Feb-Mrt-Apr-Mei-stoppers 2013

@Sanny: doe je één wijntje, en daarna sapje. Dan geniet je toch mee en kun je jezelf later niets verwijten, want één wijntje kan echt niet zoveel kwaad.

@MiniMouse: klopt het dat jij bijna ongi bent? Of wordt het testen?

Ikke nog acht dagen… spannend!! Las gisteren op internet dat je ongeveer 10 dagen na de eisprong de eerste tekenen zou kunnen voelen of merken. Dus na het weekend zou ik toch stilletjesaan wel moeten kunnen voorspellen of ik positief kan testen :wink: Vind het spannend hoor!! (En wat duurt wachten lang hahaha ik heb echt geen geduld :wink: )

He dames!

@Maria: Hopelijk is het raak deze ronde! Spannend!

@Sanny: Spannend, ook op het wachtbankje :smiley: Wat betreft K-dag, ik drink eigenlijk nooit, dus ik heb er geen last van. Filet americain koop ik niet meer en ik let op rood vlees, maar ik eet voornamelijk kip en dat moet toch al goed doorbakken zijn, dus dat scheelt :slight_smile:

Gister was het hier een lekkere dag, met de gastkindjes buiten gelunched, helaas ging het ineens flink waaien en werd het koud, dus naar binnen verkast. Vandaag als het goed is weer een mooie dag, tot nu toe nog veel wolken, we gaan het zien vandaag! Laatste dagje weer deze week, morgen weer gastouderbureau dagje en mn auto moet voor de jaarlijkse beurt.

Jullie nog plannen met Koninginnedag/Koningsdag? Wij gaan weinig doen denk ik, ligt ook aan het weer, waarschijnlijk ff rondje over de vrijmarkt en verder gewoon een relaxt extra dagje vrij :mrgreen:

Noekie, jij ook zo genoten gisteren dus? Hier was het ook heerlijk weer. Lekker met de slippers aan in de tuin gespeeld met kleine man. Ben zelfs een beetje verkleurd! Summer is coming :dance: (dat het van het weekend weer 10 graden is, negeer ik voor het gemak even ;-))

K-dag ga ik met m’n gezin lekker de hort op, waarschijnlijk naar de vrijmarkt in een dorp bij ons in de buurt. Die is leuker dan in onze eigen woonplaats. En 's avonds kijk ik dan wel naar de samenvatting van de kroning.

Heb gister al een leuke oranje nagellak gekocht haha, ben ik toch een beetje in oranje gehuld (want oranje kleding staat me dus echt niet.)

Ja, was heerlijk, lekker in de tuin met de kids. Opa van de kids kwam nog even langs, was wel gezellig zo. Dan heb ik wel een relaxte baan :wink: Dan vergeet je weer even de momenten waarop ze alle 3 zitten te klieren of te gillen of wat dan ook :wink:

Ben wel erg moe vandaag. Op di, wo en do staat de wekker op 5.45 uur, moet om 6.45 uur weg, 7 uur beginnen en ben meestal om half 6 klaar. En ma en di was het 12 uur dat ik erin lag en gister 11 uur en ik kan niet zo goed tegen te weinig slaap, dusja. Morgen lekker uitslapen (al is dat ook maar half 8 ofzo, ik ben niet goed in uitslapen) en thuis werken.

Dan weekend, op maandag komt een oud gastkindje van me (nu tijdelijk om de maandag, tot juni), dus dan ook vroeg op maar wel lekker in mijn eigen huis, maar dinsdag natuurlijk lekker vrij! En de week daarna Hemelvaart, dus ook maar 2 dagen naar het gastgezin. En die 2 weken heeft de psz vakantie en dat is erg prettig, want het is altijd lastig met de 2 kleintjes te plannen met slaapjes, moet ze lang wakker houden en dat is niet zo prettig.

Hahaha! Ja mannen kunnen inderdaad ook onbegrijpelijk zijn…

Hoop dat jullie je vruchtbare goed kunnen benutten Noekie.

Wat fijn Mariamaria dat je moodswings minder zijn geworden. Een dagje werken kan ook fijn kan ik me voorstellen, heb je even rust van thuis zeg maar. Niet lullig bedoeld maar je snapt vast hoe ik het bedoel.

Spannend dus voor jou nu het wachten.

Ik begin rond dag 8 van mijn cyclus te testen met ovulatietestjes. Als dat testje dan positief is betekent dat dat mijn eisprong er aan komt. Dat zal dan ongeveer binnen 24-48 uur zijn. En dan moet je eigenlijk vanaf dan proberen om de dag te vrijen dan is de meeste kans dat het lukt zeg maar. Toevallig had ik deze maand 3 dagen achter elkaar een positieve test, dat heb ik nog nooit eerder gehad. Ik test dan door tot de testjes niet meer positief zijn, dan is mijn eisprong weer geweest en kan ik af gaan tellen totdat ik ongesteld wordt. Deze maand zal niet spannend zijn omdat we die eisprong niet hebben benut maar de maand erna wel schat ik zo in hihi!

