Februari/Maart 2005 gestopt - nog 2 klussende dames (deel 4)

Ja idd, elkaar coatchen is niet zo slecht!!!

Hopelijk is het snel niet meer nodig en zijn we alledrie zwanger!!!

Liefs,

Inge

He hoi,

nou, net terug… even kijken of ik het nog een beetje weet…

even gepraat, verteld van mijn onregelmatige ongi, niet getempt was geen probleem, hij snapte het wel, maar wilde natuurlijk wel weten waar die onregelmatigheid vandaan komt, want ik kan natuurlijk niet met zekerheid zeggen of ik maandelijks een eisprong heb.

toen uitstrijkje (brrrr maar niet zo eng als ik dacht, vond het wel heel fijn te weten dat mijn man vlakbij was), hij heeft met een soort cameraatje op een stok naar mijn baarmoeder en eierstokken gekeken.

Daarna nog gevoeld, want 1 eierstok blijkt dus wel heel groot.

Hij is dus zo groot als een kokosnoot… weet niet zo goed wat ik hiermee moet, dit hoeft niet de oorzaak te zijn van dat het zwanger worden niet lukt. Kan kwaadaardig zijn, maar gezien mijn leeftijd verwacht hij dat niet, daar ben ik wel ontzettend van geschrokken, want niet alleen mijn mams heeft kanker, maar mijn paps dus ook… die is nu zover dat ze hem hopelijk dit jaar (na 5 lange vechtende jaren) “genezen” kunnen verklaren… dus even een paar traantjes.

Ik heb daarna een afspraak gemaakt bij de rontgen voor een long foto en een echo van de boven buik (voor die vergrote eierstok), die krijg ik op 21 maart, daarna (zelfde dag), krijg ik een “gewone” echo bij de de gyn en weer naar het spreekuur.

Ik heb bloed laten prikken voor de “hormoonhuishouding” denk dat ik daar dan ook de 21e de uitslag van krijg.

pfff was wel even heel heftig, ben blij dat ik vandaag niet hoef te werken, we gaan laminaat leggen bij een vriendin, dus dat werkt wel even afleidend. Ik heb de vervolg afspraak trouwens zo laat omdat we de week ervoor een weekje op vakantie zijn :inlove: anders had ik een week eerder terug gekund.

Ik voelde me gelukkig wel heel erg op mijn gemak bij deze gyn, al was het man :wink:

:-* Annette

Zo Annette, de start is dus gemaakt! Hopelijk wordt het niet zo’n erge mmm en weet je snel waar je aan toe bent!

Succes de 21ste!

Liefs,

Inge

Ow wat spannend en goed dat je het laat nakijken Annete! :thumbup: Ben heel benieuwd, zal vast allemaal in orde zijn. Maar dat bevestigd krijgen kan al een hoop rust brengen.

Ikzelf vanochtend ook bloedprikken gehad. :? Dat de gyn. aangaf dat er geen reden leek voor subfertiliteit hoefde een algehele check niet in de weg te staan. Ook ik dus in de 1e molen! Paar weken terug ook gelijk dat uitstrijkje en inwendig onderzoek gehad, voor het eerst bij zo’n arts. Had jij ook iemand die Co-schappen liep erbij? Vond niet erg, maar wel toen ik mijn broek uit moest doen en naar die stoel keek. 3 mensen wel erg veel en mijn vriend zat op zo’n positie dat ook hij helemaal mee kon kijken. Leek me niet zo handig, toch weinig charmant. :inlove:

Ik weet niet goed welke dag ik nu mijn NOD verwacht, normaal 11 dagen na eisprong, maar die was nu zo vroeg dat de ongi wel laat zal komen. Mogelijk dinsdag 7/3 dus, maar echt uiterlijk 9/3, want dan heb ik mijn 30 dagen weer rond.

Weekje nog ladies, tik tak.

:**:

We kregen net weer een bericht van vrienden van ons. Een vriendin is 10 weken zwanger nu. Heel erg leuk voor ze :dance: , alleen is de teleurstelling bij ons nu nog groter, wij zijn al bijna een jaar bezig en iedereen om ons heen wordt zwanger (inmiddels al 4 vriendinnen die of al een kleine hebben of zwanger zijn)!

Maar hopelijk hebben wij over een weekje ook goed nieuws! We blijven positief!!!

Jeetje, das wel erg veel kort op elkaar Inge! :oops: Even slikken en borsten vooruit. Jouw beurt komt ook. Het geduld wordt even beproefd, maar het geluk zal daarna des te intenser zijn. Vertrouw daar maar op.

Om mij heen ook allemaal gelukkige moeders, zwangeren en het ergste voor mij: trotse (aankomende) papa’s… Die hun meisje zo mooi en bijzonder vinden nu. :?

Ik merk trouwens dat ik meer bezig ben met zwanger worden dan met een kinderwens. Niet te ver vooruit willen kijken denk ik, ofzo. :think: Wat jullie?

Dikke knuf voor allebei! -M

Ja idd ben heel erg bezig met het zwanger worden, soms niet meer leuk eigenlijk. Maar goed, ik denk dat iedereen met een kinderwens dat wel heeft!!!

En ik weet wel dat mijn tijd nog wel komt, maar het steekt zo als er weer een vriendin zwanger is :cry: terwijl ik het ze heel erg gun en erg blij voor ze ben!!!

Liefs,

Inge

He dames!

vandaag toch wel een raar dagje, ene moment had zat ik echt te balen, andere moment vond ik het erger dat er een vreemde kerel in me was geweest :wink:

Maar ben welheel blij dat ze nu iets hebben gevonden (beter nu dan veel later toch?).

Inge, ik kan me voorstellen dat je er wel een beetje van baalt dat weer een vriendin zwanger is… ik heb dat ook altijd wel hoor, probeer het altijd leuk te vinden, hier op het forum zie je ook vaak van die aankondigingen, ik moet eerlijk bekennen dat ik het vaak niet op kan brengen die meiden te feliciteren :oops:

Ik duim voor je hoor, dat ie maar raak mag zijn! (Voor de dames hier voelt dat op de een of andere manier toch anders… meer zelfde schuitje als de andere meiden raar he??)

Miki, was het een echo dan :oops: dat was nog niet eens tot me door gedrongen joh… maar het was niet eng of raar na die eendebek eerlijk gezegt, het is een soort van dunne dildo hahaha, doet geen pijn, gaat heel makkelijk naar binnen (glijmiddel met daaroverheen een handschoenvinger zeg maar, dat glimiddel is wel irri, lijkt nog steeds te werken ofzo hihihi). Er was alleen een gyn, verder niemand, gelukkig, mijn man kon ook niet meekijken :wink:

Ik denk ook dat de wens om zwanger te worden groter is dan de kinderwens zelf, heel raar, maar ik heb zoiets, van eerst dit dan dat…

Zo intens blij en verdrietig tegelijk, das een heel rare emotie en nieuw voor mij ook. :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

Mijn beste vriendin is moeder van eentje van 5 maanden. Zo’n lieverd, dat kan ik haar gewoon niet misgunnen. Geniet dan ook volop van de tijd die ik met beide spendeer. Maar als ik hoor van gemeenschappelijk kennisen, die 8 maanden na ons gestopt zijn en ook van onze plannen wisten, en dat het dan bij hun in 1x raak is… ja pfoeh. :oops: En dat was ook op een dag dat een (naaste) collega zijn vriendin beviel en de andere aankondigde dat zijn schatje en hij er ook 1 verwachten. Sja… maar goed… had ik een fijn excuus om ff los te gaan met de traanmachine. :cry:

Bij mij ook eendebek bij inwendigonderzoek, vooral koud maar nie eng inderdaad. Een echo niet gehad, wel eens eerder via ander ziekenhuis om het aantal eitjes te checken en evt te kijken naar stremmingen (leek in orde). Heb 2 kennissen met endometriose, dus wilde er bovenop zitten, das namelijk echt nie tof. Allebei geopereerd eraan, wat dan al snel nodig is. Wat vrouwen al niet doormaken voor een gezamenlijk doel!!! :clap:

Ja mijn beste vriendin heeft een dochter van net twee en is in verwachting van de tweede (rond 5 okt. uitgerekend)! Een andere vriendin heeft een dochter van 8 maanden, een andere vriendin heeft een dochter van twee en eentje wordt in april geboren! Nog een vriendin heeft een tweeling van bijna 2 dus het valt allemaal niet mee! Maar ik ben zo blij voor hun allemaal en ik geniet ook echt van die kinderen!

Nou nog 5 dagen…het blijft na bijna een jaar nog steeds spannend!!!

Succes ook voor jullie Annette en Miki!!

:pray: :pray: :pray: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Liefs,

Inge

He Meiden,

Miki, ik vond de eendebek niet eens zo koud… (wellicht was ie voorverwarmd? viel niet op in elk geval, vond meer de druk dat het zaakje uitelkaar geduwd werd wat vreemd.)

Ik vind het voor vriendinnen wel heel erg leuk hoor als ze zwanger zijn of een kleintje hebben, maar mensen die idd wat verder van je af staan en in no time zwanger zijn, dan vind ik het toch wat moeilijker worden… In het begin had ik hier geen enkele last van, heb eigenlijk altijd al het gevoel gehad dat het bij ons wat langer zou duren.

Ik heb gisteren nog een goed gesprek gehad met die vriendin die na 5 jaar nog steeds niet zwanger is, ook na ivf (4 pogingen) en nu voor een adoptie kindje gaan, dat was heel fijn, is zo’n lieve meid, ik kan altijd bij haar langs als het even niet lekker zit, terwijl zij het toch ook niet makkelijk heeft…

Ik moet wel eerlijk zeggen dat die vergrote eierstok me wel heel dwars zit, ik ben nu eigenlijk heel bang dat ik mijn paps en mams achterna ga, moet ik niet doen, want voor het zelfde geld is het gewoon iets wat goed te behandelen is, ik heb hierover op KOK ook nog niets kunnen vinden helaas.

Heel vervelend Annette dat gevoel dat je je vader en moeder achterna gaat. Waarschijnlijk en hopelijk onterecht maar ik kan me voorstellen dat je er bang voor bent!

Heel veel sterkte!!

Liefs,

Inge

Kan me voorstellen Annette! Ga maar niet zoeken op internet, eerst zeker weten wat het is toch? :hand: Ik kan me nooit inhouden, maar wordt er vaak niet echt wijzer en al zeker niet gelukkiger van.

Ook ik had direct het gevoel dat het bij ons wat langer zou duren. Zelfs uitgesproken tegen mijn ouders: “ik denk dat mijn geduld wat op de proef gesteld gaat worden”. En jahoor! I hate to be right. :twisted:

Ja Inge, die dagen tikken weg. Vind het mooi dat je zo enthousiast blijft… of lijkt! :slight_smile: Ik moet me inhouden om, als ik naakt ben in ochtend en avond, mijn tepels onder de loep te leggen. Zijn ze donkerder? Pijnlijk zijn ze wel altijd tussen eisprong en NOD. En als ik mezelf anders vind ruiken of iets gek vind smaken => zou het? Neh, het zal niet. Aarch, bleh, bah, grrrr. :snooty:

Herkenbaaaaar?

Nou, ik ga wat eten maken voor de man. Lekker hollands deze keer. :dance:

Fijne avond dames, :-*

Ik ben enthousiast eigenlijk…ik vind die dagen naar mijn NOD toe erg spannend en ik ben er van overtuigd dat het ons gaat lukken!!! Ik heb nooit het gevoel gehad dat wij geen kinderen zouden kunnen krijgen.

Natuurlijk heb ik er wel eens dagen bij dat ik denk wat als…

Maar daar zet ik me vaak snel overheen!!

Liefs,

Inge

Dat doe je goed Inge. Ik doe met je mee!

:**:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

gezeligge boel hier :dance:

blijf ook hier gewoon optimistisch hoor, ik zoek niks op, mijn zusje daaintegen had al vanalles opgezocht… wel lief hoor, maar heeft weinig nut denk ik.

Mijn paps en mams weten niet eens dat we bezig zijn…

weten ook niet van gisteren, denk ook dat ik dat pas vertel als ik weet wat het is, ga ze niet nu voor niks ongerust maken.

die kwaaltjes heb ik ook wel, altijd beetje misselijk, gevoelige tepels hahaha, ach, ooit zijn we ook zover :mrgreen:

Hihihi inderdaad lekker optimistisch.

Ik zou mijn ouders ook niet onnodig ongerust maken en pas vertellen wat het is al ik het zeker zou weten.

Wel lief dat je zus vanalles voor je opzoekt, maar het is er niet makkelijker door lijkt me.

Ik heb nooit echt kwaaltjes alleen nu heb ik vanaf mijn eisprong al last van de zijkant van mijn borsten. Vanuit mijn oksel zeg maar. Het is gevoelig als ik er op druk of als ik van de trap afkom (bij die bewegingen)!

En eindelijk is hier ook weer wat leven in de brouwerij!! Het is weer super gezellig!!!

Liefs,

Inge

Jeetje Annette, dat was wel even schrikken! Ik hoop voor je dat het toch mee zal vallen!

Miki, het zwanger raken lukte bij mij aardig, alleen het zwanger blijven lukte niet zo :cry: Ik heb hiervoor 2 miskramen gehad maar gelukkig gaat het nu wel goed.

Ik snap best dat jullie je rot voelen als er weer iemand zwanger is in je omgeving. Juist omdat je het zelf graag wilt! Dat is ook een reden waarom ik hier niet zo heel vaak meer kom. Is voor jullie niet leuk om telkens geconfronteerd te worden met meiden die in de zelfde periode gestopt zijn maar wel zwanger zijn…

Nog even afwachten en dan is jullie NOD, spannend!!!

Liefs Marieke

He Marieke,

leuk dat je je ook weer laat horen :mrgreen: dat vind ik dus helemaal niet erg, ik zoek de meiden van dit topic met regelmaat op, gewoon om even te lezen dat alles nog steeds goed gaat! Met name door je 2 mk’s gun ik het juist jou van harte! Ik vind het juist wel jammer dat zo weinig meiden de tijd nemen om ier afentoe een klein stukje weg te pennen.

Inge, ik vind dit ook wel weer heel gezellig hoor… gewoon weer lekker van je af schrijven, wetende dat het ook gelzen word :wink:

zo, nu lekker slapen, morgen weer en drukke dag en hoor net dat er weleens sneeuw zou kunnen liggen, zal hier NB (kant van zuidholland/Zeeland) wel meevallen, want hier ligt meestal of niets of een beetje, ow ja, morgen gaan we kijken voor een nieuw bed! :inlove: We hebben al jaren een waterbed, maar de laatste keer met vrijen was hubby het zo beu dat ie zei en nu gaan we voor een ander bed! (meestal gaat het prima hoor, maar een gewoon bed is toch net iets makkelijker eerijk gezegt…) word een boxsping… was een leuke aanbieding in een krantje welke we gisteren ontvingen, helemaal electrisch, wel gaaf…