Februari/maart 2006 (deel 16)

Emma heeft inderdaad geen luchtwegproblemen…

maar als ze dezelfde weg als ik ga volgen:

eczeem - rond 4 jaar eczeem weg, maar vaak astmatische bronchitis - toen dat weg was: hooikoorts (vooral last van neus en ogen)

Nou ja, ik hoop maar dat de BV zorgt dat het bij haar allemaal wat minder erg zal zijn, ik heb zelf 6 weken BV gehad en mijn moeder rookte er ook nog bij, dus dat is al een heel verschil.

Jammer dat je steeds negatief test trouwens… dan maar liever gewoon ongesteld worden lijkt me, dan weet je ook weer waar je aan toe bent. Blijf toch nog voor je duimen op wel een positieve test hoor!

Hey meiden,

Ik zie ineens weer meer actie hier :mrgreen:

Ik wil ook weer meedoen hoor, haha :mrgreen:

Pinot gefeliciteerd meid!

Ik kom later even terug alles lezen en dan weer reageren.

Groetjes Chico.

He Chico, wat goed, je bent de 12 weken grens voorbij! Blijft natuurlijk spannend, maar lijkt me wel een opluchting toch ook, of niet?

Jee, wat gaat het toch altijd hard he.

Ben wel benieuwd of we inderdaad hier weer wat actiever gaan worden in dit topic, zou het zelf best leuk vinden eigenlijk :slight_smile:

Hey Chico: :dance: je bent de 12 weken voorbij! Heb je de echo al gehad?

Hier is Boaz helaas ziek :frowning: weer veel hoesten dus ik hoop maar dat hij niet weer een longontsteking krijgt. Morgen de ha maar bellen om weer even naar zijn logen te laten luisteren. Ik :pray: niet dat hij weer aan de puf moet.

Doeidoei!

@ Jade: 3,5 maand is ook lang :hug:

@ Pinot: nog ff in stilte genieten dus…ik hoop dat jouw bloeddruk deze keer weel goed is!

Hey meiden,

@Rijntje, wat een droppie is Emma zeg, heeft ze nu krulletjes?

@Denise, vervelend zeg voor Boaz, ik hoop inderdaad dat het een "gewone"verkoudheid is.

Wat een bink is het al geworden zeg!

@Jade, vervelend dat je nega testte, maar zolang er geen ongie is, is er nog hoop!

Wel lang zeg 3 maanden :hug:

@Martje, hoe is het bij jou!

Ik had je krabbel gezien op hyves hoor, maa rik heb het een beetje erg druk.

We hebben natuurlijk een huis gekocht waar we volgend jaar sept pas ingaan, maar we gaan deze aankomende maand wel verhuizen naar het huis van mijn broer.

Die staat te koop, maar dat schiet niet op.

We hebben dus onderling een leuke prijsafspraak gemaakt en zo helpen we elkaar een beetje.

Daarbij moet mijn paard weer extra zorg ( wassen, medicijnen, smeren enzo ) en voel ik mezelf nog steeds niet zo lekker.

Over de echo’s, ik heb er geloof ik al 8 gehad, haha.

Tot nu toe allemaal goed.

De laatste was met 9 weken en een aantal dagen, en donderdag krijg ik er weer 1.

Dinsdag naar de vk en ik hoop het hartje te horen, want ik blijf maar onzeker. Ik heb toch een tikkie van de m.a gehad geloof ik.

Ik ben nu onzekerder als bij Jorrit.

Met Jorrit gaat het heel goed trouwens, hij is echt een ondeugende maar aanhankelijke peuter geworden.

Kletst heel de dag in verstaanbare en niet verstaanbare taal, haha.

We zitten tegenwoordig ook op ouder en peutergym.

Zullen we binnenkort even onze kindjes showen in een showforum ofzo, ik ben wel benieuwd hoe “groot” ze allemaal geworden zijn :mrgreen:

Groetjes chico.

showforum lijkt me leuk ja!

Emma heeft inderdaad krulletjes, echt heel lief. Ben wel benieuwd of ze blijven, in de naaste familie heeft niemand krullen.

Al 8 echo’s! Snap dat je onzeker blijft hoor. Leuk dat Jorrit zo lekker kletst! Succes met verhuizen trouwens, niet teveel doen hoor!

@Denise: beterschap voor Boaz!

Denise: Beterschap voor Boaz. En hopelijk is het idd geen longonsteking.

Jade: Jammer dat je neg getest hebt. Hopelijk deze week alsnog goed nieuws.

Rijntje: Ik heb ook hoorkoorts en allergie voor van alles en nog wat. Was ook een van de redenen dat ik bv wilde geven.

En we gaan nog stug door… Welliswaar nog maar 1 a 2x per dag, maar ZIta blijft een junk :roll:

Chico: Jeetje van veel echo’s heb je al gehad zeg. En ik wist niet dat me een m.a. had gehad. Wanneer was dat??

Leuk dat jullie volgend jaar een nieuw huis hebben. Wij zijn in mei verhuisd en nog steeds druk aan de klus. Vanavond slapen we voor het eerst in maanden in onze eigen slaapkamer ipv op de grond in de toekomstige babykamer. Weer een mijlpaaltje :mrgreen:

We moeten alleen nog heeeeeeel veel schuren en schilderen…

En Leuk dat showforum-voorstel. Moet ik wel hub eerst weer eens vragen waar hij ook al weer onze laatste vakantiefoto’s opgeslagen heeft. Ik kan alles terugvinden behalve dat bestand…

Ik ga nog even bankhangen. Hub komt zo thuis van zijn werk. En daarna lekker :zzz:

Liefs Pinot

Hallootjes…kennen jullie me nog…?? Ik weet het, het is lang geleden :oops: , maar ik kon het allemaal niet meer zo volgen (mn bij de febr 2008 mama’s ging het allemaal zo snel)

Ik hoorde van Chico vanmiddag dat jullie hier weer met wat oude bekenden aan het babbelen zijn, dus ze heeft me overgehaald weer wat van me te laten horen.

En, zoals jullie zien krijgt Sophie een broertje of zusje!!! :dance:

We zijn 29 augustus getrouwd en zijn daarna op huwelijksreis geweest naar Turkije, daar wilden we langzaam aan beginnen aan een 2e…, we stonden afgelopen zaterdag dan ook helemaal perplex met de positieve test in onze handen!!!

Ik ga eens even wat teruglezen…

Liefs Lotje

He Lotje, wat leuk dat je ook zwanger bent!!!

Enne, ik snap je helemaal hoor, dat je het allemaal niet meer bij kon houden. Heb ik ook last van. Probeer er nu weer bewust wat tijd voor vrij te maken. En vooral hier vond ik het altijd errug gezellig.

Liefs Pinot

Hee Lotje, natuurlijk ken ik je nog! :slight_smile:

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Wat ontzettend leuk dat er zoveel nu tegelijk opnieuw zwanger zijn hier. Zou zelf bijna… nee hoor, eerst maar eens promoveren en terug naar Nederland (2010 praten we dan over) en dan kijken we wel weer eens :slight_smile:

Wat leuk dat je nog steeds BV geeft Pinot! Emma is ook een ware junk, ik vraag me af wanneer ze het af gaat bouwen, voorlopig echt niet denk ik. Overdag wordt het wel minder nu trouwens, maar 's nachts is ze nog geregeld van de partij hoor :smiley: Of eigenlijk :zzz:

Ik wil je niet ontmoedigen, maar Zita kwam tot vorige maand nog haast iedere nacht… :zzz: :zzz: :zzz:

Sinds de vakantie slaapt ze door. :dance: :dance:

Onze nieuwe beeb is dan ook ‘made in France’ :mrgreen:

Liefs Pinot

Hoi,

@Lotje, ik ben vandaag helemaal vrolijk door je telefoontje, ik vind het echt geweldig :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

En ik kijk nu al uit naar het baby shoppen!!!

@Pinot en Rijntje, wat knap dat jullie nog steeds bv geven, ik vond het echt een drama gewoon.

Ik begin er ook niet meer aan hoor.

Enne Rijntje, het is zo 2010 hoor :wink: :mrgreen:

@Jade, hoe is het nu bij jou?

@Denise, hoe is het met Boaz?

Groetjes Chico.

Chico: wat jammer dat BV bij jullie niet lekker liep. Ik vind t wel knap dat je t geprobeerd hebt, want ik meen me te herinneren dat je het al niet zo zag zitten voor Jorrit geboren was?

Hier gaat t heel goed en zou me dan weer geen raad weten als t zonder BV moest :mrgreen:

Pinot: wat fijn dat ze nu doorslaapt! Ik hoop dat ze het volhoudt!

hey!

@ Pinot: knap hoor dat je zolang bv geeft

:thumbup: en ik zou gek worden als Boaz s’nachts wakker werd :mrgreen: hij is bijna nooit wakker alleen als hij ziek is gelukkig :pray: Klus ze verder in jullie huis.

@ Lotje: moest ff denken maar toen wist ik het weer :mrgreen: gefeliciteerd!

@ Chico: i.d.d. heb je al veel echo’s gehad, komt dit omdat je een ma hebt gehad?

@ Rijntje: :inlove: lief dat Emma krulletjes heeft, vind ik toch zo schattig! Allebei de kids hebben hier steil haar terwijl hubbie en ik als kind krullen hadden :think:

Boaz heeft helaas een fikse ooronsteking. Heeft AB en neusspray gehad en ik hoop dat dat snel aanslaat. Hubbie is vandaag thuis gebleven, ik blijf morgen thuis totdat hubbie thuis is en ga dan werken. Wordt een lange dag :zzz:

Hee ladies,

Wat gezellig weer zo zeg!!

Lotje; Gefeliciteerd met de zwangerschap!!!

Hier niet in een keer raak, maar we gaan er toch maar voor, de laatste maand dat het kan voordat mijn hubby naar Afghanistan gaat!!

Hoi,

@Jade, balen meid, maar misschien geeft de volgende ronde meer geluk!

@Denise, vervelend voor Boaz zeg, lijkt me geen pretje.

Hopen dat de ab snel aanslaat.

@Rijntje, ja dat klopt, bij Jorrit wilde ik het eerst al niet maar toch gedaan.

Nou na 2 borstontstekingen vond ik het wel genoeg. het leek mij toen voor Jorrit ook niet goed dat hij toch wat ab binnenkreeg en ik zelfs wat bloed mee ging kolven.

Als ik de foto’s terug kijk van toen, zag ik er ook echt heel rot uit.

Daar pas ik nu voor, hahaha.

Ik ben bij de vk geweest.

We hoorde het hartje gelukkig.

Ik maakte me een beetje zorgen omdat ik nog niet zo aangekomen was als bij Jorrit.

Nu ben ik ook veel misselijker als bij Jorrit en mijn baarmoeder ligt naar achteren, daarom voelde ze hem ook nog niet zo goed.

Verder is mijn bloedruk weer gedaald naar 110/60 dus daarom voel ik me waarschijnlijk zo dizzy en bibberig. En ik ben weer afgevallen.

Ik weeg nu 78,7 ( voor ik zwanger was van Jorrit woog ik 77 en ik ben 1,78 lang ).

Dus alles bij elkaar wel logisch dat ik nog niet echt een buikje heb.

De kleine doet het in ieder geval goed, hij/zij gaf zelfs een schopje wat we hoorden.

Donderdag de echo, ben benieuwd.

Groetjes Chico.

hai hai!

@ Denise, he balen zeg van die ooronsteking van Boaz, zo zielig voor die ukkies :frowning: Hopelijk slaapt hij vannacht een beetje door…

Sophie heeft in Turkije een acute ooronsteking gekregen (ondanks haar buisjes), maar het gekke is dat ze dus helemaal geen last heeft, ze is super-vrolijk. Het ging stinken en er kwam vuil uit haar oor, waardoor we wisten dat het niet goed zat. Ze zijn in het zh uitgezogen en de ha hier vond het er nog niet best uitzien, do moeten we weer terug.

@Rijntje en Pinot, petje af hoor, zo lang bv. Ik ben ook met veel enthousiasme begonnen, ik wilde ook minimaal 6 maanden bv geven, maar voor mij ook nooit meer…Toen Sophie 1 werd had ik nog steeds af en toe melk uit mijn borsten terwijl ik misschien met afbouwen erbij 4 weken bv heb gegeven :roll: . Liters gewoon, ik kon een heel weeshuis voeden. Ook ik zie er belabberd uit als ik foto’s terugzie.

@Rijntje, tjee, Emma alweer 9 maanden…

@Pinot, inderdaad ‘made in Turkey’ 8) Leuk he, zo’n internationale zwangerschap :mrgreen: Ook Sophie slaapt zeer regelmatig niet door, helaas…

@Jade, dat zou wel een heel mooi afscheidscadeau zijn zeg, voor hub weg gaat :pray:

Pfff, wel moeilijk hoor, zo lang zonder je mannetje, is hij al eerder uitgezonden?

@ Chico, je had gelijk…toch wel weer errug gezellig hier :lol:

Ik heb vandaag een collega in vertrouwen moeten nemen (wat ik dus helemaal nog niet wilde), het ging echt niet anders. Een van mn clienten heeft mogelijk wederom schurft. Pfff, tja…op een mogelijke besmetting zit ik nu echt niet te wachten :naughty: . Ik kon anders echt geen goede verklaring verzinnen, waarom ik niet meer naar haar toe zou gaan.

Hopelijk lekt het niet uit…

Liefs Lotje

Liefs Lotje

@Lotje wrote:

@Rijntje, tjee, Emma alweer 9 maanden…

Ja gaat hard he :)
Over 6 dagen alweer 10 maanden :D
En dan nog maar 2 maandjes en dan is ze alweer een jaar.

Heeft er al iemand een showforum geopend voor ons (ik heb nog niet gekeken), ben wel heel benieuwd naar jullie dreumesjes en beginnende buikjes...

Hallo dames,

Wat een activiteit hier :mrgreen:

Zita is ook aan de sukkel. Wijst steeds in dr mondje dat ze ‘au’ heeft. Eten en drinken gaat wat minder en gisteravond wilde ze zelfs geen bv :shock: . Ben er nog niet achter of het dr keel, tong of misschien kiesjes zijn. Mw wijst nl steeds een andere plek aan…

Zelf de laatste dagen erge last van mijn rug. Net voor mijn halfjaarlijkse bloeddrukcontrole bij de ha geweest (110/70!!! :dance: ) en zij zegt dat het hormonaal is. Kan dus nog wel even duren. Gelukkig is het op het werk even wat minder druk. Bukken etc gaat wat moeizaam en ik kan zelfs niet meer rennen…

Rijntje: Het gaat hard he. ZIta is al bijna twee…En ik zou ook niet weten hoe ik zonder bv had gemoeten. Nu wordt het minder, maar het was altijd 'medicijn tegen alles!!) En de eerste 9 a 10 mnd zijn het zwaarst. Als ze eenmaal echt beginnen te eten is het eigenlijk meer ontspanning dan inspanning :mrgreen:

Lotje: Schurft…lijkt me normaal al niets, maar als je zwanger bent helemaal niet.

Denise: :hug: voor Boaz. Oorontsteking is echt naar. Zita heeft het ook verschillende keren gehad…

Chico: blijft mooi he, zo’n kloppend hartje :inlove: :inlove: .En idd een hele geruststelling!!!

Jade: Hopelijk lukt het nog!! :mrgreen:. Mijn duimen draaien :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

Oh, ZIta wordt wakker. En ze klinkt niet echt vrolijk…

LIefs pinot