Miki, nog geen nieuws?
Wat bijzonder fijn dat jullie meeleven.
Hier nog geen ongi! Constante zware buik blijft, misselijkheid ook (hoog in slokdarm bij keel), maar borsten niet bijzonder anders pijnlijk.
Morgen proberen nog niet te testen, want negatief bericht sloeg gister in als een bom en die “emotionele roaler coaster” wil ik nu even niet meer in. Maja, morgenochtend wel 3 dagen overtijd sinds 11 maanden. :roll:
Ik hou jullie op de hoogte!
Liefs, -M
Lieve Miki,
tuurlijk leven we hier met je mee! Niks liever zie ik in elk geval als nog 1 en liefst 2 zwangere meiden erbij! Zou zo mooi zijn als jullie allemaal een beetje samen mogen zwangeren toch?
Ik begrijp je wel hoor, nog niet willen testen, ik teste ook pas ruim 10 dagen overtijd, omdat ik al vaker negatief had getest en dat is gewoon niet leuk.
Ik duim en nog even voor jullie door in elk geval :-
Karin, leuke plannen voor de babykamer in elk geval zeg! Spannend zo’n kleine verbouwing, wel leuk ook dan weer! en fijne vakantie vast! Gaan jullie nog es een dagje weg? of echt alleen maar thuis?
Hoop en Do? Gaat het goed bij jullie? ik vind het zoo leuk he, ik krijg dan op zich wel kriebels, maar die krijg ik ook als ik mijn zwangere nicht zie, die is nu 19+2 heerlijk echt waar!
:-
Nou, hier nog geen nieuws.
Heb me niet in kunnen houden met testen. Werd vannacht wakker en moest plassen, de man werd ook wakker en toen toch maar gedaan. Helaas geen 2e streepje, ook niet licht. Erg verwarrend dus. Twijfel nu echt of ik wel een ei heb gehad vanwege die bloeding halverwege. Toen wel mijn eileiders gevoeld als altijd en nu geen eileiderpijn, maar baarmoeder die trekt. Alleen is dat wel vreemd, ben zo regelmatig al zo lang!
Enfin, geen bloeding ook weer vandaag. Maar voel me niet zwanger eigenlijk, misselijkheid wordt ook minder. Probeer me dus ook maar niet meer suf te staren op mijn borsten (zijn ze echt niet groter lieverd? ).
Ik ga uit van een in de war cyclus en zal proberen nog wat langer op de ongi te wachten. Misschien vrijdag opnieuw test en als niet, dan na het weekend bloedtest, indien ik dan niet inmiddels ben gaan bloeden.
Gedoe, gedoe, gedoe… gelukkig heb ik lang geoefend op geduldig proberen te zijn. Kan ik nu mooi in praktijk brengen.
Hoe is met jullie meiden? Volgens mij zijn een paar van ons lekker met vakamtie? Annette, Karin, Do, jullie al weg geweest?
Liefs, -M
Miki wat jammer dat je nog geen duidelijkheid hebt hoe het nou zit met je cyclus. Ik gun het jullie zo…
Wij willen in september nog een weekje weg, aangezien we nu onze vakantie opofferen aan het creeren van een babykamer.
En jullie dan, Miki?
groetjes
Karin
Hallo,
Ben ik weer even!
Hier gaat het prima, ik heb gewoon nergens last van! Vorige week had ik een weekje dat ik erg veel misselijk was, maar dat is helemaal voorbij!
Ben deze week weinig tot niet online omdat ik meedoe als leiding aan de kindervakantieweek hier in het dorp en morgennacht ben ik een nachtje op kamp! Het is super leuk maar super vermoeiend, maar ik doe het al zo lang dat ik het absoluut niet wil missen!!
Miki voor jou een hele dikke knuffel, hopelijk heb je snel duidelijkheid! :hug:
De rest komt wel volgende week, dan lees ik even goed bij!
Liefs,
Hoop
Mogge dames,
Hoop wat een leuke week heb je dus! Blij te horen dat je zo weinig last hebt van klachten.
Ineke, hoop dat jouw herstel voorspoedig loopt? :-*
Heb je dat ene behang nog gekocht Karin? Erg cute wel hoor.
Annette, jullie nog op vakantie of al geweest?
Do, ben jij het eigenlijk al aan het vertellen op het werk enzo? Zag iets met Arbo voorbij komen. Hou je het vol allemaal?
Hier niet meer getest, maar ook geen ongi. De osteopaat smste me als volgt (ze is zo’n lieverd!): geen bloed geeft moed! Die houden we er dus maar in.
Tot snel, liefs -M
Nou, meiden. Weer 2 verschillende testen, met géén extra streepje (ook geen kleine) later en nog geen ongi. Ben echt de weg kwijt nu. Ga zo om 8u voor de praktijk van huisarts liggen. Ik wil een bloedtest! Als er geen HCG is, dan wil ik weten wat er dan aan de hand is. Ik word gek en ben er boos van!
Hebben jullie ooit gelezen hier dat er andere geen positieve testen hadden maar wel zwanger waren? Als ik het volgende lees lijkt me de kans klein:
HCG: HUMAN CHORIONIC GONADOTROPIN
HCG IS HUMAN CHORIONIC GONADOTROPIN. HET WORDT OOK WEL HET
ZWANGERSCHAPSHORMOON GENOEMD.
HCG WORDT AFGESCHEIDEN DOOR DE PLACENTA EN HET KAN GEMETEN WORDEN MET EEN
ZWANGERSCHAPSTEST. HCG ZORGT ERVOOR DAT HET CORPUS LUTEUM, OF HET GELE
LICHAAM, IN STAND GEHOUDEN WORDT, EN ZORGT DAT HET GELE LICHAAM HET HORMOON
PROGESTERON AFSCHEIDT. PROGESTERON VERRIJKT DE BAARMOEDER MET EEN DIKKE LAAG
BLOEDCELLEN EN HAARVATEN DIE DE GROEIENDE FOETUS KUNNEN VOEDEN. HCG
BESCHERMT DE FOETUS OOK TEGEN IMMUUNCELEN VAN DE MOEDER, WAARDOOR HET BETER
BESCHERMD WORDT.
WAT IS EEN NORMAAL HCG NIVO TIJDENS DE ZWANGERSCHAP ?
ER IS EEN GROTE VARIATIE IN DE NORMALE HOEVEELHEID HCG, OP ELK PUNT IN DE
ZWANGERSCHAP. ZODRA HET HARTJE KAN WORDEN GEHOORD PREFEREREN DOKTOREN
HIERNAAR TE KIJKEN IN PLAATS VAN DE HCG. SOMMIGE NORMALE ZWANGERSCHAPPEN
HEBBEN EEN ERG LAAG HCG NIVO, MAAR EINDIGEN TOCH IN GEZONDE BABIES. EEN HCG
NIVO WAT NIET ELKE 2 OF 3 DAGEN VERDUBBELT HOEFT NIET PERSE EEN PROBLEEM TE
ZIJN. MAAR, ALS HET NIET SNEL GENOEG STIJGT, ZAL DE ZWANGERSCHAP AUTOMATISCH
DOOR HET LICHAAM AFGEBROKEN WORDEN. DIT IS BIJVOORBEELD HET GEVAL BIJ EEN
BUITENBAARMOEDERLIJKE ZWANGERSCHAP.
NA DE INNESTELING:
ALS JE ßHCG (EEN ONDERDEEL VAN HET HCG) MINDER DAN 5 MIU/ML (MILLI
INTERNATIONAL UNITS PER MILLILITER) IS, BN JE NIET ZWANGER.
ALS JE ßHCG TUSSEN DE 5 EN 25 MIU/ML IS BEN JE WELLICHT ZWANGER.
ALS JE ßHCG BOVEN DE 25 MIU/ML IS BEN JE HOOGSTWAARSCHIJNLIJK ZWANGER.
NA DE IMPLANTATIE VAN DE EICEL VERDUBBELT HET HCG NIVO DAGELIJKS. IN DE
EERSTE 2 TOT 4 WEKEN NA DE BEVRUCHTING VERDUBBELT HET ELKE 48 TOT 72 UUR.
HET HCG NIVO IS HET HOOGST ZO ROND DE 8-10 WEKEN. DAARNA DAALT HET WEER OM
MET EEN KLEINERE HOEVEELHEID AANWEZIG TE BLIJVEN TOT HET EINDE VAN DE
ZWANGERSCHAP.
HCG IN ZWANGERSCHAPSTESTEN
WANGERSCHAPSTESTEN METEN DE HOEVEELHEID ßHCG (EEN ONDERDEEL VAN HET HCG) IN
HET BLOED OF IN DE URINE. DE AAN- OF AFWEZIGHEID WIJST OP HET AAN- OF
AFWEZIG ZIJN VAN EEN EMBRYO. DE URINETEST KAN DE HCG WAARNEMEN ALS HET HOGER
IS DAN 25-100 MIU/ML. GEBRUIK DE EERSTE URINE IN DE MORGEN, DAN BEVAT HET
MEER HCG.
EEN BLOEDTEST KAN HCG AL WAARNEMEN ALS HET NIVO HOGER IS DAN 5 MIU/ML. EEN
BLOEDTEST KAN BOVENDIEN LATEN ZIEN HOE HOOG HET NIVO IS, WAAR EEN URINETEST
ALLEEN KAN LATEN ZIEN OF HET WEL OF NIET AANWEZIG IS. ALS JE MEDICIJNEN
GEBRUIKT OM DE VRUCHTBAARHEID TE VERHOGEN ZAL DE HCG TEST MINDER BETROUWBAAR
ZIJN OMDAT DAAR VAAK HCG IN GEBRUIKT WORDT. (PROFASI, PREGNYL)
Zwangerschapstesten
De aanwezigheid van HCG in je bloed en urine is dan ook een duidelijk teken
van zwangerschap. Alle zwangerschapstesten die je in de handel kunt kopen,
reageren dan ook op een voldoende aanwezigheid van dit hormoon in de urine.
De meeste zwangerschapstesten beweren dat je al op de eerste dag dat je over
tijd bent, op je urine mag testen. Maar je hebt meer kans op een positief
resultaat (als je natuurlijk effectief zwanger bent) wanneer je pas test als
je een week over tijd bent.
Waarom?
Gedurende de zwangerschap variëren de HCG-waarden in je bloed sterk (zie
tabel) en in het begin van de zwangerschap stijgen deze waarden niet bij
alle vrouwen even vlug. Meestal verdubbelt deze hoeveelheid om de 48uur in
het begin, om rond de 10e week tot een piek op te lopen. Vanaf de 16e week
komt de hoeveelheid op een veel lager peil en houdt zo aan tot het einde van
de zwangerschap.
gerekend vanaf ELM (eerste dag laatste menstruatie) IU/L of MIU/ML
gerekend vanaf bevruchting
Niet zwanger < 5
-
21 dagen 0 -
5 7 dagen
28 dagen 3 -
426 14 dagen
35 dagen 18 -
7.340 21 dagen
42 dagen
1.080 - 56.500 28 dagen
49 - 56 dagen
7.650 - 229.000 35 - 42 dagen
57 - 78 dagen
25.700 - 288.000 43 - 56 dagen
79 - 100 dagen
13.300 - 253.000 57 - 78 dagen
2de trimester
4.060 - 65.400 17 - 24 weken
3de trimester
3.640 - 117.000 25 weken - bevalling
Na bevalling < 5
Nou ja, we zullen zien. :?
xxx
Hey Miki!
Ik weet dat mijn moeder bij mij pas positief testte bij 3 maanden… Maar ik weet niet hoe goed de predictors in die tijd waren.
Ik heb ook andere verhalen gehoord als die van mijn moeder.
Maar ik snap je frustraties! Wellicht biedt een bloedtest uitkomst en bel anders de gyn op! Die zou een echo kunnen maken, en hoewel ze nog geen vruchtje kunnen zien dan, kunnen ze wel een vruchtzak zien volgens mij.
Ik denk aan je en voor je!
Liefs Do
Het komt dus echt vaker voor? Kan hier nu zo weinig medestanders voor vinden.
Bloed is geprikt, moest er wel ff op duwen bij de assistentie. Maar ‘gelukkig’ komen mijn tranen momenteel makkelijk. Morgen uitslag en aan de hand daarvan de gyn bellen.
Op naar duidelijkheid, proost!
Trouwens sorry voor de ego berichten. Hopelijk kan ik deze stress snel loslaten!
Liefssss
Blijft dus spannend! pfff. Hier duidelijk vruchtbaarslijm op dag 15. (die we dus niet mogen benutten en eerlijk gezegd heb ik daar nu lichamelijk ook niet echt behoefte aan). Cyclus is dus niet ‘van de leg’. En dat is positief!
Miki wat fijn dat je uiteindelijk toch een bloedtest heb gekregen. Hoe laat krijg je de uitslag? Goed dat je vandaag bent gegaan, want dan heb je voor het weekend de uitslag.
Einde ochtend bellen, uitslag zat er net nog niet bij. Zit dan alleen in een meeting met externen, maar ik sneak wel even er tussenuit. In de middag is de arts er niet meer en daarna is hij met vakabtie!
Heb enorme buikpijnen, wordt steeds erger. Buik zwelt zelf op, navel is iets meer zichtbaar. Als er maar nix ergs aan de hand is. :oops:
Enfin, vanmiddag iets meer duidelijkheid!
Ineke, fijn dat je cyclus lekker stabiel blijft!
He, vervelend zeg! Ook dat je buik ineens opzwelt en pijnlijk is, als hij niet meer kan kijken en je blijft pijn houden, hoe dan ook even naar een andere arts :-
Ik blijf duimen!
:-
Miki ik blijf voor je duimen!!
En wat Annette idd zegt, als je vanmiddag nog geen duidelijkheid hebt en de pijn houdt aan, naar de gyn!
Ennuh, ego-berichten geeft niet hoor! Daar zijn we hier voor!
Hier vandaag weer een off-day, maar ben dan ook al 4 dagen achter elkaar actief deze week. Gisteravond ook weer barstende koppijn gehad. Schijnt in de familie te zitten en rond 3-4 maanden weer op te houden (ongeveer nu dus!).
Vanmorgen het hartje super kunnen horen met de angelsound, echt super zo’n doppler!
Voor wie de echo wil zien: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=41936&start=90
Liefs Do
Miki, hoe is het met je buik? Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de uitslag :oops: :thumbup: :thumbdown:
:thumbup: :thumbdown:
:-*
Nou, heb uitslag van bloedprikken. HCG is rond de 1 en dus is de kans bijna nihil dat we zwanger zijn.
Die bloeding rond dag 14 kan een indicatie zijn dat ik geen ei heb gehad en dat ik daarom nu niet bloed. Buikpijn en borsten kunnen komen doordat de hormonen ernstig in de war zijn. Meteen maandag 12:20 een afspraak bij gyn gemaakt.
Nu naar huis, want echt veel buikpijn en als dit aanhoud neig ik naar 1e hulp toe gaan.
Ik ben er helemaal van in de war.
Miki balen!
Kreeg je nog advies van de gyn toen je belde voor een afspraak?
Misschien een idee om je verhaal bij de PCOers te plaatsen. Zij hebben ervaring met geen eisprong en langere cyclus (plus de symptomen daarvan).
Misschien hebben ze advies wat te doen tegen de pijn (buiten naar de 1e hulp gaan).
Sterkte! :hug:
Liefs Do
Zo naar weekend arts in ziekenhuis in de buurt. Heb enorme golven van pijn, verlies in ene doorzichtig vocht met roze van kleur en ruik enorm naar ijzer. Heb ik nog nooit met ongi gehad, maar hoop wel dat het ongi is nu dan.
Och meid toch ik hoop dat ze je daar een beetje kunnen helpen met de pijn, echt niet leuk weer, dikke :hug: en :-*
Annette