Februari/Maart 2005 gestopt - nog 2 klussende dames (deel 4)

Klinkt goed, maar niet té veel op focussen hè Inge!

Reken maar nergens op, dan heeft je lijf ook de meeste rust om een eventueel bevrucht eitje echt zijn gang te laten vinden.

Enneh, over een weekje liever positief dan negatief verrast. Toch?

:-*

Ja dat is ook zo Miki, maar het valt niet mee om de aandacht ergens anders op te vestigen.

@ Annette, Wauw wat leuk de echo, ik ben benieuwd en 1 tegelijk is wel zo makkelijk!!! Maar 2 was natuurlijk ook leuk geweest!

Liefs,

Inge

Ja leuk, 1tje! Was wel bizar ook meteen 2, hè Annette? Ben benieuwd naar je foto’s. Goed zeg, je eigen ukkie in de maak.

Ik herken het hoor Inge, sterkte met afwachten.

We doen ons best!

Liefs -M

zo, ik weet nu hoe het moet :mrgreen:

komt ie, ik vind net dat het lijkt of ie aan het dansen is :inlove:

groetjes Annette

Mooi Annette, wat een duidelijke echo!! :thumbup:

Jahoor, wat een ukskie!!! Lief man. Goed gedaan jullie.

Nou wij nog Miki!!!

Zou wel leuk zijn als er geen Topic meer is bij gestopt met… :wink:

Maar goed, tot nu toe kunnen we daar alleen nog maar van dromen!!!

Liefs,

Inge

Hoi allemaal,

Er zijn nog mee dames gestopt in maart 2005 hoor, ikke ook…boehoe!

Ben wel al twee keer zwanger geweest maar nog steeds geen kindje in mijn buik, wel een eileider minder…

Ik kom al op een aantal forums dus is het beter om niet op nog meer forums langs te komen…

Zwangere dames dus gefeliciteerd en (nog) niet zwanger dames: Hoop houden!!!

Groetjes Ineke

Whow Annette, mooie en duidelijk echo! Wat is het al duidelijk waar het hoofdje zit en zo. En zelfs al het hartje gehoord! Ik had het hartje met 10 weken gehoord, mijn buurvrouw had zo’n bellytalk waarmee je het hartje kan horen. Bij de verloskundige kreeg ik pas met 14 weken het hartje te horen.

Ik heb een foto van de eerste echo (12 w) zo ver uitgeknipt dat ik alleen het kindje nog over hield. Dat heb ik nu als achtergrond op mijn computer. Ik had dat o.a. gedaan om met wat zwangerder te voelen. Ik had wel een echo gehad, maar ik kon het me toch moeilijk voorstellen dat er echt een babytje in mijn buik aan het groeien was. Ik had ook nog helemaal geen band met het kindje dat te zien was op de echo.

Mikki bij ons was het na een half jaar raak. Toen vond ik dat erg lang, maar achteraf valt het best mee. Ik had namelijk alleen maar verhalen uit mijn omgeving gehoord dat ze meteen zwanger waren, dus ging ik er wat sneller van uit dat het bij ons ook wel met een paar rondes gebeurt was.

Ik ben nu 31 weken zwanger, ik heb vandaag exact nog 2 maanden te gaan. Het is nu 29 maart, en 29 mei ben ik uitgeteld. Al verwacht ik eigelijk wel dat ik wel aardig over tijd zal raken.

Inge en Mikki ben erg benieuwt of die gespannen borsten nog wat betekenen, of dat jullie lichaam jullie voor de gek houden.

Groetjes

Karin

Hoi Ineke,

Er zijn er vast nog veel meer die al lang gestopt zijn met anticonceptie en nog steeds wachten op een zwangerschap. Helaas heeft niet iedereen het geluk om snel zwanger te zijn. Hoop dat jullie wens snel zal uitkomen!

Karin, nog maar twee maanden, wat is dat snel gegaan zeg!!! (voor ons dan, voor jou wat minder waarschijnlijk)!

Ik hoop ook dat de tekenen goed zijn en dat er geen :evil: :evil: meer komen voorlopig, maar ik durf niet te hopen op een zwangerschap!

Liefs,

Inge

Ineke wat heftig! Moed houden. :pray: Je lijf is er klaar voor! Wij duimen met je mee.

Karin, wat tof dat je al zo ver bent. Je voelt je nog goed? Dingen die je echt niet meer kan nu? Weet je al wat het wordt? :smiley:

Ook om mij heen meeste direct of binnen 3 maanden zwanger. Maar toch wist ik direct dat het bij ons ff zou duren. Ik voelde dat. Volgende week hoor ik exact waar (en of) dat gevoel op gebaseerd is bij de gyn. uitslagen. Sssspannend!

Ik word morgen ongesteld, het gaat uit het boekje weer lijkt het zo. Vanochtend eerste kleine krampje, borsten nog iets meer gespannen. De climax komt eraan! :oops:

Hoe’st met jou Inge?

En Annette, vol liefde en verbijstering naar je foto’s aan het spieken? Echt gaaf om te zien lijkt me. :smiley:

Liefs allemaal! -M

He Meiden,

Karin, ja ik ben echt blij met de echo, ze hebben echt een mooi fototje meegegeven! Enne Miki, hij staat in de kast in een lijstje en elke keer als ik er langs loop moet ik even spieken en krijg ik een big smile op mijn gezicht…

Ineke, rot zeg die miskramen, ik hoop echt dat jullie ook gauw een gezond mini mensje in je buik mogen vinden :-

Inge, veel succes nog dit weekje wachten. Hoe bevalt het bij je nieuwe baas? beetje naar de zin?

Ik heb vandaag weer voor het eerst gewerkt, moest eerst naar het ziekenhuis voor een echo van de bovenbuik (ivm die eierstok) gelukkig hadden ze geen rare dingen gezien. Ik heb een uur of 4 gewerkt, na jah, de helft van de tijd had ik nodig om oedereen van ons wonder te vertellen :inlove: Daarna ben ik even naar mijn paardjes geweest, die had ik ook al ruim een week niet gezien, 3 kruiwagens mest weggereden, was helaas nog nog niet alles, maar morgen weer een dag, ik was kapot! Nog steeds niet helemaal beter he. Lekker thuis wat gedronken met mijn mannetje daarna even de nieuwe matrassen geïnspecteerd, nou ze slapen heerlijk! Heb bijna 3 uur aan een stuk geslapen :oops: we hebben ook een nieuw dekbed, dons, 4 seizoen, nouwwww dat vond ik eerst wat koud, maar ik werd behoorlijk warm wakker, dat zal wel even wennen zijn ben ik bang :wink:

Aan het einde van mijn tukje kwamen mijn schoonmamma en schoonzusje nog even langs, ze hadden als grapje 3 strings van snoopy voor me meegenomen uit de stad en voor de kleine 7 rompertjes lieffffff :inlove: voor elke dag van de 1e week 1, wel klein, dus ik hoop dat we niet zo’n groot kindje krijgen :wink:

zo heeeeel verhaal weer, maar wel fijn om kwijt te kunnen :mrgreen:

:-
Annette

Zo weer een heleboel verteld hier vanavond!

@ Annette, ik begin maandag pas bij mijn nieuwe baas, maar denk wel dat ik het leuk ga vinden, verslag volgt nog :wink: !

@ Miki, gaat goed hier! Nog steeds een zeurend gevoel in mijn buik en gespannen (niet super zere) borsten! En vandaag ben ik een paar keer missselijk geweest! Ik hoop zo dat het door een zwangerschap komt en niet dat ik me vanalles in mijn hoofd haal! Nog een weekje geduld! Wanneer mijn cyclus net zo lang is als de vorige ronde zou ik as zondag al ongi moeten worden, maar ik wacht rustig af (nou ja rusti) tot volgende week! En jij heel veel succes met de uitslagen van de gyn. volgende week ik hoop dat het allemaal goed is! :thumbup:

Liefs,

Inge

Toen ik nog niet zo lang zwanger was vond ik de tijd erg langzaam gaan. Nu vind ik de tijd best snel gaan. Nog 2 maanden en dan is de baby al weer uit mijn buik.

Over het algemeen voel ik me nog best goed. Mijn conditie is er wel op achter uit gegaan, ik fiets en loop rustiger dan voor de zwangerschap.

In het lopen merk ik ook wel dat mijn lichaam nu anders is. Ik was laatst in de Ikea, en nog voor ik de hele winkel had gehad kreeg ik al last van mijn benen. Ik heb af en toe last van een beknelde zenuw in mijn been.

Ik las dat Annette kruiwagens mest aan het verplaatsen was. Nou dat zie je mij echt niet meer doen. Op een gegeven moment mag je niet meer te veel dingen tillen. Gister was ik aan het stofzuigen en ik merkte dat dat ook al wel een aardige belasting op mijn lichaam was. Ik kreeg daar een harde buik van. Als ik te druk ben dan gaan de spieren rond mijn baarmoeder aanspannen en dan krijg ik dus lettelijk een harde buik.

Mijn baarmoeder komt nu bijna tot aan mijn ribben. Hierdoor worden mijn organen aan de kant gedrukt. Ik begin af en toe last te krijgen van brandend maagzuur, maar dat wordt alleen nog maar erger volgens de boekjes. Ook heb ik wel eens het gevoel dat er tegen mijn middenrif aan wordt geduwd, waardoor de aanhechtingen van het middenrif aan mijn ribben pijn gaat doen. Als ik dan ga liggen wordt het wel een stuk minder.

Een heel verhaal over waar ik zoal last van heb. Ik vind het zelf nog wel mee vallen. Ik kan bijna alles nog doen wat ik eerder ook deed. Mijn moeder heeft bij de meeste zwangerschappen 3 maanden in het ziekenhuis moeten liggen. Er zijn ook meiden die van wege bekkeninstabiliteit niet zo veel meer kunnen.

We verwachten een meisje. Vanaf 2006 krijg je ook met 20 weken een echo, dus daar konden we mooi gebruik van maken. We wisten eerst niet of we het wilden weten. Toen hebben we besloten dat we het wel wilden weten als ze er helemaal zeker van waren wat het wordt en als het goed te zien is. Als het kindje met de beentje over elkaar zou zitten tijdens de echo of dat het om een andere reden niet goed te zien was, dan gaf het ook niet zo veel dat we het niet wisten.

Toen ik het wist, vond ik het niet meer zo belangrijk of ik het nou wel of niet geweten zou hebben.

Het is wel makkelijk met het zoeken van een naam. Wij hebben nu ongeveer een maand de roepnaam vast staan. Ik wil haar een 2e naam geven, maar mijn man vind dat onzin. Ik verwacht wel dat ze wel een 2e naam krijgt.

Eergister waren we bij mijn schoonouders, verteld mijn schoonmoeder dat een nichtje van mijn man een kindje heeft gekregen met een hele rare naam waar mijn schoonmoeder nog nooit van heeft gehoord. Dat was dus de naam die wij ook in gedachten hadden. Ik vind dat we die naam nog wel kunnen geven, maar mijn man twijfelt nog volgens mij. Er zit dan 2,5 maand tussen de twee naamgenootjes. Zo vaak zien we die nicht niet, niet vaker dan 1x per jaar, dus wat dat betreft vind ik dat we ons kindje best wel dezelfde naam kunnen geven.

Miki klopt je vermoeden dat je vandaag ongesteld zou worden?

Annette lekker zo’n 4 seizoenendekbed. Wij hebben ook een 4 seizoenendekbed, al gebruiken we beide delen bijna nooit te gelijk. Dat is echt super warm. Het zomerdeel is ook nog best warm. Daarom heb ik nog een dekbed gemaakt die heel dun is. Zomers is de stap tussen zomerdekbed en alleen een sloop erg groot. Dat dekbed dat ik heb gemaakt zit er mooi tussen in.

Leuk al die kleine rompertjes!

Zo eens even boodschappen doen.

Groejtes

Karin

Hoi hoi,

@ Karin, zo dat is weer een heel verhaal, leuk om te lezen. Vervelend dat je conditie steeds minder wordt maar over het algemeen klaag je niet zo!! Je hebt er sommige bij die echt bij ieder pijntje zuchten en steunen! Nog ff en je hebt je meissie in je armen, dat schiet echt al op! Enne wat die naam betreft, als je die nicht maar 1x per jaar ziet zou ik dat geen reden vinden om een andere naam te zoeken! Ben benieuwd hoe ze gaat heten :wink: !

Hier eigenlijk weinig nieuws, ben een beetje moe en heb nog steeds een zeurend gevoel in mijn buik! Gisteren ben ik een aantal keren wat misselijk geweest maar ik ga er toch vanuit dat ik volgende week gewoon ongi word! Heb alvast maandverband ingeslagen!

Liefs,

Inge

Het lijkt me ook best zwaar zo ver in de zwangerschap Karin. Een collega zijn vriendin is erg klein, net als ik. Bij haar drukt het op alle organen in de buurt. Heftig hoor! Nog even dus voor jullie. Ben benieuwd naar die naam, moet wel een bijzondere zijn als jullie nichtje deze ook al is toebedeeld.

Nee hier nog geen menstruatie, zal morgen wel komen.

Ikke ook flink ingeslagen qua tampon en inlegkruisjes Inge! Therapeutisch denk ik dan. :roll:

Pas je op met kruiwagens Annette? Niet te zwaar meer tillen nu hoor!

Trusten, liefs -M

He meiden,

kom op he, beetje positief blijven hoor! maandverband inslaan is natuurlijk ok, ik heb ook nog 2 pakjes liggen, ga ze toch wel een keer weer nodig hebben :wink: maar moed houden hoor!

even over de kruiwagens, ik vul ze al minder vol als ik altijd deed en als het moet rijd ik gewoon vaker op en neer naar de mesthoop :mrgreen: het zal toch moeten gebeuren, sjouwen met emmers water zal binnnekort wel niet meer in zitten ben ik bang…

heb gisteren niks kunnen doen, vandaag wrs ok niet, mijn voetje is erg auw, er zit een schimmelinfectie die behoorlijk ontstoken is, ik heb er peneciline voor gekregen en een zalfje (peniciline was ok gelukkig), ik kan er nu ietsjes beter op lopen, maar het is nog niet veel, gelukkig geen koorts, dus kan wel gewoon werken :lol:

Karin, ik heb even op je log gekeken en wat heb je nu een mooie buik zeg! mooi strak, die wil ik ook wel :inlove: ik heb alleen een speklaagje op mijn buik, niet heel dik ofzo maar zit er wel, dus die an mij word wrs noit zo mooi strak, maar je hoort mij niet klagen, ik kan niet wachten tot ik echt pijntjes ed ga krijgen :mrgreen:

zo zo, weer werken…

:-* Annette

Wow gaaf die web-log Karin, had ik nog niet gezien! Inderdaad een beauty van een buik. :clap:

Ik las gisteravond in de Quest dat op een boederij leven tijdens de zwangerschap en nadien goed is tegen allergien voor het kind. Moest meteen aan je denken Annette! :smiley:

:-*

hihihi, dan zijn al die uren tussen de paarden toch nog ergens goed voor :mrgreen:

zijn de :evil: :twisted: :evil: Miki, of krijgen we wat hoop?

:-* Annette

Trouwens Inge, laatste dag vandaag he? Raar om afscheid te nemen, of juist heerlijk gevoel?

Nog geen :twisted: :twisted: :twisted: , maar hij gaat vast vandaag of morgen wel komen. Ik probeer ff niets te hopen, want dat lijkt niet realistisch. :oops: Mijn zakken vol met inlegkruisjes en tampons. Dus ben er klaar voor! :wink:

Liefs, -M