Hallo meiden, wat lief dat jullie zo enthousiast reageren! :-*
Hoe gaat het met jou Marieke? Een meisje krijg je zie ik . Cute!!!
Zo Annette, begint de buik (zonder opblazen) al echt te komen nu?
En Hoop, al een stijgende lijn???
Ik verlies nog wat vocht en bloed vandaag. Buikpuin van gisteravond gelukkig wat gezakt. Even in de gaten houden hoe het loopt, anders moest ik de gyn. bellen later vandaag.
Liefs, -M
Hoi hoi,
Marieke, ik zie dat je nog maar een kleine 3 maandjes moet! Dat gaat hard zeg!
Miki, die buik tja, ik vraag me af, ik dacht eerst echt een plofbuik van de zwangerschap te hebben, maar volgens mij zijn het gewoon de extra kilo’s van voor het zwangerraken (frustie en dan krijg ik vreetbuien…). Ik zie nog niet echt dat ik zwanger ben, pas nog 1 broek (die was altijd iets ruim, maar goed, ik ben dan ook ca 8 kilo aangekomen :oops: na de zomer. Vanaf de 6 weken zwnagerschap (toen heb ik me gewogen) ben ik nog slechts een kleine kilo aangekomen, dus dat valt reuze mee. Vind die ene positie spijkerboek die ik heb gekocht wel veeeeel lekkerder zitten dan mijn geone broek die ik nog pas, moet eigenlijk wat bijhalen, want 2 broeken is wel weinig
Hoop, dat het tempen er goed uitziet is een goed teken, hoeveel maanden moet je dit doen voor je naar de gyn mag?
:-* Annette
Miki, goed om te horen dat er geen verklevingen of zo zijn, aan de andere kant wel jammer dat er niet iets aan de hand is waardoor je weet waarom je nog niet zwanger bent. Je wilt zo graag zwanger worden, maar het lukt nog niet, terwijl er ook geen reden lijkt te zijn waarom het niet zou lukken.
Annette, je treft het niet echt mbt je uitgerekende datum en de seizoenen, of misschien juist wel. Ik heb eigelijk alleen maar warme positiemode, en heb voor deze warme dagen nog wat kleren kunnen lenen van mijn schoonzusje.
Jij hebt zowel een zomer als een wintergarderobe nodig. Wel lekker dat je dan te minste niet een half jaar in de zelfde kleren hoeft te lopen, maar je moet wel meer kleren kopen, die je maar een paar maanden zult dragen.
Hoop, hoe gaat het met tempen? Al een gemiddelde temperatuur kunnen ontdekken? Ik dacht een keer gelezen te hebben dat je temperatuur na de eisprong gaat stijgen, waardoor je dus voor de temp. stijging moet klussen.
Marieke, vertel eens hoe het met je gaat, je hebt alleen maar even kort gereageerd zonder te vertellen hoe het met jou gaat. Leuk dat jullie ook een meisje verwachten. Ik ben erg nieuwsgierig naar onze meid. Het zou me niet verbazen als ik straks weeen begin te krijgen, dat ik dan helemaal niet meer kan slapen omdat ik zo benieuwt ben naar onze meid.
Volgens mij begin ik voorweeen te krijgen, maar dat wil helaas nog niks zeggen over de bevalling. Ik kan nog wel een maand rond lopen met voorweeen. Vandaag over een maand ben ik zeker moeder, als ik overtijd loop, en ze me gaan inleiden als ik 2 weken overtijd ben, dan is 12 juni de uiterste geboortedag. En vandaag is het ook de 12e.
Wij zijn er al wel helemaal klaar voor, de babykamer is af. Annette, dank je voor het compliment voor de babykamer. Foto’s van de babykamer zijn te zien op mijn weblog http://kleinemulder.web-log.nl
Ik heb de foto’s ook van vorige week zaterdag, die mijn broer gemaakt heeft. Een aantal van die foto’s zijn ook te zien op mijn weblog.
Dit is een van de foto’s
Groetjes
Karin[/list]
Zo. even tijd gevonden om wat te schrijven. Heb het gewoon erg druk…
Maar lief dat je wilt weten hoe het met mij gaat, karin!
Het gaat eigenlijk heel erg lekker! De kleine meid doet het erg goed, maar is alleen een klein beetje eigenwijs. Ze ligt al een aantal weken in een stuit. Hopen maar dat ze zich nog even wilt omdraaien voor de bevalling!!
De babykamer is bijna klaar en ik ben super trots! De commode is er alleen nog niet, die heeft vertraging opgelopen bij de leverancier :x maar als het goed is komt ie binnen 4 weken. Dat is dus nog ruim op tijd!
Zal van het weekend foto’s maken en dan gelijk ook weer even van mijn buik!
Ga er weer vandoor, want ik heb een vergadering :? Geen zin in…
liefs Marieke
Mooie foto’s karin! wow, dat heeft je broer toch maar moio gedaan!
Marieke, ik vind het van iedereen altijd leuk te lezen hoe het gaat, ik probeer ook wel eens mensen te traceren op KOK even lezen hoe de zwnagerschap verloopt, zo kwma ik een foto tegen van Smartygirl, jeetje, die ziet er toch wel heel anders uit dan ik had gedacht :mrgreen:
Ik heb mijn verhaal van mijn ouders hier op KOK geplaatst, redelijk uitgebreid, http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=20377
voor wie het wil lezen.
Dan word eea misschien duidelijk? Ik rkijg afentoe prive berichtjes van mensen die denken dat het wellicht meevalt, het zal allemaal goed bedoelt zijn.
Gisteravond trouwens naar MI3 geweest, wauw, wat een superspannende film zeg!!!
hoe is het met de dames?? flink aan de klus? en het tempen? gaat dat ok?
Hoi hoi,
Hier gaat alles goed, het tempen gaat ook prima! Ik verwacht dat ik over een dag of vier wel een stijging krijg in de temp. Heb de laatste tijd niet zoveel behoefte aan het forum. Geen idee waarom, maar ik denk er gewoon niet aan om even te kijken! Eigenlijk wel even goed. Over twee weken zal ik wel weer meer hier zijn. Rond mijn NOD. Die spannende periode is het wel fijn om het een en ander van me af te schrijven.
Karin, nog twee weekjes wat gaat het hard zeg!!! Enne mooie foto!! Ik ga zo de andere op je log ook nog even bekijken!
Annette, hoe gaat het nu met je moeder?? En met jou? Hopelijk gaat alles naar omstandigheden goed!!! :-*
Miki, hoe gaat het met jou???
Liefs en tot snel,
Hoop
Hoi dames, ook hier even geen hoge forum-nijd! Erg druk met leuke dingen, blij ook met die afleiding.
@ Marieke: foto’s al gemaakt?
@ Karin: wow… wat een bijzondere pix zeg! ZWanger staat je/jullie érg goed!
Wat betreft de uitslagen, vooralsnog geniet ik van het feit dat er niets ergs aan de hand is. Onrust in mijn koppie is iets wat ik koppel aan het feit dat het nog niet is gelukt, dat voelde ik van te voren al aan ergens. Mocht het deze ronde niet lukken, gaan we naar een ostheopaat. Aangeraden via een kennis, die zelf (na 2 jaar en pisitieve uitslagen gyn) binnen paar maanden nadien zwanger werd. Het bijzondere is dat dit exact ook gebeurde bij 2 van haar vriendinnen. Goed gevoel zoiets achter de hand te hebben!
@ Annette: :-* :-* :-* . Moederdag lijkt me extra zwaar geweest nu, lees ik ook in je verhaal. Sterkte meis. Datum pret-echo al kunnen prikken?
@ Hoop: zet um op komende rond, raak schieten is onze missie! Wij doen met je mee.
Liefs allemaal, -M
Hoi hoi,
ik kan wel begrijpen hoor dat jullie een beetje minder op kok zijn, die rust en afleiding van andere dingen is erg fijn.
Miki, wat doet de osteopaat waardoor je wel zwanger zou kunnen worden? ik weet wel een beetje wat ze doen, (net als fysio aar dan anders zeg maar), maar hoe zouden ze jullie kunnen helpen? Wel geweldig dat ze iets kunnen …
Karin, ik vind het nie zo’n probleem hoor, kleding shoppen… in de zomer draag ik toch t-shirtjes en jeans en in de winter jeans met trui, dus die jeans kan sowieso door
Hoop. die missie van Miki klinkt goed!! succes ik :thumbup:
Maar hier vandaag in elk geval een goede echo!! Heb 2 foto’s gekregen, 1tje voor mijn mams, daar ga ik morgenochtend een lijstje voor halen, gelijk ook een folder gevraagd voor pretecho en ik denk dat ik dan vrij snel voor zo’n pretecho ga… even vragen wat handig is. Mijn moeder wil nml heel graag het geslacht weten, dus dat wil ik dan op een briefje laten zetten en zelf niet lezen, maar wel aan haar geven.
PJtje is van kop tot stuit 9 cm, groeit goed, heeft hersentjes, 2 armpjes, 2 beentjes, vingertjes en teentjes, maagje, plast en drinkt goed, is rustig in de baarmoeder, wel beentjes en armpjes een beetje bewegen, maar verder rustig. Ribbetjes gezien, ruggegraat, de placenta ligt voor, dus ik zal hem/haar pas laat voelen, afijn, we liggen op schema Bij de gyn moest ik even wegen, hij vond dat ik al een flinke buik had, maar wat ik zag van Bibi-Jane, zoveel heb ik bij lange na niet, voelt niet echt als een zwangere buik hihihi, maar komt vanzelf, ik ben wat forser, dus je zal het wrs ook pas later echt gaan zien denk ik? Ow ja, mijn BM was ook goed.
Ik moet 13 juni terug, dan geen aparte echo, maar goed, de gyn heeft zelf ook een echo aparaat op zijn kamer staan, dus wellicht doet ie het dan wel zelf? Maakt niet uit, ik ben blij dat ie het nu zo goed doet, dat zal vast niet in ene minder zijn.
Wow Annette, wat een perfect kindje heb jij in jouw oventje zitten! Lief ook 1tje voor je moeder. Mooi plan om haar het geslacht te laten weten! Ben benieuwd of je jouw eigen nieuwsgierigheid dan in de hand kan houden.
Wat een ostheopaat doet weet ik niet exact. Ga me goed verdiepen als ik eenmaal een afspraak gepland heb. Misschien ook wel niet en de behandeling gewoon ondergaan, baat het niet dan…
Wie hebben er hier eigenlijk allemaal een web-log of plekken met openbare foto’s? Ben in ene erg benieuwd naar hoe iedereen er uit ziet. Ben zelf nogal anoniem, komt omdat ik veel doe in dit medialand (vooral internet maar heel soms ook op tv) en mijn naam niet veel voorkomend is. Zo gevonden dus! Maar wat maakt het ook uit hoe we eruit zien en wat we doen, we zijn hoe we ons voelen. Zeker hier! En dat is juist erg fijn.
Ik ga lekker in bad, :-* !
He Miki,
weblog oid staat onder de naam of onder www, kun je zien of mensen iets hebben, Karin heeft er een, maar die heb je al gezien, hier schrijven niet veel mensen, ik heb er geen, had wel een eigen site, maar die is met veranderen van provider ook de lucht uit.
Heb wel een foto van mij en mannetje, van de dag dat we uit hadden gevonden dat we zwanger zijn, is geen heel duidelijke…
Ik hoop dat je die osteopaat niet nodig hebt :mrgreen:
Annette, wat sta je charmant op de foto!
Ik heb dus een weblog, ik heb er 2 (kleinemulder.web-log.nl en karinmulder.web-log.nl). Ik vind het niet zo erg als mensen mij kunnen achterhalen. Ik doe geen schokkende dingen, en heb niet het idee dat ik op een negatieve manier op het internet voor kom.
Wat een duidelijke echo zeg! Ik vond dat er enorm veel verschil tussen de 12 en de 20 weken echo bij mij zat. Bij de 12 kon je eigelijk alleen maar een contour zien, en bij de 20 weken echo kon je ook alle ribben en ruggewervels zien. Heel bijzonder!
Hoop, geeft niet zo veel dat je hier niet zo veel komt. Het is ook wel eens lekker om even een beetje afstand te kunnen houden, en er niet 24 uur per dag mee bezig te zijn.
Hoe is het eigelijk bij je nieuwe werk? Bevalt het nog steeds? Is het een beetje wat je er van had verwacht?
Hier gebeurt nog niet veel, heb de laatste paar dagen wel aardig wat harde buiken, maar dat wil helaas niet zeggen dat de bevalling er aan zit te komen.
Ik vind het wel spannend hoor dat de bevalling elk moment kan beginnen, en dat we binnen 4 weken een dochter hebben. Ik hoop niet dat ik nog 4 weken moet wachten.
Groetjes
Karin
Joehoe Annette, wat een komische foto van jullie! Knus hoor. En bedankt! Leuk om een beeld te hebben.
Kleinemulder al eens gezien, de ander ook een leuke log Karen. Lukt het je om regelmatig bij te houden? Ik ben er mee gestopt, deels vanwege openbare karakter maar ook omdat het zoveel tijd kost wil je het goed doen!
De arts van mijn beste vriendin zei toen de bevalling niet doorzette bij haar, wat zeker niet bij jou het geval is Karen, “ga maar fijn met je hoofd in je buik zitten”. Zoek de rust op en maak de connectie. Vond ik erg mooi! Probeer het nu soms ook al met mijn eitjes. :roll:
Hoop, jou weet ik online nog te vinden. Annette heeft de mijne via mail gehad. Mocht 1 van jullie willen zien, stuur ik het door!
Tot later dames,
:-*
die van de zwangerschap kan ik wel aardig goed bij houden, de andere weblog hou ik niet zo veel meer bij. Mijn hele leven draait nu een beetje rondom de baby, dus dan is het niet zo raar dat ik die weblog goed bij kan houden. Ook weet ik dat die weblog nog wel door een aantal bekenden van mij wordt bijgehouden, dus dan loont het ook wel om er op te schrijven.
Ik ben ook wel benieuwt naar die van jou miki, kan je mij de link geven?
GRoetjes
Karin
Ben vandaag een beetje ziekig… Al een paar dagen eigenlijk! Hopen dat het morgen over is.
Wat handig dat er mensen je mee helpen met het log. Anders ook best een hele Kluif lijkt me Karin!
Ik vond het leuk om allemaal even een blik in elkaars privebestaan geworpen te hebben.
Annette, mooi lijstje voor je echo-foto gevonden?
Hoop => :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Liefs! -M
Hallo,
Hier weer een berichtje van mij!
Alles gaat goed hier, ik ben vanmorgen vergeten te tempen :wall: :oops: maar goed, ik verwacht dat dat nog niet zo erg was. Ik denk dat ik morgen of overmorgen verandering in mijn temperatuur zal zien. Hopelijk kunnen we het goed zien en klussen we goed deze ronde zodat we de volgende maand niet meer hoeven te tempen!
Hoe gaat het hier met jullie allemaal???
@ Karin, is het nog een beetje uit te houden??? De spanning zal wel stijgen nu!!?? Heel veel succes de komende tijd!!!
@ Annette, mooie echo zeg!!! Hoe gaat het verder met je? En met je ouders?
@ Miki, de wacht periode is weer bijna aangebroken, heb je het idee dat je eisprong al is geweest of heb je geen idee?? Ik duim voor je dat deze ronde de laatste ronde was en dat je over een week of twee een positieve test in handen hebt!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Liefs,
Hoop
Hallo dames,
Star, Angelbaby & Bolletje…SUCCES!!!
Hier gaat alles goed.
Vanmorgen had ik verwacht dat mijn temp. wat zou gaan stijgen, maar het tegendeel is waar. Mijn temp. was vanmorgen maar 36,1°C. Ik weet niet of dat normaal is en dat voor je eisprong eerst je temp. daalt maar ik snap er niets meer van!!!
Morgen zien we wel wat hij doet. Ik hoop wel dat ik een duidelijk beeld krijg na deze maand van hoe mijn cyclus is, maar tot nu toe kan ik er nog geen wijs uit!!
Vanmiddag gaan we naar Lelystad voor de bruiloft van mijn schoonzus morgenvroeg. Daar zijn we tot en met volgende week zondag!!! Ik neem mijn laptop mee dus wie weet kom ik van de week nog een keertje langs hier!!!
Liefs,
Hoop
Hieronder nog even mijn temperaturen vanaf 5 mei:
5 mei 2006 - 37,2°C - menstruatie sterk - opgenomen na opstaan.
6 mei 2006 - 36,7°C - menstruatie sterk.
7 mei 2006 - 36,6°C - menstruatie normaal.
8 mei 2006 - 36,4°C - menstruatie zwak.
9 mei 2006 - 36,6°C - menstruatie zeer zwak.
10 mei 2006 - 36,4°C.
11 mei 2006 - 36,9°C - opgenomen na opstaan.
12 mei 2006 - 36,6°C.
13 mei 2006 - 36,9°C.
14 mei 2006 - 36,5°C.
15 mei 2006 - 36,3°C.
16 mei 2006 - 36,5°C.
17 mei 2006 - 36,5°C.
18 mei 2006 - niet opgenomen.
19 mei 2006 - 36,5°C.
20 mei 2006 - 36,4°C.
21 mei 2006 - 36,1°C.
Wat een vreemde curve hoop??? Datziet er niet echt uit zoals het hoort zou ik met mijn lekenkennis van tempen hierover zeggen.
Hoeveel maanden moet je dit doen?
Miki, ben je inmiddels al beter? Ik heb lekker op je log geloerd enne je bent wel een eel ander type als ik in mijn hoofd had :mrgreen: grappig is dat he?
Hier gaat het wel, mijn mams krijgt vanmiddag de ziekenzalf, dus gaan we daarheen, word ook de eertse keer in dat verzorgingstehuis voor mij, heb nog geen tijd gehad en probeer 2 tot 3x per week, vaak lukt 2 wel, 3 word moeilijk, heb ook zoveel andere dingen afentoe loopt mijn hoofd over
Heb vrijdagavond lekker shirtjes gehaald bij miss etam, gewoon t-shirts, mijn eigen zijn allemaal, sportief en klein zeg maar, dus da’s nu niet zo handig, buik begint een beetje te bollen, dus over een paar weken is het helemaal geen zicht meer.
ik moest het twee maanden bijhouden en dan terug. (Hopelijk is dat niet meer nodig en hebben we goed ons best gedaan deze ronde)
Succes bij je moeder in het verzorgingstehuis, lijkt me moeilijk mijn moeder daar op te zoeken! :-*
Miki: hoe gaat het met jou? Ik ga snel op je log kijken, maar het is er nog niet van gekomen, maar Annette heeft me nu wel nieuwsgierig gemaakt!
Liefs,
Hoop
Hallo meiden
Nog 8 dagen tot de uitgerekende datum. Wat gaat de tijd snel he? Het is gelukkig nog best goed uit te houden. Ik had verwacht dat ik de laatste weken van de zwangerschap een huisolifant zou zijn en alleen maar op de bank zou hangen. Dat valt reuze mee, ik kan nog best veel, vind ik. Bukken wordt wel minder, maar ik heb niet echt dingen die pijn doen of veel energie kosten.
Het slapen is wel erg wisselend, de ene nacht slaap ik heel goed, en de andere nacht lig ik een paar uur wakker.
Hoop, raar dat je temp in eens naar beneden is gegaan. Ik ben benieuwt of die binnenkort nog weer om hoog gaat.
Annette, ik had het zelfde probleem, veel strakke shirtjes. Gelukkig kon ik de meeste shirtjes nog wel lang aan, in combinatie met een buikband. Maar de laatste 2 maand is het geen gezicht meer.
Je moeder is nu dus naar een verzorgingstehuis gegaan. Het was zeker te moeilijk om je moeder nog langer thuis te houden? Voor je vader zal het vast ook wel zwaar zijn om voor je moeder te zorgen.
Miki, ook ik had het idee dat je er heel anders uit zou zien. Je bent een knappe vrouw zeg!
Ik had de foto van smartygirl opgezocht, en ik had bij haar ook een heel ander beeld.
Grappig is dat, dat je een beeld vormt bij mensen, en dat het soms heel ander is, en soms voldoet het beeld wel bij wat je verwachte.
Groetjes
Karin
Spannend hoor Karin!! Nog eventjes en dan kan je je kleine vast houden!
Hmmm Hoop, ik kan er ook niet veel uit opmaken… Misschien dat hij nog om hoog gaat…
Annette, moeilijk hoor om je moeder daar op te zoeken, heel veel sterkte!! Heb je de bellytalk al in huis??
Miki, hoe gaat het met jou?
Ik zou vorige week foto’s maken maar ben er niet aan toe gekomen… :oops: Als ik een hele dag bezig ben geweest heb ik niet overal meer de puf voor…
Liefs marieke