Ow meissie, nu zie ik je laatste berichtje pas. Jeetje net als bij mij in 1 keer toch gaan bloeden dus! Hoop dat je niet te erg last ervan hebt.
Ook al had je het niet verwacht, toch ff niet leuk denk ik. Sterkte! Moed nie op geven (zeg ik ook tegen mezelf). Onze beurt komt!
:-* :-* :-*
Komt goed.
Begin morgenvroeg met tempen voor twee rondes. Dan weer naar de ha en hopelijk stuurt hij me dan door naar de gyn. (als het nog nodig is)!!
Liefs,
Hoop
He Hoop,
balen meis!
Tempen zou in jouw geval wel kunnen helpen, je hebt echt een keurig regelmatige cyclus.
Lijkt me alleen wel een gedoe, je moet erg alert zijn en op tijd etc…
Laat je weten hoe dat bevalt? Ik heb er mijn eigen ideeën over, maar wie weet valt het allemaal mee?
:-* Annette
Echt super vind ik het niet, maar goed het moet toch wil ik doorgestuurd worden naar de gyn.
He Hoop, vraag anders aan je HA of (Clear Blue) ovulatiestripjes ook mag. Het gaat erom dat je aantoont dat je een (regelmatige) eisprong hebt of niet.
Kost wel wat geld, maar minder gedoe (namelijk maar een paar dagen per maand ipv elke dag)! Misschien een oplossing?
Liefs! -M
Ik kijk eerst wel ff hoe het gaat, mocht het me echt niet bevallen vraag ik het nog wel.
Bedankt voor de tip!!!
Goedemorgen,
Ik ben vanmorgen begonnen met temperaturen.
Ik moet wel zeggen dat ik slecht ben begonnen want ik was vergeten de thermometer mee naar de slaapkamer te nemen dus heb het pas na het opstaan opgenomen. Vandaag was de temperatuur 37,16°C. Op de temperaturecurve van de ha heb ik 37,2°C aanghouden.
Vanaf morgen ga ik het stipt bijhouden!!!
Liefs,
Hoop
En Hoop, thermometer naast het bed liggen nu? Lukt het met bijhouden?
Liefs! -M
Wilde hier net weer wat schrijven, vond het zo stil
Hoop ik ben ook wel benieuwd hoe het tempraturen gaat!
Miki, wanneer mag je nu naar de gyn? van de week toch???
Karin, trek je het nog? Of heeft jullie kleine meid zich al aangekondigd?
Hier gaat het goed, ik heb vanochtend uitgevonden dat er hier een dopler staat… oei oei oei, dat trekt wel heel erg moet ik zeggen!! Morgenochtend eerst even proberen dan maar???
Ik wilde ook nog een bellytalk gaan huren, lijkt me ook erg leuk! Maar als dit werkt, weet ik het nog niet, scheelt toch
Hoewel ik het mijn mams ook graag zou laten horen… toch maar wel dan? Want die dopler mag ik vast niet meenemen voor een nachtje…
Ow en gisteren mijn eerste hormoon aanval gehad, brullen, niet normaal meer, elke scheet was teveel zeg maar… maar daar zijn we nu wel weer bovenop
Ik ben vandaag weer op controle geweest, en de vk vertelde dat het kindje helemaal ingedaald is. Dat vermoeden had ik al wel.
Verder is er nog niks dat wijst op een beginnende bevalling.
Afgelopen zaterdag heeft mijn broer wat foto’s van mijn buik gemaakt. Hij heeft een heel rolletje vol geschoten. Fotograveren is een hobby van mijn broer, en het leek me wel leuk om mooie foto’s te hebben van mijn zwangerschap. Hij heeft wat foto’s gemaakt met alleen mij er op, en ook een aantal met mijn man er bij. Ik kan woensdag de foto’s ophalen. Ik ben erg benieuwt. Ik zal hier ook een foto plaatsen.
Vanaf deze week mag ik thuis bevallen. Ik heb vandaag klossen gehaald voor onder het bed. We hebben niet een heel hoog bed, en ik denk dat de nieuwe hoogte mij wel bevalt. Ze zitten er nog niet onder, maar ik heb al wel gekeken hoe hoog het bed gaat worden.
Met dit warme weer begin ik ook vocht vast te houden. Ik loop al 2 weken zonder ringen. Het schijnt dat het vochtprobleem alleen maar erger wordt, en dat je pas na de bevalling het vocht weer kwijt raakt.
Ha ha ha, het is wat met die hormonen! Ik had het ook een keer op mijn werk. Ik had een collega die ik even niet kon uitstaan. Ik moest van hem van alles doen, en alles had een even grote prioriteit, zoals hij het bracht. Maar ik kan niet alles tegelijk doen. Toen werd het me ook allemaal te veel, en moest ik ook wel huilen. Ik ben toen naar buiten gegaan, heb een blokje om gelopen. Toen ging het gelukkig wel weer beter. Dat voorval was nog voor de 1e echo, dus ik kon ook nog niet aan mijn collega’s uitleggen dat ik zo reageerde door de zwangerschap.
Annette, als ik jou was zou ik wel zo’n bellytalk huren. Ik weet niet hoe duur dat is, maar het lijkt me wel super voor je moeder. Krijgt ze al een beetje energie om van bed te gaan met dit mooie weer?
Groetjes
Karin
Help Annette, Babytalk? Dopler? Wattuh?
Hihi… die hormonen dames. Lekker gebruld dan Annette? Luchte het op? Goed dat je kan herkennen waar het door komt, scheelt de helft lijkt me. Mijn beste vriendin, nogal een analyticus, dacht dat zij die hormonen wel de baas was. Relativeerde zich suf, maar vergat primair gewoon te “zijn”.
Jij nu nog last van buien Karin? Spannend, de klossen staan, indaling een feit. Laat maar komen dan! Mooie foto’s gemaakt, je bent er nu echt klaar voor. Veel succes als het zover is! Even geen sieraden dan maar. Gelukkig pas vocht zo laat in de zwangerschap, dan ben je het vast ook snel kwijt!
Jouw moeder inderdaad alweer kleine stapjes aan het maken Annette?
En ja, ikke op deze vrije woensdag naar de gyn. Röntgen/poeling van mijn eileiders dus. Stiekem beetje eng wel, dicht op mijn volgende eisprong. Maak die route maar vrij! Het schijnt alleen wel tikkie pijnlijk te zijn, zware ongi kramp, en daarna loop je leeg. Mijn lief kan helaas niet mee. Planning luistert nauw, qua timing in mijn cyclus. Maar ik ga gewoon met de auto en neem een mega-luier mee! Hihi… :oops:
Hoop, alles goed? Al een trend kunnen ontdekken, of hoe werkt dat met themperaturen?
Liefs allemaal, -x-
Hoi dames,
Ik ben er weer eens! hahaha
Het tempen valt niet tegen. Ik kan er nog niet echt wat uithalen, naar mijn idee schommelt het nogal. Maar goed, dat kan ook normaal zijn natuurlijk. Over ruim een week zal hij wel omhoog schieten (als het goed is). Ben echt benieuwd of we zo een beetje kunnen zien wanneer we moeten klussen !
Hier zijn de gemeten temperaturen:
5 mei 2006 - 37,2°C - menstruatie sterk - opgenomen na opstaan.
6 mei 2006 - 36,7°C - menstruatie sterk.
7 mei 2006 - 36,6°C - menstruatie normaal.
8 mei 2006 - 36,4°C - menstruatie zwak.
9 mei 2006 - 36,6°C - menstruatie zeer zwak.
Annette, gewoon laten gaan met die buien…het moet er dan toch uit lijkt me!
Karin, succes hoor met de laatste loodjes en je bevalling! Ben benieuwd wanneer je meisje zich laat zien!!!
Miki, succes morgen bij de gyn.!!!
Liefs,
Hoop
Dag dames :mrgreen:
ik heb net even met de doptone hier geluisterd en pjtje doet ut nog :inlove: was wel even zoeken, hij zat wat links onder mijn navel, terwijl ik dacht gewoon recht onder mijn navel te moeten zoeken, dus ik werd al een beetje nerveus, bang dat ik hem niet zou vinden (niet dat ie het niet meer deed hoor). Heb gelijk mijn man gebeld en laten horen en mijn mams (telkens maar een paar een par seconden hoor), die vond het ook ontzettend leuk, toch maar zo’n belleytalk huren… kost trouwens 29 euro per maand karin en ik denk idd dat ik op die manier mijn mams wel iets meer bij de baby kan betrekken…
Inge, ik denk dat je de komende dagen wel een wat rechtere lijn gaat zien in je tempcurve (zal rond de 36.4/36.6 zijn schat ik zo) en als ie dan weer omhoog gaat naar de 37, dan flink aan de klus en je mannetje aan het werk zetten denk ik zo
Miki, ik ben “gewoon” mezelf en als er wat uitkomt, komt eruit, probeer me niet aan te stellen etc. en afentoe een hormoonbui is best normaal geloof ik, dat ga jij vast ook snel ondervinden
Mijn moeder, tja… ze eet wel beter, maar opstaan is nog iets wat niet voorkomt. ze zei zelf al, wassen, aankleden (lees schone pyama) en wachten op bezoek en s’avonds weer de thuiszorg is eigenlijk haar dagritueel en dat is jammer. Misschien stimuleerd die Bellytalk haar een beetje… Succes morgen bij de gyn! Ik heb idd gehoord dat het vrij pijnlijk kan zijn, maar als het je daarna iets moois opleverd, ben je dat stukje zo vergeten, wel jammer dat je man niet meekan, ik vind het fijn dat mijn man op zijn werk eigenlijk altijd kan regelen dat ie meekan, zo ben ik ook nooit alleen mocht er toch iets mis zijn, want ik geloof dat ik dat even niet zou trekken en hij vind het ook geweldig om de kleine te zien en te horen, en wil gewoon graag weten hoe het met mij is (cyste etc).
Karin, laatste loodjes, wel spannend, ik hoop voor je dat jullie kleine meid zich geen 5 weken meer verborgen houd, ingeleid worden lijkt me geen pretje. Ik zag foto’s van jullie kinderkamer, leuk zeg! en met name je klamboe . Enne die foto’s van je broer… zet je daar nog iets van op je site? Mijn vriendin heeft dat ook laten doen (dan bij een fotograaf) en dat is zoooo leuk geworden! Als ik een mooie buik krijg laat ik het ook misschien wel doen… Zij had trouwens ook veel vocht, echt overal… na de bevalling is dat weer mooi weggetrokken, dus geen zorgen en nog even volhouden :mrgreen:
slik ik lees hele nare verhalen over het onderzoek morgen. Mijn vriend kan echt niet mee, terwijl dat toch wordt aangeraden bergijp ik nu. Van te voren pijnstillers nemen, zelfs op recept, zie ik ook veel terug komen. Daarnaast had ik me niet gerealiseerd dat je direct de uitslag krijgt. Pff… beetje bang nu. :wall:
Ziet er netjes uit Hoop! :thumbup:
Wat is dat zo’n Doptone Annette? Ikke nog een beetje groen. :oops:
-x-
Hoi Miki,
neem anders een paar paracetamol voor je afspraak? (en wat mee in je tas) of bel gewoon even je gyn! Niet druk maken hoor meis en zeker niet teveel lezen! Misschien kan je anders een vriendin of (schoon)ouder meenemen die je na het onderzoek op kan vangen?
Een doptone, daarmee kun je het hartje van je kindje horen, je schuift het met wat gel over je onderbuik tot je de geluiden te pakken hebt, als je geluid hebt op je pc ga dan eens naar http://www.bellytalk.nl dan hoor je gelijk een stukje van wat je dan hoort.
Normaal doet de VK dit bij ik dacht elk bezoek (of je gyn/echoscopiste natuurlijk), maar je kunt ze nu ook voor thuis huren.
Hoi hoi,
Even vlug nog even, ga zo naar mijn ouders, mijn vader is vandaag jarig!!
Ik heb eindelijk mijn laptop binnen dus je snapt wel hoe ik nu op KOK zit!!
Geweldig…wat zal ik van de zomer lekker veel buiten zijn hahaha (anders ook wel hoor, maar nu kan ik ook nog internetten)!
Ik geloof idd ook wel dat mijn temp.curve er netjes uit ziet, slecht begin (eerste dag) maar voor de rest prima…enne we gaan zeker aan de gang als mijn temp. omhoog gaat!
Annette, leuk dat je het hartje hebt gehoord en dat je moeder en op die manier zo dicht bij kan zijn. Super!!
Fijne avond allemaal, ik ben er morgen weer!
Liefs,
Hoop
Dames, goed nieuws!
HSG (spoeling/röntgen) onderzoek gehad. Het op de baarmoedermond plaatsen van het vacuum kapje deed goed zeer, de spoeling ansich niet. Viel dus mee! Zo ook de uitslag, geen verklevingen of obstakels in de eileiders. Baarmoeder ook schoon en wand in orde.
Nou… en dan lijkt het er toch echt op dat niets een zwangerschap in de weg hoeft te staan. Ik ga er dus lekker weer in geloven, onze tijd komt!
Hoe is het met jullie? Lekker dit weer he?
Liefs van een blije -M
Hoi Miki,
super meis! Ben echt blij dat het je allemaal toch is meegevallen, niet meer zoveel horror verhalen lezen hoor
Enne trommel die kerel van je op datie zijn zaadjes in conditie gaat brengen, want ze moeten nu eens echt d’r werk gaan doen
vinden jullie het ook zoooo warm, bah, ik vind het eigenlijk maar niks, krijg pigment vlekken :? en kan mezelf niet goed staande houden in de hitte, snel duizelig bedoel ik dan.
Vanavond veel te veel gegeten en zat net op de bank, broek wagenwijd open en op een gegeven moment doe ik mijn shirtje omhoog, blaas mijn buik op en wenk mijn mannetje hihihi was wel heel grappig, hij kan in elk geval mooi dik zijn :mrgreen:
Miki, Gelukkig was het goed nieuws en viel het onderzoek mee!!
Annette, ik kan ook veel minder goed tegen de zon… krijg gelukkig geen pigment vlekken…
Karin, voor jou is het nu echt aftellen, spannend!!
Liefs Marieke
Miki wat een geweldig goed nieuws!!! Super!! Het gaat voor ons allebei goed komen! Gewoon volhouden, het is fijn wel om te weten dat er niets is dat een zwangerschap in de weg kan staan! Super, ik ben helemaal blij voor je!!!
Liefs,
Hoop