Februari/Maart 2005 gestopt - nog 2 klussende dames (deel 4)

Miki gefeliciteerd!!!

Lekker dat alles goed is bij jullie. Ik kan me indenken dat je veel bezorgder zou zijn als blijkt dat bij een van jullie twee iets niet goed is. Ik kan me zelfs indenken dat degene bij wie het niet goed zit een soort schuldgevoel kan krijgen.

Groetjes

Karin

Dank je Annette! En ja klopt. Was best bang, vooral dat het niet goed met mijn lieve zou zijn. Dat doet wat met een mannenego, alles draait zo om presteren (helaas). Ik weet zeker dat hij daar erge last van zou hebben gehad. Ik dacht, dan maar bij mij! Maar vooralsnog is dat niet aan de orde. Pfieuw!!!

Fijn weekend allemaal, :-*

Wat goed Miki dat de uitslagen zo positief waren!

Hier gaat alles goed, geen nieuws verder!

Tot snel!

Liefs,

Inge

he meiden,

hier weer terug van een druk paardenweekendje, was echt super, heerlijk gebept en gemeut, en super gereden!

Miki, wat geweldig dat alle uitslagen goed zijn en als dat van die eileiders ook nog goed komt… nu gauw zwanger worden, in elk geval hoef je even geen twijfel te hebben aan jullie beiden!

ik ben wel stik moe, zal vanavond wel niet laat worden :lol:

:-* Annette

Ik kreeg al een tijdje geen mailtje meer van dit topic… Dacht dat het wel rustig was hier… Maar het is het tegendeel!!

Jeetje moest weer veel lezen maar ben het bijna allemaal weer vergeten… :oops:

Karin, weet je dan nog niet hoe groot het kindje wordt?

Bij ons hebben ze het gewicht bepaald met de 20 weken echo. Ze is nu al iets kleiner (tussen de onderste en middelste groeilijn) en zal met de geboorte rond de 5 pond wegen. Kan natuurlijk iets meer of minder zijn… Ik was zelf ook maar 4,5 pond dus dat is niet zo gek dat dit ook een kleintje zal worden…

Ga zo lekker mijn bedje in…

Liefs marieke

Nee, ik ben vandaag nog op controle geweest en het kindje groeit volgens schema, voor zover ze dat aan de buitenkant kunnen meten.

Volgens mij kan een kindje heel makkelijk een groeispurt krijgen en daardoor in eens een stuk groter worden. Daarom vind ik het raar dat ze met 20 weken al zeggen wat ze denken hoe zwaar het kindje over 20 weken zou zijn.

Ik heb het idee dat 5 pond best licht is. Misschien krijg je rond de 36 weken nog wel weer een echo om te kijken of het echt een kleintje is.

Groetjes

Karin

Goedemorgen,

Is idd wel snel dat ze het al kunnen zeggen. Ik denk ook dat het ineens een groeispurt kan krijgen, maar het is natuurlijk alleen maar een indicatie. 5 pond is klein maar niet te klein natuurlijk!

Karin, het komt nu wel erg dichtbij hè!! Spannend hoor!!!

Miki en Annette: Hoe gaat het met jullie?

Hier gaat alles goed, ben niet meer zo heel veel online omdat ik het behoorlijk druk heb met mijn nieuwe werk en ik moet zeggen dat het wel even goed voor me is!

Liefs,

Hoop

He meiden,

Marieke, wat een ukkie, wel heel schattig, ben wel heel benieuwd in hoeverre het straks klopt wat ze nu zeggen :wink: Sta je nu ook meer onder controle, ofwel vaker een echo ed? Daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.

Karin, ik zie nog maar 48 dagen, jee, binnen 2 mnd heb je wrs een wolk van een meisje in je handen :inlove:

Inge, een beetje afstand is best ok hoor, is je nieuwe werk nog wel leuk?

Hier gaat het goed, ik heb gisteren geconstateerd dat ik ongeveer een kilo ben aangekomen sinds ik ontdekte dat ik zwanger was en mijn buik zit nu echt iets over mijn broek heen :? ik wil vrijdag even naar de kapper en dan wil ik toch maar kijken voor een spijkerbroek waarin ik een beetje kan groeien.

Verder nog niet misselijk, gas en obstipatie gaat af en aan en best moe, maar goed, allemaal geen noemens waardige dingen :mrgreen:

Het is super op mijn nieuwe werk!!!

Fijn dat je bijna geen kwaaltjes hebt zeg! En nog 8 dagen wachten en dan is het zover!!!

Hoop, lekker dat je even wat afleiding hebt. Het is me wel eens opgevallen dat er in het eerste gedeelte van de cyclus minder word gepost dan aan het einde van de cyclus. Er is nu gewoon niet zo veel te vertellen. Het is wachten tot de eisprong, en dan pas kan je na gaan denken of het raak zou kunnen zijn of niet.

Annette, het gaat echt hard bij mij. Ik heb binnen 2 maand en 1 dag onze dochter in mijn handen. Stel dat ik overtijd beval, dan laten ze je nooit langer dan 2 weken overtijd lopen, en dat is 12 juni en vandaag is het 11 april.

Eigelijk ga ik er van uit dat het kindje later dan de uitgerekende datum wordt geboren. Het zou me niet verbazen als ik 12 juni ingeleid wordt.

Als ik jou was zou ik opzoek gaan naar een zwangerschapsbroek, gewone broeken pas je over een paar weken toch niet meer. Miss Etam en Prenatal verkopen wel broeken die er uit zien als gewone broeken, maar toch positiebroeken zijn. Ik heb een broek van de prenatal, maar die zakt van mijn kont af. Ik weet dat ze meerdere type broeken hebben liggen. Dus wel even goed opletten. Ik heb dat al wel meer gehoord over normaal uitziende spijkerbroeken van de prenatal.

Ik heb een spijkerbroek van de Miss Etam, en die zit echt heerlijk.

Ik heb in het begin ook een broek gekocht die ik op de groei had gekocht. Ik dacht dat ik een maatje kleiner niet de hele zwangerschap zou kunnen dragen, met als gevolg dat ik een zwangerschapsbroek heb die mij niet goed zit, en die nog steeds te ruim is bij de buik.

Ik ben gister nog op controle geweest, alles was goed, voor zover ze het kunnen zien.

Mijn schoonouders waren hier een dagje (we zitten in hun zomerhuisje) om te tuinieren en zo. Mijn schoonmoeder wilde wel mee naar de controle. Ze had nog nooit het hartje van een ongeboren baby gehoord. Ze glunderde wel toen ze het hartje hoorde. Ze zei nog tegen de verloskundige dat ze nog nooit met haar eigen dochter mee op controle was geweest, maar nu wel met haar schoondochter.

Mijn schoonmoeder heeft 1 dochter, en 3 schoondochters. Haar dochter is nu 2x zwanger geweest, en 1 schoondochter 4x. Ze is dus bij de 7e zwangerschap in de familie pas met iemand mee op controle geweest.

Groetjes

Karin

Ja Karin, dat klopt idd. In het begin van je cyclus heb je natuurlijk niet zo heel veel te melden. Het is gewoon wachten tot je ongi weg is en dan klussen in de hoop dat je daarna een positieve test hebt.

En vanaf je eisprong tot aan de NOD is het spannend en wil iedereen het van zich afschrijven. Het was mij ook al opgevallen idd.

Leuk dat je schoonmoeder mee is geweest. En dat pas bij haar 7e kleinkind.

Liefs,

Hoop

Klopt 5 pond is ook licht. Daarom heeft de gyn ook in mijn dossier mijn gewicht, lengte, schoenmaat (??) en geboorte lengte en gewicht. Ik vertrouw op de gyn, zij doet dagelijks deze echo’s dus ze zal wel weten hoe of wat! Ik ben gewoon blij met ons “kleine” meisje.

Annette, ik heb nu 4 echo’s gehad en krijg donderdag de 5e. Dit zal een 3d echo worden!! Erg spannend!

Liefs Marieke

hoi hoi,

Marieke, een 3d echo is wel heeeel erg leuk zeg! spannend hoor :inlove:

Karin, leuk dat je je schoonmoeder meeneemt, ik heb gier idd ook al aan zitten denken, ook mijnmams, maar goed, weet niet of dat nu nog gaat lukke :cry:

ik moet het nu even kwijt, ik ben zo verdrietig en weet niet of het nog goed komt met mijn mams, het is nu de eerste keer dat ik besef dat het gewoon wel eens over zou kunnen zijn,

2 weken geleden kregen we goed nieuws, het deel van de tumor dat er nog zat was te opereren, half mei zou dit gaan gebeuren.

Vrijdag kon ze moeilijk plassen, maandag mocht ze bij de daniel komen en bleek dat haar urinewegen en nieren behoorlijk zijn opgezet. Gisteren is ze opgenomen (niet in de daniel, maar in het zuiderziekenhuis), met de bedoeling dat ze een drain krijgt die de nieren spoelen geloof ik (als ik het goed begrepen heb) en kijken of ze weer een beetje beter willen gaan werken (helemaal schijnt sowieso al niet te gaan). Als dit werkt, krijgt krijgt ze contrast vloeistof zodat ze een ctg kunnen maken om te zien of het is uitgezaaid naar de nieern of dat het wellicht een ander probleem is. Als alles goed gaat krijgt zo spoedig mogelijk die operatie voor die tumor en zou het wellicht goedkomen.

Als dit niet werkt is de kanker waarschijnlijk uitgezaaid naar de nieren en kunnen ze niet opereren, bestraling heeft ze al gehad en kan zoals ik begreep ook niet meer en chemo verdraagt ze niet.

Ik heb geen idee of er dan nog iets overblijft.

Ze gaan de drain vanochtend zetten, ik hoop echt dat het lukt, want sowieso heeft mijn paps mijn mams nodig voor zijn gevecht, hij kan dit niet alleen. En ik wil haar ook nog houden, de eerste keer dat ik zo brul, zou het door de hormonen komen? ik weet het niet, maar ik zit nu op mijn werk en het zou wel fijn zijn als het stopt…

Ik heb vannacht super slecht geslapen, het bleef maar door mijn kop malen. Mijn moeder zij gisteravond meerdere keren van ik vecht ervoor, al is het maar voor jouw kleine, de dokter die op het laatst kwam zat al van “sterkte”… weet niet wat ik daar van moet denken, nou ja, weet ik wel, niet goed.

Ga maar even wat eten denk ik, straks mijn mams bellen of ze al geweest zijn.

Annette, dat is schrikken zeg! Het is ook niet makkelijk als je bezeft dat je moeder misschien komt te overlijden. Hier horen de nodige tranen bij.

Ik vind het moeilijk om een reactie te typen op je berichtje. Ik hoop voor jou en je familie dat het allemaal goed komt.

Ik wens jou en je familie heel veel sterkte in deze onzekere tijd.

Karin

Jeetje Annette, dat is schrikken! Heel erg veel sterkte!!

Liefs Marieke

Annette meissie, wat een naar bericht. Ik kan me heel goed voorstellen dat je er kapot van bent.

Net als Karin vind ik het erg moeilijk op zoiets te reageren, maar ook ik wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd en hoop dat alles goed komt! :-:-

Ik ben inmiddels al ruim 8 dagen ongi. (4 dagen helderrood en nu al 4 dagen oud bloed) en ik heb af en toe last van steekjes in mijn buik.

Nu ga ik het verhaal nog spannender maken.

Ik heb gemerkt dat wanneer ik die steekjes/krampjes in mijn buik heb, dat ik op dat moment ook dat oud bloed verlies. Heel raar dus. Als dit zo blijft ga ik dinsdag naar de huisarts!

Vanmiddag tijdens de teammiddag op mijn werk moesten we blokkendrukken (zoveel mogelijk blokken naast elkaar tussen je armen vasthouden), daarbij moest best wel wat kracht gezet worden en ook daarna had ik last van mijn buik.

Mijn lichaam is nu echt raar aan het doen, herkent iemand dit?

he meiden,

bedankt, ik weet dat dit soort dingen moeilijk zijn om op te reageren, ik wilde eigenlijk gewoon mijn verhaal kwijt. en dat is gelukt :wink:

Hoop, ik herken helaas je verhaal niet, maar wat denk je zelf dat het is? omdat je schrijft, nu ga ik het verhaal nog spannender maken?

vandaag weer gelezen bij de november beebs, weer een mk, volgens mij nu al de 4e van de 27 meiden… dat zijn toch hele grote getallen vind ik, mijn baas zei al, 1 op de 8 mk’s eindigt in een mk, zou het dan nu eindelijk over zijn?? ik word hier wel verdrietig van en merk ook dat ik er zelf meer over ga twijfelen.

woensdag weer een echo, dan weet ik weer zeker dat het bij mij wel of misschien ook wel niet goed zit. Die onzekerheid vind ik het ergste, een mk zou ik wel overleven, ben allang zo onwijs blij dat ik weet dat we gewoon zwanger kunnen worden.

Miki, hoe is het bij jou meid? volgens mij zit je nu weer in de klusdagen toch?

Hey Annette,

Ja ik weet eigenlijk niet wat ik moet denken, maar ik heb stiekem een klein beetje het idee dat ik misschien toch zwanger ben. Ik voel mijn buik telkens (zeurend gevoel)! Ik weet gewoon niet wat het is. Dinsdag ga ik naar de huisarts!

Liefs,

Hoop

Hoi hoop,

zo’n idee kreeg ik al dat je dat dacht.

ik weet het niet meis, geen idee, ik hoop dat je huisarts je wat meer kan vertellen. ik duim in elk geval voor je!

ik ben vanavond ik het ziekenhuis geweest…

ze heeft toch vanmiddag nog de ctg scan gehad.

ze heeft inmiddels een trombosebeen en een longembolie.

maar de kanker is niet uitgezaaid naar de nieren!

dat houd in dat ze het laaste stukje tumor operatief kunnen verwijderen :-))

de artsen kwamen in eerste instantie zo onzeker over, ze dachten echt dat het wel uitgezaaid kon zijn naar de nieren, maar dit is echt super nieuws !

voor de trombose en de longembolie word ze behandeld, dat zou geen probleem moeten zijn, de nieren functioneren met de drain in elk geval veel beter en daar verwachten ze ook wel van dat ze dat straks weer zelf kan.

wrs houd ze aan die operatie van de tumor wel een stoma over, maar dat vond ma al geen proleem.

poe, wat een opluchting…