Feb-Mrt-Apr-Mei-stoppers 2013 - Deel 2

Ik was er echt van overtuigd dat ik nooit zwanger zou worden, weet niet waarom, maar nouja, was er gewoon bang voor denk ik. Nu weet ik in ieder geval dat ik zwanger kan worden, ook als dit mis gaat, waar ik niet vanuit ga :smiley:

Ik ben echt de hele tijd happy hihi :smiley: Ongeveer sinds mn geboorte heb ik altijd gezegd dat ik mama wil worden van een groot gezin, dus van mij mogen de komende maanden heel snel gaan, en goed uiteraard!!

Ohhh, zondag mijn verjaardag, ik hoop dat ik mijn mond kan houden!!

Leuk en spannend Sanny dat jullie er weer voor gaan !

Spannend hé Noekie om het nog niet te vertellen ?

Heb je al wel kwaaltjes of helemaal niks ? Ik zou eind volgende week even naar de vk bellen voor een afspraak. Ga je ook meedoen met MvM ? Dat mag vanaf 6 weken…

Maria Ik ga voor je duimen dat je snel zwanger mag zijn. Vooral als je bij de eerste heel snel zwanger bent, dan lijkt het nu heel lang te duren…

Ik heb het ook, we hebben over Fleur 22 maanden gedaan en ik hoopte dat het nu toch wel wat sneller zou gaan.

Ik ben deze maand gestopt met ovutesten en temperaturen. Wel begonnen met tarwekiemolietabletten ( het schijnt te helpen bij je cyclus)…

Vlinder Ook jou tijd schiet op voor de grote dag !

Is alles al klaar ??

Mini mouse Moeilijke keuze om nog een kindje of niet. Daar moeten jullie goed samen over nadenken en over praten…

Wat leuk Sanny dat jullie er weer voor gaan, ik ga duimen! En ook voor de andere meiden natuurlijk!

Hoe voel je je Noekie? Ik kan me voorstellen dat het moeilijk zondag om je mond te houden. Wij hebben gelijk tegen onze ouders en mijn zus en mijn vriend zijn broer verteld. Maar verders stil gehouden.

Tijgertje, de grote dag komt inderdaad steeds dichterbij. Zo goed als alles is klaar, op wat kleine dingen na maar dat komt goed ook.

Gisteren een goede uitslag gehad van de combinatie test. De kans dat we een kindje krijgen met het syndroom van Down is 1 op 1600. De kans op een van de andere aandoeningen die niet met het leven verenigbaar zouden zijn is 1 op 5000. Dus niks om ons zorgen om te maken… Hoewel ik er niet over in zat merkte ik toch dat ik best opgelucht was hihi!

Net thuis van mijn werk. Moest met de bus want mijn auto heeft een lekke band, gelijk supermisselijk weer, zo balen dat ik niet fatsoenlijk met het openbaar vervoer kan reizen nu. Er zijn ergere dingen, ik weet het, maar op dit moment breekt de misselijkheid me even op… Ik ga lekker bankhangen nu en mijn vriend gaat koken, goed geregeld hihi!

He Vlinder, wat fijn dat de uitslag van de combinatietest goed is! Geeft toch weer een stukje oplichting kan ik me voorstellen, ook al waren er geen tekenen dat er iets mis was. Wanneer is jullie grote dag ook alweer?

Ik voel me nog wel goed. Af en toe een beetje buikpijn / beetje vreemd gevoel / beetje duizelig, kan het niet helemaal uitleggen, van alles een heel klein beetje ofzo. Geen idee of dat zwangerschap of gewoon warmte oid is. Net een uurtje met Saar gewandeld in het bos en halverwege was ik wel een beetje klaar, niet helemaal 100%, liep te gapen ook. Zo maar even op de bank. Verder helemaal geen kwaaltjes, dus dat maakt flink onzeker. Geen pijnlijk borsten, alleen tepels een klein beetje, 's avonds ben ik niet vroeg al moe, ik moet niet overgeven, niks. Maar ook nog geen bloed, al controleer ik telkens als ik naar de wc ga. Dus ik denk dat het wel goed gaat, maar wel spannend.

Ik zal trouwens onder controle van de gyn komen vanwege mijn overgewicht, althans, dat lees ik overal op internet, ik zit boven de grens. Maargoed, eerst maar eens op intake bij de vk, die is gepland voor 23 september. Had toch maar vast online formulier ingevuld en werd net al gebeld voor een afspraak. Staat dat alvast vast, kan het altijd weer afzeggen als het toch mis zou gaan. Maar we gaan gewoon uit van het positieve :smiley:

Zondag zal zeker moeilijk worden om niks te zeggen. Ik wil het wel al zeggen, want ik kan ook echt niet liegen, dan moet ik altijd lachen, maar B wil nog niks zeggen, dusja. Maar 22 september ben ik met mn moeder en mn zussen een dagje en dan wil ik het hun wel gaan vertellen :smiley: Dan ben ik alweer 8 weken als alles goed gaat, dus dan heb ik lang genoeg mijn mond gehouden hoor. Ik vertel altijd alles aan mijn moeder, dus dit is vreselijk haha

Noekie, wij trouwen 20 september, nog iets meer dan 3 weken… spannend hihi!

Ik loop ook onder controle van de gyn, mij maakt het niet uit zolang ik maar goed onder controle ben. Maar mijn schoonzusje zei dat het jammer is dat ik niet bij de VK loop want die doen tussendoor nog weleens echo zei ze. Ik weet niet beter en laat het maar gebeuren, de begeleiding vind ik het belangrijkst. Wat goed dat je contact op hebt genomen met de VK, kan me voorstellen dat je niet kon wachten hihi!

Ja het is best spannend zo de eerste dagen na je positieve test he? Toch die onzekerheid elke keer als je naar de wc gaat. En de buikpijn, vreemde gevoel, duizelig kan best van je zwangerschap af komen hoor, je lichaam is druk aan het werk. Gelukkig dat je niet over hoeft te geven en nog niet heel moe bent. Hopelijk blijft dat ook weg…

Je hebt gelijk dat je het 22 september gaat vertellen hoor, ik zou het (zeker voor mijn moeder) niet voor me kunnen houden. Zij vertelde later dat ze het al eerder dacht omdat ze vond dat ik zo anders uit mijn ogen keek. Terwijl ik doen zelf nog niet wist dat ik zwanger was. Dus als ik niks gezegd zou hebben en ze zou het vragen zou ik het niet kunnen ontkennen hihi! Toch is het ook leuk om met zijn tweetjes die bijzondere geheimpje te hebben, dat vond ik ook als we ergens kwamen waar nog niemand het wist hihi!

Ik lees juist veelal dat je via de gyn veel meer echo’s krijgt, in ieder geval bij overgewicht. Groeiecho tussendoor en liggingsecho enzo. Achja, ik zie het allemaal wel :smiley:

Spannend, nog 3 weekjes! Alles helemaal geregeld nu? Ik weet nog wel dat ik het best wel spannend vond allemaal die laatste dagen/weken. Ohja, dit nog en ohja, dat moet zo of toch maar zo, die laatste kleine details :slight_smile: Veel plezier met de laatste weken er naartoe leven :smiley: De dag zelf gaat best wel snel!! Maar de foto’s geven mooie herinneringen :smiley: En hier vandaag onze canvas binnen gekregen van onze mooiste foto met Saar :inlove:

Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, dit moet ik ff delen. Mijn zus kwam net langs en is ook zwanger en ook op 5 mei uitgerekend !!! :lol: :lol: :mrgreen: :inlove:

Op 22 september hebben we een uitje met onze 3e zus en moeder en dan gaan we hun een t-shirt geven, de ene ā€œik word oma, 2xā€ en op de achterkant ā€œOp 5 mei 2014ā€. Voor mn zus dan met tante ipv oma :inlove:

Edit: fototje van bestelde shirt :inlove:

En nu geen miskraam krijgen een van ons :wink:

Wat leuk Noekie ! Samen zwanger zijn met je zus !

Is het voor je zus ook de eerste ?

Maar zij heb het dus al wel verteld, kon jij je mond nog houden of heb je het ook maar gelijk aan je zus verteld ? Want ik snap dat het dan heel moeilijk is om je mond te houden…

Ja, voor haar ook de 1e, ook al is ze 5 jaar ouder dan ik. Ze kwam langs en ik dacht al dat ze zwanger was, ik weet dat ze sinds juli bezig zijn en haar whatsappjes klonken gewoon alsof er iets was haha. Dus ze kwam, maar durfde het niet te vertellen, omdat ze weet hoe graag ik wil en dat wij al langer bezig zijn. Dus toen zei ze het daarna toch voorzichtig toen het gesprek die kant op ging en toen kon ik natuurlijk niet niks zeggen hihi :mrgreen:

En gewoon op dezelfde datum, dat is toch niet normaal? :lol:

Die shirts hebben we dus samen bedacht en die gaan we dan de 22e geven :smiley: Ook een voor onze vader gemaakt, daar sturen we dan een foto van op het moment dat we het geven. Die krijgt het shirt dan later, want die er niet bij met ons uitje.

Oh wat leuk Noekie!!! Je bent gewoon samen met je zus zwanger, wat fijn!

En wat zullen je moeder en jullie andere zus opkijken hihi! Leuk!

Voor onze bruiloft hebben we zo goed als alles geregeld, vooral mijn jurk is nu nog wel een puntje maar dat komt ook goed. Kijk er erg naar uit.

Geen idee of je bij de gyn of VK meer echo’s krijgt eigenlijk. Dit is wat mijn schoonzusje zei maar ik heb tot nu toe steeds een echo gehad bij de gyn en verder geen ervaring met de VK.

Dames Help !!

Ik ben 16 aug ongi geworden. Heeft 4 dagen geduurd. Nu volop aan de klus. Geen gekke slijm veranderingen ofzo. Nu sinds 3 dagen rechter pijnlijke borst en sinds gister ook de linkerkant. Kan dit te maken hebben met een eisprong ?? Ik heb het nog nooit meegemaakt ( ook niet tijdens de zwangerschap van Fleur )

Geen idee… Heb zelf nog nooit iets gevoeld tijdens een eisprong, weet alleen wanneer het is door ovu-testjes. Dus kan je helaas geen raad geven. Al op Google gezocht?

Nog 3 weekjes Vlinder, spannend!!

Ik heb trouwens al een paar dagen last van diarree (sorry :sick: ), hebben anderen daar ook last van (gehad) tijdens de zwangerschap? Lees op google wel dat het meer voorkomt, maar had het nooit eerder gehoord. Nu heb ik dat sowieso wel vaker. Ook als ik niet lekker ben, ik moet nooit overgeven, maar wel vaak diarree. Gelukkig niet heel dun, maar beetje tussenin. Sorry voor de details :eh: :shifty:

Hoi meiden,

We zijn vanmorgen weer thuis gekomen, dus ik dacht ff bijlezen… En wat lees ik: Noekie gewoon zwanger!!! Yeeaaahhh gefeliciteerd meid!!!

Sanny, leuk dat jullie er weer voor gaan!

Maria, hmmm balen zeg dat het deze keer langer duurt… Kan me voorstellen dat het je dwars zit

Vlinder, Missme, hoe gaat het met jullie?? Ik zal zo even in het showforum gaan spieken naar jullie buikjes, hihi

Tijgertje, ik voel mn eisprong meestal wel, maar dan heb ik alleen maar krampjes in mn buik… Meestal maar een uurtje of 2 ofzo en dan is het weer weg…

Hier toch besloten om gewoon te kijken hoe het loopt, deze week alweer 2x geklust en als het goed is zit ik nu aan het begin van mn vruchtbare dagen, dus ben benieuwd…

Mini Mouse Welkom thuis ! Fijne vakantie gehad ?

Mooi dat je toch een beslissing hebt genomen en jullie " er voor gaan "

Noekie Ik heb geen diarree gehad tijdens de zwangerschap ( ja een weekje maar dat kwam door de medicijnen van het ziekenhuis)

Hier nog steeds zere borsten. Zijn echt schijven rond de tepel. Heb af en toe zelfs pijn als ik Fleur tegen me aan hou… Op internet word ik er niet echt wijs uit wat het zou kunnen zijn / waar het mee te maken zou kunnen hebben. Ik kijk nog wel even hoe het gaat lopen en anders van de week toch even naar de huisarts…

Je weet zeker dat je niet zwanger bent? Want een bloeding komt wel vaker voor en dan toch zwanger zijn. Ik weet het anders ook niet… Sterkte ermee!

Welkom terug MiniMouse en tnx :smiley: En leuk dat jullie er toch voor gaan!!

Ik heb niet getest Noekie. Ik ging uit van een ongi toen ik begon te bloeden…

Ik zal kijken of ik nog testen in huis heb en dan doe ik due eerst wel om dat eventueel uit te sluiten…

Net heeft vriendlief de garagedeur geschilderd en ik ben aan mijn " projectje" begonnen… Zo gaan we lekker pannenkoeken eten en morgen naar de dierentuin in Rhenen ( hebben vrijkaartjes gekregen )

Tijgertje, ik had altijd net na mijn eisprong hele zere borsten, echt aan de buitenkant zeg maar. Maar het kan ook van een eventuele zwangerschap komen natuurlijk. Ik heb het nu ook alleen 10 keer zo erg als bij mijn eisprong. Niet dat ik het erg vind nu hoor, vind het zo bijzonder dat ik zwanger ben dat ik alle Ć¢ā‚¬Ėœkwaaltjes’ op de koop toe neem hihi! Veel plezier in de dierentuin vandaag!

Noekie, wat lastig dat je diarree hebt. Ik heb daar zelf geen last van maar moet zeggen dat ik wel veel makkelijker naar de wc ga dan voordat ik zwanger was. Normaal ga ik eens in de 4-5 dagen maar nu ik zwanger ben elke dag. Kan wel door de hormonen denk ik dat ook dat patroon veranderd. Hoewel diarree niet fijn is kan ik me voorstellen dat dat toch fijner is dan verstopt zitten want dat hoor ik ook regelmatig om me heen bij vrouwen die zwanger zijn.

Leuk Minimouse dat jullie gaan kijken hoe het loopt, spannend ook wel een beetje. Hebben jullie een fijne vakantie gehad?

Ik heb gisteren mijn vrijgezellenfeestje gehad, heerlijke dag was het. Eerst werd ik hier thuis overvallen en kreeg ik een t-shirt aan met aan de voorkant de tekst: this girl is getting married! En aan de achterkant de tekst: nu nog (en dan mijn huidige achternaam), straks (en dan de achternaam van mijn vriend). Echt zo leuk. Het shirtje moest over mijn kleding, viel niet mee met het buikje wat ik nu al heb hihi! Kreeg een hawaii slinger om en een bloemenklem in mijn haren. Op naar Utrecht mijn zijn allen. Daar hebben we eerst op een terrasje wat gedronken en daarna de Dom beklommen. Was heel lang geleden dus erg leuk! Daarna een rondvaart gehad door de stad, was met een speciale boot dus we konden ook door de hele smalle grachten, was echt leuk! En als laatste gezellig met zijn allen gegeten, echt een superleuke dag.

Heb vannacht in coma gelegen hahaha!

Straks naar de verjaardag van mijn schoonmoeder. Aan een kant heel gezellig maar na een redelijk drukke dag gisteren had een dagje thuis ook welkom geweest hihi! Morgen heb ik gelukkig ook nog vrij dus kan ik nog heerlijk rustig aan doen.

Voel me verder goed, wel snel buiten adem merk ik. Misselijkheid is er met vlagen nog en moeheid ook nog maar dat geeft allemaal niks.

Fijne dag allemaal!

Leuk Vlinder!! Hoefje je geen rare dingen te doen? :slight_smile:

Hier vandaag mijn verjaardag en wat ben ik nu blij dat ik het dit jaar heel klein vier, er komt iets van 10 man, wat dan ouders en broers/zussen zijn. Dus heerlijk rustig. Was vanmorgen flink misselijk, nu gaat het wel weer. Vanmorgen CB testje gedaan en wat stond er? ā€œZwangerā€ :inlove: 2-3 stond er, dat klopt dus wel. Heb al 10x naar die test gekeken, zo leuk om te zien hihi :mrgreen:

Fijne zondag!

@vlinder, oh wat leuk!! Wist je het van te voren? Of was het echt een verassing?

@noeikie, geen last van diarree gehad…ook niet bij joey. Hopelijk gaat het snel over.

@tijgetje, heb je al getest?? Ben erg benieuwd!

@minimouse, wat leuk dat jullie er toch nog voor gaan en kijken hie het loopt.

Hoe was de vakantie, en waar was de reis naar toe??

Wij gaan straks naar mijn schoonfamilie, en op tijd terug voor de voetbal!

Morgen 10.45 20 weken echo… Spannend?,! :mrgreen:

Nee ik hoefde gelukkig geen rare dingen te doen Noekie hihi!

Leuk van je test, en nu je misselijk was vanmorgen wordt het steeds echter…

Heb je een foto van de CB test gemaakt? Ik las laatst ergens dat de tekst ā€˜zwanger’ met de tijd vervaagd en dan zou het zonde zijn als je geen foto hebt.

Veel plezier op je feestje vandaag!

Spannend Missme de 20 weken echo, alvast veel succes!

Ik had een vermoeden omdat een vriendin van mij iets had laten vallen. Maar toen mijn vriend gistermorgen zei dat zijn vader om iets op te halen en dat we daarna naar het strand zouden gaan was ik het helemaal vergeten. Toen de bel ging deed ik open en had mijn schoonvader verwacht; staan mijn moeder, mijn zus en vriendinnen op de stoep. Echt leuk!