Hallo meiden
Miki, klinkt wel spannend bij jou!
Hoop, jij hebt nog niet echt zwangerschapsdingetjes zoals bij de vorige cyclus he?
Annette, wat fijn dat er geprobeerd wordt dat je moeder de bevalling nog mee kan maken. Ik kan me goed indenken dat dit voor haar een hele opluchting is dat het waarschijnlijk mogelijk is dat ze haar kleinkind nog zal zien, en dat het haar kracht geeft om te blijven vechten.
Ik heb ook wel eens bevallingsprogramma’s gekeken. Ik vind het altijd super mooi als zo’n baby geboren is, en op de buik van de moeder wordt gelegd. Nu ik zwanger krijg ik van het zien van dat moment toch wel een beetje traantjes in m’n ogen.
Ik kan me niet herinneren dat ik de moeders naakt op tv heb gezien. Vaak hebben ze nog wel een t shirt aan of zo.
Ik maak me niet zo druk over naaktheid tijdens de bevalling. Het lijkt me lekker op de weeen op te vangen onder de douche, daarvoor moet je uit de kleren. Ook wordt regelmatig gevoeld hoeveel cm ontsluiting je hebt. Hiervoor gaat de verloskundige met 2 vingers de vagina in, om te voelen hoe ver de baarmoedermond open staat. Ik denk dat het echt niet handig is om de hele tijd nog met een string rond te lopen. Ook wordt ie helemaal nat van het vruchtwater en zo, ik weet niet of je dat een lekker idee vind om dan nog met in je string te zitten.
Het eerste uur na de bevalling schijnt een kindje heel helder te zijn, en heeft het een enorm zuigreflex. Daarom is het belangrijk dat een kindje in het eerste uur na de bevalling aan de borst wordt gelegd. Daarvoor moet de borst natuurlijk wel bloot zijn.
Al deze dingen maakt dat je niet enorm dik gekleed bent tijdens de bevalling.
Over de bevalling gesproken, ik denk dat het bij mij niet heel lang meer zal duren. Ik ben vandaag 36 weken, en met 37 weken is je kindje volgroeid. Jullie weten vast ook wel dat je een marge hebt van 3 weken voor en 2 weken na de uitgerekende datum.
Afgelopen weekend was ik emotioneel anders dan normaal, ook drukte het kindje heel erg naar beneden. Ik denk dat het kindje nu verder is ingedaald, en had bij deze twee dingen (emotie + druk), het idee dat de bevalling binnen 2 weken zal gaan beginnen.
Er bestaan o.a. beenweeen, en vanmorgen werd ik wakker met spierpijnachtig gevoel in mijn bovenbenen, waar ik de beenweeen ook verwacht.
Ik ben er alleen nog niet echt klaar voor, om nu al een kindje te krijgen. Er zijn nog te veel dingen die ik nog moet/wil doen.
Afgelopen vrijdag ben ik bij mijn buurvrouw uit Enschede op bezoek geweest . Zij had 1e kerstdag een dochtertje gekregen, en wist dat wij ook een dochter verwachten. Ik heb toen een hoop kleertjes van maat 50/56 mee gekregen. Echt super!
Afgelopen weekend hadden we een familieweekend van mijn schoonvaders familie. We zaten in zeeland, en hebben daar erg mooi weer gehad.
Groetjes
Karin
Ow Karin, dat klinkt wel alsof de keline langzaam de deur naar de wereld open zet. Sterkte komende weken! Enneh, geen haast. Sommige dingen kun je ook doen als de kleine er al is. Alleen nu de dingen met hoogste prioriteit hoor! Enneh, zet je man maar lekker aan het werk alvast.
En oef ja… de bevalling. Ik kan er nog niet naar kijken. Nooit gekund eigenlijk! Hihi…
Wel die vriend van je zwager nog op zijn nummer zetten he Annette! Kan ie wel, zwangere dames op hun kont slaan!
Hier nog nix, maar geen zorgen hoor Annette. Ik vind het prettig om te horen als ik ergens gelijkenis proef. Maar teleurstellingen verwerken ben ik het laatste jaar goed in geworden. Denk dat het ook een goede les voor me is geweest. Voor nu gewoon rustig afwachten! Het gevoel dat deze keer anders is, is sterk. Maar omdat ik mijn eisprong niet exact weet afgelopen keer, vind ik het moeilijk inschatten of ik nu echt overtijd ben al. Mijn borsten begonnen pas nadat ik vorige week woensdag die steken aan de zijkant van mijn buik had, terwijl dat normaal direct na mijn ei was. Voor nu loop ik met een grijns en als dat om niets was heb ik mooi een paar happy dagen meegepakt!
Hoe is met jou Hoop?
Veel liefs, -M
He meiden,
dat van die string was maar een grapje hoor Karin, dat kan natuurlijk niet, maar je hoeft niet de hele tijd bloot te liggen, een vriendin vertelde me dat ze gewoon onder haar deken lag tot haar dochtertje echt kwam. Maar dat was thuis, ik heb mijn bevalling in het ziekenhuis. Ow ja en een bigggggg t-shirt hihihi, die lekker ook over mijn buik en muts heen kan, zodat ik niet de hele tijd het gevoel te hebben “open” te liggen. Wrs valt het dan allemaal mee hoor, maar zo voelt het nu nog even.
Miki, spannend hoor, heb je toevallig al een testje gehaald? wanneer zou je willen testen? ik heb ruim een week na mijn nod getest (en alleen maar omdat het "moest"als ik wat wilde drinken nml, dat deed ik niet meer na mijn ei).
Ik heb gisteren dozen besteld, van de prenatal, de kruitvat en de etos, ben wel benieuwd wat daar allemaal in zit Vanochtend kraamzorg en een kraampakket aan gevraagd, dat moet bij onze verzekering uiterlijk 5 mnd voor de bevalling, ik zit er nu nog maar iets meer als 6 voor, gaat snel…
Ze vroeg ook nog of ik poliklinisch of op medische indicatie in het ziekenhuis beval, ben wel blij dta het op medische indicatie is, kost het niet (of in elk geval niet zo veel als poliklinisch).
zo, maar weer werken, ben de laatste dagen nogal lang van stof geloof ik hihihi.
:-* Annette
He Annette, je zit inderdaad lekker in de klets. Blijven doen hoor, ik word er vrolijk van! Ben benieuwd wat er allemaal in die dozen zit. Pas je wel op met waar je je adres achterlaat? Zijn vaak marketingacties en dan blijven ze je spammen tot jullie kleine tiener is zeg maar.
Nee testjes nog niet gehaald. Woensdag altijd vrij, dus zie wel even of ik er dan 1 ga kopen. Ja dat drinken, heb ik de 1e 10 maanden ook niet gedaan na mijn ei. Maar mijn gyn. zei dat ik gewoon moest leven tot ik duidelijkheid heb. Alles opzij zeten (ik at dan ook geen rood vlees en verschoonde geen kattebak) maakte mij zo gefocused! Ik stond echt “on hold” in het leven merkte ik. Mijn vriend behandelde me dan, hoe lief, ook als een zwangere. 2 weken per maand waren we het dan ook voor ons gevoel. Nu back in life! Maar mocht ik zwanger zijn, hoop ik dat het enkele drankje geen kwaad heeft gedaan en zal daarna niet meer drinken natuurlijk!
Zit niet met hoofd bij werken, maar ga mezelf wel ff proberen erin te storten!
:-*
Het zal ook wel meevallen hoor Miki hoeveel kwaad het kan, ik weet nog dat een vriendin van mij vorig jaar met haar verjaardag best veel gedronken had en in oktober toch een geweldig mooi dochtertje op de wereld heeft gezet :inlove:
Ik maak al een jaar de kattebak niet schoon, niet erg, vind ik toch een vies werkje hihihi en nu helemaal, kan de geur echt niet verdragen :sick:
Ha ja, eigenlijk raak ik die kattenbak ook al heel lang niet meer aan. Is ook gewoon erg ranzig!
Heb hier vlagen van misselijkheid, koffie laten staan. Staat me erg tegen. Wil zo graag springen van ongeduld. Neemt mijn lijf me in de maling??? :liar: :shifty: :roll: :wall: :oops: :doh: :lol:
Zoen!
P.s. wel krampjes nu opeens. :evil: :?:
pffffff moeilijk he wachten…
ik heb nu bijna dagelijks nog wel krampjes, kan ook je bm zijn, voelt vrijwel gelijk aan ongikrampjes is mijn ervaring.
Ja is zeker zo! Normaal voel ik mijn baarmoedermond. Nu vooral de zijkanten!
Zometeen maar ff naar buiten. Zit hier erg ongemakkelijk op mijn stoel. Steken in mijn borsten, maar geen donkere en grotere tepels terwijl ik dit toch wel overal lees. Naja, kip zonder kop vandaag.
Iemand nog een leuke mop te vertellen? :lol:
:-*
Sja, climax zat eraan te komen: :evil: :twisted: :twisted: :evil: :twisted:
In een keer, draaide mijn baarmoeeder zich om. Helaas!
Nu gauw gyn. bellen. Nu kunnen we een date prikken om een foto van mijn eileiders te nemen (die spoeling)!
Liefs, :-*
wow, wat een ommekeer ineens, gaat rap :? bah, had het zo voor je gehoopt.
nu die spoeling ook weer spannend, dat lijkt me niet zo’n fijn gevoel, maar ik heb idd ook gehoord dat het het zwanger worden wel eens zou kunnen bespoedigen…
maarre voor mopjes, je hebt zo’n site, mop van de dag, een paar keer per jaar kijk ik daar een half uurtje op, zitten soms hele leuke bij
Jammer Miki, maar jou tijd komt nog wel, dat weet ik zeker!
Ik heb ook een half jaar lang vanaf mijn vermoedelijke eisprong geen alcohol en rauwvlees meer gehad.
Als je borstvoeding geeft, moet je nog steeds opletten met alcohol, gaat namelijk ook in de melk zitten, maar het is wel net zo snel uit de melk als uit het bloed.
Gister zaten we buiten in de zon, en we hadden een stukje gewandeld. Toen had ik wel zin in een lekker lemonbiertje of een koude rose. Ik moet nog even geduld hebben, en dan kan ik weer een klein beetje drinken.
Groetjes
Karin
He meiden, zo… net maar meteen ff bloed wezen prikken. Voor mijn volgende eisprong gaan we röntgen doen. Ben niet heel verdrietig. Wel een beetje boos op mijn lijf, dat die mij zo in de maling neemt, en mijzelf, dat ik me zo in de maling laat nemen! Deze cyclus was weer zo intens als vlak na de pil. Symptomen erger dan gemiddeld zeg maar. Naja, op naar het onderzoek!
Lekker de middag vrij genomen. Zo ff lekker therapeutisch shoppen denk ik.
Nog ff Karin! Ik hoorde dat ook over borstvoeding inderdaad. Aankomend weekend is mijn beste vriendin zo afgebouwd met borstvoeden dat ze graag weer eens een drankje met me gaat drinken. Dat kan nu voor mij dus ook! Lama doen dan.
Hihi Annette, nou misschien dat ik strakkies ff op zoek naar een goede grap ga. Maar vooralsnog heb ik hem vandaag al gevonden => mijn lijf! :doh:
Liefs, -M
Jeetje Miki, ik zit hier vol hoop je berichtjes te lezen, was al helemaal vol verwachting maar nee hoor! Balen meis.
Hier nog drie dagen. Nog nergens echt last van. Heb echt geen idee deze ronde. Mijn borsten zijn wat gevoelig, maar ja, dat is altijd zo!
Liefs,
Hoop
He hoop, ja helaas! Net een nieuwe broek gekocht, maakt al een hoop goed. Een zelf gemaakte pizza erachteraan en deze dame kan er weer tegen… :shifty:
Het wachten is nu op jou! Ik ga me concentreren op een nieuwe ronde, maar eerst even nergens aan denken meer. Heb mezelf teveel laten gaan. Was zó misselijk deze keer, ook andere heftige symptomen. Kennelijk hoort dat er bij mij echt gewoon bij, zij het in wisselende (en dus verwarrende) mate!
Ben je eigenlijk aan het temperaturen al Hoop? Ik denk dat ik maar weer ga beginnen komende ronde, met stripjes dan. Naja, nog maar ff niet aan denken.
Liefs! -M
Leuk een nieuwe broek!! Je moet jezelf soms even wat cadeau doen, zeker op zo’n dag!!!
Ik heb van de ha een temp. curve meegekregen waar ik de volgende
ronde mee moet beginnen (vanaf dag 1 van de mensturatie).
Hopelijk heb ik die niet meer nodig, maar denk het wel!
Liefs,
Hoop
Spannend Hoop. Ik duim met je mee dat het niet nodig is!
Wil je mijn banner nog aanpassen op de voorpagina?
Dank je, :-*
Hey Miki,
Vanmorgen in een half uur tijd twee keer naar de wc geweest. Daarna wat kramp in mijn buik dus ik verwacht dat ik een dezer dagen toch ongi ga worden.
Wanneer is je nieuwe NOD??? Als je het doorgeeft zal ik je banner aanpassen!
Liefs,
Hoop
He Hoop, hmm… nou wie weet zijn het tekenen van iets anders. Sterkte met afwachten de komende uren!
Ik ben opgelucht dat de climax snel is gekomen bij mij. Nu weer rust in het koppie, gelukkig!
Volgende NOD zet ik extra ver weg, liever te vroeg ongesteld dan “1 dag ovetijd” te zien. Dus… doe maar 31 mei!
Liefs en bedankt, -M
Hoi Miki,
Ik heb het voor je aangepast. Je hebt nu dus een cyclus van 31 dagen aangehouden?
Ik had verwacht dat ik nu inmiddels wel ongesteld zou zijn, maar het tegendeel is waar. Nog niets aan de hand. Nu begint het dus opnieuw spannend te worden. Vooral door de steekjes die ik in mijn buik voel.
Erg hoor. Ik neem me telkens voor om er gewoon niet van uit te gaan dat ik zwanger ben en telkens ga ik het toch denken :wall:
Nou we zien het wel, twee dagen zijn ook zo voorbij!! (niet vlug genoeg)
Liefs,
Hoop
Ow Hoop, ik zet mijn gedachte nu op jou. Zou zo mooi zijn als het jullie is gelukt! :thumbup:
Vreemd dat als jij de banner op de voorpagina aanpast dat dit niet onder mijn vorige reacties ook automtisch gebeurd. kennelijk staat de banner nu op een andere url?
Ja ik hou nu een cyclus van 30 dagen aan Hoop! 1 mei ongesteld + 30 dagen = 31 mei. Toch? Dus nu nog 29 dagen to go denk ik. Laatste 2 keren was het 29 dagen mijn cyclus, maar durf dat niet aan te houden nu.
Liefs en succes met wachten!!! -M