Februari/Maart 2006-stoppers (deel 10)

Hoi!

Denise, mooie buik hoor, en leuk kamertje ook :inlove:

Martje, leuke behangetje zeg, lekker vrolijk :thumbup:

Lisette, is het nieuws al een beetje doorgedrongen? Bij jou gaan de buik- en kamerfoto’s inderdaad ook weer komen, heerlijk vooruitzicht he!!

Ik zal je leeftijd snel aanpassen :wink:

Zijn er trouwens andere verjaardagen die ik gemist heb, dus leeftijden die aangepast moeten? Dan hoor ik het wel he!

Krystle, dat was vast schrikken, 2 kilo in een week, maar 3 kilo totaal is wel errrrug netjes hoor, voor (bijna) 25 weken zwanger!! Je zal wel een groeispurt hebben gehad.

Sis, Floradix is inderdaad het proberen waard. Ik moest het gebruiken na de curettage, omdat ik zoveel bloed verloren had dat ik op het randje van bloedarmoede kwam. Het is geen wondermiddel, maar mijn ijzer ging er wel weer aardig van omhoog :thumbup:

Lotje, bah, mantouxprik, brrr, da’s geen fijne… Gelukkig is hij niet gevaarlijk nu. Succes ermee!

Hier gaat alles wel aardig. Ik heb nog steeds pijn op 1 specifieke plek in mijn buik, maar ik heb geen krampen/weeën meer gehad, dus dat is mooi! Ik doe uiteraard nog steeds heel kalm aan.

Wat de vakantie betreft, we komen er maar niet uit. Mijn verstand zegt dat het niet zo slim is om zover te reizen na de ellende van 10 dagen geleden. Toch heb ik moeite met de knoop doorhakken, we zouden namelijk op vakantie gaan bij familie, en die heb ik al 3 jaar niet gezien. Ik had me er erg op verheugd… In 1 keer 11 uur rijden gaan we sowieso niet wagen, ALS we nog gaan, hebben we besloten de reis in twee dagen te doen, dus na iets meer dan 5 uur rijden een hotel induiken en rusten, en dan de volgende dag pas verder rijden. Dat kost wel 2 dagen extra, dus 2 dagen minder ‘echte’ vakantie, maar het is beter dan niks. Morgen, na de echo en de controle bij de gyn, beslissen we wat we gaan doen.

:-* Smiley

Hai hai,

@Smiley, ik kan me voorstellen dat het een hele moeilijke belissing is meis, waar is de bestemming eigenlijk (misschien heb je het al verteld).

Oja, ik ben inmiddels 27 (was net als Lisette 27 aug jarig)

@Sisil, Ik ben voor mn zwangerschap ook ruim 10 kilo aangekomen, door mn ziekzijn, dat het nu dus zo hard gaat is dus wel even extra rot (voor die 10 kilo was ik eindelijk voor het eerst in mn leven slank)

Ik begin hem een beetje te knijpen voor die mantoux…een oud-collega belde me net op, zij had ook een oproep gehad, maar werkt inmiddels bij de GGD. Een paar jaar geleden heb ik met haar een TBC-patient verpleegd, we hebben destijds navraag gedaan naar het besmettingsrisico en dat was niet aanwezig. Die collega heeft nu tijdens haar inwerkperiode bij de GGD meegelopen op de afdeling TBC-bestrijding en dit dossier van die patient v ons nog eens met iemand bekeken, nu vertelde ze me dus dat we volgens die medewerker destijds toch meer risico hebben gelopen dan we dachten :shifty: …dan spookt toch even door je hoofd dat wij ook de besmettingsbron kunnen zijn…maargoed…even op me af laten komen…niet te druk over maken. :? …

Moest effies mn ei kwijt…

Liefs Lotje

@Lotje: Jeetje… TBC, Mantoux… Pff lekker om er nu even bij te hebben die extra zorgen. Ik zou me er zeker ook druk om maken, hoewel je weet dat dat pas echt zinvol is bij een slechte uitslag. :hug:

@Lotje wrote:

@Sisil, Ik ben voor mn zwangerschap ook ruim 10 kilo aangekomen, door mn ziekzijn, dat het nu dus zo hard gaat is dus wel even extra rot (voor die 10 kilo was ik eindelijk voor het eerst in mn leven slank)

:shock: Ohwww, dat is helemaal vervelend. Ik hoop voor je dat ze er na de zwangerschap dan in gepaste vaart weer afvliegen… :pray:

@Smiley: Wel een goed plan, de resi verdelen. Misschien wel zonde van de dagen, maar de familie weer zien is natuurlijk ook wel wat waard. En een rustige reis kan ook heerlijk zijn. Succes bij de gyn vandaag en ik ben heel benieuwd.

Hai hai

@Sisil, ik hoop het ook!! :mrgreen:!!!

Thanx voor de knuffel, het is inderdaad even afwachten, maar ik kan het niet helemaal van me afzetten…

Ik heb net de vk gebeld en zij wist niet of mantoux kwaad kan, ze adviseerde me het advies vd GGD gewoon op te volgen, dus dat doe ik dan maar…

@Smiley, hoelaat heb je je afspraak, hoe is het gegaan???

@Lisette, hoe is het met onze kersverse zwangere, kan je het al een beetje beseffen??

@Karika, hoe is het met jou??? Tijd niets gehoord…

Een vriendin van me komt zo effies langs met d’r dochtertje van bijna 2, gezelli, zij probeert ook weer zwanger te worden, ik ben dus benieuwd of ze nieuws heeft…(ze zijn tot nu toe steeds heel snel zwanger geraakt)

Ze hebben voor deze kleine meid een 2-ling gehad, deze meisjes hebben echter maar 10 uur geleefd na 24 weken zwangerschap :cry:

Liefs Lotje

Hallo, hallo,

Ik zie dat hier weer wat meer gekletst wordt dan vorige week. Gezellig!!!

Denise: mooie kamer zeg. Hij is al echt lekker af. Waar heb je die stickers gekocht als ik het vragen mag. Wij zitten nog te twijfelen over die beestenstickers van de Praxis. Het kamertje is bij ons nog steeds ‘in uitvoering’. :mrgreen:

Smiley: Veel plezier met je 20wk echo vandaag. Geniet ervan. En wat betreft de vakantie: Volg je gevoel en denk goed aan jezelf!!

Lotje: De mantouxprik is maar een heel oppervlakkig prikje. Komt m.i. dus niet echt je lichaam. Ik krijg nog altijd kippevel als ik het woord TBC hoor. Doordat mijn zusje positief op een mantouxprik reageerde moesten wij ook getest worden. Op de longfoto van mijn vader bleek dat er ‘iets zat’. Drie maanden later stierf hij aan longkanker (waarschijnlijk door medische fout…) Terwijl hij tot die tijd nog geen klachten had. Bah.

En over het ploepen van je navel en een navelpiercing: mijn piercing houdt het ploepen volgens mij een beetje tegen (het onderste bolletje). Die piercing zit gewoon erg lekker en buigt gewoon mee.

Martje: 55 uur, terwijl je als je zwanger bent niet verplicht kan worden tot overwerk??? :naughty: :naughty: :naughty: :naughty: Klinkt een beetje tegenstrijdig :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Succes vandaag!!

Sis: fijn dat het weer wat beter met je waardes gaat. En die moeheid hoort er ook wel een beetje bij. Hoop dat de pietamientjes helpen!!

En dopey nog gefeliciteerd met je vriendin!!!

Nu nog even mijn frustratie over Ikea afreageren:

Wij hebben vrijdag een kast gekocht (De pax) bij Ikea en aangezien dat kreng 2.36 hoog is pastte hij bij ons niet in de auto. We hebben hem dus thuis laten bezorgen. Gisteren om 14.30 wordt hij gebracht. Aangezien we drie hoog wonen en geen lift hebben kon hubbie zijn lol op met het omhoog brengen. Vervolgens zijn we boodschappen gaan doen, koken enz. en om half 7 wilden we de kast dus in elkaar gaan zetten. We openen de eerst doos:

Zit er een berken kleurige kast in terwijl de kastdeuren die wij gekozen hadden alleen met witte kast geleverd kon worden. Vervolgens kun je dus de Ikea-servicelijn bellen (10cent per min). Zijn er 28 wachtenden voor je!!! Gelukkig was het niet onze fout dus als het goed is worden volgende week de goede kast geleverd, maar wij kunnen intussen niet vooruit. Zucht, zucht, zucht.

Met de ombouw voor de wasmachine-commode die we zelf gemaakt hebben gaat het wel voorspoedig. Die ga ik zo voor de laaste keer in de lak zetten. En hij is me toch mooi geworden…(al zeg ik het zelf…). Foto volgt nog.

Liefs Pinot

Hoi meiden,

Ik ben het nu een beetje aan het beseffen. Ik ben ook echt helemaal gelukkig. :inlove: Ja, ik ben echt zwanger!!!

Ik kan niet wachten tot mijn buik gaat groeien. Ik zal binnenkort wel alvast een foto plaatsen :mrgreen:

:-*

Lisette

@lisette30 wrote:

Ik kan niet wachten tot mijn buik gaat groeien. Ik zal binnenkort wel alvast een foto plaatsen :mrgreen:

:mrgreen: Zie je al wat?? :mrgreen: Wel leuk zo’n vroege foto ter vergelijking, heb ik niet gedaan en dat had ik achteraf toch wel leuk gevonden… maar ja… wist ik toen veel. Ik schaamde mij voor mijn buik… :sick:

Hoi,

Lotje, heb je de prik ondertussen achter de rug? Viel het mee? Nou maar hopen op een goede uitslag :pray:

Pinot, fijn dat ze de kast snel komen wisselen, maar dragen zij de verkeerde dan ook de trap af en de goede weer op? Of laten ze jullie gewoon lekker aanmodderen ermee? Voortaan onderaan de trap maar even checken of de inhoud van de doos klopt :wink:

Lisette, ja, begin maar gewoon met je buikfoto’s, kunnen we vanaf het begin meeleven :smiley: Ik heb zelf ook foto’s vanaf het begin gemaakt, gek gezicht om die eerste en de laatste (van dit weekend) naast elkaar te zien, wat een verschil :shock:

Sis, jammer dat je te laat hebt bedacht dat een beginfoto leuk was geweest. Dan moet je dat maar onthouden voor de volgende, haha :wink:

Ik heb de echo gehad! Alles wat ze nakijken was in orde!! :dance: We hebben best gelachen, want toen ik binnenkwam zei ik tegen de echoscopiste dat ik de hele ochtend al een ‘nodig-plassen-gevoel’ had, maar eigenlijk helemaal niet moest dan, en dat ik het idee had dat Uk op de blaas lag te trappelen. Meteen toen ze de echokop op de buik zette begon ze te lachen. "Vind je het gek dat je aandrang hebt’, zei ze, ‘de kleine zit direkt met de bips op je blaas geparkeerd, gebruikt het als stoeltje’ :lol:

Na de standaard echo is mijn baarmoeder nog even helemaal nagekeken. De bmm was ietsje korter dan de vorige keer, dus er is wel iets veranderd door die krampen, maar niet heel dramatisch. Toch wil de gyn me onder strenge controle houden, ik mag gewoon mijn controles bij de vk doen, maar moet ook elke paar weken naar de gyn voor een inwendige echo, om de bmm te checken. Fijn dat ze de boel zo in de gaten houden :thumbup: Hij gaf hierbij aan dat ze voor de 32 weken in gaan grijpen als ze een (dreigende) ontsluiting constateren, door bijv de bmm dicht te naaien :shock: (onder narcose), daarna doen ze niks meer, als ik na de 32 weken ontsluiting krijg laten ze me gewoon bevallen (zal Uk even duidelijk toespreken dat we niks van dat soort fratsen willen weten, 37 weken is goed, daarvoor prop ik er gewoon een kurk in!)

Toen hebben we het nog even gehad over de oorzaak van de ellende vorige week. Ik heb een band ingescheurd of een liesbreuk (maar dan zonder uitstulping van de darm), en de heftige pijn die daarmee gepaard ging heeft voor de weeën gezorgt. Dat verklaart het ‘knappende’ gevoel waarmee het allemaal begon die vrijdag, en ook de blauwe plek die ik na afloop in mijn rechterlies/onderbuik heb gehad. Ook snap ik nu waarom alles weer rustig is, maar mijn rechterlies maar pijn blijft doen, die is dus geblesseerd. Hopenlijk heelt het vanzelf de komende weken, en anders heb ik voorlopig pech, ze grijpen pas in als er een dreigende situatie is, zoals een uitstulpende darm, maar zolang het kan laten ze het liever met rust.

Al met al een positief bezoekje dus! En dat betekent dat ik op vakantie mag van de dokter :dance: We gaan dus zaterdag weg, maar rijden wel in 2 dagen ipv 1. We gaan het gewoon allemaal heel kalm aan doen, maar ik kan wel even mijn familie zien, dus ik ben tevreden!

Nou, jullie zijn weer uitgebreid op de hoogte :oops:

:-* Smiley

Ik hou het even kort:

Smiley wat heerlijk al met al!!! :dance: Geniet van je vakantie, goede beslissing zo.

Haha, de volgende… yeah right… nog ff niet hoor! :mrgreen:

Ik heb vanavond een tijdje met mijn moeder aan de telefoon gezeten en mijn Oma blijkt dement te worden, net als mijn Opa. Ze wonen nog zelfstandig en als mijn Oma nu uit het ziekenhuis ontslagen wordt zal er (eindelijk…) wel extra hulp komen en ze gaat (en hopelijk gaan) op de wachtlijst voor verpleeghuis. Niet zulk lekker nieuws dus, maar ook niet echt een verassing gezien het beeld.

