Februari/maart 2006 (deel 15)

TNX en ja hij word groot…

Hij is alweer 9 maanden, gaat veelste hard…



morgen naar het CB ben benieuwd hoeveel ie gegroeid is… denk wel aardig wat :wink:



Alles oke Hoop ?



Kus

jeej,



eerste dag verlof :slight_smile:



planning van vandaag:

  • lekker niksen
  • lijstje maken met wat ik de komende weken allemaal geregeld wil hebben/wil doen (zoals ziekenhuistas pakken ed)
  • misschien 1 of 2 wasjes draaien
  • lekker niksen
  • lekker niksen
  • lekker niksen



    :slight_smile:



    Afgelopen donderdag had ik “voortgangsgesprek” op mijn werk. Nou ja, het was wel wat meer dan dat, maar dit vat wel de essentie samen. Ik moest een verslag schrijven over mijn werkzaamheden in het 1e jaar, van 10.000 woorden en daar gingen we over praten en op basis daarvan (vnl het verslag zelf) werd dan besloten of zij dachten dat ik binnen afzienbare tijd mijn onderzoek kan afronden en kan promoveren (min of meer of ik mocht blijven dus).

    Best heel spannend dus allemaal, en naast dat we geen internet hadden thuis, de belangrijkste reden dat jullie me hier zo weinig zagen de laatste tijd. Ik was niet erg nerveus van te voren, maar toen ik hoorde dat mijn kamergenootje, die tegelijk begonnen was als ik, niet eens het gesprek zelf ging krijgen, omdat haar verslag niet goed genoeg was, begon ik toch wel wat zenuwachtiger te worden.

    Maar dat gevoel was vrij meteen verdwenen, kreeg eerst alleen maar complimenten over hoe goed het geschreven was, prettig leesbaar en goed Engels, zeker voor iemand die Engels niet als haar moedertaal heeft. Daarna het gesprek dus, wat erg prettig verliep en ze hebben mijn voortgang met een “good” beoordeeld.

    Aan de ene kant vond ik het erg lastig, zo’n belangrijke deadline zo vlak voor mijn verlof, maar nu ik m dan gehaald heb, ga ik juist met een heel relaxed gevoel mijn verlof in… heb echt iets afgesloten en kan in maart verder waar ik gebleven was. (mijn kamergenootje moet nu in maart opnieuw een verslag van 10.000 woorden inleveren en dat gesprek hebben…, had het echt niet fijn gevonden als ik dat had en daar dus mijn hele verlof tegen op had moeten kijken…).



    Verder gaat het hier ook lekker. Af en toe twijfels over mijn vreselijk veel te bescheiden buikje (nou ja, hij is wel groot, maar dat was ie altijd al), maar het aantal centimeters boven het schaambot is wel elke keer precies gemiddeld, dus het zal toch ook wel goed zijn allemaal. Donderdag weer naar de VK en zal dan wel even aangeven dat ik me daar soms wat zorgen over maak (ook omdat ik de laatste 5 weken rond hetzelfde gewicht blijf hangen en sowieso niet veel ben aangekomen).



    We gaan samen elke donderdag naar zwangerschapscursus, wat ik erg leuk vind. We leren over wat er allemaal zou kunnen gebeuren bij de bevalling, hoe je zou kunnen merken dat het begonnen is en verschillende ontspanningstechnieken enzo. Afgelopen keer hebben we het over de verzorging van de baby gehad en komende donderdag komt er een mevrouw voorlichting geven over borstvoeding. Ik vind het allemaal heel leerzaam, al had ik er ook al veel over gelezen en ik vind het ook erg leuk om meer stellen te leren kennen die hun eerste kindje verwachten (het zijn 8 stellen, allemaal in verwachting van hun eerste kindje, uitgerekend van ongeveer 8 en 28 november).



    Verder afgelopen zaterdag naar een “nearly new sale” geweest hier in het dorp/stadje. Allemaal tweedehands kleertjes en speelgoed enzo. We gingen meer om te kijken alleen, maar we zagen toch wel leuke dingen, en zo goedkoop (en duidelijk amper gebruikt/gedragen), dat we toch met een tas vol spulletjes er weg kwamen :slight_smile:



    Zo, helemaal bijgepraat van mijn kant denk ik, nu maar s bijlezen en op iedereen reageren :slight_smile:

dat bijlezen en reageren moet maar even wachten… beetje last van mijn rug, dus ga even wat anders doen dan computeren

Hoi meiden,



ff een egoberichtje, ik zit er even helemaal doorheen :cry:



Nou Boaz naar de dokter geweest. Eerst weer lang wachten. Toen kwam er eerst een arts in opleiding die Boaz nakeek maar was niet echt thuis in kinderen. Uiteindelijk kwam onze eigen ha erbij en de diagnose komt toch erg dichtbij astma :? Voor het 3e levensjaar mogen ze nog niet spreken van astma omdat kinderen er nog overheen kunnen groeien maar de ha sprak toch over astma. Hij heeft nu een andere puf en inhaler gekregen omdat Boaz bij de babyinhaler helemaal hysterisch wordt en ik hem alleen dus niet kan puffen. Deze inhaler is kleiner dus makkelijker hanteerbaar. Hij moet nu 2x per dag puffen en ik moet maandag weer terug op controle mits het een dezer dagen nog heftiger wordt dan mag ik gelijk met Boaz terug komen. Pfff weet uit ervaring dat het niet makkelijk gaat worden de komende maanden/jaren en ik :pray: echt dat hij er over heen groeit. Milou is er ook overheen gegroeid en ik heb als kind en in de pubertijd ook hevige astma gehad maar godzijdank weer overheen gegroeid.



kuzzz

Denise :hug:

Hoop ook dat het goed komt

Dat Boaz er overheen zal groeien

Kus

Ooh Denise, wat vervelend! Sterkte :hug:



Hopelijk gaat het over!



Liefs,

Hoop

Denise, wat vervelend voor Boaz, lijkt me erg naar, zo’n mannetje en dan zo benauwd… hoop inderdaad maar dat ie eroverheen zal groeien en dat ie tot die tijd niet al te veel last ervan zal ondervinde :frowning:





Hier gaat alles goed, vandaag weer bij de VK geweest en alles is prima. Baarmoeder is nu 34 cm hoog, wat precies gemiddeld is met 34 weken en het hoofdje ligt al weken netjes naar beneden.

Verder sinds afgelopen maandag verlof en dat bevalt me prima :slight_smile:



Hoe gaat het met de andere zwangere dames hier? En met de klussers? En met alle kleintjes en hun mama’s?

@Denise, zielig zeg voor Boaz :hug:

Ik hoop ook dat hij er overheen groeit!

Dikke knuffel voor Boaz :hug:



Chico.

@Martje, ik heb even gespiekt op je site en Robin is lekker gegroeid he?



@Rijntje, het gaat opschieten nu he? fijn dat alles goed gaat en goed op schema gaat!



@Kippie, hoe is het nu?

En hoe is het nu met je vader?



@Hoop, hoe is het met je?

@Krystle, hoe is het met jou?



Hier ga ik ervan uit dat ik mijn eisprong wel gehad heb nu ( voor de zekerheid klussen we maar even door, haha ).

Ik hoop dat mijn cyclus gelijk weer op gang is, zo lang heb ik de pil niet geslikt nl :mrgreen:

Ik vind het trouwens weer net zo spannend als met Jorrit, en lees nog net zoveel haha ( oke iets minder want nu heb ik Jorrit die ook aandacht wil natuurlijk en dat is veel leuker als internetten, haha ).



Oh, hij is weer wakker en ligt vrolijk te brabbelen…wat nu dus huilen wordt :roll: :mrgreen: :inlove:



Groetjes Chico.

Spannend Chico…duim dat het snel raak is hoor! Leuk een brusje voor Jorrit!



Denise, knuffel voor jullie hoor!



Rijntje, lekker met verlof, fijn dat de kleine goed ligt en nu aftellen! nog maar ongeveer 40 dagen! Spannend!!!



Hier gaat alles prima! Ik groei en groei hihi (nee hoor, het valt mee, maar het groeit wel).



Liefs,

Hoop

Hoi Allemaal



We zijn terug van een heerlijke mini vakantie in Drenthe!!!

Het was echt een heel erg tof park en een heel mooi huis incl sauna , zonnebank en twee badkamers… hihi



Robin heeft het echt top gedaan… helemaal geen kind aan gehad. Lief spelen, kletsen en om zich heen kijken… Baal ervan dat het nu alweer voorbij is.



Gister bij thuis komst zn eerste tandje ontdekt… het is nog een ininimie puntje, maar het begin is er Knipoog



Moet straks helaas weer werken… zie er als een berg tegenop. .vooral omdat ik weet dat ik bijna alleen zit met mn chef… de rest is ziek, op zwangerschapsverlof en of niet aanwezig… gelukkig ben ik morgen weer lekker thuis.



Liefs

klinkt leuk die mini-vakantie Martje :mrgreen: En leuk dat Robin een tandje heeft :dance: Boaz is nog steeds tandloos maar hubbie had ook pas tanden met 14 :shock: maanden! Daar hebben ze toen nog foto’s van gemaakt omdat ze toen dachten dat hij geen tanden had :lol:

Wat vervelend dat je zo tegen het werken opziet :? Was je nou nog aan het solliciteren naar een andere baan?



Chico: spannend hoor :pray:

Kippie: hoe is het met jou?

Hoop: heb je alweer een nieuwe buikfoto?

Rijntje: super dat de kleine zo goed groeit! Weet je al wat het gaat worden?



Hier gaat het gelukkig weer wat beter met Boaz. S’nachts niet meer zoveel hoesten alleen overdag wat benauwd. We blijven doorpuffen :eh:

Ondanks zijn benauwd, is hij nog erg ondernemend en ondeugend :mrgreen: Sinds een paar dagen kan hij ook gewoon kruipen naast het tijgeren en hij wil het liefst de hele dag staan. Hij trekt zich dan ook overal aan op. Verder zit hij het liefst aan deurtjes,laatjes en knopjes van de pc :roll:

Hier nog wat foto’s van Potrait Place van mijn 2 kanjers :inlove:

:inlove: de laatste dan :wink:

wat een leuke foto’s denise!



En wat kun je goed zien dat het broer en zus is zeg!

leuke foto’s Denise

En idd wat rijntje zegt, je ziet heel erg goed dat ze broer en zus zijn.



Enne ik ben idd aan het solliciteren… ik kon laatst ergens beginnen, maar dat bedrijf stond me bji het eerste gesprek al niet aan… dus maar niet gedaan…



Liefs

Hoi,



@Denise, wat een super leuke foto’s en wat stralen je kinderen zeg!

Hun ogen stralen vooral!

En wat lijken ze op elkaar!

Fijn dat het iets beter gaat met Boaz.



@Martje, leuk hoor Robin zijn eerste tandje!

Bij Jorrit zit er volgens mij ook weer wat aan te komen, hoektandjes aan de onderkant denken we.

Zijn andere 2 tandjes zijn echt duidelijk zichtbaar :inlove:



Hij is ook officieel buikglijder nu :inlove:

Hij gaat op zijn knietjes en elleboogjes zitten om vervolgens over zijn buik verder te gaan :roll: :mrgreen: :mrgreen:

Het zoontje van mijn vriendin doet precies hetzelfde :mrgreen:



Hier nog wachten. Ik was vergeten hoe lang dat duurt :roll:



@Hoop, wij willen wel een buik foto zien hoor!

@Kippie. hoe is het met je?



Groetjes Chico.

Rijntje, hoe is je verlof?? Lekker he :smiley:

Hoe is het met je rug?



Jeetje Denise, hopen dat 'ie er overheen groeit…

Wat een ontzettend leuke foto’s van je kroost, wat een knappe meid is Milou zeg :inlove:



Hoop hoe was het bij de vk?



Martje, lekker he zo’n minivakantie…alleen inderdaad balen dat je dan weer moet werken :frowning:



He Chico, leuk zo’n buikglijer…als je laminaat ofzo hebt hoef je gelijk niet meer te poetsen :mrgreen:



Hier gaat het goed, m’n paps gaat steeds beter.

Het is allemaal nog erg pijnlijk en soms ook een flinke dip, maar hij gaat vooruit!

En verder wachten we maar weer…heb weer de bekende kwaaltjes:

Maagzuur, borrelende buik, veel afscheiding en af en toe redelijk heftig ongikramp. Maar nog geen spoor van de :evil: :evil: te zien.

Maar vandaag is dag 29 dus het kan nog alle kanten op.

Ach we zullen zien, probeer er niet te veel aan te denken :shifty:

He hoi,



Met mijn rug gaat het wel goed hoor, moet gewoon niet te lang achter elkaar achter de computer zitten. Lekker wandelen helpt goed en gelukkig is het vaak mooi weer.

Verlof bevalt me uitstekend, slaap elke ochtend heerlijk uit. Ben wel heel moe de hele dag door, maar ik denk dat dat van allergie komt. Moet vaak enorm niezen en dat put me erg uit. Nog maar wat vaker met de stofzuiger er doorheen denk ik :wall:



Vandaag maar s bezig met de ziekenhuistas en een beetje opruimen in huis. Vanavond alweer de een na laatste keer naar de cursus… wat gaat de tijd snel. Begin wel erg nieuwsgierig te worden nu naar ons kindje, maar aan de andere kant heb ik het idee dat ik er nog helemaal niet klaar voor ben. Maar dat zal vast gauw anders zijn als het kindje er eenmaal is :inlove:

Vind het wel fijn dat de afspraken bij de VK nu sneller elkaar opvolgen, dan lijkt het toch wat sneller te gaan allemaal.



Hoop en Krystle: hoe is het bij jullie?



Chico en Kippie: :: :: :: :: :: :: :: :: :: ::

Dus niet teveel KOKen Rijntje :mrgreen:

Lekker he, uitslapen…ben ook blij dat het morgen zondag is, dan mag ik van mezelf ook lekker uitslapen 8)



Heb m´n banner ff aangepast, want ik zag dat ik hem op 32 dagen heb gezet…maar ik hou toch maar 34 aan. Da´s wat realistischer.



Verder gaat ´ie met mij goed, helaas met m´n vriendinnetje niet…

Het vruchtje is gestopt met groeien, volgende week wordt het weggehaald :cry:

Hoi,



@Kippie, wat vervelend voor je vriendin zeg :hug:



@Rijntje, balen van je allergie zeg!

Het gaat nu wel allemaal opschieten voor je :mrgreen:



Hier gaat het goed.

Ik heb mijn banner op 36 dagen gezet omdat ik nooit een kortere cyclus heb gehad, en nu had ik vanmorgen met plassen een beetje helder bloedverlies, ik had niet het idee dat ik al ongesteld moest worden :think:

Even kijken wat het gaat doen, want net was het weer weg.

En anders is mijn cyclus zeker weer korter :think:

Gelukkig heeft de pil dan weer geen invloed gehad verder ( heb hem ook kort geslikt omdat ik pas 4 maanden na de bevalling ongesteld was.



Groetjes Chico.