Hey Annette,
Hier gaat alles prima!
's Morgens wat opstartproblemen, maar de rest van de dag red ik het wel!
Het is wel even wennen hoor! Je moet overal aan toegeven (honger, moe enz). Soms het ik wel honger maar krijg ik niets naar binnen dat is wel erg vervelend!
Wat zielig dat Lys ziek is, hopelijk is ze snel helemaal beter! Geef haar maar en knuffel!!!
Liefs,
Hoop
Nog even hoop! Dan hebben jullie je eerste echo! Gaat je man mee??? Dat is zooo speciaal de eerste keer dat hartje zien kloppen! Denk dat ze het dan ook al laten horen, tenminste ik was 7+3 toen ik het hartje voor het eerst hoorde de week ervoor kreeg ik alleen het te zien, lekker hoor zo’n camera in je muts :roll: maar het is het zooooo waard :inlove:
Lys is wel weer beter, gelukkig maar, ik vind het niks een ziekig moppie…
:-*
Mijn man gaat inderdaad mee! En het is ook nog zijn verjaardag dan!
Ik hoop dat we het zien en horen! Maar met alleen zien ben ik ook al dik tevreden!!!
Fijn dat Lys weer beter is!!!
Liefs,
Hoop
@Frogger wrote:
Do, wat een fijne gyn heb jij zeg! Hoe zit dat nou, jullie zaten eerst bij ziekenhuis 1, met gyn 1 die tegenstrijdige berichten aan jullie gaf. Toen zijn jullie naar ziekenhuis 2 gegaan, met gyn 2 die veel beter is. Zitten jullie nog steeds bij zh 2 en gyn 2?
Wat een geruststelling dat er niks aan de hand was.
Ik hoop dat je je snel minder moe zal voelen. Bij mij wisselt het nog steeds wel erg per dag. Vandaag ben ik niet zo moe.
We zitten nu nog steeds bij zh 2 en gyn 2 (alhoewel gyn 2 een hele batterij aan jonge vrouwelijke gyns is

Ik ben nu nog steeds thuis en als ik ook maar iets doe (al is dat naar iemands verjaardag en daar op een stoel zitten kletsen), dan krijg ik daar 2 dagen “straf” voor. Nu moet ik maandag weer een paar uurtjes per dag gaan werken, wat inclusief reistijd op 7-8 uur van huis neerkomt…zal mij benieuwen hoe dat gaat!
@Annette: fijn dat Lys zich weer wat beter voelt!! En ze is vlot met de woordjes! :dance:
@Hoop: allebei een mijlpaaltje vandaag: jij 6 en ik 12 weken!! :dance: :dance: :dance:
Hier vandaag voor het eerst overgegeven en erg beroerd. Ik ben gister 6 uurtjes van huis geweest en dit is dus de reactie van mijn lijf daarop… :shock: Ach ja, het zal er wel bij horen!
X Do
Hoi meiden,
Vandaag weer thuis gekomen na de operatie. De operatie is goed gegaan zoals het nu lijkt. Nu afwachten of de eierstok inderdaad weer gaat werken! Vast wel.
Nu nog even herstellen. Toch wel een behoorlijke operatie hoor! pfff.
Hou jullie op de hoogte.
liefs
Ineke
Ineke, nogmaals fijn dat het achter de rug is en heel veel sterkte met het herstel!
Hoop dat alles nu weer goed zn werk kan en gaat doen!
:hug:
Liefs,
Hoop
Ineke :hug: Hoop echt dat het voor jullie nu ook snel raak is meid wachten is gewoon niet leuk!
Meiden gaaffff!! Jullie gaan goed, ben nog steeds heel blij!
ehmmm de woordes, misschien toevalstreffer, maar ze is nu weer stil, wel veel dadadadadada 8)
Dames, weer eens een berichtje van mij. Blij om te lezen dat iedereen zo lekker gaat!
Even een egotekstje van mij, want ben behoorlijk in de war. Ben nu 1 dag overtijd (en dat sinds de MK vorig jaar september niet meer geweest) maar vrij zeker dat ik wel ongi wordt. Had enorme kramp vannacht, dus denk dat dit het openen van de baarmoeder was. Ook mijn borsten worden minder pijnlijk, nadat ze gister een soort toppunt in heftigheid hadden bereikt. Komende uren op en neer naar de wc dus. Want als ik het wordt, dan meestal voor 13u. Ik hoop natuurlijk van niet, want we voelen ons al weken stiekem zwanger (eisprongbloeding precies op dag 14, oprekbuikkramp sinds week na ei, met vlagen erg misselijk, veel pukkeltjes, veel boeren om nix en een algeheel zacht gevoel, dat zelfs mijn man steeds zei: “je bent zwanger”, wat hij nog nooit heeft gedaan). Zouden we onszelf weer sinds lang in het ootje hebben laten nemen? Door het eigen lichaam notabene!
Ineke, beetje opgekrabbeld inmiddels? Goed dat de cyste er uit is hoor! Schone lei nu. Zie maar aan Hoop, hoe het kan helpen als er een haard van belemmering uit is.
Hoop, je maakt sprongen nu zeker?
Do, fijn dat je een goede gyn hebt zeg. Gaat goed nu met je?
Annette, ook al weer kriebels om opnieuw zwanger te worden door al het goede nieuws hier? Lys helemaal beter?
Wat gaaf dat Floor al zo goed loopt. En nu ook al zo’n druktemaker in je buik Karin?
Hoe is met Marieke en Anique?
Nou, geniet van het weer meiden, ik ga kijken of ik me daar ook toe kan zetten.
Liefs, -M
:-* voor jou Miki! Ik hoop echt heel erg dat het voor jou nu ook raak zal zijn ik kan er alleen geen zinnig woord op zeggen, heb je geen testjes in huis? meid, die ongi moet wegblijven hoor!
ik heb nog geen echte kriebels, pascal al wel hahaha, maar ik wil eerst die cyste kwijt zijn en dan ishet nog maar de vraag hoe snel een 2e raak zal zijn niet waar? dan heb ik nog maar 1 eierstok en met Alyssa hebben we ook een aar hard getraind :shifty: nee, eerst dat maar en dan zien we wel verder.
Karin, ik las dat je toch nog steeds 1 BV per geeft, goed hoor! Vast genieten met zo’n lieverd aan de borst!
Bij jullie ook zulk lekker weer? Hoe is met Do en Hoop? Beetje uit te houden met de buikjes en de warmte
Vergeet ik te zeggen, vrijdag (dag voor NOD) en vannacht een test gedaan. Helemaal nix nada, dus zal ook niets zijn helaaas. Vorige keer teste ik al erg vroeg positief.
Al afspraken om de cyste te verwijderen dan, of nog ff nie aan denken? Nou, alvast lekker veel oefenen dan met Pascal samen!
Ik ga nu douchen, xxx
nee… ik wil eerst BV af zijn… eigenlijk… maar goed, eind van de maand weer terug en dan weer een echo, jammer genoeg zijn ze nu niet meer zo leuk als vorig jaar.
lekker douchen! heerlijk, wij gaan strakjes hier in het badje bivakeren denk ik zo 8)
Morgen dames!
Donderdag heb ik uiteindelijk niets binnen kunnen houden en vrijdag echt heel de dag brak ervan geweest. Gisteren ging het goed, ook nog enigzins actief geweest! Vandaag wel moe van gisteren, maar kan eten en geen hoofdpijn.
@Miki: vervelend als je lijf je zo voor de gek houdt! Maar ik blijf nog even duimen voor een positieve test voor jullie deze ronde! Ik heb 1 dag na mijn NOD getest en toen had ik wel een positieve test, maar wel een hele lichte streep! De volgende dag met digi-clearblue was de uitslag zwanger (moest hij wel lang over nadenken, maar goed).
Wat ik ermee wil zeggen, alles kan!
Geniet vandaag van het weer!
@Annette: moeilijk beslissen voor zo’n cyste-operatie! Is het al zeker dat je dan 1 eierstok kwijt raakt?
@Hoop, Ineke, Karin en Marieke: alles goed? Aan het genieten van het weer?
Liefs Do
dat is wat mijn gyn me de vorige keer vertelde, is omdat die cyste de hele eierstok is ofzo, ik weet het ook niet precies alleen dat dat ding 899 cm groot is… stom he, zou eigenlijk precies willen weten wat het nu is, volgende keer toch nog es vragen, maar hij zei laatst dat ie pas kan zien wat het is als het eruit is.
Fijn dta ie weer iets beter gaat!
Okay, afwachten dus en hopen dat het meevalt! Is het niet zo dat zo’n cyste rustiger wordt als je zwanger bent? Of bazel ik nu wat?
X Do
hij doet niks… raar he, maar hij is al even groot sinds ik weet dat ie er zit. Toen ik zwanger was vormde hij wel mee met mijn BM, dus op een gegeven moment was ie langwerpig ipv rond.
Heb er ook geen last van, alleen met vrijen een beetje stekerig ofzo, niet te diep zogezegt :mrgreen: dat doet auwie :lol: :roll:
Ach ja, laten we het er maar op houden dat het menselijk lichaam soms raar in elkaar zit!
Mijn eierstokken bulken van de cystes, maar dat heb ik eigenlijk geen last van (tenminste dat denk ik…ik heb ze “altijd” gehad).
X Do
@Dominique wrote:
Ach ja, laten we het er maar op houden dat het menselijk lichaam soms raar in elkaar zit!
daar kan ik het nou mee eens zijn :mrgreen:
ik ga off line
:-* Annette
Mogge, dat lichaam van ons kan vreemd zijn inderdaad. Ook hier!
Geen ongi nog, wel een zware buik met wat zijkant kramp. Borsten zijn niet anders, blijven pijnlijk en bobbelig net als altijd voor de ongi. Wel staan mijn tepels soms stijf. Ik had gister heel gek ook kippevel op mijn hele lijf terwijl ik zat te bakken in de zon op het strand. Die kippevel heeft de hele dag aangehouden! Zal wel iets met de verkoudheid van doen hebben. Enfin, om lang verhaal kort te maken. We hebben niet meer getest. Mijn man vindt dat we nu ff moeten wachten zoals de ClearBlue ook aangeeft. Als het al zo is, dan is mijn waarde niet in 1 dag substantieel gestegen. Bovendien is er ook de optie dat we geen eisprong hebben gehad, misschien vanwege de bloeding op dag 14, en dat dit verklaard waarom we nu geen Ongi-bloeding hebben.
Maar al met al, eindelijk weer eens wat leven in het zwanger-wordt gebeuren hier! Ik houd me nog wel even vast aan het idee dat ik gewoon ongi wordt. Vind het ook super eng om dit allemaal hier te typen, bang dat het de goden verzoeken is. Soms is deze nuchtere dame erg bijgelovig, iets uitspreken kan misschien wel slechte karma geven denk ik dan.
Ik zeg dus verder maar even nix. :roll:
Liefs, -M
Lieve Miki,
Dan ga ik van mij kant uit ook niet zitten gissen, maar samen met jullie afwachten en
.
Liefs Do
Miki, wat spannend. Dit is dus al de 2e dag dat je overtijd bent. Ik weet niet welke test je hebt gedaan, maar ik heb wel eens gelezen dat CB-digitaal 2x zoveel HCG nodig heeft dan een standaard test. Het zou dus kunnen zijn dat je iets later positief test.
Een ander scenario is dat het bevruchte eitje er langer dan gemiddeld over heeft gedaan om in de bm te komen, waardoor je HCG waarde nog iets lager is.
Ik hoop dat je echt wel zwanger bent. Was je vorige zwangerschap ook niet ongeveer nu? Misschien ben je iemand die alleeen in de zomer zwanger wordt
Ik vind het leuk dat je af en toe wat van je laat horen. Ik vind het knap dat je zo weinig hier post. Ik heb al wel vaker gelezen dat mensen op het forum even niet meer wilden posten, maar dat hielden ze dan niet lang vol.
Ineke, ik hoop dat het bij jullie ook snel raak mag zijn. Het zou leuk zijn als jullie Hoops voorbeeld, om direct na de operatie zwanger te worden, mogen volgen.
Do, ik zie dat je voorbij de magische 12 weken bent. Gefeliciteerd! Ik hoop dat de misselijkheid snel over gaat. Met Floor had ik last van misselijkheid tot 16 weken. Maar het begon pas met 10 weken.
Hoop hoe gaat het met jou? Lukt het nog een beetje om je mond te houden? Jullie wilden toch nog even wachten met het vertellen aan de wereld, tot 12 weken of zo?
Met Floor vond ik de eerste 12 weken erg langzaam gaan. Nu gingen ze best snel. Ik was ergens ook minder blij met de zwangerschap dan toen ik in verwachting werd van Floor. Ik was bezig met solliciteren, vroeg me af of Floor en de volgende niet te dicht op elkaar zaten, en een schoonzusje had een paar maand geleden een MK gekregen, waar ik bij was, heeft veel indruk op mij gemaakt.
Wij hebben nu vakantie. Vorige week de 1e vakantieweek gehad, nu de 2e en laatste. We hebben de vakantie als een klusvakantie gepland. Onze slaapkamer was vroeger 2 kamers. De vorige bewoners hebben er een muurtje tussenuit gehaald. Vorige week heeft Evert dat muurtje er weer in gezet, zodat we nu weer 3 slaapkamers hebben. Ik ga zo wat behang en verf kopen voor onze en de babykamer. Ik ga een soort onderwaterbehang (water met visjes) kopen voor de babykamer, en 1 muur wordt oranje. En wat de andere 2 muren worden, daar ben ik nog niet uit.
Ik wil deze 2 vloerkleden van de ikea aan de muur hangen (gezien in de ikea catalogus)
Evert wil niet behangen, maar wel glasweefsel plakken. In onze slaapkamer gaan we glasweefsel tegen de muren doen, en die gaan we dan donkerbruin, zand/beige, en turquase verfen.
We hadden niks aan onze slaapkamer gedaan toen we in dit huis kwamen, maar nu we de boel anders in gaan delen boven, moet er toch wel wat gebeuren.
Met Floor gaat het erg goed. Ze loopt steeds beter en langer. Ze kruipt niet meer, alles loopt ze af. Soms loopt ze alsof ze dronken is, erg grappig gezicht. Ik had haar laatst lopend mee de winkel in genomen, ipv in een karretje. Toen ik bij de kassa stond om de boodschappen in mijn tas te doen, stond zij al bijna buiten.
Floor krijgt inderdaad nog 1x bv. Maar ik heb er niet veel aardigheid meer aan. Ze wisselt dan vaak van borst, of kan soms abnormaal lang uit 1 borst ‘drinken’, kan me dna niet voorstellen dat er nog veel uit komt. Maar ik denk dat ik in de vakantie ga stoppen. Ik wacht nog even op een mooie foto. Evert heeft een week geleden foto’s gemaakt, maar daarbij zie je niet wat ik op de foto wil hebben. De foto’s zijn te onduidelijk. Ik wil een foto hebben waarbij je kan zien hoe knus Floor bij mij ligt te drinken.
Floor is nu 14 maanden! Ze heeft dan wel lang genoeg bv gehad. Er zijn erg weinig kinderen die zo lang krijgen.
Met de zwangerschap gaat het ook goed. Ik ben 's avonds toch nog wel aardig moe. Ik begin 's avonds wel eens last te krijgen van mijn buik. Ik weet neit wat het is. Het zit tussen brandend maagzuur en misselijkheid in. M’n buikje begint ook al wel te groeien.
Groeten
Karin