Februari/Maart 2005!!

Karin, fijn dat je meiden weer beter zijn!

Hier gaat alles prima! Eigenlijk helemaal nog geen kwaaltjes! Maar goed, wat niet is kan nog komen!

Enne, geen probleem hoor als je me bij mijn naam noemt!

Liefs, :-*

Inge, wordt het niet tijd voor een zwangerschapsticker?

Ik heb vandaag nog even met m’n schoonouders gebeld. Maandag krijgt m’n schoonvader een scan, waar ze woensdag de uitslag van krijgen. Woensdag krijgen ze te horen of hij geopereerd kan worden, of niet. Als er toch nog uitzaaiingen zijn, dan kan hij niet geopereerd worden. Ik vind het heel spannend. Ik zie het als het uur van de waarheid. Ik hoop zo dat de chemo en bestraling aangeslagen is.

Groetjes

Karin

Hier is tie dan! :wink:

He Inge

Alles goed? Hoe zit dat met het geboortekaart? Waar moet ik stemmen?

Marieke, hoe gaat het bij jullie? Went het al een beetje 2 kids?

Hoe gaat het met de andere meiden?

Nog even en Mirte loopt. Ze gaat heel vaak staan, gewoon midden in de kamer. Ze staat vaak 4-15 tellen los. Vanavond liep ze ook een paar meten aan 1 hand. Ik kijk er best wel naar uit dat ze straks gaat lopen. Lijkt me erg leuk.

Groetjes

Karin

Hey Karin,

Sorry, lees je berichtje nu pas! Heb je nog kunnen vinden waar je moest stemmen??? Nu kan het niet meer! Het kon via het kindje op komst actie hoekje. In de poule waar wij bijstonden zijn we op de derde plaats geëindigd. Helemaal niet slecht dus!!! :smiley:

Wat goed dat Mirte loopt!! Loopt ze inmiddels ook los nu??? :clap: :clap: :clap:

Hoe gaat het met je schoonvader???

Hier gaat alles ontzettend goed. Gelukkig is het misselijk zijn me tot nu toe nog bespraard gebleven! Bij Liënne hing ik iedere ochtend boven de pot (van week 6 t/m week 12) maar tot nu toe helemaal nog niets!

Morgen naar de VK!!! Kijk er erg naar uit!

Do, hoe gaat het bij jullie??? Ook hier nog GEFELICITEERD met de eerste verjaardag van jullie mannetje!!!

Marieke, hoe gaat het daar? Gaat Reno goed?

Miki :hug:

Ineke, hoe gaat het met jou???

Liefs,

Hoop

Hoop, dat is inderdaad leuk om als 3e te eindigen!

Gelukkig ook niet zo misselijk. Heb het bij Reno tot week 20 gehad…pfff

Maar hier gaat het op zich wel redelijk, vandaag naar de ha. Hij heeft waarschijnlijk

verborgen reflux en ligt dan echt te gillen van de pijn…

We hebben ondertussen alles geprobeerd en nu wil ik dat de ha er iets aan

gaat doen! Mijn mannetje met zo veel pijn te zien, dan breekt je mama hart hoor!

Ga even naar Anique, want die is volgens mij de boel aan het afbreken

beneden…

liefs Marieke

Hey Marieke,

Hoe was het bij de ha? Gaan ze wat doen?

Fijn dat het daar verder allemaal goed gaat!!!

Ik ga zo maar eens aankleden en Liënne d’r ontbijtje geven en dan naar de VK!!!

Kom later wel even vertellen hoe het is geweest!

Moet straks ook nog met Liënne naar het CB voor de prikjes!!!

Liefs,

Inge

ik was jullie even kwijt :oops:

maar las op hyves het nieuwtje van Hoop :inlove:

wow, echt super voor jullie meis!!

Hier gaat ie goed, drukdruk, met van alles, ok gedoe, maar goed… hoort erbij denk ik dan maar :wink:

mijn zusje is trouwens ook zwanger :inlove: bijna net zover als Hoop :inlove: echt helemaal leuk dus!

Hey Annette!

Gelukkig heb je ons weer gevonden :wink:

GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!!

En gefeliciteerd met de zwangerschap van je zusje!!!

Liefs,

Inge

Hey Inge,

Mijn man is jarig, ik ben nog niet zo oud 8) ik word 32 in juni :wink:

Maar ik zal hem de felicitaties geven hoor :slight_smile:

Vind het zo leuk voor je! Toch vast een raar gevoel of niet? Op Liënne hebben jullie zo lang moeten wachten en dit 2e wondertje dient zich zo mooi snel aan :inlove: Nog 7 maandjes!

Marieke, wat een mooie foto’s van Reno :inlove:

:-* Annette

Oops, gefeliciteerd met de verjaardag van je man dan!

Volgens mij had ik vorig jaar precies dezelfde fout gemaakt!!!

Het is zeker heel raar. We hadden ook niet verwacht dat het zo snel al zou lukken! Moet alleen nog tot 24 maart wachten voordat we de eerste echo krijgen! :frowning: duurt nog zo lang!!!

Ik vind het ook zo leuk voor jullie!!!

Mijn vriendin is nu ook al bijna een jaar bezig voor de 2e. De eerste was een “ongelukje”, ze werd zwanger terwijl ze aan de pil was en nu dus alweer

een jaar bewust bezig voor een 2e. Raar hoor, dat het bij elke zwangerschap

weer zo anders kan lopen…

Annette, hoe gaat het met je vader?? En natuurlijk met jou :-*

We zijn bij de ha geweest met Reno. Hij heeft waarschijnlijk verborgen Reflux.

Moeten morgen gaan wegen op het cb en dan weer naar de ha voor een doorverwijzing naar de kinderarts.

Mocht hij van de week nog zoveel pijn hebben, dan moet ik even bellen en gaat hij

overleggen met de kinderarts :thumbup: Ze gaan er dus gelukkig wel

wat aan doen!

Liefs Marieke

Geeft niks Inge :wink:

Hier gaat het goed hoor, net het huis b’dayproof gemaakt, denk niet dat het heel druk zal worden, vind ik ook niet erg, heb ook bewust geen 2 taarten gebakken, de laatste keren hield ik telkens 2 halve over :thumbdown:

Hier vlakbij zit een echobureau waar je een gewone echo kan laten maken, voor 25 euro, met foto’s is iets duurder, maar als je eerder zou willen is dat een optie misschien? gewoon eens zoeken bij jou in de buurt? ik zou zolang ook niet meer willen wachten eigenlijk :oops:

Marieke. reflux is niet leuk zeg, bah! Zijn wel veel meiden ook op kok met een kindje met dat “probleem” he? Hoop dat ze snel de oorzaak vinden meid!

:-*

Even snel, want ik duik zo m’n bedje in:

@Marieke: Ons ventje heeft (verborgen) reflux. Helaas voor ons werden wij de eerste 4 maanden elke keer teruggestuurd: het waren vast darmkrampjes. M.a.w. we waren overbezorgde ouders of zoiets. Pas toen ik na de twee prikjes aangaf hoeveel erger hij het uitkrijste bij de zogenaamde darmkrampjes kregen we een doorverwijzing.

Helaas duurde het een paar weken, een PH-metrie en een spoed-opname verder voordat we eindelijk medicijnen kregen en pas bij 7,5 maand hadden we de juiste dosering te pakken.

Zucht, daarna hadden we ineens een heel ander ventje. Door de reflux slaapt hij pas sinds hij bijna 11 maanden was door. En EINDELIJK komen wij een beetje bij van een slopend eerste jaar…

Ik hoop dat ze bij Reno eerder actie ondernemen en dat hij snel van zijn pijn af is. Via mijn hyves kom je ook een hyves over reflux-babies tegen. Daar kun je je verhaal eventueel kwijt, informatie vinden en vragen stellen.

X Do

Do, ik had je ook al via hyves gesproken :wink:

We moesten vorige week Reno extra laten wegen bij het cb en hij blijft

nu dus ook achter in zijn groei. Vrijdags contact gehad met de ha en we hebben

meteen een verwijsbrief gekregen voor de kinderarts.

Volgende week donderdag kunnen we terecht.

gelukkig nam onze ha ons wel serieus!

Vandaag weer bij de osteopaat geweest en die is met zijn maag en maagklepje

bezig geweest. Maagklepje staat dus open en die heeft hij geprobeerd

soepeler te maken.

Mannetje heeft liggen gillen van de pijn…

Hij heeft ook een voorkeurshouding naar rechts en we zijn er nu achter hoe

het komt. Als hij op zijn rug ligt of op zijn linkerzij dan stroomt de voeding

terug in zijn slokdarm. En dat doet hem zo’n pijn.

We moeten 'm nu alleen op zijn rechterzij laten slapen, voorkeurshouding even

negeren zodat hij geen pijn heeft.

Tot zo ver ons verhaal.

We laten het wel weten hoe het in het ziekenhuis was!

liefs

@Marieke: Hoe is het met Reno? Is er nu reflux geconstateerd? Ik hoop dat het beter gaat met hem!

@Hoop: nog gefeliciteerd met je meisje!! :dance: Het was een leuke dag! En nog gefeliciteerd met jullie mooie echo!

@Karin, Annette: hoe is het met jullie meiden? Ik zag bij Annette mooie foto’s voorbij komen op hyves!

@Miki en Ineke: hoe is het met jullie? :-*

Hier sinds 3,5 week zonder medicatie!!! :dance: En vooralsnog gaat het goed!

Vorige week bloed laten prikken bij mezelf om te kijken of de bloedwaardes nog aangeven dat die tumor (goedaardig!) er wellicht zit. half april uitslag. Als de waardes verhoogd zijn dan MRI.

X Do

Hey meiden!

Eindelijk gaat het hier iets beter.

Vorige week met Reno bij de kinderarts geweest en hij heeft inderdaad

verborgen reflux.

Hij krijgt nu medicijnen en dat gaat zo veel beter! Nu is het alleen nog even

kijken of het alleen bij deze medicijnen blijft of dat hij er nog andere bij

zal krijgen.’

Volgende week weer naar de kinderarts.

Do, wat lekker al 3 1/2 week zonder medicijnen!!

Hoop, je meisje ook al weer een jaar oud! Gefeliciteerd! Jeetje het gaat echt onwijs hard!

Annette, hoe gaat het met je? Ook nog druk gemonsterd? :lol:

Liefs

@Marieke: fijn dat jullie nu weten wat er aan de hand is. Welke medicatie krijgt hij? Mocht je nog tips&trucs nodig hebben weet je me te vinden ;).

X Do

Hij krijgt nu Nexium. Dat is een maagzuurremmer en ontstekingremmer.

En ik weet je idd te vinden :lol:

Had mij al aangemeld, maar dat had je vast al gezien :wink:

liefs

Marieke, wat vevelend dat Reno verborgen Reflux blijkt te hebben. Wel fijn dat het met de medicatie nu beter gaat.

Bedankt nog voor de felicitaties voor de verjaardag van ons meisje! We hebben een ontzettend leuke dag gehad! En gisteren hebben we een goede echo gehad! Een hele opluchting weer.