Februari/maart 2005 stoppers!!! (deel 6) Floor is 1 !!!

Sorry dames, ik was even aan het genieten van het mooie weer en druk bezig met het aanleggen van de voortuin!

Ik heb nog geen nieuws. Nog geen testje gedaan en ook nog niet ongi!

We wachten het nog maar even af.

Hubbie is volgende week de hele week van huis, hij moet ver van huis gaan werken en verblijft dan 's nachts daar in een hotel. Donderdagavond laat of vrijdagmiddag is hij weer thuis! Ik zal hem wel missen hoor. De eerste keer in het nieuwe huis alleen blijven 's nachts!

Ik weet niet of ik ga testen zonder hem erbij, alleen als ik echt zeker ben dat hij positief zal zijn, maar nu heb ik daar echt nog geen idee van!

Keep you posted!

Do, sterkte met je pony!!

Liefs,

Hoop

Gos hoop, spannend meid! :pray: en het weer was ook gewoon even heerlijk!

Do, wat heeft je pony? Hoop dat ie snel een beetje opknapt, zijn toch maatjes van je…

Ineke hoe was het logeerpartijtje? Ik weet dat mijn schoonzusje enorm van dat soort dingen kan genieten, hoop dta jij dat toch ook wel hebt gedaan!

Vandaag weer voor het eerst werken, mennnnn ik heb mijn hart in mijn keel zitten… over een klein half uurtje weg…

:-* Annette

Helaas, op naar een nieuwe ronde.

Liefs,

Hoop

:hug:

Hoop, wat jammer.

Ik hoop dat het ziekenhuis wat voor jullie kan betekenen.

Annette, hoe is het om weer aan het werk te zijn?

Do, sterkte met alles

Groetjes

Karin

@poekie wrote:

Do, wat heeft je pony? Hoop dat ie snel een beetje opknapt, zijn toch maatjes van je…

Ik hoop het Annette, maar het ziet er niet rooskleurig uit helaas… :cry:

@poekie wrote:
Vandaag weer voor het eerst werken, mennnnn ik heb mijn hart in mijn keel zitten… over een klein half uurtje weg…

Spannend! Komt vast goed! Kom je vanavond vertellen hoe het gegaan is?

Strakjes naar de gyn, maar weer eens kijken wat die te zeggen heeft en of hij antwoorden heeft op mijn vele vragen!

X Do

Oh hoop, wat balen weer meid…

Logeerpartijtje was wel leuk maar ook spannend en erg kort. Ik moest werken dus marcel en ze kwam zaterdag aan het eind van de middag. Best wel lastig omdat ze jengelig was en we niet zo goed wisten wat we konden doen. Schijnt ze vaak te hebben 's middags. uiteindelijk viel ze toch even in slaap en toen was het tijd voor haar fles.

's nachts sliep ze lekker door, ik sliep slecht omdat ik toch bang was dat ze wakker zou worden ofzo, ik er dan wel moest zijn. Toen ze zich om 5:30 uur meldde, hoorde ik haar niet en was mijn vriend al uit bed om een fles te maken. Ik werd weer naar bed gestuurd omdat ik dus een vroege dienst nog had. Vanaf het werk even gebeld en mijn vriend had haar rond 10:30 uur wakker gemaakt omdat ze toch weer een fles moest en hij wilde haar nog in bad doen.

Wel moeilijk hoor om te zien hoe hij zo met haar bezig was, als een echt lieve papa! zucht.

liefs

ineke

hoi hoi,

Hoop :hug: hoop dat de gyn je nu snel verder kan helpen meis!

Do, hoe was het bij jouw gyn? wijzer geworden?

werken was wel ok! heb me zlefs prima vermaakt! met Lys ging alles bij oma ook goed gelukkig. morgen weer, maar dan een lang dag van 8 uur…

:-*

Gyn: wat een @#$%#$@@#. Sorry… Hij zei het volgende: ik had een luteale fase volgens hem die net goed was (ook al bloed je dan een aantal dagen van te voren, ze gaan pas tellen wanneer je temp zakt. Lekkere innesteling als je bm-slijmvlies al afgebroken wordt!). Goed hij gaat dus kijken, volgens hem zit ik nu op dag 9 en nog geen rijpende follikel, bm-slijmvlies was wel goed en geen poliepen zichtbaar (die eventueel een eerdere bloeding vooruitlopend op ongi zouden kunnen verklaren. Ik heb ze niet, dus ik zeg wat dan? Tja, weer onbekend probleem).

Ik kleed mij weer aan en ga weer aan tafel zitten. Ik vertel dat ik gestopt ben met de metformine omdat ik er zo beroerd van werd. Afijn, hij vind het raar maar zegt er verder niets van. Wat betreft de prolactine: die is nu laag in mijn bloed. Ik zeg dat is toch raar als ik nog steeds tepelvloed heb, tja dat was ook zo. (en daarmee was het voor hem af!)

Vervolgens komt meneer tot de conclusie dat medicijnen (als clomid e.d.) geen zin hebben vanwege mijn PCO. Sinds wanneer is die diagnose gesteld??? (ik bedoel, ik mag dan wel cystes op mijn eierstokken hebben, maar ik heb wel een cyclus (alleen niet optimaal), ik heb geen insuline resistentie, etc.etc… Dus het enige symptoom wat ik heb zijn de cystes. Daarbij komt, waarom zou je de medicijnen zoals clomid enzo niet uitproberen???

Goed, hij zegt aanstaande maandag samenlevingstest en dan beslissen IUI in ander ziekenhuis. ??? Nou breekt mijn klomp! Samenlevingstest is zo arbitrair als het maar kan, doe dan liever nog een paar keer een zaadonderzoek! En als mijn cyclus nog niet goed loopt heeft IUI al helemaal geen zin!

Afijn, ik ga morgen kijken of ik een afspraak kan maken bij de huisarts en het 1 en ander bespreken. Zo komen we nooit verder natuurlijk!

@Annette: wat fijn dat je eerste dag meeviel!

Do, kun je niet voor s.o. naar een andere gyn??? dit klinkt idd wel heel bagger :?

Hey Annette,

Ik wil dus met de huisarts overleggen hoe ik het best over kan stappen naar een andere gyn en of ik de test van aanstaande maandag nog door laat gaan.

Probleem is van naar een ander ziekenhuis gaan: alle testen weer opnieuw.

Nu is er heb ik gehoord een nieuwe (vrouwelijke) gyn in het team. Een collega van een vriendin van mij zit daarbij. Misschien is dat wat?

Of ander ziekenhuis, maar dat de huisarts dan zorgt dat ik m’n dossier meekrijg ofzo.

X Do

Huisarts gebeld:

De assistente zegt ja maar hij zit echt vol. Ik zeg: ja maar hij was vol lof over de gyn en wat mij betreft mag hij hem in z’n broekzak steken. Elke afspraak krijg ik een andere diagnose. Dan kan ik wel met gemak kinderen krijgen, vervolgens kan ik dat niet. Dan heb ik PCO, dan niet. De ene afspraak zegt hij dat hij de volgende keer bepaalde medicijnen voor gaat schrijven en de keer daarop zegt hij dat hij die medicijnen niet voor gaat schrijven omdat ze toch niet bij mij werken.

Afijn, de assistente was volgens mij wel onder de indruk, dus ze laat de huisarts mij bellen vandaag! :smiley: Nu weet ik niet of de huisarts daar zo blij mee is en of ik er nu wat mee opschiet, maar ik heb nu wel een belafspraak!

:-* Do

Huisarts heeft gebeld:

Hij gaat de gyn bellen. Hij vindt ook dat de gyn duidelijker moet zijn en niet continue moet wisselen. Verder zegt hij dat het wel goed is als de gyn mij doorstuurd naar een ander ziekenhuis en dat daar eerst mijn cyclus op orde wordt gebracht (als je cyclus niet goed is heeft IUI ook geen zin).

X Do

Wat een gedoe Do, :hug:

Annette, fijn dat je eerste dagje werken meeviel!

Hier gaat alles wel oké. Teleurgesteld maar ik weet eigenlijk ook wel dat het ons zonder hulp niet gaat lukken.

Wanneer je twee jaar bezig bent en alles in orde is ga ik er gewoon niet vanuit dat het dan ineens wel lukt zonder hulp. Wat er mis is weet niemand maar dat er wat mis is weet ik eigenlijk wel zeker.

Deze ronde nog en dan terug naar het ziekenhuis!

Liefs,

Hoop

voor wie het leuk vind, ik heb weer gespamt!

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=35736&postdays=0&postorder=asc&start=480

Do, fijn dat je ha nu wat actie voor je gaat ondernemen, hoop dat het helpt :thumbup:

Hoop :-* nog even geduld meid!! Gaan ze gelijk verder met een behandeling? iui ofzo? of weet je dat nog niet?

Ineke ben je nog uit je colum gekomen? :hug:

Ja, mijn nieuwste colum is weer online, gaat over zwangeschapskilo’s, herkenbaar?? :lol:

Frustrerent hoor wanneer je dit topic op wilt zoeken en je meteen het topic ‘1e kwartaal 2007, al 9 zwangeren…’. pffff. wrijf het er nog maar es in!

Do, heb je nog meer duidelijkheid gekregen, wat een gedoe zeg op deze manier! Snappen ze dan niet hoe belangrijk dit is? Alles wat medisch is is belangrijk natuurlijk maar een beetje meer begrip op psychisch gebied zou niet verkeert zijn!

We gaan morgen lekker een dagje sauna en daarna uit eten + hotelletje. Heerlijk!!

liefs

Ineke

Ineke, waarom neem je geen abonnementje op dit onderwerp? veel makkelijker en minder frusterend lijkt me.

waar kan ik je colum vinden? de vorige keer had je een url in je onderschrift staan namelijk… die kilo’s heb last van… heb je “de” oplossing? :mrgreen: nee hoor, dat is maar een klein kwaaltje gezien mijn mooie popje en ik besef wel degelijk hoe gezegend we zijn met zo’n wondertje.

@poekie wrote:

Hoop :-* nog even geduld meid!! Gaan ze gelijk verder met een behandeling? iui ofzo? of weet je dat nog niet?

Ik weet nog niet wat de volgende stappen zijn, afwachten dus weer!

Liefs,

Hoop

Poekie, ben niet zo handig met die urls… je kunt via de homepage ‘colums’, aanklikken en dan naar mijn naam scrollen…

Ja, wat betreft die kilo’s, het is mij zo goed gelukt omdat dit iets is waar ik wel grip op heb (begrijp met niet verkeert, heb geen eetprobleem hoor!) maar wanneer je lichaam zo raar doet heb je soms het gevoel dat je er totaal geen grip op hebt. het geeft me verder wat afleiding en dus een goed gevoel. Maar laat die kilo’s maar terug komen hoor wanneer ik er ook zo’n wondertje voor terug mag krijgen!

UPDATE GYN:

Hij begon gelijk over het telefoontje van de huisarts…

Afijn, ik heb een hele discussie gehad met de gyn over dat hij zo wisselt enzo. En het kwam er eigenlijk op neer, dat ik het verkeerd had verstaan/begrepen…

Houdt hij een heel verhaal over dat ik PCO eierstokken heb, maar dat dat iets anders is dan PCOS (PCO-syndroom), want dat heb ik niet…

Goed, vervolgens begint hij doodleuk te vertellen dat mensen met PCO eierstokken een verstoorde cyclus hebben en niet goed op clomid reageren… (nu heeft hij het toch echt over PCOS). Dus ik wijs hem daar op en begint hij weer te vertellen dat ik een echoscopisch PCO eierstokbeeld heb, maar niet het syndroom. Etc.etc.etc.

Snappen jullie het nog??

Dus ik zeg dat mijn verwarde cyclus te verklaren is door dat PCO-beeld? Nee, dat kon hij niet zeggen… Goed, ik was de discussie even zat en was benieuwd naar de samenlevingstest.

Hij heeft een monster van mijn bm-slijmvlies genomen (AUW! ). Ik heb het zaadmonster nu heel de tijd tegen m’n buik gehad en dat heeft geholpen! De spermacellen krioelden onder de microscoop, dus dat was allemaal prima! Het had nu ook de juiste dikte! Ik denk dat de nieuwe potjes niet goed zijn van het lab (we hadden nu de oude versie) en dat warm houden echt essentieel is! Alleen volgens de gyn konden de spermacellen moeilijk door het monster van mijn bm-slijmvlies komen (toen ik keer was er 1tje wel snel er doorheen aan het zwemmen, maar goed het zal allemaal wel. Ze werden iig niet gedood ofzo.

Hij heeft ook nog naar een follikel gekeken en ik had er 1tje van 17 mm. Dat is nét te klein (normaal: 19-22 mm).

Zijn conclusie: door de PCO lopen de verschillende processen tijdens mijn cyclus niet synchroon. (bm-slijmvlies is eerder rijp, dan de eicel en de hormonen zijn ook op verkeerde tijdstippen).

Advies: doorverwezen naar een ander ziekenhuis voor IUI/IVF (maar daar ga ik eerst om clomid vragen!!! Gewoon om te proberen!!!).

Eind mei heb ik in dat andere ziekenhuis een intakegesprek samen met m’n hubbie.

Tot zover!

X Do