Februari/Maart 2005 gestopt - nog 2 klussende dames (deel 4)

DEEL 4





Zwanger:


Dolfijntje: 7 augustus 2006

Smartygirl: 21 augustus 2006

Poekie: 11 november 2006





Klussers:

Hoop 24 jaar NOD: 3-6 1e kindje

Miki 30 jaar NOD: 28-6 1e kindje



Pauze:

Motormuisje 27 jr 1e kindje





Klussers:



Hoop 24 jaar 1e kindje





Miki 30 jaar 1e kindje





Bevallen:



Ninanien 28 jaar 1e kindje





Wiske 28 jaar 1e kindje





Wenzy 22 jaar 1e kindje





Bengel





Uskyld 25 jaar 1e kindje





Frogger (Karin) 24 jaar 1e kindje







Zwanger:



Dolfijntje 26 jaar 1e kindje (meisje)





Smartygirl 20 jaar 1e kindje





Poekie 28 jaar 1e kindje

hey dame;s!



een nieuw deel alweer zeg!

hier alles goed hoor erg druk, maar goed !

met de zwangerschap gaat alles ook nog steeds goed!

maandag a.s 1e keer naar de vk! vind het wel spannend!



liefs

Wat spannend Smarty.



Fijn om te horen dat alles goed met je gaat!



Het is erg rustig hier. Iedereen is druk en er zijn er natuurlijk ook nog maar twee over die nog aan het klussen zijn.



Heel veel succes bij de vk!



Liefs,

Inge

Smarty zit jij ook nog steeds op school als de kleine geboren wordt?

Mij lijkt dat niet heel praktisch, waarom hebben jullie er voor gekozen om nu al met kinderen te beginnen?

Ik vind het natuurlijk best leuk dat jullie graag een kindje willen, alleen vraag ik me af of het op dit moment wel zo praktisch is, begrijp je?

Wat voor een opleiding doe je?



Groejtes

Karin

He hoi,

even illegaal :wink:



Karin, wel een beetje rustig aan doen he, zo’n verhuizing is niet niks, wel errug leuk om huizen te bekijken lijkt me :mrgreen:



Smarty, fijn dat alles goed gaat, vind ik wel fijn om te horen.



Inge wat is de beginpagina mooi geworden :mrgreen:



Ik ben van de week bij die vriendin geweest, die ook ivf etc heeft gedaan, wat niet gelukt is, en die nu bezig zijn met adoptie, even gepraat, verteld dat we ook bezig zijn en zij zei gelijk dat ik toch maar niet te lang moest wachten met naar de HA te gaan, dus ik denk dat ik als ik begin feb weer ongi word word toch eens een belletje ga plegen…

ik weet niet of ik met ivf zou willen beginnen, maar ik zou wel willen weten of ik hoop heb, die ik net zo goed niet zou kunnen hebben.

Zij krijgen wrs eind volgend jaar een kindje en daar is ze wel heel blij mee, ze zijn nu toch al bijna 6 jaar bezig.

Voorlopig gaan we bijna maar weer afwachten…

:-* Annette

Hey Annette,



Ik begin ook erg te twijfelen aan onze vruchtbaarheid. Maar eigenlijk zijn wij nog maar 5 á 6 maanden bezig dus ik wacht denk ik toch nog maar een maand of 4 á 5 voordat ik aan de bel ga trekken. Het komt vaak voor dat het ruim een jaar duurt voordat je zwanger bent.



Heel veel succes deze ronde met klussen, de periode is weer aangebroken!!!



Liefs,

Inge

He Inge,

Ik ben in principe half maart gestopt met de pil, dus half feb zou dat 11 mnd zijn, de eerste maand zag ik zelf meer als even proef, maar we waren wel gelijk begonnen met om de dag klussen. Dus een jaar zitten wij ook nog niet aan. Ow da’s waar, je hebt natuurlijk een pauze gehad, daarom ben je iets korter bezig.

Mijn vriendin vertelde me dat ik beter iets eerder kon gaan als later, omdat er toch altijd een hoop tijd overheen gaat voor je iets weet/ergens terrecht kan.

Met name mijn heel onregelmatige ongi is toch wel iets waar ik een beetje onzeker van word denk ik. Eigenlijk moet ie gewoon deze maand raak zijn :mrgreen:

We doen in elk geval goed ons best hihihi

:-* Annette

Mijn cyclus is gelukkig erg regelmatig, daarom ben ik eigenijk ook niet super ongerust dat het niet kan bij ons.



Eerst had ik altijd een cyclus van precies 31 dagen. Sinds twee maanden is dat 35 dagen geworden. Doordat het nu langer is (maar wel regelmatig) heb ik het idee dat de pil nu helemaal uit mijn lichaam is.



Wij doen ook erg ons best :wink: wie weet zijn we deze maand allebei wel zwanger!!



Liefs,

Inge

Zou wel leuk zijn als de laatsten te gelijk zwanger zijn geworden!

Annete ik ben het helemaal met je vriendin eens, vooral niet te lang wachten. Gezien je onregelmatigheid kan ik me indenken dat je Clomid krijgt. Dit wekt de eisprong op, en zorgt er voor dat je een regelmatige cyclus krijgt.

Vrienden van ons waren ook al 2 jaar bezig, en na een paar rondes met Clomid is ze eindelijk zwanger geworden.



Groetjes

Karin

Zou inderdaad wel leuk zijn als wij tegelijk zijn. Het is helemaal niet leuk als er maar 1 over blijft!!



Liefs,

Inge

hey meiden,



zo hier weer even een berichtje van mij,



alles gaat erg goed hier en we genieten heel erg van onze kleine man hij is zoooooooooooooooooooo lief :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

me vriend heeft deze hele week ook lekekr vrij dus we genieten er heerlijk van we hebben nog wel geregeld visite iedereen dacht we komen wel naar de kraamtijd dan is het neit te druk voor ze hihi maar nu hebben we het juist druk hihi,

we hebben ook al saampjes heerlijk gewandeld met de kleine ff showen he :smiley:

yestin drinkt nu ook iets beter hij dronk minder dan hij moest hebben hij mag nu 100 cc hebben per keer maar drinkt er maar 60 cc van op nu gaat ie iets meer drinken maar er is ook wel eens een voedingsmoment dat ie maar 30 cc drinkt maar de laatse dagen gaat het beter en drinkt ie iets meer dan komt ie ook iets eerder soms om de 2 uur maar hij groeid wel dus ze zeiden al dan is dat genoeg voor hem en zolang ie groeid is het goed, ze hadden hem woensdag nog gewogen en vandaag weer in die 2 dagen is ie niet aan gekomen maar ook niet afgevallen dus dat is goed ze zei al zolang ie niet afvald is het goed,

maar dat komt allemaal wel goed ik maak me snel ongerust en ben best wel onzeker en vooral omdat ie niet het aantal dronk wat ie moest hebben dacht ik gelijk owjee maar ze zeiden de ene baby drinkt meer als de andere maar het gaat nu beter het was ook allemaal ff wennen zowel voor ons maar ook voor yestin natuurlijk maar het is een heerlijk ventje om te zien en echt een lieverd :smiley:

jullie zijn vast wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel benieuwd hoe hij eruit ziet hihi dus heb ik er voor jullie een foto van onze mooie zoon :inlove:

nou meiden ik wens jullie allemaal een fijne avond toe en tot snel weer he…

owja ik zag dat er een banner stond van yestin erg leuk ik moet er ook nog ff eentje zoeken maar mijn leeftijd mag veranderd worden naar 22 ben pas jarig geweest :wink:



liefs wendy :-*

He hoi,



Wendy even eerst hoor, wat een lief zoet manneke! zoi te horen gaat het hartstikke goed met jullie, kan me wel voorstellen dat je nog wat onzeker bent bij sommige dingen dat word vanzelf minder hihihi



Karin, Clomid ken ik niet, ik heb me eigenlijk helemaal nog niet verdiept in wat gebeurt als het niet zomaar lukt en onregelmatig etc. ik zal er eens op googlen :wink:



1 is idd niet leuk, ik ben heel even alleen geweest en dat vond ik toch wel een beetje triest, ben toen ook gaan schrijven bij april, daar zijn er nog een paar meer :wink:



Ik ga van het weekend op stap met mijn jonge paardje, hij is 3,5 jaar en we hebben een fokjurydag, daarbij zijn mensen die jury zijn in opleiding en die bekijken samen met iemand die hen opleid jou paardje, lijkt me heel leuk, maar ook wel heel spannend, mijn rijpaard gaat zo vaak mee in de trailer en die is daar ook vertrouwt mee, doet geen gekke dingen, maar ik weet nog niet wat die kleine kanjer van me gaat doen, even afwachten :mrgreen:



:-* Annette

Hey Wendy,



Wat een mooi mannetje heb je :inlove: !!!

En je went er vast snel aan!!



Annette, ik schrijf ook mee met de nov./dec. 2005 stoppers, omdat ik toen weer begonnen ben na mijn pauze, daar zijn er ook nog wat meer over!!! :wink:



Succes met klussen de komende dagen!!



Liefs,

Inge

Jeetje wat is het hier stil…dat heb je met nog maar twee dames in de running…



Hoe is het met iedereen???



Liefs,

Inge

Hier gaat het wel aardig, ben alleen een beetje brak.

Ik heb een beetje vage familie. Ik sprak gister mijn zusje, en ze dacht dat mijn moeder boos op mij was. Ze wist niet helemaal wat het was. Ze dacht dat het misschien te maken had met de man van mijn moeder. Ze is bijna 5 jaar geleden hertrouwd (ouders zijn gescheiden). In het begin had ik daar wel een beetje moeite mee.

Een andere reden die mijn zusje kon bedenken is dat ik naar haar idee, mijn moeder pas als een van de laatsten had verteld dat ik zwanger was. Dat is niet echt het geval, in 1 week hebben we het mijn vader, schoonouders en moeder verteld, in die volgorde. Dat kwam meer doordat het zo uitkwam dan dat we er expres en volgorde in hadden gebracht.

Mijn man was namelijk 3 weken geleden jarig en toen is mijn moeder met haar man 1 uur op bezoek geweest. Dat vond ik een beetje raar.

Ik heb gister nog gemaild met mijn broer over wat mijn zusje vertelde. Hij zei dat hij misschien ook wel dacht dat er wat was. Hij wist ook niet wat er zou kunnen zijn. Mijn moeder verteld neit zo makkelijk wat haar dwars zit.

Dat maalde gister de hele dag door mijn hoofd. Toen heb ik besloten om vanuit mijn werk naar haar toe te gaan. Ze deed heel aardig tegen mij, waardoor ik niet het idee had dat er iets was. Op een gegeven moment aan haar en haar man gevraagd of er iets was, en verteld waarom ik dacht dat er misschien wel iets was.

Eerst zeiden ze dat er niks aan de hand was. Haar man heeft de laatste tijd niet veel zin in verjaardagen en dat was de reden waarom ze zo kort geweest zijn.

Even later zei mijn moeder dat ze vond dat ik wat heftiger reageer de laatste tijd. Ik gaf aan dat ik dat wel herkende en dat dat door de zwangerschap komt. Het klinkt raar om eht van je zelf te zeggen, maar ik ben een hele lieve meid. Ik snauw normaal echt niet snel naar mensen. Maar sinds ik zwanger ben kan ik soms minder goed tegen dingen, en wordt het me sneller te veel. En dan kan ik wel eens niet zo lief reageren.

De rest van de avond hebben we wel aardig met elkaar gepraat, echt gepraat.

Toen heeft ze me naar huis gebracht. Mijn man heeft namelijk de auto mee, en zit door de weeks in een zomerhuisje ivm zijn nieuwe baan. Ik was dus met de trein naar mijn moeder gegaan.

Ze woont ongeveer een uur rijden bij ons vandaag (nog wel, nog 1 week dan moeten we uit ons huis zijn).

Om half 12 stapte ik nog onder de douche. Toen naar bed gegaan maar ik kon niet in slaap komen. Half 1 sliep ik denk ik. Om 5 uur werd ik wakker moest naar de wc en kon niet meer in slaap komen. Toen ben ik er uit gegaan, wat warme melk gedronken en wat dingetjes gedaan. Toen werd het al heel snel 7 uur, en om 7 uur ging mijn wekker dus kon ik niet meer slapen.

Al met al was het dus een korte nacht.



Vorige week had ik volgens mij last van een lage bloeddruk. Ik kon niet zo goed stil blijven staan. Als ik liep ging het wel, maar op 1 plek stil staan was erg moeilijk. Ik werd dan duizelig, en zwak in de benen.

Maar daar heb ik nu geen last meer van. Een lage bloeddruk hoort er bij.

Ik moet morgen weer naar de vk. en dan zal ze mijn bloeddruk wel weer gaan meten.



Het kindje voel ik nog niet heel veel, normaal hoor je het kindje bij 22 weken al volop te voelen. De placenta zit aan de voorkant van de baarmoeder, daardoor worden de trappelingen gedempt en voel ik minder van de bewegingen. Als het kindje groter en sterker is zal ik het vast wel vaker en duidelijker voelen.



Annette heb jij enig idee hoe ver jij in je cyclus zit? Je hebt geen banner meer, dus kan ik dat ook niet echt zien.



Groetjes

Karin

Hey Karin,



Wat vervelend dat je zo’n slechte nacht hebt gehad. Gelukkig heb je met je moeder en haar man kunnen praten. Is het nu ook uitgepraat (dat kon ik niet helemaal uit je tekst halen).



Liefs,

Inge

Ja, gelukkig wel.

Eigelijk was er dus niet veel aan de hand, maar mijn vond dus wel dat ik anders was, en ze begreep ook wel dat het de hormonen zijn.

Gelukkig maar!

He Karin,



Fijn dat je het weer uit hebt kunnen praten met je mams, is toch wel heel fijn. Wel heel jammer dat ze niet zelf naar je toekomt, maar goed, da’s de aard van het beestje?

Ach en die hormonen gaan vanzelf weer weg :wink:



Ik ben op 1 januari ongi geworden, mooi begin van een nieuw jaar ? najah, in iedergeval, het lijkt me dat ik nu uit mijn "klusperiode"ben, al hebben deze maand echt vanaf dat ik niet meer ongi was om de dag geklust en gaan zelfs nu nog heel bewust ermee door.

Maar als ik nu weer ongi word maak ik toch even een loopje naar mijn HA.



Mijn man “vroeg” gisteren of ik het ok vond als ie volgende week een dag of 2 weg mocht voor een klus van zijn werk in UK, in een groot voetbal stadion, lief hoor, maar ik had gelijk zoiets van, johg da’s hartstikke leuk, gewoon doen, dus wrs is ie volgende week weg en ben ik mijn up, da’s wat minder, kan niet zo goed tegen alleen zijn :oops:

:-* Annette

Annette, leuk is het niet om alleen te zijn. Vanaf 2 jan. is mijn man door de weeks weg, en in het weekend zijn we druk bezig met verhuizen. Dan blijft er niet veel tijd meer over voor elkaar.

Ik vind de ruimte in bed eigelijk wel heerlijk. Ons bed is 1.40 breed, dus dan maakt het nogal een verschil of je er alleen of met z’n tweeen in ligt.

Het is wel een stukje kouder, en tijdens deze koude nachten kan ik ook niet lekker warm tegen hem aan gaan liggen.

Als het bijna nooit voorkomt dat de ander weg is, dan is het wel wat moeilijker dan dat je weet dat je een maand lang elkaar niet zult zien door de weeks. Ik denk dat ik er wat makkelijker aan kan wennen.



Rij je met deze temperaturen nog wel eens op je paardjes? Lijkt me toch wel erg koud.

Zijn jullie al helemaal klaar met de verbouwing? Heb je er ook foto’s van online staan? Ik had een hele tijd geleden wel eens de site gezien van de verbouwing, maar ik weet de url niet meer.



Als ik naar de lengte van je vorige cycussen kijk, dan denk ik dat dit nog wel eens een lange cyclus kan worden. Je hebt een aantal keer gehad dat je eerst een ‘normale’ lengte had en dan weer een lange.

Heb jij dat vermoeden ook?



Vanmorgen bij de vk geweest. Alles was goed met het kindje.



Groetjes

Karin