Feb-Mrt-Apr-Mei-stoppers 2013



Ons showtopic!


Even voorstellen:
MariaMaria:
Ik ben Maria, 29 jaar en net in februari gestopt met de pil. Wij gaan voor een 2e wondertje.

Missme1:
Ik ben net 30 geworden in januari, ik ben nu 1,5 jaar getrouwd. En hebben ook nog een hond. We zouden graag een 2e kindje willen, mocht het niet lukken zijn we al gezegend met ons zoontje. Maar we zouden ons gezin met liefde uitbreiden.

Chelle:
Ik ben Chelle, 26 jaar en eind maart zijn we begonnen om zwanger te worden van ons 1e kindje.

MiniMouse:
Ik ben minimouse, 34 jaar, getrouwd en ben moeder van een zoon en een dochter!

Noekie:
Ik ben Janneke, 28 jaar en mijn vriend is 31. Mooie leeftijd dus om papa & mama te worden! Ik hoop voor mijn 30e mama te worden (in september word ik 29). Wij zijn nu ruim 5 jaar samen, waarvan we er ruim 4 samenwonen. Op 18 juni 2013 gaan we trouwen (dan zijn we precies 5,5 jaar samen) en in april zijn we begonnen om zwanger te worden van ons 1e kindje.

Sanny1:
Ik ben Sanne, 25, mijn vriend is 36 en heeft al een dochter van een andere relatie (is 7 jaar) Ik ken haar al vanaf dat ze 1 is, dus dit scheelt een boel. Ik ben al een tijd gestopt met de pil. Ik had erg veel last van de hormonen. Mijn vriend heeft een hele tijd gezegd geen kinderen te willen, Op een gegeven moment gezegd dat ik t toch wel wilde en hoe hij er tegen over stond, Toen kwam het antwoord... nou ooit wil ik het wel weer... En hoeraa nu is het dus zover :D

Vlinder75:
Mijn naam is Vlinder en ik ben 38 jaar. Woon samen met mijn vriend en we gaan in september trouwen :D In december 2010 ben ik met de pil gestopt omdat ik heel veel last had van migraine. Mijn vriend was op dat moment werkloos en daarom zijn we pas in oktober 2011 begonnen om zwanger te worden. Helaas ben ik vorig jaar juli ernstig ziek geworden en mocht ik niet zwanger worden. Vanaf mei dit jaar mochten we er weer voor gaan.

Tijgertje1982:
Ik ben tijgertje ,ben 31 jaar, woon samen met mijn vriend van 38 en een Sharpei (hond). Sinds 18 april 2011 zijn wij de trotse ouders van een dochtertje (hebben we 22 maanden op moeten wachten vanaf het stoppen met de pil). Verder ben ik thuisblijfmama, dit mede door een reorganisatie op het bedrijf waar ik werkte.

Ilse78:
Ik ben Ilse, 35 jaar en heb reeds drie kinderen en wil graag nog een keer zwanger worden.

Miranda79:
Miranda, 33 jaar en 3 jongens (7, 5, 4). Het begint weer te kriebelen, en heb altijd wel een groot gezin willen hebben. Nu voelt het goed om weer voor een kindje te gaan. De jongste zit net op school, dus die vrije tijd is ook wel erg lekker.

Wij! hihi!



Mijn vriend en ik mogen er ook vanaf mei weer voor gaan. Komt al fijn ietsje dichterbij (wij kunnen ook niet wachten :D)

Yeah :slight_smile: Wist ik natuurlijk al van jou, maar echt fijn dat jullie er ook voor mogen gaan in mei! Nog een paar maandjes aftellen!

Leuk!



Wij willen voor een 2e gaan, alleen door de BV heb ik nog geen menstruatie gehad, en dus kan ik niet “plannen” wanneer we ervoor gaan… We zijn vanaf nu wel weer begonnen met klussen. Dus wie weet duurt het nog tot mei :slight_smile:

Leuk, voor een 2e! Kom maar lekker meeschrijven hoor :slight_smile: Er zijn volgens mij wat minder stoppers, de topics zijn steeds meer maanden samen geloof ik, dus ach, wordt het maart, april, mei stoppers ofzo :smiley:

Wat mij betreft helemaal prima. Het andere groepje is geloof ik okt-nov-dec-jan. En daar pas ik zeker niet bij :? Want we hebben afgelopen week pas besloten om weer te klussen.



Ik ga er echt vanuit dat het nog even duurt, maar van Joey was ik praktisch direct zwanger. Vandaar dat we de eerste 7 maanden niks gedaan hebben.



Maar HOI :D, ik ben net 30 geworden in januari, ik ben nu 1 jaar en 4 maanden getrouwd. En hebben ook nog een hond. We zouden graag een 2e kindje willen, mocht het niet lukken zijn we al gezegend met ons zoontje. Maar we zouden ons gezin met liefde uitbreiden :mrgreen:



Ik heb Joey volledig BV gegeven, en nu alleen nog in de ochtend en avond. Verder eet hij lekker met de pot mee en soms een potje…

Leuk hoor! En al snel voor een tweede. Dat idee is er hier ook, dat als we een kindje hebben, we vrij snel voor een 2e gaan. Maargoed, dat ligt er natuurlijk aan of alles goed gaat enzo.



Hoeveel kindjes zouden jullie willen, als het allemaal mag lukken en goed gaat?



Zal me ook nog even voorstellen trouwens: Ik ben Janneke, 28 en mijn vriend wordt volgende maand 31. Mooie leeftijd dus om papa & mama te worden! Ik hoop voor mijn 30e mama te worden (in september word ik 29). Wij zijn nu ruim 5 jaar samen, waarvan we er ruim 4 samenwonen. 18 juni, als we gaan trouwen, zijn we precies 5,5 jaar samen!

Ha Missme, leuk! :inlove:



en Noekie, yes! heb je wel eens bij een maandtopic mee zien schrijven, weet niet meer precies welke het was… Leuk dat je man nu om is! :dance:

Ik heb de september 2011 mama’s helemaal gevolgd (en nog steeds, al is het nu een stuk rustiger daar), erg leuk om vanaf het begin mee te maken! Ook al was ik zelf nog niet aan het klussen voor een kindje. Maar ben erg blij dat mijn vriend (nu nog vriend, of verloofde haha) nu ook om is, eindelijk haha! :mrgreen:

@amy, thanks :mrgreen:



@noekie, hihi ik wilde ook voor mijn 30e 1e kindje, dat is gelukt! Mijn man zou wel graag 3 kinderen willen, en ik heb zoiets we zien wel. Eerst maar eens kijken hoe het nu gaat.

We hebben 3 slaapkamers, dus dan zouden er 2 op 1 kamer moeten. Ach, dat is nog zo ver weg.

En ja, 2 kindjes achter elkaar is wel over nagedacht :slight_smile: dat het de 1e snel ging is zowieso geen garantie voor de toekomst.



En jullie… :lol:

Ik heb altijd gezegd dat ik 4 kindjes wil. Of ik dat nog steeds wil als ik er 1 of 2 heb, dat weet ik nog niet hahaha. Mijn vriend heeft in ons 1e telefoongesprek ooit gezegd dat hij wel 3 kindjes wil, dusssss, we zullen zien :wink:



Wij hebben hier 5 slaapkamers, maar we hebben er een opengebroken, zodat we zelf een grote slaapkamer hebben met een kledingkamer. Maar die muur zou ook weer dicht kunnen als dat nodig zou zijn. Maar daarnaast zit een kleine kamer, dat zou een mooie babykamer zijn en dan hebben we op zolder 2 slaapkamers en een heel klein kamertje, staat wel een bed in nu, die is erin gebouwd eigenlijk haha, maar meer past er ook niet in. Dat is meer berghok dus. Maar 3 kinderen is in ieder geval geen probleem en 4 ook niet als we onze kamer weer in tweeën splitsen :slight_smile:



Huis is ook wel gekocht op de toekomst, we wonen hier nu een jaar :slight_smile:

Duidelijk :smiley: ons huis is gekocht op de maandlast.

Afgewerkt appartement 2008 maar met 3 slaapkamers,en geen tuin.

En zo hebben we allemaal iets hahaha.



Ik ben benieuwd hoeveel stopperser komen, in 2011 waren er redelijk wat per 2 maanden geloof ik…

Ik zal me ook even voorstellen. Ik ben 37 jaar en woon samen met mijn vriend die 39 jaar is. We willen al een tijdje een kindje maar eerst lukte het niet en toen ineens werd ik ziek (schildklierkanker). Na 2 operaties en nabehandelingen mogen we er vanaf mei weer voor gaan :smiley:



Op dit moment schrijf ik ook nog mee met de oktoberstoppers 2011, omdat dat de maand was dat we besloten om er definitief voor te gaan. Nu het een tijdje stil ligt zie ik de maand mei als er echt een nieuwe start en wil ik graag meeschrijven in dit topic.



Wij wonen in een eensgezins woning met 3 slaapkamers. We zouden graag 2 kindjes willen maar eerst maar duimen dat we zwanger mogen worden en dan zien we daarna wel weer. Tweelingen zit bij ons in de familie dus wie weet :wink:

Hoi meiden,



Wat leuk!! Eindelijk een voorjaar 2013 stoppers topic! Ik doe mee! :smiley:



Ik zal me ook even voorstellen, ik ben minimouse, 34 jaar, getrouwd en ben moeder van een zoon en een dochter!

We hebben besloten om rond eind april/begin mei de anticonceptie te laten verwijderen ( ik heb een implanonstaafje) en dan willen we er weer voor gaan! Ik kan ook echt niet wachten tot het zover is!!!



Het liefst zou ik er nu al voor willen gaan, maar om praktische en werktechnische redenen is het beter als we nog even 2 maandjes ofzo wachten… In januari wordt mn contract nml weer verlengd, of niet…hihi…dus als ik ergens vanaf maart 2014 uitgerekend zou zijn dan zou dat voor mn werk beter uitkomen. Wij hebben ook een koophuis met 3 slaapkamers waarvan 2 hele grote, dus waarschijnlijk gaan we 1 kamer opsplitsen in 2 kamers… Eerst wil ik dat soort dingen goed geregeld hebben voordat we aan een 3e beginnen.



Fijn weekend!!

@vlinder: tweeling is ook handig, ben je meteen klaar :wink: Tweeling leek me altijd erg leuk, maar nu ik gastouder ben in een gezin met tweeling van bijna 1 en een peuterpuber, heb ik ze geloof ik toch liever 1 voor 1 :mrgreen:



@MM: gezellig dat je er ook bij komt! Ik wil ook wel eerder, paar jaar eerder al haha. Maar omdat we geen decemberkindje willen (drukte en halve familie ook jarig dan), gaan we vanaf mei aan de slag :slight_smile: En mocht het in 1x raak zijn is het ook nog geen probleem voor de trouwjurk in juni :mrgreen:

@vlinder, tweelingen, gaaf! Maar wat super dat je zo hersteld bent!!



@MM gezellig, nog een stopper! dat is in ieder geval fijn dat jullie het qua kamers zo kunnen doen!



Wij willen mei vermijden! Dan hebben wij 6 verjaardagen (allemaal schoon familie)

Maar goed eerst maar eens kijken hoe het uberhaubt gaat.



Joey had vanacht 38,9, hij was heel zielig zeg :frowning:

@ Noekie, hier wilden we ook liever geen dec kindje ivm de hectische periode, onze dochter is van 1 feb en zelfs voor haar weten we al geen kadootjes meer te vragen omdat ze met sint en kerst al zoveel krijgt…



@ missme, ja inderdaad, eerst maar eens kijken of ons lichaam mee wilt werken…hier eigenlijk geen problemen met zwanger worden, maarja, zal je net zien dat het deze x niet wilt lukken…

Is je zoontje alweer wat opgeknapt??

Gezellig clubje al zo meiden!

Hoe gaat het met jullie zoontje Missme?



Mijn cyclus is na mijn ziekte gelukkig regelmatig gebleven, dat geeft alvast moed voor de maand mei.

Gebruiken jullie ovulatietestjes? Ik heb ze voordat ik ziek werd gebruikt, zwanger werd ik alleen niet maar dat komt misschien dan toch omdat ik niet gezond was (bleek later).

Nu gebruik ik ze ook om te zien wanneer mijn eisprong is. Niet dat we er iets mee kunnen maar goed. Heel af en toe ben ik ff de draad kwijt zo ook nu… als je nu een positieve ovulatietest hebt dan is je eisprong 1 a 2 dagen later toch? Soms heb ik het idee dat de testjes positief zijn terwijl mijn eisprong gevoelsmatig al geweest is.

Vlinder, ik had mezelf voorgenomen om ook geen ovu testjes te gaan gebruiken, maar vd week heb ik online toch wat testjes besteld, 6 ovu en 3 zwangerschaps.

Ben ook benieuwd hoe mijn cyclus dan zal lopen, aangezien ik vanwege de implanon ook geen menstruatie heb, dus dat moet vrij snel weer op gang komen, tenminste bij de vorige x was het gelijk weer allemaal goed. Morgenochtend moet ik bloed laten prikken om mn schildklierwaardes weer te laten controleren, sinds 3 jaar ofzo slik ik nu thyrax, hiermee heb ik het goed onder controle,maar voor een volgende zwangerschap moeten de waardes wel goed zijn!



Wat goed trouwens dat je weer volledig bent hersteld! Echt super! Ik wist niet eens dat die vorm van kanker bestond…pfff heftig hoor! Maargoed, hopelijk is dit hoofdstuk nu voor je afgesloten en kan je verder met de toekomst!



Volgens mij, als ik het goed zeg ben je zodra je een positieve ovu test hebt in die dagen het vruchtbaarst en een paar dagen daarna is je eisprong.

Online kan je dat soort dingen trouwens ook wel berekenen op verschillende sites…zou ff googlen op “online biologische klok” dan kan je een beetje controleren of het klopt.

Wordt al gezellig zo :smiley:



Ik zal binnenkort eens kijken of ik een lijstje kan maken voor de stoppers. Eindelijk sta ik dan ook op een lijstje met stoppers :inlove: :mrgreen: Hihi



Ik heb trouwens 0 ervaring met die ovu testjes en hoe dat allemaal werkt. We gaan eerst maar eens gewoon proberen en als het na een paar maanden nog niet lukt eens kijken hoe dat allemaal werkt. Weet inmiddels wel hoe ik mijn cyclus moet tellen haha, ben nog helemaal newbie op dat gebied eigenlijk! Maar op het gebied van baby’s en kinderen niet, dus dat scheelt :lol: