Februari/Maart 2005!!

:oops: :oops: :oops: ik verwaarloos dit topic ernstig :oops: :oops: :oops: bedoel het niet zo hoor dames! :-*

Update:

Jarid groeit prima! vrijdag 6-06 was hij 6090 gram en 62,5 cm. woensdag 11-6 was hij 6240 gram en 63,5 cm! :shock: :thumbup:

Hij krijgt nog steeds (.)(.) al heeft hij sinds eind mei af en toe gesmokkeld met kv, aangezien ik tot 2x toe fikse borstontsteking heb gehad met hoge koorts. Mijn bv liep tot meer dan de helft terug :? en ons mannetje was het daar totaal niet mee eens! Toen heeft hij een paar keer kv gekregen en nu hebben we het uit nood klaar staan (ook op advies van lk!) Door de erge buikpijnen kan Jarid soms gewoon niet aan de (.) drinken en schreeuwt het dan letterlijk uit. Dan heeft hij en pijn en honger. Vervolgens gaat hij al krijsend aanleggen-loslaten-aanleggen-loslaten…wat de boel alleen maar verergerd! Als ik BV in de koelkast toevallig heb, dan krijgt hij dat in een flesje. MAar heb ik dat niet, dan kan hij echt niet wachten totdat ik gekolfd heb :frowning: . Dus dan maar kv en achteraf kolven voor het volgende noodgeval! Maar de frequentie van kv is misschien 1, hooguit 2 voedingen per week, dus is het echt in noodgevallen! :wall:

Goed, nu even de uitleg van zijn buikpijn!

Ik geloof dat met 3 weken ofzo (toch Hoop? Was toch al toen jullie op bezoek kwamen?) de buikkrampjes bij ons mannetje begonnen. Al gauw waren het geen krampjes meer en zijn we met hem naar de ha gegaan. Aangezien er toen buikgriep met ernstige buikkrampen heerste, gingen we er vanuit dat hij daar last van had. Om te voorkomen dat hij werd opgenomen, gaf ik bv uit de fles (zo wisten wij hoeveel hij dronk!). Dat ging goed en (mede door het vaste voedingsschema) ging het heel goed met hem! Eind april-begin mei stapte Jarid van het voedingsschema af, door o.a. het warmere weer (meer dorst!) en kwam dus vaker, ook was hij bezig met een sprongetje!

De buikpijnen kwamen weer in alle hevigheid terug en worden eigenlijk alleen maar frequenter. Afgekolfd of live maakt niet uit. Wel als hij op dat moment erge buikpijn heeft, dan is afgekolf of kv beter, dan heeft hij er op 1 of andere manier minder last van en drinkt rustiger (zo komt er minder lucht naar binnen).

Uiteindelijk hebben we het CB en de HA ervan kunnen overtuigen dat dit toch meer was dan de gebruikelijke krampjes. Dus we hebben een verwijzing van de KA gekregen. Gebeld en na wat regelwerk konden we gelijk de volgende dag (afgelopen woensdag) terecht! :smiley:

De KA heeft hem helemaal onderzocht en denkt niet aan een ernstige ziekte of allergie. Ze hoorde en voelde wel dat heel zijn darmen vol met lucht zitten! Dat kan meerdere oorzaken hebben (o.a. achtergebleven meconium, vernauwde endeldarm, of “gewoon” onrijpheid van de darmen nog steeds, maar dan heftiger dan gemiddeld qua pijn, en nog meer mogelijke oorzaken).

Morgen krijgt hij een echo van zijn buik, om te kijken of ze de mogelijke oorzaak kunnen vinden. Lukt dat niet, dan worden wij saampjes opgenomen en zullen ze live een echo maken als hij een aanval heeft!

Ik hoop dat ze snel wat kunnen vinden waardoor ze hem kunnen helpen, want het is echt heel zielig hoeveel pijn hij heeft!

Overdag slaapt hij op zijn buik om de pijn te proberen te voorkomen (op zijn rug liggen doet bijna altijd gelijk al pijn!) en 's nachts ligt hij tussen ons in op advies van de KA (eerst lag hij pas rond 330 tussen ons in, omdat hij dan wakker werd van de pijn!), maar nu lukt het hem vaak om door te slapen tot 530-630. Wel heeft de KA uitgelegd hoe we hem veilig tussen ons in kunnen laten slapen! :thumbup:

Als ik wat vergeten ben qua info, moeten jullie het maar even zeggen, het is nu al zo’n lang verhaal geworden! :roll:

X Do

Oh ennuh, oops… :oops: :oops: …we zijn Floor vergeten te feliciteren met haar 2e verjaardag!!

Excuus Floor! Hoe was je verjaardag?

Ow :oops: Floor is alweer bijna 2 weken 2.

Nog gefeliciteerd Karin! Hopelijk hebben jullie een leuke dag gehad!

Ik heb je trouwesn toegevoegd op valt af Karin en gelijk een berichtje achtergelaten :wink: mijn naam is tinkel77.

Jee Do, wat en verhaal he, da’s ook allemaal zeker niet fijn! Hoop voor jullie dat ze met de echo zien wat er aan de hand is en dat ze dit ook vrij vlot kunnen verhelpen, dikke :hug: voor kleine Jarid!

Hoop, hoe is het met Liënne?

meisjes allemaal dikke :-*

Annette

Echo gehad en er waren geen afwijkingen te zien, behalve dan heel veel lucht.

Waarschijnlijk worden we dus binnenkort voor een paar dagen opgenomen, maar dat horen we volgende week.

De ka zei dat het waarschijnlijk niet ligt aan iets wat ik eet (het lijkt niet op een allergie), maar ik neig ernaar om dit snel uit te sluiten door een 3-4 dagen 100% kv te geven. (en bv te kolven en te bewaren). Hij kan tegen kv, hij heeft af en toe kv gekregen toen ik bijna geen bv had tijdens mijn 2 bo’s.

Wat vinden jullie?

x Do

HE Do,

mijn ervaring met een paar dagen geen bv geven is niet zo goed, nu was ik wel geopereerd, maar toch, ze wilde daarna gewoon niet meer.

Persoonlijk zou ik eens een lk bellen, kijken wat die ervan zegt, maar ik zou het zelf niet al te snel willen proberen.

hier vandaag een feestje, mama is jarig… 31 alweer :o word oud :wink:

:-*

@Annette: gefeliciteerd!!!

Het weigeren van Lys, kwam dat door flesje of kv? flesje krijgt hij nu ook als ik werk en vooralsnog geen problemen qua acceptatie van fles of borst! De lk is er al bij geweest en i.o.m. haar een paar dagen 100% fles gegeven met afgekolfde melk. Dit gaf rustigere voedingsmomenten, maar de koliekaanvallen bleven.

Lys kreeg nog maar eens per dag he, ik weet niet waarom ze niet meer wilde, misschien mijn geur?

Ze was al bijna 17 mnd, dus niet erg meer :wink:

Goed dat je een lk heb geraadpleegd, ik denk dat zij er wrs wel verstand van heeft, hoop dat het gauw goed komt met Jarid zijnbuikje, al denk ik niet dat het aan jouw voeding ligt, maar dat is iets wat je ook voor jezelf wel wilt uitvinden en dat begrijp ik wel.

Weet je wat het is…de lk en de ka denken ook niet dat het aan mijn voeding ligt, maar dit wordt wel elke keer aangedragen hier op het forum en in mijn omgeving. Daar wordt je onzeker van, want je wil niet dat strakjes achteraf blijkt door bijvoorbeeld 1 ding niet te eten hij van zijn pijn af is!

De ka zegt dat een koemelkeiwitallergie is uitgesloten doordat: zeldzaam bij bv kinderen, hij niet meer symptomen hiervan heeft en zijn aanvallen niet veranderen als hij kv erbij krijgt (toen ik bo had en minder dan de helft van mijn productie nog had).

juist, je zegt dus hierboven al:

hij niet meer symptomen hiervan heeft en zijn aanvallen niet veranderen als hij kv erbij krijgt (toen ik bo had en minder dan de helft van mijn productie nog had

Wie van het forum zegt dat? heb je al bij het BV topic geschreven? Misschien weet iemand daar iets?
Echt meis, heb vertrouwen in je melk! Als het idd die koemelk zou zijn, zou je je eigen dieet nog es aan kunnen passen, maar als dat al uitgesoten is en en met kv blijven de krampen.

Lys heeft de 1e 4 mnd erg veel krampjes gehad ook, ook bij het aanleggen, 2x zuigen en loslaten etc. Na de 4 maanden ging het van lieverlee beter en toen ze eenmaal bijvoeding kreeg en dus na een tijdje minder ging drinken ging het helemaal goed, ik kon vanaf de 5/6 maanden ook pas echt echt echt genieten van de BV, voor die tijd deed ik het puur omdat het beter is.

Dikke :-* ik hoop dat je eruit komt!

fijn he, al die berichten van mensen die goed willen doen... ik zou ervan gaan zuchten, maar de meesten bedoelen het allemaal goed :hug:

Do, als de deskundigen zeggen dat het niet aan jou eten ligt, waarom zou je je dan tot iets risicovols (dat de bv terug loopt en je uiteindelijk moet stoppen) laten overhalen door mensen die er geen verstand van hebben?

Floor heeft tot ze 4 a 5 maand was heel veel gespuugd. Het is natuurlijk wel iets anders dan veel lucht. Misschien moet hij er gewoon overheen groeien. Floor is er ook overheen gegroeid.

Ik bedenk me in eens iets. Als hij rustiger drinkt als ie uit de fles drinkt, drinkt ie misschien dan ook rustiger als jij met een tepelhoedje voedt? Misschien lijkt het alsof hij de tepel wel goed in z’n mond heeft, maar is dat misschien niet het geval.

Annette, nog gefeliciteerd. Ik moet snel naar m’n meiden toe. Ze schreeuwen elkaar wakker, terwijl ze eigelijk verder moeten slapen.

Groeten

Karin

Hey Meiden!

Ik weet ook niet geod wat ik moet doen hoor met Jarid. Ik weet alleen dat als hij over 1,5 week niet rustiger is geworden met de vreselijke aanvallen, dan worden we opgenomen. De ka vindt de aanvallen te heftig en dan gaan ze met het hele team (zelfs inclusief een kinderfysio) kijken naar waarom hij zulke aanvallen krijgt (op het moment dat hij een aanval heeft).

Buiten de aanval is hij een gelukkig ventje (gelukkig!). Getuige deze foto van zijn eerste zwem-avontuur!

X Do

Owww Do :inlove: wat een lekker manneke!!

veel succes, ik hoop dat de aanvallen echt gauw minder meid!

hier net wer goede uitslagen gehad van papa, zijn chemo arts snapt het echt niet, maar we genieten er gewoon van!

kilo’s gaan goed, ben er al 6 kwijt :dance:

Update:

We liggen nu saampjes in het ziekenhuis. Dinsdag had hij een aanval die 2,5 uur duurde! :shock:

Hij heeft eigenlijk meerdere soorten aanvallen:

1. beetje jeremijeren (hoe schrijf je dat?) dan gaat het vaak om windjes of boertjes
  2. aanval, maar nog enigzins troostbaar (met wiegen + zingen) dan kalmeert hij maar blijft mopperen door zijn fop en heel erg breekbaar. Ook laait de aanval dan af en toe weer op nieuw op en moet je je best doen om hem te troosten. Deze aanval wordt vaak gevolgd door een poepluier/windjes/poepjes. OF is een voorbode van erger…(zoals vandaag).
  3. Vannacht begon het met een relatief zware aanval zoals bij 2 omschreven. Deze aanval duurde ruim een uur (van 0200-0315). Uiteindelijk weer in slaap gekregen door om 0315 te voeden (0000 had hij voor het laatst gehad notabene! En hij dronk ook maar een beetje, meer als troost dus blijkbaar).

Om 6.30 werd hij wakker voor zijn ochtendvoeding. Deze ging goed. Daarna kon hij echter niet in slaap komen voor zijn gebruikelijke ochtendslaapje en hij gaf ook mondjes op. Hij bleef klaarwakker.

Gevoed om 0930 gevoed (hij eet tegenwoordig weer 7 voedingen per dag, terwijl hij eventjes op 5 heeft gezeten. Hij eet dan soms wel veel minder). Hij kon echter weer niet in slaap komen en het eten ging al wat onrustiger

Ondertussen kregen we te horen dat we naar huis gestuurd werden met als stempel “huilbaby” en dat ik via 1 of ander bureau moest gaan leren om hem gewoon te laten huilen in zijn ledikant en niet te troosten (MAAR HIJ HEEFT PIJN!). Van 1200-1230 heeft hij even een half uurtje weten te slapen.

Om 1230 geprobeerd te voeden. ongeveer halverwege leek hij zich soort van te verslikken en raakt volledig in paniek. Hij kreeg een aanval en krijste echt vol paniek en tranen. Ontroostbaar. De verpleegkundige heeft meegekeken, maar geen kinderarts te bekennen! Hij wilde niet meer verder voeden

Om 14.30 viel hij in slaap tot 15.15. Om 15.30 gaf hij aan toch echt veel honger te hebben, maar bij de 1e keer slikken had hij het weer te kwaad. Weer een aanval, dit keer is ook de kinderarts (in opleiding!) komen kijken. Die zou met de kinderarts gaan overleggen (tot nu toe nog niet terug gezien! :think: ).

Om 1600 verder weten te voeden terwijl hij in een babybjorn zat en ik al wiegend en zingend in de kamer stond (zien jullie me al staan… :eh: :roll: )

Om 1700 licht overgegeven en weer niet in slaap kunnen komen. Om 1730 op schoot genomen en daar heeft hij nog 5 oprispingen gehad. Vervolgens viel hij bij mij in slaap (zonder te huilen, maar wel onrustig).

Om 1830 weggelegd en om 19.15 weer wakker. Voeden ging na de eerste tsr alweer fout, maar dit keer geen echte aanval, hij weigerde alleen verder de borst maar barstte wel van de honger! Ik heb dus gekolfd en dat heeft hij wel opgedronken, wel licht overgegeven en daarna weer oprispingen. Nu ligt hij sinds een klein kwartiertje weer te slapen op mijn schoot. STrakjes weer proberen weg te leggen…

Goed heel verhaal…

Aanvallen zoals nr 1 zijn “gewoon buikkrampjes” en nr 2 zouden dat ook kunnen zijn, maar dan wat extremer.

De verpleegkundigen denken bij nr 3 aan een reflux-verhaal en dat wordt morgen met de kinderarts overlegd.

Ben benieuwd…

Verder ga ik morgen iets van VBN ofzo bellen voor een dieet wat ik kan volgen bij reflux (zodat hij minder zuur heeft?). En een afspraak maken bij een osteopaat.

X Do

Hoi dames,

Oops…ik heb jullie ernstig verwaarloosd (alles hier op het forum wel zo’n beetje).

Ben nu wat grieperig, gisteren en eergisteren met bijna 40 graden koorts op bed/bank gelegen! Nu is de koorts gelukkig weer weg, maar ben nog niet helemaal opgeknapt…maar het gaat de goede kant op!

Met Liënne gaat het prima! Ze groeit erg hard en is erg vrolijk. Ze slaapt erg veel nog…ze is maximaal anderhalf uur achter elkaar wakker en dan begint ze toch echt wel te mopperen/huilen. Als je haar dan weg legt pakt ze haar duimpje en valt ze vrijwel meteen in slaap!!! Ze zit nog maar op 4 voedingen (07.00 - 11.00 - 15.00 en 19.00) Moet haar wel bijna voor iedere voeding wakker maken!! Maar ze komt iedere week genoeg aan dus hoef haar van het CB ook niet wakker te maken voor een 5de voeding! Gisteren heeft ze zich voor het eerst omgedraaid van buik naar rug!!!

Do, jeetje meis…wat een verhaal zeg! Dat ze je zomaar weg willen sturen met de conclusie “huilbaby” gelukkig heb je doorgezet!!! Sterkte en hou me op de hoogte! Zijn jullie inmiddels al thuis??

Marieke, hoe gaat het daar? En met de zwangerschap?

Annette, fijn dat het goed gaat met je vader! En super…die kilo’s vliegen eraf bij jou!!

Karin, jij ook goed bezig!! Alles goed met Floor en Mirte! Enne erg late reactie, maar nog gefeliciteerd met Floor haar tweede verjaardag! Leuke dag gehad??

Ineke en Miki :hug: hoe gaat het met jullie???

Liefs,

Hoop

Update:

We blijven in het ziekenhuis ter observatie iig t/m maandag. Woensdag sowieso ook weer ziekenhuis voor PH-meting ivm reflux. Ze brengen dan een sonde in tot in de slokdarm (en dat zonder roesje! :shock: :cry: ) en die moet dan 24 uur blijven zitten. Als daar reflux uitkomt krijgt hij medicijnen, zo niet dan hopen ze dat de observatie meer duidelijkheid geeft.

Het is wel balen nog zo lang in het ziekenhuis te verblijven, zeker omdat hij niet van de afdeling af mag. Gelukkig heb ik internet, maar ik mis het wandelen buiten! Ook is het met eten voor mij hier lastig, want ik krijg alleen het ontbijt van het ziekenhuis…

We worden (dankzij de aanvallen van gisteren) nu wel serieus genomen!

X Do

Balen Do, dat het zo lang nog moet duren…

Hoop echt dat er na het weekend een hoop duidelijk wordt en dat ze Jarid snel van zijn pijn af kunnen helpen!

Knuffel voor jullie allebei!

Liefs,

Hoop

Hallo meiden

Do ik hoop dat jullie snel weten wat het is en wat jullie er aan kunnen doen.

Hier gaat het prima. Mirte is volgende week al weer een half jaar oud :shock: De borstvoeding gaat nog steeds prima. Ik heb m’n kolfruimte na 5 weken eindelijk ook helemaal voor elkaar. Ik kolf in de omkleed/wasruimte voor het productiepersoneel. In die ruimte moest stroom, een tafel en een stoel komen. Stroom was er binnen 2 weken, en een stoel was geen probleem. Pas na 5 weken kwam er eindelijk een tafeltje vrij. Dus toen kon ik maandag eindelijk m’n kolfspul op het tafeltje zetten, bleek dat ik de borstschelp thuis had laten liggen. Toen de melk er maar uit geknepen, maar dat is geen aanrader hoor.

Volgende week moet Mirte weer naar het CB, ben benieuwt hoe lang en zwaar ze is. Ik denk dat ze meer dan 8 kilo weegt.

Groetjes

Karin

handmatig kolven is volgens mij harstikke moeilij Karin, kanp hoor… kreeg je er nog wat uit zelf?

ik heb de laatste paar dagen veeel geshopt, maar goed, veeeel 50% of meer :wink:

Do, hoe is het met jullie kleine mannetje? Ben je alweer uit het ZH?

Lienne, ik vind dat mama jouw weer es moet showen :wink:

Marieke, hoe gaat het? lekker zwanger? geen kwaaltjes?

Miki en Ineke, ik vergeet jullie niet, denk veel aan jullie :-*

even ons mupke showen… nieuwe schoenen, vandaag gekocht :mrgreen:

Vanmiddag met Liënne naar de HA post geweest. Ik geef sinds een paar dagen geen BV meer omdat de productie erg was terug gelopen toen ik een paar dagen bijna 40 graden koorts heb gehad en ik niet de energie had om het weer op pijl te krijgen.

Vanmiddag stond ze ineens helemaal onder de rode vlekken en nu lijkt het erop dat ze een koemelkallergie heeft!

Zelf heeft ze er geen last van lijkt, maar het ziet er niet uit, al die rode vlekken in d’r gezicht!!! Morgen moet ik mijn eigen huisarts even bellen en dan wordt er waarschijnlijk wat uitgebreider onderzocht om het een en ander vast te stellen!!!

@annette77 wrote:

Lienne, ik vind dat mama jouw weer es moet showen :wink:

Goed idee, ik zal eens wat foto’s bij elkaar zoeken!!! :mrgreen: