Februari/Maart 2005!!

Een nieuw deeltje om verder te kletsen en lief en leed te delen!!



Speciaal voor Ineke en Miki: :hug: :-*











Een nieuw deeltje!



Ik word enorm geleefd op dit moment. Het is reuze druk met 2 kids.

Ik heb ondertussen een andere baan gevonden. Daar kon ik gister al beginnen, maar ik heb morgen een sollicitatie die mij ook erg leuk lijkt, dus die wil ik eerst even afwachten.

Ik heb vandaag wat foto’s gemaakt van Mirte, je kan ze vinden op mijn hyves

http://froggerkarin.hyves.nl/fotos/



Groetjes

Karin

Oh wat heeft ze een heerlijke spekkies! :inlove:

Karin, kan mij goed voorstellen dat het best druk is met 2 kiddies en gefeliciteerd

met je nieuwe baan!



Hoe gaat het verder met iedereen??



Hier gaat alles lekker zijn gangetje. Geniet heerlijk van Anique die steeds

meer aan het kletsen is. Als ik 's morgens haar kamer binnen kom is het

gelijk :“goeiemogge mama” heerlijk kind :inlove:



Hoop, voor het lijstje: Mijn leeftijd is 29 jaartjes jong 8) en mijn nod is

28 mei. Maar dan zijn we op vakantie in Gambia :dance: dus het zal

nog wel even spannend worden daar!!



Zal er nog even een foto bij doen van mijn kleine/grote meid :inlove:

Wat worden die kindjes toch snel groot!! :inlove:



Hier even wat minder nieuws. Maandag is mijn (peet)oom op 49-jarige leeftijd aan een hartstilstand overleden. Zaterdag is de crematie. Zijn gezondheid was niet erg goed de laatste jaren, maar het ging nu net wat beter met hem. Hij werkte er echt aan om gezonder te gaan leven en dan ineens is het over… :cry:



Met Liënne gaat het allemaal prima. Ze slaapt sinds afgelopen vrijdag door!! :dance:

Gecondoleerd! Hij was nog niet eens echt oud. Wat jammer dat hij niet nog een kans heeft gekregen nu hij zijn leven ging beteren.



Zo ken ik iemand wiens vader jaren heeft gerookt. Een paar jaar nadat hij was gestopt, kreeg hij als nog longkanker.



Wat heerlijk dat ze doorslaapt! Mirte slaapt af en toe ook door, dan slaapt ze van 23.00 tot 7.30



Marieke, wat wordt Anique al een grote meid zeg!

Leuk is het als ze meer gaan praten. Ik heb het idee dat Floor meer bezig is met lichamelijke ontwikkeling, dan met praten. Ze praat wel, ze kent best veel woordjes, maar ik denk wel minder dan het gemiddelde kind van haar leeftijd. Gister zei ze voor het eerst: Dag mama. Eerder zei ze wel ‘dag’ als ze weg ging, maar nu had ze mama er achter aan geplakt.

Vaak probeert ze dingen duidelijk te maken met een woord en een gebaar. Dan houdt ze haar handen op, en zegt papa. Daarmee bedoelt ze dan dat papa weg is. Ze wijst ook wel eens dingen aan en noemt dan de naam van de eigenaar.



Groetjes

Karin

He meiden,

ik probeer hier al zo lang te schrijven, maar of ik vergeet het :oops: of ik kom er niet aan toe :oops:



hier gaat alles goed, ben goed hersteld van de operatie en ben sinds gisteren weer aan het werk! Gaat lekker, maaaarrrrr zondag een weekje naar Mallorca :dance:

Alys is een lekker ding, erg onderzoekend en wil graag overal bijzijn, niet altijd handig, bijv met koken :wink: ik heb de laatste weken echt genoten van het lekker fulltime moederen over haar! Zo leuk, je zag haar gewoon groeien, dat mis ik stiekum wel hoor, al werk ik maar 3 dgn p week.



Ineke, hoe gaat het met jou? al weer aan het werk ook? en klussen?



En Miki? Ik zag laatst een vrouw in deal or deal en vond ze zo op jou lijken jow, heel apart! Hoop dat je je een beetje kan ontspannen en toch ook op een pracht van een zwangerschap :-



Hoop en Do geven jullie nog steeds bv? en hoe doen jullie kleintjes het verder? ik las dat Lienne aan het doorslapen is, lekker hey! zal nog even een plaatje van Lys erbijdoen, mijn vrouwke :inlove:



Hoop, gecondoleerd met het verlies van je peetoom, jong zeg :frowning: sterkte ook voor de rest van je familie.



Marieke, zitten jullie al in gambia? is Anique mee? enne hier word aan je gedacht hoor met je nod!



mochten jullie je afvragen of wij ervoor gaan, nog even niet, ik wil 10 kilo afvallen, minstens en dan proberen, doe geen banner, vond ik met Alyssa zo frusterend elke keer weer, hoewel het bij ons natuurlijk niet eens “zo” lang heeft geduurd :oops:



:-
Annette

Mallorca… lijkt me heerlijk. Ik ben er nog nooit geweest.

Weet je zeker dat je eerst 10 kg wil afvallen? Ik was ook nog afgevallen voor in zwanger werd van Mirte. Ik baalde er enorm van. Doe je je best om af te vallen, wordt je zwanger en kan je na de bevalling weer opnieuw beginnen.

Kan je niet afvallen en toch voor een 2e gaan? Of ben je bang dat er dan van afvallen niks komt, als je ongesteld wordt ipv zwanger wordt? Zo zijn er veel kilo’s aangekomen toch?

Ik weet nog een leuke site om je gewicht bij te houden http://valtaf.nl



Groetjes

Karin

@Marieke: wat een leuke foto!! :inlove:



@Hoop: ik heb je al gesproken, maar nogmaals gecondoleerd! Lekker dat het zo goed gaat met Liënne!



@Annette: lekker hoor Mallorca! Wij gaan in aug/sep naar Kreta met vrienden (en natuurlijk Jarid!!)

Hier ben ik door de zwangerschap juist afgevallen in plaats van aangekomen! Alles zit ruim! :dance: (en dat terwijl ik een stofwisselingsprobleem heb waardoor ik zelf niet af kan vallen. Moet dus blijkbaar vaker zwanger zijn! :lol: Voor mijn ziekte is het ook beter, want tijdens de zwangerschap vrijwel geen pijn en nu na ruim 12 weken is de pijn weer in alle hevigheid terug… :cry: moest er echt weer aan wennen! :shock: )

En yep, ik geef nog steeds BV en het gaat :thumbup: . Ook het flesje (tommee tippee) gaat super bij de opvang en oma!

Ennuh, leuke foto van Alys! :inlove:



@Frogger: Gefeliciteerd met je nieuwe baan nog!



Hier terug van een paar daagjes camperen met opa, oma en Jarid!



Waarschijnlijk gaan we a.s. zaterdag zwemmen met opa, oma, grote neef, grote nicht, wij en Jarid! Heb er zin in ! (hoop dat het doorgaat!) :dance:



X Do

Hebben jullie Mariekes blog al gelezen op haar hyves?

Ze zijn vandaag niet op vakantie gegaan, maar zaten vandaag met Anique in het ziekenhuis.

zal even mijn verhaal quoten van de augustus mama’s



quote=“dolfijntje12”]Meiden we zijn nog niet op vakantie…



We hebben vandaag de schrik van ons leven gehad. We zijn bijna ons meisje

kwijt geraakt vandaag. Ze is (gelukkig) door het oog van de naald gekropen.



Vanmorgen vroeg moesten we beginnen met de malaria-tabletten. We hadden

Anique netjes de voorgeschreven aantal pilletjes gegeven toen we naar mijn

moeder gingen. Die zou ons nl wegbrengen naar schiphol.

We zijn nog niet bij mijn moeder binnen of Anique doet opeens heel raar,

ze begint de draaien met haar ogen, kan niet goed meer kijken en valt

bijna om zo wankel staat ze op haar beentjes.

Ik roep meteen dit is niet goed! Dus hub belt de huisartsenpost en die zeggen doodleuk

dat we om half 9 maar even onze eigen ha moeten bellen. Ik pak meteen

de bijsluiter erbij en daar lees ik in, dat bij overdosering meteen contact

met het zh en laten braken. En dat het zeer gevaarlijk is. (hoe erg wist ik toen gelukkig nog niet)

Dus steek mijn vinger in haar keeltje en ze moet spugen. Daarna meteen in

de auto naar de EHBO en daar gaat ze meteen aan de hartmonitor en word

ze opgenomen. Daar nog van alles gehad (weet echt niet meer wat

allemaal) De hele dag aan het infuus en hartmonitor gelegen en dat was

gelukkig allemaal goed.



Gelukkig is mijn snelle handelen en haar sterke hart de reden geweest dat ze nog leeft.



Goed hoor, dat moedergevoel!



De kinderarts heeft ons super geholpen en heeft ook meteen melding gemaakt

bij het tuchtcollege. En hij vertelde dus dat de dosering die ze heeft binnen

gehad bijna altijd dodelijk is :shock:

Ze heeft 6 keer te veel binnen gehad.

Ze had 32 mg per kilo lichaamsgewicht en vanaf 30 mg is het dodelijk.

Door een fout van de arts, toen nog eens de apotheek en daarna

nog de huisartsenpost die zeiden dat we moesten wachten. Allemaal fouten

dus bij elkaar die gelukkig goed zijn afgelopen :pray:



maar gelukkig ligt ze nu in haar eigen bedje te slapen en gaat deze mama even bijkomen van de schrik :shock:



Liefs Marieke



p.s. het is een beetje een warrig verhaal geworden maar ik zit nog te shaken op mijn stoel.[/quote]

Jee Marieke, ik kom net thuis, maar wat een schrik zeg :frowning: getver! Hoe gaat het nu? Zijn jullie nog op vakantie gegaan?



Hier weer terug, veel regen gehad, 2,5 dag van de 7 en 1 dag gewoon beetje viezig. Maar goed, helemaal wijs geshopt! Da’s ook wat :wink: Wel een beetje zon gepakt en Lys lekker in de blote kont bij het zwembad :inlove:



Hoop, ook al een beetje bekomen van de dood van je peetoom?



Karin, je hebt wel een punt en ik begin nu toch het idee te krijgen gewoon maar niet safe te vrijen en dan maar zien wat er gebeurd, ik wil niet weer de stress die ik met Alyssa, dat was echt niet leuk meer, ik vrat me suf op een gegeven moment :frowning:

:-* Annette

Marieke, wat een schrik zeg…fijn dat het allemaal goed is gekomen en ik heb begrepen dat de reis nu uiteindelijk toch is doorgegaan! Super…geniet ervan!



Annette, fijn dat jullie zo’n leuke vakantie hebben gehad! Even bijgetankt!

Hier is alles weer rustig en we zijn allemaal wel weer bijgekomen van een hectische en emotionele periode!



Karin, hoe is het met jou en de meiden?



Do, met jou en Jarid ook alles goed!? Weer aan het werk inmiddels…sterkte :slight_smile:



Miki en Ineke: :hug: hoe is het met jullie???



Hier gaat alles goed, Liënne zit inmiddels op nog maar 4 voedingen per dag (08.00 - 12.00 - 16.00 en 20.00 uur) het gaat erg goed en ze is erg tevreden…



Liefs,

Een trotse mama!

Snel nog ff een foto posten. Mirte is net wakker geworden.



Groetjes

Karin



Even geen puf om op iedereen te reageren… :oops: :oops: :oops: …sorry. Ons mannetje heeft een paar grote aanvallen gehad vandaag en is nu pas rustig.



@Frogger: leuke foto!!

@Marieke: al terug van vakantie? En hoe is het nu met jullie meisje?



We zijn vandaag bij de kinderarts geweest (kon eigenlijk pas 10 juli bij het streekziekenhuis, toen heb ik het ziekenhuis gebeld waar ons mannetje geboren is en kon het met spoed vandaag):



De koliek komt in ieder geval door teveel lucht (zoals we al dachten), nu de oorzaak nog! In ieder geval zei de kinderarts dat we de oorzaak niet in een ernstige ziekte moeten zoeken, of een allergie. Zij denkt dat het ofwel een heftige reactie is op de “gebruikelijke krampjes” (verergert doordat hij niet goed boeren kan laten. Heeft die helaas van mij ), of een obstructie door een stukje meconium wat nog in de darm vastzit, of het laatste stukje endeldarm wat iets vernauwd is, of een andere nog onbekende oorzaak.



Ze gaan volgende week een echo doen om te kijken hoe zijn darmen+inhoud eruit zien. De week erna krijgen we daar uitslag van (telefonisch) en dan ofwel een consult 2 weken daarna of een ziekenhuisopname voor Jarid en mijzelf (ter observatie, dan willen ze ter plekke een echo doen als hij een aanval heeft).



Wel zei de kinderarts dat we op dit moment al het mogelijke al doen om het te voorkomen/verhelpen (zonder dat je weet wat de oorzaak is dan he).



X Do





P.S. hij groeit wel goed! Vandaag 6240 gram en 63,5 cm!

Meiden ik ben weer terug! Heb echt een geweldige vakantie gehad!

Duik nu alleen weer even mijn bedje in, heb nog maar 2 1/2 uur geslapen.

Vliegtuig had behoorlijke vertraging, tja Afrika he :wink:



Maar wil dit alvast met jullie delen :inlove:



Kijk maar naar mijn banner :inlove: :inlove:

Hey Marieke!!! Gefeliciteerd!!! :dance: :dance: :dance:



Liefs Do



P.S. Welkom thuis!

Yahoo!!!



Marieke, GEFELICITEERD!!! :dance: :dance: :dance:

Marieke, wat leuk! Gefeliciteerd!

Marieke, gefeliciteerd :dance: :inlove:



Hier druk, met afvallen, Karin, ik heb idd zo’n valt af pagina gemaakt, super motiverend, ga 1x per week wegen en ben nu na 18 dagen totaal 4 kg kwijt :dance: gaat hartstikke goed!

Dussuh, nog 7,5 kilo en dan gaan we proberen :mrgreen: maar zonder banner hoor, ik vond het bij Lys zooo frusterend, ik zie wel hoe snel, of niet snel, het dit keer lukt :wink:



Hoe is het met de babietjes??? Krijgen ze allemaal nog steeds (.)?



En Miki? en Ineke? Ineke, goed hersteld inmiddels?

:-* Annette

Annette wat is je gebruikersnaam? Dan ga ik je eens opzoeken. Die van mij is frogger.

Nu al 4 kilo kwijt :shock: dat gaat lekker!

Dat van die banner had ik ook hoor. Met banner ben je er veel meer mee bezig, en het kan je leven erg gaan beheerzen.



Mirte krijgt nog steeds alleen maar mijn melk. Zoals jullie wel konden zien op de foto doet ze het er prima op. Lekkere bolle wangen heeft ze nu.

Vanmiddag hebben we een pasfoto van haar laten maken, ik moet haar nog bijschijven in m’n paspoort, voor als we straks op vakantie willen.



Groetjes

Karin