Februari 2009 stoppers!

Haai allemaal!



Ik heb even voor mezelf op een rijtje gezet wie allemaal mee wil kletsen (tot nu toe).



Jazibelle 2e kindje

Ellis 2e kindje

Jumper 1985 1e kindje

Sabje 25 1e kindje

Kartoeli 2e kindje

Stitch 2006 1e kindje

Anoniem32 3e kindje

Babs 3e kindje



Sabje, ik snap heel goed dat het voor jou extra spannend is. Laat het gewoon maar gebeuren, wie weet ben je dan inderdaad vlug zwanger. We zullen allemaal meeduimen.



Stitch2006, afvallen is nooit leuk, maar als dit de reden is, moet je er natuurlijk helemaal voor gaan. Heel veel succes!



Kartoeli, zijn jullie zo vruchtbaar?! WOW, binnen 1 ronde. Das erg netjes! Misschien kun je mijn minilijstje gebruiken om er een fatsoenlijkere versie van te maken.



Oh ja, even over mezelf, echt naam Joyce. Ben 31, mijn dochtertje wordt in maart 3. Ik werk 28 uur, 1 hele dag, de rest van de week halve dagen. De oma’s passen elk 1 dag op en voor de rest hebben we gekozen voor een kinderdagverblijf. Best zwaar hoor, 28 uur. Ik denk ook dat ik dit keer weer kies voor ouderschapsverlof. Ideaal!



Groetjes!! Jazz

hoi allemaal



het ga beginnen het is febr

een spannende maaand en de maande daarna natuurlijk

ik hoop voor iedereen dat het zo mag zijn

nou ik ga weer moet nog wat dingen doen in huis



groetjes jumper 1985

Hellow,



Het lijste word al wat groter :lol:

Vind het zo spannend alllemaal,ik heb mij een lange tijd niet meer zo gevoelt.



Ik ben vandaag internist geweest en mij suiker mooi onder controle,helemaal toppie :smiley:

Vandaag eerste tablet clomid gehad en 12 februari inw echo om te kijken of ik een eitje heb die is gegroeid,ik hoop het zooooo.



Allemaal leuk weekend gehad?



groetjes sab

Yep, fijn weekend gehad. Vrijdag wezen stappen met een vriendin (ik ga normaal nooit zonder m’n vriend, dus het was even wennen…), zaterdag en zondag heerlijk thuis voor de bank.



Maar het stappen zal ik toch wel missen. Geen wijntje, geen biertje…geen sigaretje. Ik ben bij mijn eerste zwangerschap gestopt met roken, maar ja…vlak na de bevalling dus weer begonnen. En nu moet ik er weer aan geloven. Maar nu wel voorgoed. Dat is wel weer een hele stap, zeker als ik me bedenk dat iedereen in mijn vriendenkring rookt…zucht.



Ik weet nog steeds niet hoe het nou zit met m’n cyclus. Het is al dag 31 en geen spoor van de rode duivel. Super frustrerend. En maar wachten en dan weer wachten tot de duveltjes weg zijn en dan weeeeeeeeeeeer wachten…



Sabje, :thumbup: dat je suiker goed onder controle is. 12 februari? Dat is al vlug!



:-*

Hoi



Nou het zover dan kunnen we er allemaal echt voor gaan.



Welkom anoniem32 en bab,s.



@Sabje spannend voor jullie hoor nu gaat het echt allemaal gebeuren kan mijn eigen wel voorstellen dat je dat eng vind wij moeten ook even afwachten wat ze willen gaan doen in het ziekenhuis.

En super dat je suiker goed is.



@jazibelle ben toch blij dat ik niet rook en drank vies vind kan ik het niet missen ook :).





Hier verder alles goed heb er nu 8.5 kilo af en nog genoeg kilootjes te gaan maar goed we doen het ergens voor en moet zeggen dat ik er helemaal geen moeite mee heb als ik het vergelijk met de vorige lijn pogingen.

En wat de :evil: :evil: betreft is het nog steeds een zooitje ben het 3 weken gelden een soort van geweest en toen een weekje niet en nu sinds het weekend weer een klein beetje :? .

Maar morgen even naar het ziekenhuis bellen en dan kijken we wel verder.

Ga nu weer wat in huis doen en dan even langs bij moeders.



Tot de volgende x maar weer.



:-*

Goeiemiddag!



Ik wil me hier ook even aanmelden. Deze week hebben mijn man en ik besloten om voor een tweede kindje te gaan!

We hebben al een dochter van anderhalf en nu dus proberen voor nummer 2!



Onze dochter was in 1 keer raak zeg maar, dwars door de pil heen nog. Ben heel benieuwd hoe lang het nu duurt voordat ik weer zwanger ben!



Eigenlijk was ik al een tijdje gestopt met de pil omdat ik het allemaal niet echt vertrouwde meer… Maar wel regenjasjes aangedaan. Die hoeven we nu dus ook niet meer te gebruiken! :smiley:

hellow,



welkom alette.



jazibelle, jah stoppen met roken is moeilijk en vooral jah als iedereen om je heen rookt,maar het lukt je wel :thumbup: .

ik rookte eerder af en toe,maar door dat ik ging lijnen pakte ik vaker een sigaretje en merk wel dat ik het nu moeilijk vind om er af te blijven.gister 1 sigarrete gehad zondag geen 1 en vandaag ook niets,dus ik ga de goede kant op,heb ook niets meer in huis en koop ze ook niet meer.

jah 12 febr al een echo,om te kijken of ik een ei heb gehad.

ben jij niet elke maand ongie dan?



stitch,knap hoor al 8.5 kg kwijt :thumbup: :thumbup: , ik moest op een bmi waarde van 32 zitten voor dat ik mocht starten met clomid.

heb je de dokter nog gebelt en wat zeiden ze?



Is er al een lijstje gemaakt?



Groetjes sab

Hai Alette, welkom!



Stitch, Hoe is t? Wat zei de dokter?



Sabje, dat gaat dus goed met 't roken bij jou! Petje af. Het gaat me zeker lukken, dat was de vorige keer ook geen probleem.



Ik werd trouwens wel altijd ongi…maar ja, toen gebruikte ik de pil. Nu moet mijn eerste normale menstruatie komen en die laat dus een beetje op zich wachten. Een normale cyclus is 28 dgn en ik zit nu op 32…valt wel mee…maar het moet niet te lang duren. Of ik ben al zwanger natuurlijk, haha…nee, ik weet heel zeker dat dat niet kan. Dus ik wil nu gauw ongi worden…dan kan het voor mij pas echt beginnen.



Oh ja, waar zijn al die andere dames gebleven???



tot tiks!

hallo dames



ik zou me even voor stellen ik ben bab,s ben 28 jaar en heb 2 prachtige kinderen en nu willen we graag een 3e er bij :slight_smile:



eindelijk is me :twisted: ongi voor bij (na 9 dagen :? )weet nu alleen niet van af welkedag ik moet tellen ik was al ongi toenik me spiraal liet verwijderen :? moet ik tellen van af de eerstedag of van af het de dag dat mijn spiraltje er uit is gegaan weet iemand anders dat meschien ?



voor de dames die stoppen met roken zet hem op he :slight_smile: pet je af voor de genen die het gelukt zijn



groetjes bab’s

hoi



Heb net het ziekenhuis gebeld en 17 februari mogen we langs komen ben benieuwd wat ze willen gaan doen bij de eerste afspraak hebben ze alleen gezegd dat ik moest afvallen maar verder niet hoeveel alleen dat ik naar 3 maanden weer terug moest komen we wachten maar af.



Jazibelle Je kunt niet meer doen dan afwachten maar je weet dus zeker dat je niet zwanger kunt zijn?



Bab,s Sorry kan je niet verder helpen heb nooit een spiraal gehad.





Dit was het wel weer.



:-*

hallo allemaal,

het lijkt me gezellig om met jullie mee te kletsen op dit forum.

ik ben zelf gestopt met de pil op 29 januari en was stiekum al een beetje positief omdat ik nog niet ongi was geworden…nu heb ik net wat slijmerig bloed gevonden…baal baal baal…

maar goed, we zijn nog maar net begonnen…



ik heb trouwens al een zoontje van bijna 3…

welkom bianca



jaz hoe gaat het met roken? al ongie?



stitch spannend 17 febr, ben je de eerste keer helemaal niet onderzocht?



GR SAB

hey



Welkom bianca.



Sabje nee hebben ze de eerste x niet gedaan dus ben benieuwd of ze nu wel iets willen doen erg spannend allemaal.



Het is hier wel rustig hoor hopelijk word het snel wat drukker.



Groetjes stitch

Hoi stitch.



inderdaad afwachten,alleen wachten duurt zo lang :frowning:

soms moet je ook maar gewoon wat eisen,ik durf dat niet,maar de laatste keer dat ikbij gyn was liet ik toch blijken dat ik ergens niet mee eens was,en nu mag ik clomid gebruiken.

Ik had inmiddels als zoveel onderzoeken gehad en was afgevallen en had echt zoiets je stuurt mij nu niet weer naar huis.

ik heb trouwens nu ook een hele fijne GYN,voor heen echt niet,kwam huilend thuis.



gr sab

hey



Dat durf ik dus ook niet echt maar mijn man heeft wel zoiets van ze kunnen wel zeggen afvallen maar hoever willen ze dat je gaat en dan wat willen ze dan doen.

We hebben al anderhalf jaar verloren omdat mijn vorige huisarts mij niet wilde doorsturen omdat ik te dik was hij wilde gewoon echt niet luisteren.

Ben toen ook 1 jaar niet ongesteld geweest en toen ik in het zh kwam zei de gyn daar had hij je gelijk mee moeten helpen maar ja.

Nu maar hopen dat we wat meer duidelijkheid krijgen.



Maar hoe gaat het met jou dan veel last van de clomid of valt het mee?



En hoe gaat het met de rest van de meiden?





Groetjes

welkom Bianca!



Hier nog 6 dagen voordat ik ongi moet worden. Heb het vermoeden dat ik het gewoon word eigenlijk. Heb al beetje pijnlijke borsten, had ik de laatste tijd elke keer voordat ik ongi werd. En ben natuurlijk ook pas vanaf begin deze week gestopt dus zou wel heel erg toevallig zijn als ik nu al zwanger zou zijn!

Hoi hoi!



Babs, ik denk dat je de eerste dag van de menstruatie aan moet houden, maar ja, dat raad ik alleen maar…Misschien moet je jouw huisarts eens bellen, misschien kan die het je meteen vertellen.



Stitch, dan maar weer afwachten tot de 17e. Maar dan duurt het bij jou ook al erg lang, hè. Als ik dat zo lees. En dat jouw huisarts je niet wilde doorsturen…echt belachelijk. Je kan toch zeker tegenlijk afvallen en onder behandeling zijn van een gyn??? Niet dan…dan was je misschien al lang bevallen. Echt schandalig hoor.



Oh ja, Bianca, welkom! Jammer dat je toch nog wat bloed hebt gevonden.



Sabje, een goeie gyn is echt wel belangrijk en huilend naar huis komen, dat vind ik dus niet normaal. Het is allemaal al frustrerend genoeg en als je dan ook nog es zo’n sufferd als gyn hebt…



Alette, je weet het natuurlijk nooit…maar ja, de kans zit er altijd wel in dat het meteen raak is…ik zit nu op dag 34 van m’n cyclus en ik merk nog niks van de ongi, maar dat zegt natuurlijk niks. Ik heb me alleen vergist met m’n cyclus. Ik ging uit van een cyclus van max. 30 dagen en ik was ook niet van plan om deze eerst maand zwanger te worden (eerst ontpillen en dan aan de klus). We hebben het dus veilig gedaan, de eerste maand. Maar één keertje dus niet…en met deze lange cyclus is de kans groot dat die ene keer nou net in de vruchtbare periode is gebeurt…en ik ben me toch ineens onzeker. Ik wacht maar nog een paar dagen af…



Roken…gisteren 4 en een paar trekjes. Ik weet t…ik moet er mee kappen…grrr…





:wink:

hoi hoi,

thanks meiden, ik voel me echt welkom hier…

helaas ben ik toch ongi geworden…was ook wel te verwachten maar ik had toch gehoopt mazzel te hebben.



ik zal ff uitleggen hoe het zit bij mij…

omdat ik altijd heel veel last van doorbraakbloedingen had heeft de gyn me provera voorgeschreven. dit gebruik ik al jaren, 20 mg per dag. hierdoor bleef mijn cyclus helemaal weg en werd ik ook niet ongi. heel prettig moet ik zeggen als je geen kindjes wil maar nu ff lastig dus.

vorige keer toen ik gestopt was met de provera werd ik maar niet ongi en de huisarts zei dat dat ook best een half jaar kon duren…baal baal natuurlijk.

mijn vriendin dacht toen zwanger te zijn en voor de grap heb ik toen ook een test gedaan en tot mijn grote verbazing verscheen daar een hele dikke paarse streep!!!



dus mijn lijf had het andersom gedaan, eerst een eisprong. super natuurlijk. hier had ik nu ook een beetje op gehoopt. maar helaas.



maar ondanks dat ben ik wel heel blij dat mijn cyclus nu gewoon op gang gekomen is. dan heb ik over 2 weken weer een kans. dat is al een stuk beter dan een half jaar afwachten.



maar ik lees dat een aantal meiden hier al een flinke poos bezig zijn met clomid en zo…heftig hoor…

ik hoop dat het voor ons allemaal een heel vruchtbaar jaar mag zijn!!!

Hoi,



jaz wanneer moet je dan ongie worden? ik had volgens mij allang een test gekocht,whahha :oops:



stitch hoe ik mij op moment voel met de clomid,op zich wel goed,beetje last van opvliegers,maar dat kan ook van de griep komen,ben gister en vandaag ziek thuis,lig dus al 2 daagjes in bed.

ik ben alleen zenuwachtig,of de clomid wel aanslaat en ik wel een ei heb en ook dat ik misschien gewoon zwanger kan zijn deze maand.



wie gaat het weekend nog wat leuks doen?



Groetjes

Ja moeilijk he Jazibelle, stoppen met roken… Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik niet gerookt en de 9 maanden erna ook niet. En toen, hoe stom kun je zijn, weer begonnen. Nu rook ik elke dag 1 sigaretje, maar ben wel weer van plan om volgende week echt weer te stoppen, alles voor ons tweede kindje :wink:



Bianca, vorige keer dus ook zo snel, aan de ene kant ook wel fijn dat je nu ongi bent geworden, weet je wel waar je aan toe bent!



sabje, spannend hoor! Hoop ook voor jou dat je snel zwanger bent!



T weekend word heel druk voor mij, badkamers uitzoeken, we willen m graag klaar hebben voordat tweede kindje er is!



Ben nog niet ongi (hoeft ook nog niet, pas over 5 dagen), borsten nog steeds beetje pijnlijk, maar niet zo erg als anders. De vorige keer was ik na 22 dagen weer ongi en nu zit ik op 23 dus ben benieuwd!