Ik zou het dan bij 1 wijntje proberen te houden Sanny. Stel dat je zwanger bent en er zou iets gebeuren dan kan je jezelf niks verwijten. Spannend dat jullie ook begonnen zijn, leuk!

Wij hebben nog geen plannen met koninginnedag behalve dat ik graag de troonswisseling wil zien. We kijken we hoe het gaat lopen, ligt ook aan het weer.

Gisteren was een heftige dag… mijn zus is blind geworden. Ze had altijd al slechte ogen en vanaf januari zag ze met haar linkeroog niks meer maar helaas is gisteren haar rechteroog ook uitgevallen en kan ze helemaal niks meer zien. Vind het zo erg voor haar, pfff! Gisteravond en vandaag bij haar geweest. Veel zitten praten, huilen maar ook kunnen lachen om bepaalde woordspelingen zoals ‘we zien wel’. Gelukkig was er vandaag al iemand van Bartimeus langs gegaan en kon ze naar de psycholoog want ze is ook nog een psychiatrisch patient en de psycholoog zit er dan nu ook extra dicht bovenop wat voor haar heel fijn is.

Vlinder, jeetje wat erg voor je zus!! en uiteraard voor jullie hele familie

dat lijkt me echt een van de ergste dingen wat je kan overkomen, blind worden! pffff…heftig zeg!

Wel fijn dat er al zo snel proffesionele hulp bij is gekomen…woont je zus samen of alleen ???

sterkte ermee! :hug:

@Maria, wij hebben deze maand niet bewust geklust, alleen voor spek & bonen, hihi… :lol: volgende week donderdag moet ik weer naar de internist en dan hoor ik mn uitslagen van mn schildklier en dan weet ik of we mogen beginnen of niet…nu was het nog te riskant.

Noekie, ook een lekkere drukke planning dus…hihi

@ Sanny, 1 wijntje doen en daarna lekker aan de fris! kan je alvast wennen aan wat komen gaat, geen alcohol, geen rauwe zalm, geen carpaccio, geen filet americain… zal ik nog even doorgaan, haha! wat doen we onszelf toch eigenlijk aan, hihi…

Wij krijgen vanaf morgen een oppashondje, een cocker spaniel… ben benieuwd hoe dat gaat, hij blijft 2 weken! ik hou wel erg van honden en heb ze vroeger altijd ook gehad, alleen manlief is wat minder enthousiast…

we zijn een paar jaar geleden ook al eens voor een labje wezen kijken, zo’n schattige chocolade bruine pup met van die droopy ogen…maar zelfs die droopy ogen konden hem toen niet overtuigen, dus toen hebben we het maar niet gedaan…wil zo graag een hond, maar we moeten er wel beide achterstaan en ook de tijd voor hebben…

Dank je wel Minimouse! Mijn zus is getrouwd, dat scheelt wel qua opvang nu thuis maar haar man moet vanaf maandag weer werken, dat zal wel even gek zijn voor haar. Omdat ze getrouwd is heeft ze ook geen recht op thuishulp of iets en moet haar man of overige mantelzorg haar helpen. Op zich niet erg want natuurlijk willen we helpen maar zelf werken we ook allemaal dus overdag is ze vooral alleen nu.

Wat leuk dat jullie een oppashondje krijgen, cocker spaniels zijn leuk he?

Hopelijk is je man op een gegeven moment hihi, lijkt me persoonlijk ook heerlijk om een hond te hebben maar mijn vriend wil het niet. Wat je zegt… je moet er samen achter staan en tijd voor hebben. Veel plezier de komende weken met het oppashondje in ieder geval :smiley:

Vlinder, wat heftig voor je zus! Hoop dat ze er bovenop komt en een nieuwe manier van omgaan met kan vinden. Slecht geregeld eigenlijk, dat ze geen hulp kan krijgen omdat ze getrouwd is. Bedoel, als manlief voor haar moet zorgen, hoe moet er dan inkomen binnenkomen om van te leven? Raar systeem in nederland. Hopelijk vinden ze snel een manier om daar mee om te gaan. Sterkte! Ook voor jullie!

Ik snap het doen van die testjes nu ja, ik gebruik ze dus zelf niet, klus gewoon lekker de hele maand door :wink: (voor zover we er tijd en puf voor hebben naast werk & de kleine man)

MiniMouse, voor spek & bonen kan ook heel fijn zijn :wink: Hopelijk volgende maand voor het échie.

haha jij noemt een rijtje op wat je allemaal niet meer mag. Mijn kraamhulp vroeg me wat ik graag wilde eten, want nu mocht alles weer. Zij verwachtte iets van rauw vlees ofzo, maar ik wilde alleen maar een fatsoenlijke boterham met échte boerenkaas. Zo veel lekkerder dan al dat ziekenhuis eten! hahaha

Wat leuk van het oppashondje! Jammer dat manlief geen hondje wil, en inderdaad het is net als met kinderen: je moet er beiden achter staan. Geniet van je logeerhondje!!

Nog 7 dagen…

@ vlinder, kan je zwager niet iets van zorgverlof krijgen, ik meen me te herinneren dat zoiets bestaat en wettelijk bij de werkgever is geregeld.

Maria, nog 7 daagjes spannend!

Ik moet vandaag ongi worden, maar tot nu toe is er nog niks

Had mn cyclus ook op 28 dagen gezet, maar dat wil bij mij nog wel eens wisselen…

Oh spannend Maria! 7 dagen is zo voorbij… maar als je er op wacht eignelijk niet zo heel snel bedenk ik me nu hihi!

Hopelijk zijn je bloedwaardes binnenkort goed Minimouse en mogen jullie straks voor een kindje gaan :slight_smile:

Ja ik vind het ook gek hoe het geregeld is in Nederland. Haar man moet inderdaad werken want er moet toch een inkomen zijn om van te leven. Maar dan verwacht de regering in Nederland toch dat er familie of vrienden zijn die iemand kunnen helpen. Heel gek want niet iedereen heeft zomaar opvang of de ander heeft zomaar tijd ivm werk ook.

Haar man had de afgelopen paar dagen al zorgverlof maar moet maandag echt weer werken. Er gaan bij zijn werk veel mensen uit en hij voelt zich verplicht om te gaan omdat hij bang is ook anders met de tijd ontslagen te worden. Kan ik me ook voorstellen.

Wat ik het meeste zou missen als ik zwanger zou zijn… Carpaccio, dat vind ik zoooo lekker, kan best zeggen dat ik daar verslaafd aan ben hihi!

Vlinder, heeft hij het er al met z’n baas over gehad? Ik neem toch aan dat die baas zich wel een beetje menselijk kan opstellen in deze situatie?

En carpaccio… hmmmm lekkerr!! Krijg er spontaan zin in.

Nog zes dagen en merk dat mijn lichaam druk bezig is, maar of dit is met een innesteling of voorbereiding van uitdrijving… dat kan ik nog niet opmaken. Spannend!!

Carpaccio… Kwijl, kwijl, kwijl… Krijg er ook al spontaan zin in, hihi

Hier ook een rommelende onderbuik, maar nog geen rode duivels… Grrr

Waar blijft het nou!

Ja hij heeft het er al met zijn baas gehad en krijgt helaas geen vrij. Morgen springt mijn moeder bij en als ik uit mijn werk kom neem ik het over. Dinsdag is haar man er weer en woensdag zien we wel weer.

Spannend Maria… nog 5 dagen!!

Ben jij al ongesteld geworden misschien vandaag Minimouse? Lastig als het zo op zich laat wachten he?

Ik ga straks naar mijn zwager en schoonzusje en hun kindjes. Gezellig!

Hmmm ik begin toch echt het idee te krijgen dat de ongi komt. Zou vroeg zijn ten opzichte van vorige keer, maar heb ook nog geen gevoelige borsten ofzo. Werd vanmiddag wel beetje misselijk toen we langs een friettent liepen, maar ja… dat heb ik ook wel vaker. Verwarrend hoor… Geduld is een schone zaak, maar nog steeds geen eigenschap die ik goed beheers. :?

Jeetje vlinder wat heftig! Sterkte!

Maria, spannend en wachten kan idd zo lang duren…!

Als alles klopt wordt ik zaterdag ongi, spannend! Verwacht dat ik wel gewoon ongi wordt,

Maar wel enorm pijnlijke borsten, altijd wel als ik ongi moet worden maar nu wel meer dan normaal, of beeld ik mij dat in haha

Fijne koninginnedag/koningsdag allemaal!! :dance:

Ongesteld geworden, 6 dagen eerder dan verwacht…

Nu maar lekker aan de wijn!

Fijne koninginnedag!!

Wat fijn dat je ongesteld bent geworden Sanny, lekker een wijntje drinken en op naar je vruchtbare dagen straks :wink:.

Voor jullie is het nog steeds spannend Maria. Snap dat wachten lang duurt, daar zou ik op dat soort momenten ook geen geduld voor hebben hihi!

Iedereen fijne koninginnedag! Ik vond het bijzonder vanmorgen op tv.

Sanny, jammer, maar wel fijn dat je vandaag nog even lekker een wijntje kon drinken, hihi

Hier nog steeds geen ongi, alhoewel ik net wel wat bruin had… Blegh, blijft raar en een soort van ongemakkelijk om dit soort details te schrijven, hahaha

Dus ik hoop dat er morgen toch echt wat komt! Kan ik weer mn volgende cyclus in. Morgenochtend bloedprikken en overmorgen naar de internist. Spannend!!

Maria, spannend, lastig he dat wachten, hihi

Vlinder, ja ik vond het ook wel bijzonder om te zien, blijft toch wel iets speciaals… Justin heeft het ook gekeken en ook zijn certificaat van de koningspelen heb ik voor hem geplastificeerd zodat het mooi blijft en hij het kan bewaren…

Morgen weer werken… Weltrusten allemaal!

Ja wel jammer, maar wel precies op tijd dat ik nog lekker een wijntje kon drinken!

Ik vond het ook mooi op de tv, ontroerde mij wel ( maar ach, alles nu met die hormonen hahaha) is wel een moment dat mij bij blijft!

Spannend minimouse! Hou ons op de hoogte!