Franciska: Het komt vaak voor dat ook ik de eisprong voel. Het is een beetje een kramperig gevoel. Eigenlijk lijkt het erg menstruatiekrampjes.
Alette: Mijn zoontje is op 4 auagustus geboren. Nu is hij al weer anderhalf. Gaat zoooo snel!!!
Een aantal cyclussen heb ik vanalles gevoeld en 1 keer was ik ervan overtuigd zwanger te zijn. Was dus mooi niet zo. Nu voel ik natuurlijk ook weer vanalles. Heb met mezelf afgesproken daar niets van te denken. Hormonen zijn rare dingen…
Haha toevallig, ellis, mijn dochter is ook op 4 augustus geboren!
Zal wel toevallig zijn als we nu weer tegelijk zwanger zijn!
@BiancaRamon, dat zou idd een heel mooi kado zijn!
@Ellis en Alette, nou dat moet dan wel heel veel toeval zijn
Maar wel superleuk als het raak is!
Oja enne…ik zie dat ik per abuis heb getypt dat ik 28 ben, nou
ik ben toch echt al 29…hoezo ontkenning :? :oops:
Nou fijn weekend allemaal verder,
mijn weekend is net pas begonnen…
Hihi, geeft neit hoor atje, dat ene jaartje… Ik moet er ook nog steeds aan wennen dat ik 27 ben…
Jong topic volgens mij… Weet het niet meer precies uit mn hoofd hoor maar volgens mij zitten we allemaal redelijk dicht bij elkaar!
Nou da’s ook wel leuk natuurlijk, dat we met de leeftijden wat overeenkomen!
En voor degenen die al een kindje hebben, werken jullie nog fulltime of partime?
@atje wrote:
Nou da’s ook wel leuk natuurlijk, dat we met de leeftijden wat overeenkomen!
En voor degenen die al een kindje hebben, werken jullie nog fulltime of partime?
Ik werk helmaal niet meer verloopig. Ik wil lekker thuis zijn bij mijn zoontje. Ben bang dat ik van alles ga missen. Vooral straks met twee kinderen lijkt het me helemaal heerlijk. Zo heb je alle tijd voor je kids en het huishouden enzo. Vooral als ze gaan puberen kan ik ze goed in de gaten houden

@Ellis wrote:
Franciska: Het komt vaak voor dat ook ik de eisprong voel. Het is een beetje een kramperig gevoel. Eigenlijk lijkt het erg menstruatiekrampjes.
Alette: Mijn zoontje is op 4 auagustus geboren. Nu is hij al weer anderhalf. Gaat zoooo snel!!!
Een aantal cyclussen heb ik vanalles gevoeld en 1 keer was ik ervan overtuigd zwanger te zijn. Was dus mooi niet zo. Nu voel ik natuurlijk ook weer vanalles. Heb met mezelf afgesproken daar niets van te denken. Hormonen zijn rare dingen…
Oke ik had van de week ontzettend pijn in mijn onder rug en dacht dat ik weer ongesteld moest worden. Maar omdat we nu bezig zijn met zwangerworden wist ik precies dat ik pas ongesteld was geweest. Zou dat ook een eisprong kunnen zijn? ik heb er wel twee dagen last van gehad. Nu ik er over denk had ik dat elke maand, maar opmdat ik niet bij houden waneer ik ongesteld was zocht ik er niks achter dacht alleen
moet ik nou all weer ongesteld worden en na twee dagen was het over en dacht ik er niet meer over na en werd dus veel later ongesteld. Mmmm moet het maar eens gaan bij houden
Hormonen zijn indd rare dingen en probeer je zelf niet gek te maken. Maar hoop het voor je meid

@atje: ik werk part-time, 24 uur. Is goed te doen. natuurlijk zou ik liever thuis bij mijn dochter zijn, maar dan wordt het financieel zo krap dat het ook niet leuk meer is. Dus vandaar. Maar volgend schooljaar (zit in het basisonderwijs) wil ik voor twee dagen gaan. Zeker als ik dan zwanger mocht zijn en dan straks twee kids heb wil ik minder werken!
Mijn dochter gaat naar mijn moeder dus dat is heerlijk, hopen dat ze straks ook op nummer twee wil passen!
Ja thuisblijven is natuurlijk wel fijn, maar moet ook mogelijk zijn.
Als hier een kindje komt kan ik ook niet stoppen met werken.
Ik werk nu officieel 25 uur alleen is het vaak wel meer, dat kan dan gewoon niet altijd meer.
Maar goed dat is voorlopig nog niet aan de orde.
@Alette, ik zie dat onze cyclusbanners gelijk lopen
EN oja, dingen onthouden van wat je wanneer voelt enzo…moet ik miss ook maar es gaan doen!
Hoe strikt zijn jullie trouwens met foliumzuur??
Ik vergeet er wel eens eentje, is dat erg?
Hihi spannend atje!! Voel jij al iets of nog niet? ik heb echt ontzettend pijnlijke borsten, mn decollete is ook al wat gegroeid… T viel mn man op vanmiddag!
Volgens mij is het niet zo heel erg hoor als je je foliumzuur eens vergeet. Ik ben bij mijn eerste pas met foliumzuur begonnen toen ik al een week of 6 zwanger was… (door de pil heen)
Nu ben ik wel al begonnen, had ook nog een potje staan die nog goed was dus dat scheelt!
Voor ik Mika kreeg, werkte ik 27 uur, verspreid over 4 dagen. Toen ik na mijn verlof weer ben gaan werken, viel me het allemaal zo enorm tegen en eerlijk gezegd had ik er ook geen zin in. Ergens wilde ik wel weer meedoen met de wereld (even iets anders dan luiers, voedingsperikelen e.d), maar ik wou toch veeel liever bij mijn kindje zijn. Daarbij merkte ik dat ik de passie voor mijn werk kwijt was. Ik ben toen 3 dagen gaan werken (22 uur). Dat is op zich een hele verbetering hoor. Toch denk ik dat ik een thuis-blijf-mama zou zijn als we het ons financieel konden veroorloven. Mika gaat 2 dagen naar een kinderdagverblijf. Ik breng hem na 9 uur en mijn man haalt hem rond half 5 weer op. Het zijn gelukkig niet zulke lange dagen voor hem.
Alette : wat grappig dat we op dezelfde dag zijn bevallen! Mika is tegen 18.00 uur geboren. En het was toen zo’n warme dag. Ben overigens in het ziekenhuis bevallen.
Denk alleen niet nu zwanger te zijn. Ik voel wel dingen, maar dat had ik vorige maand ook. Daarbij hebben mijn man en ik weinig het bed gedeeld. Hahaha Dat klinkt stom!
Op zich zou het voor mij handig zijn als ik rond juni zwanger zou worden. Dan kan ik achter mijn verlof (ik wil 2 maanden langer thuis blijven) de zomervakantie plakken (wij hebben 3 verplichte weken in de zomer). Dan kan ik tenminste ook goed bijkomen. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik na zo’n 17 weken weer gaan werken en dat was te vroeg. Ik heb al wel besloten om echt 6 weken voor de uitgerekende datum (wel eerst nog zwanger worden dus…) met verlof te gaan. Met Mika heb ik doorgemodderd tot 5 weken voor de uitrekendatum. en toen kwam Mika al met 37 weken en 5 dagen.
Ja idd spannend.
Voel nog niet zo heel erg veel, wel wat gerommel en af en toe een steekje…maar ja kan van alles zijn.
Probeer, met nadruk op probeer, er niet te veel mee bezig te zijn.
Duurt ook nog wel ff voor de NOD dus ja, en probeer eigenlijk stiekum wel een beetje gericht te klussen hoewel dat niet mijn plan was hihi. …
Maar dat weet vriendlief niet…mannen zijn zo makkelijk over te halen tot dat soort dingen hihi…
Ben benieuwd hoe het ons verder vergaat!
Volgens mij is voor een tweede gaan wel net zo spannend als voor de eerste…of niet?
Wij hebben trouwens ook niemand verteld dat we gestopt zijn, dus wel fijn dat ik hier ff kan spuien zeg maar…
Tot later allemaal!
Hahahaha dat gericht klussen (ergens toch wel stiekempjes) zonder dat manlief dat weet, komt me erg bekend voor… hahaha
Op een bepaalde manier vind ik het nu spannender of lastiger zwanger te worden. Je weet dan wat beter wat je te wachten staat. De eerste keer was ik echt snel zwanger. Lijkt me frustrerend als dat nu niet zo is. Ergens denk ik dan ook dat ik al blij mag zijn al een kind te hebben. Er zijn zo veel stellen die maar niet zwanger worden…
hoi hoi meiden
wat toevallig zeg op de zelfde dag bevallen…
ik heb een zoontje van 2jaar en 9 maanden. en ik werk helemaal niet.
gelukkig is het financieel te doen. als we nu niet met een 2de kindje bezig waren zou ik wel weer werk gaan zoeken maar nu wil ik dat helemaal niet hoor…
verder voel ik zoooveel deze maand. heb bijna hele dagen buikpijn en heb last van maagzuur en ben ik heeel moe. dit herken ik wel van de zwangerschap van mijn eerste maar ik durf ook niet te veel te hopen…zucht…nog een paar dagen afwachten…
test nog steets negatief het is nu af wachten
@bab,s te vroeg getest? volgende keer hopelijk een dikke streep voor jou!
@ellis,…mannen zijn er ook anders mee bezig dan wij, en kan me voorstellen dat als je nu bezig bent en het gaat niet zo snel…dat je je zorgen gaat maken.
Het is idd zo dat het niet bij iedereen vanzelf gaat, in onze omgeving zijn er twee stellen bezig zwanger te worden, allebei via IUI of IVF, dramaverhalen…
Dan ga je wel denken…
Nou hoop dat we snel de eerste zwangerschap bij de febr. stoppers hebben!
succes iedereen
@BiancaRamon, miss heb ik niet goed opgelet hoor :oops: maar wanneer heb je je NOD??Oftewel moet je nog lang wachten voor je kan testen??
@ Ellis, mijn dochter is om 04:24 geboren! En 4 weken te vroeg, was eigenlijk eind augustus uitgerekend. Had pas verlof vanaf 4 weken tevoren, maar had een kleine week extra omdat mijn zomervakantie toen al begonnen was. Achteraf gelukkig want anders had ik helemaal geen vrije dagen gehad voordat die kleine kwam!
Mocht ik zwanger zijn, dan ga ik deze keer ook 6 weken tevoren doen… Wil niet weer zo kort verlof van te voren.
ja, ben ook benieuwd atje!! En voor mij voelt het net als voor een eerste gaan denk ik. Bij mijn eerste ben ik door de pil heen zwanger geraakt dus geen echte ‘voorpret’ gehad zeg maar.
En hier ook niemand verteld dat we voor een tweede gaan idd…
He balen babs… Maar volgens je banner moet je nog 1 dag toch? Hopen dat het misschien toch zo is!
Ben ook zomoe vandaag, terwijl ik echt lekker geslapen heb. Maar lijkt me zo stug dat ik nu al zwangerschapsverschijnselen heb terwijl mn echt vruchtbare dag nog niet eens geweest is. Mn borsten zijn echt heel gespannen en als ik wat harder loop dan normaal dan doet het ook echt gewoon pijn. Niet fijn… Ben al heel lang met de pil gestopt dus daar kan het niet aan liggen, wij hebben eerst een tijd met condooms gevreeen. Weet dat ik bij mijn eerste zwangerschap ook hele pijnlijke borsten had, maar weet echt niet meer of dat ook zo voelde
atje mijn NOD is (volgens mij) 28 feb.
ik ben nog niet zo lang met de pil gestopt maar voelde gelijk weer zoals vroeger mijn eisprong… en dat was (hoe toepasselijk) op valentijn…
ff afwachten dus…
ik heb 1 zo’n gevoelige test gekocht omdat ik morgenochtend wil testen. hubbie is jarig morgen en het zou een super kado zijn…wie weet…
en als die negatief is wacht ik tot zaterdag om weer te testen…