Verder ben ik vandaag op mijn werk gevraagd voor een andere functie. Dat was wel even een oppepper. Ik knal nu ook van de energie maar het zal wel adrenaline zijn. Maar eens goed overnadenken maar het klinkt wel leuk allemaal.

Ga ik nu toch :zzz: anders is de prijs weer zo hoog.

Toch nog lang… :silenced:

Lisette, WAUW!!!

GEFELICITEERD!!!

Liefs,

Hoop

Goeiemorgen meiden!!

Ik heb effies een ochtendje voor mezelf, we hebben vanmiddag een feedbacktraining met het hele team, dus werk ik vanmiddag ipv vanochtend.

Kon ik een beetje uitslapen, tenminste…dat lukt me de laatste tijd niet meer zo :?

Morgen gaan we waarschijnlijk het behang bestellen, mn mannetje heeft een middagje vrijgenomen (gezelli)

@Pinot, he getver, wat is dat destijds hard gegaan bij je vader :frowning: en dat ze er dan min of meer ‘toevallig’ achter kwamen door die longfoto, bizar zeg! :frowning:

Het prikje is inderdaad maar erg oppervlakkig en gelukkig was ik de voorgaande keren (voor stages enzo) altijd negatief. Een vriendin van me reageert bijvoorbeeld standaard positief en moet dan steeds voor een longfoto (dat is natuurlijk wel wat minder als je zwanger bent), dus we hopen maar het beste…

Wat een handig idee trouwens van die wasmachine-commode!!!

Dit weekend moet ik echt die piercing gaan kopen, het gaat niet meer zo lekker zitten! :wall:

@Smiley, ik krijg di de prik en vr 29-9 de uitslag

@Hoop, spannend meis, morgen heb je toch weer nieuwe onderzoeken??

Heel veel succes :pray: :thumbup:

Hoe is het verder met je?

Liefs Lotje

Hoop, bedankt en heel veel succes morgen, ik denk aan je!

Lotje, ik heb mijn piercing de vorige keer gewoon uitgedaan en niet meer terug erin gedaan. Ik heb nog wel een gaatje maarja.

Ik kreeg net een aanbieding om 24 uur te werken op de kinderpoli in mijn woonplaats per 1 december. Helemaal geweldig. Ik weet niet voor hoe lang misschien wel voor vast, ik hoop het.

Liefs,

Lisette

Smiley: fijn dat nu duidelijk is hoe het gekomen is. En laten we hopen dat de weeen pas na 32 wk komen… :? Fijne vakantie. Geniet ervan!!!

En als ze de kast bij ons komen halen als hubbie niet thuis is, dan vrees ik toch echt dat zij mogen sjouwen…

Lotje: Ik slaap ook zo heerlijk…not. Word iedere nacht rond 4 uur wakker en dan duurt het vaak uren voor ik weer slaap (en dan gaat de wekker…) Succes met je piercing.

Hoop: succes morgen :hug:

Sis: Gaaf dat je gevraagd bent voor een andere functie!! Je klinkt in ieder geval weer lekker enthousiast. :mrgreen:

Lisette: Zo te horen zit je lekker op je roze wolk. En jij ook al zo’n leuk aanbod!! Gaat goed :mrgreen:

Ik heb gisteren een vrije dag gehad. 's Morgens eerst voor de laatste keer de commode/ombouw geschuurd en geverfd en daarna 3 uur in de stad gelopen op laarzen met een hak…

Ik had het gevoel of ik 5 dagen aan een stuk op een fiets had gezeten!

Niet zo slim dus. Vandaag mocht ik gelukkig weer gewoon werken :mrgreen: . Zit ik weer in het normale ritme…

Liefs Pinot

Pinot, ja dat is niet lekker met hakken lopen als je zwanger bent. Ik heb een paar weken terug erg mooie laarzen gekocht maar met een flinke hak… Nu ga ik maar een paar laarzen zonder hak erbij kopen.

Hoi,

@Smiley, fijn voor jullie dat alles er goed uit zag en dat je nu toch op vakantie gaat :dance: Hebben jullie nog stieken naar het geslacht gevraagd? :mrgreen:

@Lotje, lekker he uitslapen? helemaal als je zo niet zo lekker slaapt s’nachts.

Ik moet even een goede foto zoeken die ik je pb.

@Pinot, kan me voorstellen dat je last krijgt van het op hakken lopen!

@Sis, goed van je dat je naar een andere functie gevraagd hebt, wanneer hoor je er meer over?

@Lisette, fijn dat je nu een aanbieding krijgt, het gaat je nu lekker voor de wind he :dance: :dance: :dance:

@Denise, mooie babykamer zeg! het gaat bij nu echt opschieten he?

Vraagje aan jullie, hoe wassen jullie de kleertjes?

Ik wil ze op handwas in de machine doen met neutral waspoeder, maar ik durf niks bij elkaar te doen, bang dat er iets verkleurd.

Het zijn geen harde kleuren, maar echte babykleurtjes ( zachtgeel en blauw enzo ).

Maar om ze nu 1 voor 1 in de wasmachine te doen is ook zo wat, haha.

Hoe pakken jullie dat aan?

Ben gister om 19.00 naar bed gegaan ik was zo moe, en nu ben ik nog zo moe, schiet lekker op, haha.

Groetjes Dopey.

Jeetje, het regent banen hier zeg! :clap: Dat zou gaaf zijn Lisette. Ga je het doen?

Lopen op hakken in de stad… 3 uur lang… hemeltjelief, dat is topsport! Ik ben een echte Palladiumloper. Ik zou willen dat ze er winteruitvoeringen van hadden…

Hmmm kleertjes wassen… ik zou met de hand gaan wassen in de wasbak. Het gaat er toch maar om dat ze lekker ruiken en niet dat ze nu al vies zijn. Centrifugeren dan op een lage stand met alles in de wasmachine en daarna ophangen. Als de kleine geboren is dan was ik het denk ik gewoon mee met mijn eigen kleding. Het zal toch wel ergens tegen kunnen?

Hoop: Hoe was het bij de gyn?

@Pinot wrote:

Sis: Gaaf dat je gevraagd bent voor een andere functie!! Je klinkt in ieder geval weer lekker enthousiast. :mrgreen:

Ik heb vandaag een uitgebreide lobby opgezet. Het schijnt namelijk zo te zijn volgens de regels van het Sociaal Plan dat het niet uitmaakt WELKE functie er voor de mensen die bedreigd overcompleet zijn vrijkomt, maar DAT er één vrijkomt. Dat zou kunnen betekenen dat ik bij gebleken geschiktheid in de nieuwe functie geschoven kan worden en mijn functie uitgevraagd kan gaan worden. Dat zou helemaal gaaf zijn.

Ja, ik voel mij weer wat beter en blijven schrijven helpt ook anders weet je op het laatst niet meer wat je nou wel en niet geschreven hebt enzo, en dan is reageren ook veel lastiger.

Ik zit hier in mijn nieuwe knalrode Betty Boop XXL huispak, van de Livera… EN HET ZIT NU AL TE STRAK!!! :snooty: Dus van de week of volgende week maar naar de grote maten winkel voor iets ruimers. Te kleine nachtkleding of huispakken vind ik echt niks. Deze gaat in de kast voor volgend jaar…

Ik ga thee zetten, iemand een kopje? Koekje erbij? :drool:

Over kleertjes wassen. Gewoon kijken wat er in het etiket staat en zo wassen. Die hema en mexx spullen kunnen allemaal in de droogtrommel. Ideaal! Niet te moeilijk doen het moet wel ergens tegen kunnen.

Hoi,

Zo ik baal :wall:

Toen ik net geopereerd was kreeg ik een telefoontje over een vacature die vrijkwam in een dierenkliniek, maarja ik mocht maar iedere 2 uur een kwartier lopen dus dat werd moeilijk.

Een tijdje terug kreeg ik dat telefoontje van intratuin voor de dierenafdeling, dat schreef ik hier nog, maar ja ik was net zwanger.

En nu kan ik weer niet veel met die rug en ben ik natuurlijk nog steeds afgekeurd en 5,5 maand zwanger, en nou kreeg ik weer een telefoontje van een dierenspeciaalzaak hier in hellevoet voor 16 uur!!! :wall: :wall: :wall: :wall: :wall:

Waarom nu allemaal, dalijk kan ik weer gewoon aan het werk ( hoop ik van wel :smiley: ), en dan kan ik zeker weer een of ander flut baantje gaan doen, omdat er dan weer niks is.

Ik heb er echt een beetje de pest in :evil: .

Dopey.

Hoi meiden,

ff een snel ego berichtje van mij… :oops:

Gisterochtend een posi ovutest!!!

Eindelijk eens een positieve test :mrgreen:

Dit weekend zit ik echt helemaal volgestampt met afspraken dus weer niet KOKen voor mij!

Succes met klussen Kippie!!