig zijn er nog andere manieren…

Jade… Veel aan je hoofd dus…Naja… Gelukkig hebben ze er in de winkel nog genoeg…lol

even de nodige hormoontjes: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :**:

Martje, fijn dat het al iets beter gaat met je tandvlees… Zoutoplossing is geen probleem volgens mij…

En wat goed van je uren!!! Kan me voorstellen dat je wat opgelucht bent!! Heerlijk dat alles rondom je verlof ook geregeld is.

Ik heb alles vandaag ook vastgezet… Ik zou in eerste instantie vanaf 11 december verlof hebben. Zou dan 4 weken van te voren stoppen, maar wil toch eerder stoppen… Aangezien dat dan wat lullig uitkwam met een lang weekendje weg heb ik de week ervoor ook vrij genomen… Dat betekent dat ik donderdag 16 november mijn laatste dag heb… HEEEERLIJK!!! Ik kijk er zo naar uit… Iets minder dan 8 weken nog… De tijd gaat echt snel ja…

Ik vraag me af hoeveel weken van te voren jullie allemaal willen stoppen…

Tot zover…

Ik was lkkr vroeg thuis vandaag… Heb wat overuren opgenomen… T viel niet mee na 2 weken vakantie weer aan de slag te gaan… Maar goed…

Zo even naar een fietsenwinkel. Kijken voor een nieuwe 2e hands fiets voor hubbie en wie weet heeft die man ook nog wel een mooie 2e hands mamafiets… Ben daar hard naar op zoek…

Collega’s keken vol bewondering naar mijn buik vandaag… Schijnt behoorlijk gegroeit te zijn de afgelopen 2 weken… Wat rust al niet met je doet…lol

Dames, fijne avond!!!

Krys

Hoi, van mij ook even een klaagberichtje :oops:

Hier gaat het bergafwaarts met mijn b.i

Zaterdagnacht, met uit bed komen had ik steeds geen kracht in mijn benen meer, verder iedere keer liespijn en verschikkelijke pijn in mijn enkels en onder mijn voeten sÔvonds, en dan de rugpijn nog eens.

Mijn enkels zijn ook wat dikker s’avonds en nu kan dit wel door de zwangerschap komen, maar toen ik mijn hernia nog had kreeg ik ook een dikke enkel, dus ik ben benieuwd waar het van is :shock:

Nou genoeg geklaagt!

Groetjes Dopey.

Krystle ik heb voor 4 weken van te voren gekozen omdat je daarna nog wat langer verlof hebt als die kleine er is. Was ook van plan om er eerst nog een week of 2 vakantie voor te plakken,maar dat ga ik ws na mn verlof doen, kan ik nog langer thuis genieten met die kleine… enne als het toch niet goed mocht gaan en ik eerder moet stoppen met werken is het niet anders, maar we gaan het dus eerst zo proberen. Ben wel blij dat alles nu geregeld is, eindelijk! Geeft weer wat rust in mn bolletje…

Liefs

Jeetje Dopey wat ontzettend balen dat je er meer last van hebt ineens. Natuurlijk mag je hier even lekker klagen, ook daar zijn we voor!! Ik doe het ook wel eens :wink:

Maar kunnen ze niets voor je doen om de pijn dragelijker te maken, want je moet nog ffies he meis.

Sterkte en als je weer ff wilt klagen, be my guest!

Lisette natuurlijk duim ik voor je meis!!

Zet hem op en ik zou ook nog niets zeggen over je zwangerschap, groot gelijk!

Laat je ons wel ff weten hoe het gegaan is!

Hoi meiden,

Lisette, ik zal ook voor je duimen hoor!

En als je het later verteld hebben ze daar echt wel begrip voor omdat het nog zo pril is…

Lotje wat balen dat je alleen als egeltjes mag kroelen…

Jade, last van zwangerschapsdementie? :pray:

Martje, die rottandartsen ook altijd!!! :x

En lekker hoor, wat minder werken…da’s een stuk beter!

Krystle, ben je geslaagd voor een fiets voor je hubbie? (en de mamafiets?)

Dopey, hoop dat je je snel weer wat beter voelt hoor :frowning:

Heb m’n kansen met m’n ei goed benut hoor :mrgreen:

Nu is het weer ff afwachten…dat is altijd het moeilijkst…

Maar ik ben wel blij dat ik eindelijk eens met die ovutesten ben begonnen.

Nou weet ik ongeveer wanneer ik m’n ei heb.

M’n hubbie is normaal niet wakker te krijgen 'smorgens, maar toen ik een posi ovutest had was hij ineens klaarwakker… :mrgreen:

Alleen wou hij gelijk klussen, maar dat leek me niet zo’n tof plan om kwart over 5 'smorgens :eh:

Kippie… Mannen…Hihihihi, nou ja… Liever zo dan dat hij totaal geen interesse toont…

We zijn idd geslaagd voor een fiets voor hubbie… Een mooie 2e hands fiets voor een prikkie…

De mamafiets weet ik morgen meer van, dan zouden ze me bellen hadden ze vanavond gemaild…

Martje, ik was ook van plan om 4 weken van te voren te stoppen met werken, ook omdat die tijd erna me zo heerlijk lijkt… Maar ik merk dat ik nu continue aan het vechten ben om me naar het werk te slepen…Dat is gewoon niet goed… Daarbij moet ik ook best een stuk rijden met de auto en ik merk al dat dat lastiger wordt. Mijn concentratie is echt een stuk minder…

Ik heb gelukkig nog wat dagen over dit jaar, dus ik wil denk ik nog 2 weken vakantie achter mijn verlof aanplakken…

Oja…En als het tegenzit is de verbouwing pas eind november (of nog later klaar) waardoor we dan pas met de babykamer kunnen beginnen. Dan is het ook wel fijn als ik daar alle tijd aan kan besteden…

Dopey, wat vervelend van je bi!!! Loop je al bij een fysio?? Ik hoop echt dat de pijn wat minder wordt!!

Krys

@Dopey: Oh wat vreselijk vervelend van de bi! Ik hoop voor je dat je de pijn een beetje onder controle kan krijgen. Klaag maar lekker hoor!

@Martje: Fijn dat het met je tandvlees wat beter gaat.

@Lisette: :pray:

@Kippie: :: :: :: :: :: :: ::::

@Krystle: rust en vooral geen stress doen wonderen…

@Krystle wrote:

Sis, wat een luxe dat je de wagen krijgt!!!

Wij hebben een Mutsy met 4 wielen… Oud model omdat we hem 2e hands hebben… Heb er een paar proefritjes mee gemaakt en toen vond ik hem erg fijn. Lekker robuust. Onstabiel zijn die 3-wielers niet hoor, gewoon proefritjes maken in de winkel dan voel je vanzelf wat je het prettigst vindt!!

Een Mutsy, daar denken wij ook aan. Binnenkort maar snel weer samen met Kanjer naar de dump om te kijken en te testen.

@Krystle wrote:
Ik vraag me af hoeveel weken van te voren jullie allemaal willen stoppen…

Ik moet 6 weken van te voren stoppen. (=15 januari) De kans dat ik door al het medisch gedonder er omheen eerder uitval is heel erg groot. Vier weken is geen haalbare kaart. En als ik kon kiezen… ik weet het niet hoor, denk ook 6 weken.

De andere functie binnen de afdeling komt langzaam dichterbij. Degene die de sollicitatieprocedure gaat doen wil mij geloof ik wel op die positie dus hij ging een rondje lobbywerk doen bij de baas en personeelszaken. Niets is zeker maar we houden moed. Ik zie het zelf in ieder geval helemaal zitten. Niet dat ik de pest heb aan mijn huidige functie, maar dit klinkt gewoon nóg veel leuker! Wat een luxe he… :oops:

Gisteren bij de gyn en de internist geweest. De internist is erg tevreden. Bloedsuikers zijn binnen aanvaardbare grenzen, op enkele uitzonderingen na. Hba1c 5.4%… heb ik diabetes? Beetje maar Er hoeven momenteel weinig aanpassingen gedaan te worden aan de insuline. Kloddertje roze hierrrrr, kloddertje roze daaaaaaaaaarrr. Beetje spelen dus. Veel blijven meten en over een week of 2 even naar het lab, niks aan de hand dus eigenlijk.

Bloeddruk blijft een raar fenomeen. Bij de internist was die 138/74 en bij de gynaecologie aan het apparaat 15 minuten later was het 123/51… de waarheid zal wel weer ergens in het midden liggen. Zal best allemaal, geen paniek dus. Ik was 7 ons aangekomen in 2 weken. Maar ja, de vorige keer had ik geen spijkerbroek aan en nu wel… waar zit dan het verschil? Volgens de gynaecologe hoort de vermoeidheid bij de duur van de zwangerschap. Dat zei ze 10 weken terug ook… dus volgens mij word ik hier met een kluitje het riet ingestuurd. Werken? Ja zolang je het fysiek aankan. En wie bepaald dat dan?

En toen nog ā€œeven kijkenā€. Klodder kouwe gel op je buik, apparaat erop (auw!) en kijken. Uk weegt volgens de geleerden nu 268 gram, jawel! Mag het een onsje meer zijn? Mooi helder vruchtwater, niet teveel noch te weinig. Mooi op gewicht. Braaf kind.

Uk en ik zijn weer door de APK. Twee weken geldig. :dance: