Bij deze dan… :inlove:
Ze staan allemaal net in de verkeerde volgorde, de bovenste zijn de nieuwste foto’s!
En hieronder nog van de uitslag die ze gisteren had!
in het kader van “u vraagt wij draaien” :mrgreen:
wat een moppie Hoop :inlove:
Marieke, een schande dat ik het niet eerder heb opgemerkt!
Nog van harte gefeliciteerd met de 2de verjaardag van Anique. Leuke dag gehad??? :dance:
Liefs,
Hoop
@Marieke: nog gefeliciteerd met Anique’s 2e verjaardag!! Wat gaat dat snel!!
@Hoop: :hug: en leuke foto’s! :inlove: Ik las op je site dat de uitslag weer weg is! :dance:
Morgen PH-metrie… :shock:
X Do
Hoop, ik bekeek net jullie website, je hebt een link op hyves staan. Ik las daar al dat de melkproductie achteruit gelopen is, en je nu dus gestopt bent. Het is wel super dat je 3,5 maand borstvoeding hebt gegeven! Je verdient daar echt wel een pluim voor.
Je was eerst zo zeker van je zaak dat je kv wilde geven. Waarom had je toch besloten om de borst te geven? Vond je bv geven anders dan je van te voren had gedacht?
Leuke foto’s, ik bekijk vaak ook de foto’s die je op hyves zet.
Annette, wat staat dat leuk die staartjes! Wat wordt ze al groot he?
Do, veel succes morgen in het ziekenhuis. Ik hoop dat Jarid niet te veel last heeft van de onderzoeken.
Annette, je wilde nog weten of het een beetje was gelukt om met de hand te kolven. Ik kreeg er nog wel aardig wat melk uit. Normaal kolf ik 's ochtends op het werk zo’n 400 cc. Ik weet niet helemaal meer hoeveel ik er met de hand uit had gekregen, volgens mij iets van 300-350 cc. Best netjes dus.
We hebben vanaf deze week vakantie. We gaan met een caravan 2 weekjes op vakantie naar noord frankrijk. Op mijn hyves heb ik wel een verhaaltje staan over hoe ik aan de caravan ben gekomen. Ook staan er foto’s op. Het is echt een heel grappig dingetje.
Nu moet ik weer aan de slag, ik heb nog een hoop dingen die ik wil doen voor we op vakantie gaan.
Groetjes
Karin
@Frogger wrote:
Hoop, ik bekeek net jullie website, je hebt een link op hyves staan. Ik las daar al dat de melkproductie achteruit gelopen is, en je nu dus gestopt bent. Het is wel super dat je 3,5 maand borstvoeding hebt gegeven! Je verdient daar echt wel een pluim voor.
Je was eerst zo zeker van je zaak dat je kv wilde geven. Waarom had je toch besloten om de borst te geven? Vond je bv geven anders dan je van te voren had gedacht?
Leuke foto’s, ik bekijk vaak ook de foto’s die je op hyves zet.
Dank je wel!
Ik ben toen toch voor BV gegaan omdat je er toch wel heel veel positieve verhalen over hoorde. Ik dacht KV is lekker makkelijk, maar achteraf heb ik de BV als super makkelijk ervaren! En ik vond het erg fijn om te geven! Jammer dat het nu “op” is, maar wat je al zegt, ze heeft er toch maar weer 3,5 maand profijt van gehad!
Er staan weer wat nieuwe foto’s op mijn hyves! hihi

Veel plezier in Frankrijk Karin!!!
Do, succes vandaag!!!
Even vanuit het ziekenhuis: slangetje zit erin, viel op zich mee. Daarna weer een aanval en het lukte hem daardoor niet om uit de borst te drinken. Maar op een gegeven moment werd de aanval versterkt door honger, dus maar snel een fles kv gegeven :oops: , dat hielp en werd hij rustig.
foto’s staan op hyves.
Do, gelukkig dat het slangetje inbrengen mee gevallen is. En arme Jarid, weer een aanval!!!
Hoe is het nu??? Hoop dat ze er snel achter zijn wat er nu aan de hand is.
Hier zojuist de brief van de huisarts op de bus gedaan naar de verzekering, als het goed is wordt er binnen een paar dagen contact opgenomen door de leverancier van de voeding om afspraken te maken. Het wordt wel volledig vergoed!!
Liefs,
Hoop
Hoop, wat leuk dat je op het laatste moment toch nog een ander besluit hebt genomen. Misschien kan je bij een eventuele 2e langer borstvoeding geven. Er zijn cursussen van Vereniging Borstvoeding Natuurlijk, daar leer je best wel veel over borstvoeding. Veel moeders die die cursus hebben gevold hadden het idee dat ze zelfverzekerder waren over de borstvoeding dan dat ze die cursus niet hebben gedaan. Misschien is zo’n cursus wel wat voor als je in verwachting bent van de 2e.
Jarid heeft het niet makkelijk, een slangetje en een aanval en niet kunnen drinken. Wanneer krijg je de uitslag?
Annette, pas je je kleren nog een beetje? Je bent al wel aardig wat kilo’s kwijt. Wel volhouden he? Ik las al dat je trek in ongezonde dingen hebt.
Groetjes
Karin
Al 2 weken geen aanval meer! :dance: :dance: :dance: Maagzuurremmers werken!
Verder is hij bezig met zijn halfjaarsprongetje, tandjes, etc.etc. Oh, wat wordt hij al groot! :shock:
Alles goed met iedereen?
Liefs Do
Wow, wat super Do!!
Hier gaat het goed, ben bijna 10 kilo kwijt, morgen ochtend weer wegen, ben benieuwd, verwacht niet veel met deze warme dagen wellicht wat vocht achtergehouden?
Verder zijn we stiekum aan aan het klussen geslagen, ik zie wel wat het ons brengt, ik heb in elk geval geen zin in een banner, daar word ik alleen maar nerveus van
Ben ook wel benieuwd naar de rest, marieke bijv…
:-*
Do, fijn dat Jarid geen aanvallen meer heeft gehad! En jeetje, tandjes al…wat gaat het snel! Vrijdag kom ik hem weer even goed bekijken!!! Hij zal wel weer flink gegroeid zijn ten opzichte van de laatste keer!!!
Annette, gaat goed met die kilootjes daar zeg! Toppie! En stiekem aan het klussen…heel veel succes, hoop dat het snel raak is!
Marieke, ik ben ook benieuwd naar je. Alles goetid?
Karin, bij jullie ook alles goed???
Hier gaat het prima. Liënne heeft inmiddels de aangepaste voeding en hiermee gaat het erg goed! Gisteren hebben we voor het eerst een peertje geprobeert en ook dat ging prima! Na 5 hapjes had ze er wel al genoeg van, maar ze vind het wel lekker! Nu blijft het voorlopig alleen maar peer tot we naar de diëtiste gaan.
Verder is ze ontzettend verkouden, heel zielig, maar het gaat alweer de betere kant op!!
Liefs,
Hoop
Hallo meiden
Annette, wat leuk! Ik hoop dat het snel raak mag zijn. Ik heb met Mirte ook geen bannen geplaatst, om de zelfde reden als wat jij aan geeft.
Wij zijn nu weer een paar dagen terug van vakantie. Het was heerlijk. Nog wel schade gemaakt aan de auto, en m’n schoonmoeder voelde zich door mij beledigd. Maar verder was het leuk.
Op een camping stond een waterbak van 25 cm hoog langs de kant van een smalle weg, en die had ik niet gezien. Nu hebben we een deuk over bijna de hele lengte in de dorpel.
Dat van m’n schoonmoeder is een lang verhaal. Het komt er op neer dat ze op vakantie zouden gaan met de camper, en ik ze uitgenodigd had langs te komen op de camping. We zouden namelijk met hun dochter en haar man en kinderen op een camping staan. Toen m’n schoonouders er waren kreeg ik het idee dat ze de hele vakantie misschien wel wilden blijven. Dat zag ik niet zo zitten, een paar dagen is leuk, maar een week is te lang. Dus toen ging ik ze vertellen wat de bedoeling was van de vakantie en hun aandeel daarin. Maar dat viel niet zo goed bij m’n schoonmoeder. Later gaf mijn schoonvader ook wel toe dat ik inderdaad had gezegd dat ze langs mochten komen, terwijl mijn schoonmoeder eigelijk in gedachten had om de hele week bij ons op de camping te staan.
M’n schoonmoeder maakt zo makkelijk haar eigen verhaal als je iets tegen haar zegt en dat is soms erg vervelend.
Mirte heeft op vakantie voor het eerst omgedraaid, fruithapje gehad en gezwaaid. Omdraaien heeft ze 1x gedaan, en daar is het bij gebleven. Van een fruithapje kan ze steeds meer op, eerst een paar lepetjes, later een half potje.
Floor had even met Mirte ‘gespeeld’ en ging toen weer weg. Ze zwaaide nog even naar Mirte, waarna Mirte ook zwaaibewegingen maakte met haar hand.
Voor de vakantie nog naar het CB geweest, mevrouw weegt nu 9 kg. Truitjes zitten haar niet zo mooi omdat ze veel te dik is, dus zitten de truitjes ook veel te strak.
Vanmorgen deed ik haar een nieuw bloesje aan, maar eigelijk zit ie al weer te srtak om haar buik :roll:
Mirte scheelt maar 4 kilo en 20 cm met Floor.
Groetjes
Karin
@Annette: enenenenenenen? 10 kilo-mijlpaal bereikt??
@Hoop: Tot vrijdag!
@Karin: Balen van jullie auto!! Lastig dat schoonmoeder het niet helemaal begreep (of wilde begrijpen). Hopelijk niet al te grote stempel op jullie vakantie?
Leuk he dat draaien! Jarid kon al sinds 20 mei van buik naar rug en sinds vrijdag ook van rug naar buik naar rug naar buik naar rug naar buik naar rug (totaal 20x achter elkaar ofzo). Hij is helemaal trots! :inlove: En vindt dat hij gelijk ook moet kunnen kruipen (op een matras lukt dat wel, op de harde grond slechts een paar cm). Ach ja, dan rolt hij er toch heen! :lol:
Jeetje als je het zo zegt, schelen Floor en Mirte niet zoveel! Jarid volgt gestaag, zit nu op 68 cm en 7320 gram (afgelopen donderdag).
We zijn naar een osteopaat geweest vandaag (zo van: baad het niet dan schaad het niet). En volgens deze zit Jarid zijn maag te hoog en is heel die streek gespannen. Je kan ook links op zijn rug een gespannen spier zien, die rechts ontspannen is. (toevallig had ik deze spier tijdens voeden ook al ontdekt en zat ik elke keer te masseren). De oorzaak kon eventueel samenhangen met zijn voorkeurshouding (waarvoor hij al behandeld is), maar dat kon hij niet met zekerheid zeggen.
Hij is nu behandeld door de osteopaat en hij gaat volgende week checken of dat goed genoeg geholpen heeft. Hij zou dan zonder de maagzuurremmers kunnen als het geholpen heeft! :dance:
X Do
hoi hoi,
Karin balen van dat ongeluk zeg en je sm :silenced:
beetje jammer moet je maar denken. Wat een bonk is Mirthe joh! Je mag trouwens je meiden wel weer es showen vind ik
Do, ik ben pro ostheopaat :thumbup: fijn, ik hoop dat alles snel beter gaat met Jarid!
En ja, de 10 kilo grens is hier afgelopen zaterdag behaald :dance: zie mijn ondercshrift ik ben er superblij mee! Ik vind het hardlopen ook echt heerlijk om te doen, ik heb zelfs mijn zusje aabgestoken denk ik, ze heeft vandaag les 1 gelopen :lol: 3 minuten vond ze toch wel zwaar :mrgreen:
Mirte in inderdaad vrij massief. Ik ga morgen de foto’s van de vakantie van mijn camera af halen, en dan zal ik er ook wel wat hier laten zien.
Annette, ik heb het idee dat je de eerste 10 kilo heel snel kwijt bent geraakt, super zeg! Ik vind het heel goed van je dat je het zo goed vol houdt.
Hoe zit dat met het hardlopen? Ik las er ook al wel wat over op blogs bij valtaf.nl.
Zijn dat lessen op papier, en moet je zelf de tijd bij houden? Of moet je lessen op je mp3-speler zetten, zodat je weet wanneer je wat moet doen? Hoe werkt dat allemaal?
Mirte heeft vandaag haar 1e tandje gekregen :dance: Het gaat echt hard, nog even en ze is 18 en gaat op kamers.
Nog ff hyves bijwerken, en dan is het bedtijd. Ik heb voor Floor en Mirte ook een hyves aangemaakt, en ik moet op die van Mirte nog even vermelden dat ze haar 1e tandje heeft.
Groetjes
Karin
Karin, start to run is op je mp3, muziek met erbij vertellen wanneer je moet gaan lopen en wanneer je mag gaan wandelen, gisteren les 13 alweer, oa 3x5 minuten lopen, wel pittig, maar het viel me mee :thumbup:
voor wie het leuk vind, bij de dreumessen nov 2006 op pag 18 (niet sf) staat een vergelijkingsfoto van mij iets meer dan 10 kilo geleden en gisteravond.
ben naar de ikea met zusje.
:shock: Annette wat een verschil :shock: Echt goed van je!
Klinkt leuk om via je mp3 te horen wat je moet doen. Ik heb alleen rare oren, maar dat zie je niet hoor. Ik kan namelijk geen oordopjes vinden die in mijn oren blijven zitten. Het is net alsof mijn gehoorgang kleiner is dan de rest van de bevolking.
Ik heb wel ergens oordopjes met een stukje die je achter je oor moet doen, net als hoorapparaten.
Kan je die lessen gratis downloaden? Of moet je er voor dokken?
Ik wil namelijk ook nog wat kilo’s kwijt (min. 5 kg, max 7 kg)
Groeten
Karin
Je wilt op 26 aug 75kg wegen, ga je door met afvallen? Of probeer je dan je gewicht constant te houden?
Ik ken iemand met vruchtbaarheidsproblemen, en die moest o.a. afvallen van de gyn, omdat overgewicht een negatieve invloed heeft op de vruchtbaarheid.
Hoi Karin,
ik heb hetzelfde probleem, heb ook van die dingen die je achter je oren steekt, dat gaat super~! Is gratis, ik wil je de link wel geven, laat maar weten, of ff googlen op start to run.
Ik ga in zoverre door dat ik mijn kcal na de vakantietjes met 100 per week wil ophogen tot de 1600-1700 kcal per dag, dus wie weet val ik dan nog af? Dat zou ook een goed aantal voor mij zijn om op gewicht te blijven in elk geval.
ik zou wel onder de 70 willen, maar dat si me nog nooit gelukt met de lijnperiodes die ik heb gehad :oops: