Kan iedereen die mee wil vertellen in welke plaats je woont? Dan kijk ik wel even waar we het beste kunnen afspreken. Als je je plaatsnaam niet op internet wil zetten, dan mag het ook wel in een pb.
Miki, het geeft niet als je niet mee wilt. Je woont zeker heel centraal voor ons dat je bang bent dat we je dwingen om bij jou thuis af te spreken? Is maar een grapje hoor.
Leuk dat wij jou terugsprekend dagboekje mogen zijn.
Hoop, spannend hoor, maar zoals Annette al zei, niet te veel waarde aan hechten.
Heb je een beetje afleiding? Of zit je je dagen af te tellen tot je NOD? Gezien je sterke vermoeden, vraag ik mij af of je ook al weet wanneer je eventueel zou willen testen?
Groetjes
Karin
hoi hoi, even snel, heb schoonmaakwoede :mrgreen:
miki, niks moet! :hug: lekker even een verzetje als een nieuwe job is super!
ik woon vlakbij roosendaal noord brabant.
:-* Annette
Terug van de gyn en even snel een update:
De gyn vindt het wonderbaarlijk dat mijn hubbie nog een redelijke zaadproductie heeft (met uiteindelijk 10% nog goed bewegende en goed uitziende cellen van de 14 miljoen). Hubbie heeft namelijk als klein jongetje een liesbreuk gehad en is tot 3x toe daar aan geopereerd en dat heeft zoān zān effect littekenweefsel in de buurt van de balzak en mogelijkheid op spataderen. Spataderen zijn een oorzaak van verminderde beweeglijkheid van zaadcellen. De gyn kon geen aanwijzingen vinden op spataderen, maar laat voor de zekerheid een echo bij hubbie uitvoeren.
De gyn vindt mijn cyclus raar. Qua temperatuur is mijn luteale fase net te doen en wederom heb ik volgens mijn progesteron waardes een bewezen eisprong. Maar ik heb benadrukt dat ik al een paar dagen voor mijn NOD begin āte rommelenā met bruin verlies. Hij vindt dat niet goed en zeker niet omdat ik ook een gevoelige buik heb.
Hij heeft toch weer een inwendige echo gemaakt en wederom de kralenkrans duidelijk zichtbaar nu op mijn beide eierstokken. Dit duidt toch op PCOS.
Wel raar, want ik heb geen insulineresistentie (in ieder geval niet bewezen) en ik heb een bewezen eisprong (mensen met PCOS in de regel niet). Maar goed, hij vindt het toch erg lijken op PCOS. Nu heb ik Metformine meegekregen, wat je bloedsuiker reguleert. Bij sommige mensen met PCOS herstelt hierbij de eisprong en vorming baarmoederslijmvlies zich, zonder tussenkomst van hormonen.
Over 6 weken moet ik terugkomen en dan kijken hoe het is.
Oja en ik moet weer tempen.
En uiteraard wil ik wel een meeting, want ik kwam er samen met Hoop mee. Ik zal Karin pb-en.
Ennuh, Miki: :*
Hoop: :thumbup:
X Do
Annette en Karin, dat testje was meer een grapjeā¦ik hecht er dan ook totaal geen waarde aanā¦de enige test waar ik waarde aan hecht is een echte zwangerschapstest!! (En dan het liefst een positieve).
Wanneer ik eventueel ga testen weet ik niet, maar ik denk nu dat ik toch wel wacht tot ik minimaal 3 dagen overtijd ben.
Mijn borsten lijken nu toch alweer minder gespannen en zijn minder pijnlijk. Ben wel moe en heb een zeurende hoofdpijn. Ik ga er dus toch maar vanuit dat ik over een dag of 4 ongesteld ga wordenā¦
Ik woon trouwens in Brabant, tussen Eindhoven en Den Bosch! (ruim begrip) hihihi
Liefs,
Hoop
@Hoop wrote:
Annette en Karin, dat testje was meer een grapjeā¦ik hecht er dan ook totaal geen waarde aanā¦de enige test waar ik waarde aan hecht is een echte zwangerschapstest!! (En dan het liefst een positieve).
oww maar dat wist ik wel hoor (zoekt eigenlijk een ja-knikkende smilie, maar die is er niet) :mrgreen: jammer he van schrijven, soms komt de exacte toon net niet goed over, ik ben goedlachs (beetje druk) en zie eigenlijk bijna alles wel met een klein tikkeltje humor :wink:
maarre nog maar een paar daagjes nu.....pgfffff ik zit hier net zo hard te hard als jou te hopen hoor :pray:
Goedemorgen dames,
De :evil: :evil: :evil: zijn er , twee dagen eerder dan verwacht!!!
Op naar de volgende ronde maar weer!!!
Liefs,
Hoop
##$%^&^@$grrrrrr
:hug: :- Annette
Ow Hoop, wat balen! Meissie toch. Komt deze keer wel even extra hard aan denk ik. Laat de tranen maar ff lekker rollen hoor! :-* :hug: :**:
Wij zijn vanochtend in het AMC geweest voor een zeer verhelderende sessie.
Onze statistische kansen liggen momenteel te hoog voor behandeling, gezien dat er bij mij geen obstructies zijn en zaad hubbie ok is (zoals in andere ziekenhuis was getest een jaar terug).
Samenlevingstest is, uit onderzoek onder 7000 stellen, niet bepalend gebleken voor wel/niet vruchtbaarheid. Dat gaan we dus (nog) niet doen.
IUI (zaad getimed in eileider brengen) en IVF (bevrucht ei terug zetten) zouden wij pas in augustus over mogen nadenken. Die slagingspercentages liggen globaal onder de 30% per keer, zelfs 25 bij IUI. Met onze cyclus-metingen van de afgelopen 1,5 jaar en een bevruchting na 18 maanden vallen wij binnen de statistieken dat het vanzelf een keer moet lukken. Ze geven ons 44% kans tot augustus.
Ze hebben verder duidelijk aangegeven dat de Persona en Clear Blue stickjes weg moeten. Stellen die dat gebruiken zitten vaak in klusperiodes net verkeerd, waardoor het eerder tegen dan meewerkt. Zo he! De zaadlozing die tot bevruchting leidt zit vaak al verder voor een eisprong dan gedacht wordt. 3 dagen ervoor tót ei zijn de cruciale. Gezien dat mijn ei altijd tussen dag 14-19 komt en mijn ongi 11-13 dagen daarna, hebben we het volgende recept meegekregen:
Vrijen op dag 9-11-13-15-17!!! Wat we daarvoor en daarna doen, mogen we zelf beslissen.
Nog een opvallend feit: hij zegt dat een cyclus die maandelijks verschilt heel normaal is en absoluut geen indicatie is voor onvruchtbaarheid.
Ook interessant wellicht: een ei die springt is daarvoor al 3 maanden bezig met zich klaar maken. Dus āslechte dingenā langer dan 3 maanden voor bevruchting hebben geen invloed op de kwaliteit van een vrucht (dit ivm mijn miskraam vragen).
Ook is een wijntje drinken (voor of na mijn ei) absoluut niet erg, zij het met mate. Zijn vrouw heeft tijdens de zwangerschap ook af en toe een glaasje gehad. Enfin, hiermee blijf ik altijd voorzichtig. Maar ik kijk wel uit naar gewoon weer leven, met vriendinnen op stap en niet meer op de milimeter mijn cyclus bijhouden. Jeempie, dat gaan we dus gewoon doen meiden!!!
Nou, tis een heel verhaal geworden. Sorry daarvoor. Maar AMC is een goed ziekenhuis, dus ik wilde zoveel mogelijk info lostrekken en deze natuurlijk erg graag met jullie delen.
Veel liefs, -M
He Miki,
jee, heel verhaal inderdaad, maar ik vind het ook wel heel verhelderd, ik denk dat dit veel stellen die allanger bezig zijn aan zal spreken.
Aan de ene kant heel fijn te weten dat ze jullie nog wel een kans geven tot augustus, ik hoop echt dat je dan heerlijk met een dikke buik mag genieten van het gewoon doen!
Hoop :hug: heb vandaag veel aan je gedacht, kan me goed voorstellen dat je je nu wel erg rot voelt!
Hoop wat jammer. Iedereen hier hoopte het zo voor jou! Ik kan me goed indenken dat je het nu helemaal gehad hebt met het zwangerworden.
Jullie tijd komt echt nog wel.
Miki, wat een goed nieuws, wel jammer dat ze jullie nog niet willen helpen, blijkbaar hebben ze genoeg vertrouwen er in dat het jullie wel een keer gaat lukken.
Denken jullie wel eens aan wat jullie willen als je niet spontaan zwanger wordt? Zou je kiezen voor IVF, ICSI, adoptie, pleegkinderen?
Het lijkt mij wel leuk om een kindje te adopteren of om een pleegkind in huis te nemen.
Ik heb even gekeken naar een plaats waar we goed kunnen afspreken. Ik heb geen concreet voorstel, omdat ik ver bij jullie vandaan woon. Ik woon onder groningen, en jullie allemaal heel erg zuidelijk.
Ik zal even 2 plaatjes toevoegen. Op de ene is het gebied te zien waar jullie wonen, en de andere daar staat de driehoek van jullie plaatsnamen op, en staat onder Groningen een roze stip, waar ik ongeveer woon.
Groetjes
Karin
Hey allemaal!
@Hoop: :-*
@Miki: toppie dat je zoān goed gesprek hebt gehad! Ik heb in een ander topic al op je info gereageerd. Ik had inderdaad ook al begrepen dat alcohol i.i.g. tot 6 weken geen invloed heeft. CafeĆĀÆne wel op de innesteling, dus ik drink geen cola en beperk de koffie tot maximaal 2 kopjes per dag (dat is de limiet die ze aangeven).
@Karin: Lukt het jou dan wel om richting Brabant te komen? Anders wil ik wel in de buurt van Groningen een keer afspreken, als wij op familiebezoek zijn? Maar ik weet niet of de dames uit Brabant makkelijk daar kunnen komen?
Anders weet ik een leuk iets om in Nijmegen af te spreken, maar dat is niet bij iemand thuis. En het stond me bij dat iemand het liefst bij iemand thuis wilde afspreken toch?
Hier de eerste 4 tabletten van de Metformin achter de rug, strakjes nummer 5. Heb nu na de avondmaaltijden wel last van soort brandend maagzuur ('s ochtends gaat het goed). En zojuist voelde ik me even knap beroerd (misselijk en buikpijn). Even een drankje met genoeg suiker gedronken en nu gaat het weer.
Liefs Do
Dank jullie wel lieverds, heb het opzich niet moeilijk gehad vandaag, maar net bij de stoppers van feb/mrt 2006 had iemand een lief gedichtje geplaatst waardoor de tranen in mijn ogen sprongen en ik het eventjes gehad had. Verder heb ik me er bij neergelegd en heb besloten dat ik niet meer zo in de gaten ga houden hoe en wat, maar gewoon leef zoals ik voor het zwanger willen worden deed. Lekker relexed. Dan komt het wel goed!!!
Miki, fijn dat jullie zoveel info hebben kunnen inwinnen!!! Succes met alles en hopelijk ben je snel zwanger!
Do :-* terug!
Karin, Amsterdam zou ook wat zijn misschien, maar idd het is bij niemand thuis. Mijn schoonouders zouden een perfecte locatie hebben (die wonen in Lelystad), maar ik geloof niet dat die op een huis vol vrouwenhormoontjes zitten te wachten hihihihi
Als het voor jou geen probleem is om een eindje te rijdenā¦ik vind het in ieder geval geen probleem waar ik naartoe moet!
Liefs,
Hoop
Als er toch al andere plaatsen worden genoemd dan in jullie driehoek, dan zou Haarlem misschien ook wel een optie zijn. Mijn broer woont daar. Hij heeft daar een grote kamer, dus daar kunnen we eigelijk niet met zān allen zijn, maar daar zou ik Floor wel te slapen kunnen leggen, en dat mijn broer dan op hem past.
We zouden dan bijvoorbeeld naar het strand kunnen gaan, en als Floor moet slapen, dan we dan naar Haarlem gaan, dan breng ik Floor naar mijn broer, en dan gaan wij in een cafeetje wat drinken of zo.
Verder heb ik nog familie in Arnhem en Doetinchem wonen. Misschien is Arnhem ook wel leuk, dan zouden we naar burger zoo kunnen. Mijn zusje heeft net als mijn broer 1 kamer, dus daar kunnen we ook niet zijn, maar daar kan Floor wel slapen en kan mijn zusje oppassen.
Brabant is echt te ver weg. Ik denk dat het een kleine 3 uur reizen is.
We gaan de 1e week van maart op wintersport, en gaan dan met het vliegtuig vanaf eindhoven. We komen 10 maart rond een uur of 11 weer aan. Misschien dat we dan iets kunnen afspreken (alhoewel ik denk dat mijn man daar niet echt op zit te wachten).
Groetjes
Karin
10 mrt kan ik niet, dan doen we net de novembermamaās en babies, de 17e ben ik in haarlem, maar al de hele dag bezig :mrgreen:
verder ben ik weer weg, straks komt mijn schoonmoeder oppassen⦠ik heb nieuwjaarsorrel, eerste keer dat ik mijn meisje zolang alleen laat bij iemand anders als papa⦠vind het een beetje engā¦
Haarlem is prima wat mij betreft! Ik kom er wel!!
Verder wil ik even doorgeven dat ik even wat afstand neem van het forum. Ik zal proberen 1x per week te komen kijken en te updaten. Het lijstje wil ik wel bij blijven houden! Dat zal ik vanavond ook thuis nog even aapassen!
Liefs,
Hoop
Hallo
Ik ben helemaal blij :dance: Floor heeft namelijk 3x naar mij gezwaait! Toen we gister weg gingen bij de oppas, zwaaide ze. Ik kon het bijna niet geloven. Gisteravond deed ze het ook nog een keer, en vanmorgen deed ze het weer.
Laatst deed ze het ook al, maar toen kon ik me nog niet indenken dat ze bewust zwaaide, maar nu is het echt duidelijk dat ze dat doet!
Verder heb ik niet zo veel te vertellen.
Groetjes
Karin
wat leuk!
het is hier wel rustig zeg⦠druk aan de klus dames :mrgreen:
hier gaat het wel ok, Alyssa heeft gisteren haar eerste prikjes gehad, niet ziek geweest, wel even flink gehuild, ik ook
Ze weegt alweer 5140 gram, en meet 57cm, geen lange slanke den dus
Hallo,
Tja, erg rustig hier idd. Dat komt waarschijnlijk omdat de klussende dames (ik dus ook) allemaal wat afstand hebben genomen en minder bezig zijn/willen zijn met het zwanger worden.
Ik moet zeggen dat het mij uitstekend bevalt en me goed afgaat!
EĆĀ©n klein minpuntje http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=32966
Maar voor de rest gaat het echt prima!!!
Hoe is het met jullie allemaal??? Gaat het goed met de kleintjes???
Liefs,
Hoop
even een :hug: ik weet echt niet waar het op kan duiden, misschien toch maar even contact op nemen met je arts? Al is het maar voor je eigen gemoedsrust.
Hier gaat alles top, ALyssa heeft de prikjes goed doorstaan en was weer flink gegroeid. Ik ben begonnen met kolven, maar dat loopt nog niet zo lekker.
Ik zal van de week nog ffies een fototje van haar plaatsen, moet nu wegā¦
lees net dat ik de Alyssa update al had gegeven :oops: