Februari/Maart 2005!!

Hey Dames,

Ik verwaarloos jullie :oops: :oops: :oops: .

Hier voorlopig nog geen pogingen voor een 2e. We willen eerst genieten van ons drietjes en rust krijgen (alle spanningen rondom de ziekenhuisopnames en aanvallen, werk-perikelen, etc.).

Met ons ventje gaat het nu :thumbup: (okay, op dit moment is hij ernstig verkouden, maar over het algemeen :thumbup: ). Hij zwaait, klapt, kruipt, zit, speelt ontzettend veel! Kletsen doet hij ook honderduit! :lol:

@Miki: hoe is het gegaan met de kijkoperatie?

@Karin: :hug:

@Marieke: Hoe is het met je buik???

@Annette en Hoop: succes met klussen :wink: .

@Ineke: Hoe is het met jou?

Liefs Do

Wat is ons topic stil zeg! (Ik weet het, ik maak me er ook schuldig aan).

Ik kan de maartmama’s niet eens bijhouden (die poging doe ik ook niet meer)! Ik heb het veel te druk met andere dingen!

Hier gaat alles prima! Zin in de feestdagen!

Hoe is het met jullie allemaal??? En met de kids??

Liefs,

Hoop

Oh ik kom hier ook eigenlijk bijna nooit meer :oops: schandalig!!

Miki, hoe gaat het nu met je? Hoe is de operatie gegaan??

Karin hoe gaat het met je schoonvader?

En hoe gaat het verder met iedereen??

Hier gaat alles zijn gangetje, Anique doet het super!

Buikje groeit goed :shock: Zal binnenkort wel even een foto showen :smiley:

Verder is deze zwangerschap wel behoorlijk zwaarder dan de eerste…

Tot 20 weken niets binnen kunnen houden, behoorlijk veel afgevallen en

vanaf 22 weken last van bekkeninstabilieteit :?

Maar de kleine is gelukkig ingedaald met 31 weken waardoor ik bijna geen

last meer heb van mijn bekken. Het hoofdje zet alles goed vast :mrgreen:

Verder zal het behoorlijk druk worden rond de bevalling. 30 januari krijgen

we de sleutel van ons nieuwe huis en als ik mij goed voel gaan we dan

ook verhuizen (dat weekend) want ik wil heel graag bevallen in het nieuwe

huis…

Nouja we zullen het zien!

Dit was dus weer even een update van ons!

Liefs

Oja allemaal hele fijne dagen!!!

Hoi hoi!

hoe is het met de meiden hier?

check mijn banner :inlove: ok, ik ben gek op roze… :inlove:

Heb gisteren een positieve test gehad :inlove: vorige week zaterdag was ie nog negatief, maar ik voelde de donderdag al vanalles…

Ben er helemaal happy mee! ennnnn mijn lijnpoging was niet voor niets, ik precies op het ons af 10kg lichter als aan het begin met de zwangerschap van Lys, niet dat dat zo belangrijk is, maar het voelt wel heel fijn!

:-* Annette

GEFELICITEERD!!! :inlove:

Even een snelle update van onze kant:

Oudejaarsavond heeft ons ventje voor het laatst bij mij een volwaardige voeding gedronken :cry: . Het liep al een tijdje erg terug (o.a. stress door mijn werk en verkoudheid Jarid waardoor drinken niet goed ging). Tussen de middag viel de voeding af (hij vond het niet de moeite waard om voor een klein beetje melk (want meer trek heeft hij tussen de middag niet) om dan alles op gang te brengen. De ochtendvoeding viel mij te zwaar op mijn werkdagen (dan moest ik er om 4.45 uit om te kolven voordat ik naar het werk ging (kolfrecht was voorbij! en mijn werk werkt niet mee…). Dus was het alleen nog de avondvoeding.

Deze laatste voeding wil nu dus ook niet meer :cry: . Na oudejaarsavond nog wel een paar keer een “troosttiet” kunnen bieden (ik heb nog zo’n 60-80cc ofzo), maar verder taalt hij er ook niet meer naar. Hij lijkt een fles wel relaxed te vinden… Ben wel blij dat ik het toch nagenoeg 10,5 maand heb weten vol te houden!

Verder gaat zijn ontwikkeling razendsnel: kruipt als sinds hij 5/5,5 maand oud is, zit, zwaait, klapt in zijn handjes, brabbelt, wijzen naar iets en die zeggen, staat aan tafel/stoel/box/bank/bed/mens :wink: en doet dan zelfs al een aantal pasjes! Soms laat hij los en staat hij enkele seconden los voordat hij op zijn pamper ploft! Jeetje wat gaat dat hard!

Liefs Do

Annette, wat een geweldig nieuws! GEFELICITEERD!

Marieke, succes met de laatste loodjes en succes met de verhuizing!

Karin, hoe is het met je schoonvader???

Miki, hoe is de operatie gegaan, hoe voel je je inmiddels???

Do, gaat snel hè? Hier ook eentje die niet bij te houden is!! Zo leuk!

Liefs,

Hoop

@Hoop: gaat inderdaad snel! Een jochie van de “pufclub” loopt al!! (aan 1 hand en soms paar pasjes los!!, die is 8 dagen jonger als ons mannetje!).

Deze week weer naar het ziekenhuis voor controle! Ik hoop dat hij over zijn maagproblemen heengroeit!

Over zo’n 3-4 maanden moet ik bloed laten prikken, als de uitslag niet goed is, moet ik alsnog een MRI om te checken dat ik niet een goedaardige tumor in mijn hoofd heb. Aan de ene kant ben ik er rustig onder, aan de andere kant broeit het een beetje… :roll:

X Do

Kom even kort binnenvallen, want ik moet zo naar de fysio…

Maar Annette!!! Wat een geweldig nieuws!! Gefeliciteerd!

Hallo meiden

Annette, wat goed nieuws! Gefeliciteerd! Wanneer ben je uitgeteld?

Hoe wist je dat je zwanger was? Ik bedoel natuurlijk niet dat je het las op de test. Ik was zoooo moe, dat ik niks anders kon bedenken dan dat ik zwanger was, toen met Mirte. Je voelde het aan ‘van alles’, schreef je.

Do, je hebt bv heel lang vol gehouden, hulde!

Spannend wat het met je hoofd is.

Jarid is een snelle jelle hoor! Heerlijk is dat!

Met mijn schoonvader gaat het steeds slechter. Hij eet niet meer, soms wat soep. Verder drinkt hij nog wel een klein beetje. Gelukkig heeft hij een sonde, zodat ie nog wel wat binnen krijgt.

Hij heeft nu 2 weken dagelijkse bestraling er op zitten (uitgezonderd het weekend). Hij heeft de 1e chemo achter de rug, en had daar geen last van. De 2e is uitgesteld omdat hij koorts kreeg. Koorts en chemo gaat niet samen. Als het goed is krijgt hij op dit moment de 2e chemo. Hij is zelfs nog een paar dagen opgenomen geweest ivm de koorts.

Qua levensverwachting kunnen ze nog niks zeggen. Het is onderanderen ook afhankelijk van de resultaten van de chemo en bestralingen.

Met de meiden gaat het erg goed. Ze zijn heel gek op elkaar. Regelmatig kruipen ze achter elkaar door de kamer. Mirte wordt heel enthoursiast als ze Floor weer hoort bv als Mirte net uit bed komt.

Vandaag de 1e keer dat ik niet meer kolf op het werk. Mijn kolfrecht is ook al lang afgelopen. Ik kolfde in de pauze, de laatste maanden.

Nog 13 dagen, en dan is mevrouw jarig. Dan mag ze gewone melk hebben.

Ik geniet nog wel van het voeden, maar ik vind het voor mezelf wel weer mooi geweest. Ik loop eigelijk nog steeds met cup F rond. Ik wil wel weer de bloesjes dicht kunnen doen ter hoogte van m’n borsten. Ik wil wel weer leuke bh’s kunnen kopen, zonder meteen een kapitaal kwijt te zijn.

Ik wil afvallen, de laatste tijd toch veel aangekomen, 4 kilo in een paar maand.

Ik moet snel weer aan het werk

Groetjes

Karin

dank je wel meiden!

Karin, had ongi krampen terwijl ik niet ongi was, dat was voor mij de grootste trigger, ook weer het boeren en windjes laten :oops: dit was al op 1e kerstdag, de zaterdag erop had ik een negatieve test, maar afgelopen zaterdag was ie toch echt wel positief!

Mijn ei was ook pas een anderhalve week voor kerst, dus echt heel gek was dat niet.

Met Lys had ik ook een laat ei voor mijn gevoel (achteraf), maar wel vroeg bevallen (38+6), ik ga dus gewoon uit van de eerste dag van mijn laatste ongi en houd geen rekening met cycluslengte oid…

Ben heel benieuwd naar de vk, ben ik nog nooit geweest :smiley:

Do, tumor in je hoofd? owwww meis :frowning: ik hoop het echt van niet! :-

Karin, veel sterkte voor schoonvader! Vreselijke ziekte is het :frowning:

Ik heb wel eens verteld he, mijn vader heeft nog steeds heel veel baat bij de natuurgeneeskundig therapeut, wel samen met chemo hoor, maar het hielp hem de zware dagen beter door te komen.

ik ga nog even werken…

:-

Karin, wat erg dat het nog steeds zo slecht gaat met je schoonvader! Heel veel sterkte :hug:

Maar wat leuk om te lezen dat die twee meiden zo leuk met elkaar omgaan en dat het zo goed met ze gaat! En Mirte alweer bijna 1! Wat is dat toch snel gegaan zeg! (Jarid en Liënne volgen niet ver daarna :shock: )

Do, succes in het ziekenhuis… ik hoop dat het allemaal meevalt!

Annette, echt geweldig. Wanneer heb je je eerste afspraak/echo??? Ben benieuwd!

Ik hoop dat ik je nu snel mag volgen hoor…als ik het nu zo van je lees begint het echt weer te kriebelen!

Liefs,

Hoop

ik ben nog bezig, de vk kan je bij ons niet dagelijks bellen, dus ik bel woensdag avond, dan kan het precies 1 uur lang…

vanochtend was het te laat.

Hoop, wat leuk :inlove: ik hoop echt dat het nu sneller mag lukken ook voor jullie :pray: :inlove:

Hoop, leuk dat jullie een 2e willen. Toen Floor zo oud was als Mirte nu, was ik al weer zwanger. Ik moet er nu niet aan denken om al weer zwanger te zijn. Ik ben druk zat met 2 kids. We willen nog wel een 3e, maar ik wil er nog even mee wachten. Ik vond de 2e zwangerschap lichamelijk zwaar, en na de geboorte vond ik het geestelijk heel erg zwaar. Nu eerst maar even een tijdje rust, en alles een tijdje op de rit hebben.

Annette, was je vanwege de cyste bij de gyn?

Hoe zit het met de chemo van je vader? Hoe vaak krijgt ie dat?

Mijn schoonvader voelde zich gister wel aardig, hij klonk aan de telefoon beter dan toen we hem vorige week zagen. Hij had gister z’n 2e kuur gekregen. Hij moet 6 weken lang 5x per week naar het ziekenhuis voor bestraling en 1x per week voor chemo.

Natuurgeneeskunde is niet wat voor hem. Hij is wat meer van de oude stempel. Ik denk niet dat ie geloofd in natuurgeneeskunde.

Ik moet weer aan het werk.

Groetjes

Karin

ps. Leuk dat er weer een beetje leven in dit forum is!

Karin,

ik was bij de gyn voor de cyste vlak voor, tijdens en na mijn zwangerschap, snap niet precies wat je bedoeld?

Mijn papa krijgt al sinds februari geen (lichtere) chemo meer, hij moest toen stoppen omdat hij teveel vocht vasthield in de benen. Hij is wel de medicatie van de natuurgeneeskundige blijven gebruiken en of je het geloofd of niet, in die tijd zijn de 2 tumoren op de lever geslonken! ik meen door de 30% terwijl ze gedurende de zware chemo therapien in de zomer ervoor (dus zomer 2007) niks uithaalden en de tumoren juist groeiden. Ik meen dat hij van okt-feb lichte therapien heeft gehad.

In november, vlak na Lys haar b’day, hij was toen een wrak, niemand dacht dat hij het einde van het jaar zou halen, ging hij naar die natuurgeneeskundige en sindsdien heeft hij veel meer energie, hij komt weer uit bed (dat was van sept-nov ongeveer niet), doet deels het huishouden, doet boodschappen, gaat op vakantie etc.

ik ga thuis aan de slag, heb het druk

:-*

Ik bedoelde inderdaad dat je bij Alyssa onder controle stond van de gyn vanwege de cyste.

Ben heel benieuwd naar de vk, ben ik nog nooit geweest

Hoe zit dat met die slinkende tumoren, als het zo door gaat, zou hij dan geopereerd kunnen worden, zodat de tumoren weg gaan, en hij kankervrij kan komen?

Wel heel mooi om hem weer zoveel sterker te zien dan hoe hij was. Jullie zullen dit vast wel als een bijzondere tijd zien, eerst leek het snel afgelopen te zijn, maar nu mogen jullie toch nog langer samen leven.

Groetjes

Karin

Dan moeten ze echt nog wel ver slinken, 1 zit gewoon heel erg slecht, tegen de slokdarm aan…

ik ga straks lekker zwemmen met Lys, als ze nog wil :roll: ze heeft een ochtendhumeur :lol:

Zwem je af en toe, of regelmatig met Lys? Ik ga met beide meiden naar ouder en kind zwemmen. Op woensdag met Mirte, dan is Floor op de peuterspeelzaal, en op donderdag met Floor, en dan zit Mirte in de buggy op de kant.

Mirte de laatste dagen ziek, maar het gaat nu gelukkig al beter. Ik ben niet naar het zwembad geweest, omdat Mirte toch nog niet helemaal fit is.

Groetjes

Karin

ik zwem in principe elke woensdag met Lys, dat is ook de enige dag voor hele kleintjes, dus ik moet nog even kijken hoe ik dat als ons 2e kindje er is.

Lys kan dan met papa op de zaterdag, maar waar laat ik Lys als ik met een babytje zwem?

nou ja, dat is voor later zorg, misschien mag ze wel even naar oma toe dan ?

Lys vond het geweldig, met name zo hard mogelijk in het water zpringen :lol:

Hier zwemmen we ook nog elke woensdag! Zo gezellig!

Straks als de kleine er is dan ga ik met Anique gewoon door op woensdag,

hubbie gaat dan thuis werken en met de kleine gaan we op dinsdag.

Dan gaat Anique naar de psz (vanaf februari).

Annette, super dat het weer iets beter gaat met je vader! Dan is het lichaam

toch een raar iets. Wel reageren op alternatieve medicijnen en niet op

chemo.

Gelukkig dat hij weer iets opknapt.

Do, dat is schikken :shock: Hopelijk valt het mee!

Hier gaat alles zijn gangetje, al begint het wel behoorlijk zwaar te worden.

Ik vond dat ik bij Anique al een dikke buik had maar nu is ie helemaal :shock:

Hopelijk blijft de kleine man nog even zitten zodat ik lekker thuis kan bevallen.

En dan het liefst na 30 januari zodat het nieuwe huis kan.

liefs