Ja spannend Missme, nog 1,5 week voor jullie dan mogen jullie weer even gluren hihi!
Wij willen inderdaad weten wat het gaat worden, ben zo nieuwsgierig maar mijn eigen gevoel wisselt van minuut van minuut lijkt wel. Sommige vrouwen weten vanaf dag 1 bij wijze van spreke qua gevoel wat het is maar dat heb ik persoonlijk niet.
Willen jullie het ook weten?
Oh balen Noekie… ben je inmiddels al ongesteld? Zolang je niet ongesteld bent blijft er altijd hoop dat het misschien zwangerschapsverschijnselen zijn.
Dus jullie komen vandaag alweer thuis, foto’s op FB zagen er leuk uit met Saar erbij. Jullie hebben het vast heerlijk gehad.
Met mij gaat het goed. Merk dat ik minder misselijk begin te worden dus dat is erg fijn. Verder nog wel erg moe maar dat geeft niks. We hebben een druk weekend voor de boeg met de verjaardag van mijn vriend dus vandaag een lekker rustig dagje gepland voor mezelf.
Hoe gaat het verder met iedereen?
Wat is het stil hier…
Fijn dat je je beter voelt! Heb nog een foto bij de dec / jan mama’s van mijn buikje…
Groeit joubuik al??
Hoi meiden,
Hier was ik dan weer!!! Vanuit Italie waar we inmiddels alweer een weekje zitten!
Hier is de ongi ook weer doorgebroken sinds eergisteren, enerzijds was er wel een lichte teleurstelling, aan de andere kant een opluchting! Ik/wij ( maar vooral ik) zijn er nog steeds niet over uit wat we nu gaan doen… Moet wel zeggen door alle dingen die er de afgelopen tijd gebeurd zijn, is de drang om zwanger te worden een stuk minder geworden… Wil nog wel steeds, maar krijg steeds meer het gevoel dat het nu niet het juiste moment is… Maar voor mezelf had ik altijd 36 als leeftijdsgrens gesteld… Heb dus nog maar een jaar… Misschien moeten we het maar hierbij laten en blij en gelukkig zijn met de 2 prachtige, godzijdank gezonde kinderen die we nu al hebben… Pfff lastige beslissing!
Ik ga zo eens even teruglezen… Alles goed verder met iedereen?
Hé meiden, ben ik weer!
@Minimouse: Moeilijk om dat te beslissen zeg, veel sterkte daarmee :hug:
@Vlinder: Gefeliciteerd met je vriend! En leuk, weer baby kijken!! Binnenkort dus de uitslag van de test. Waarom heb je die laten doen trouwens?
@Missme: Wat ga je toch hard! Bijna weer kindje kijken!!
@Maria: Balen zeg :hug:
@Tijgertje: Hoe gaat het bij jou?
Hier nog steeds geen ongi. Wel sinds donderdag elke dag even ongi-buikpijn en elke keer denk ik, nu komt het… Dus het blijft afwachten hier. Verder geen kwaaltjes ook als moe zijn of misselijk of pijnlijke borsten, dus ik verwacht dat het vandaag of morgen wel door gaat breken. Moet wel opschieten als ik voor mijn 30e mama wil zijn. Over precies 1 week ben ik 29…
Vakantie was leuk trouwens, maar bed was erg hard, dus niet zo goed geslapen. Douche was heel krap en veel spinnen, dus ook niet zo lekker. Maar verder lekker gewandeld met Saar en gekayakd (?), was wel leuk
Missme, mooi buikje heb je! Ik heb een foto bij maartmama’s 2014 gezet. Toen was ik 11 weken. Ik ga daar binnenkort een nieuwe foto plaatsen.
Gezellig Minimouse je berichtje uit Italie, hebben jullie lekker weer?
Balen dat je ongesteldheid doorgebroken is. Maar ik begrijp dat je toch nog niet helemaal weet of je nog een kindje zou willen of niet… Moeilijke beslissing. Zitten je man en jij wat dat betreft op 1 lijn of is hij er al helemaal uit? Geniet van jullie vakantie!
Wat leuk Noekie dat jullie genoten hebben van de vakantie. Ik ben panisch voor spinnen… zou dus niks voor mij zijn geweest hihi!
Er gaat toch niks boven je eigen bed he? Hebben jullie nu nog een weekje vrij of moeten jullie weer werken morgen?
Leuk dat je volgende jarig bent. Als je voor je 30ste mama wil zijn dan kan dat nog toch? Hopelijk is het voor jullie de komende maand raak, dan lukt dat nog prima hihi!
Wij laten de combinatietest doen omdat we willen weten hoeveel kans we hebben op een kindje met het syndroom van Down. We zouden het nooit weg laten halen als die kans heel groot is maar we vinden het wel fijn om te weten.
Verder kan het kindje ook nog trisomie 13 of 18 hebben en dan is het eigenlijk niet met het leven verenigbaar, vertelde de gynaecoloog. Doordat ik al 38 jaar ben hebben we verhoogde kans dat ons kindje dat zou kunnen hebben en dat vinden we ook belangrijk om te weten.
Ik maak me geen zorgen omdat de nekplooi meting goed was, nu nog wachten op de combinatie van de nekplooi meting met mijn bloeduitslagen.
Gisteren de verjaardag van mijn vriend vast gevierd, was supergezellig! Straks komen nog vrienden een bakkie drinken en daarna lekker niks meer. Morgen heb ik nog een dagje vrij omdat ik naar de internist moet, dus dat is ook wel lekker.
Denk trouwens dat ik a.s. zaterdag mijn vrijgezellenfeestje ga hebben. Waarom weet ik niet maar meer een gevoel. Ben benieuwd hihi!
Ohja, daar heb ik wel eens wat over gelezen, trisomie. Dan kunnen ze amper leven geloof ik, toch? Kunnen ze zulke dingen enkel zien met zo’n test, en niks qua uiterlijk met de 20 weken echo? Heb me er nog niet helemaal in verdiept. Syndroom van Down is ook moeilijk, omdat het zoveel gradaties heeft, maar dat zou bij mij geen reden zijn om het weg te laten halen, in ieder geval niet bij een 1e kindje. Bij een 3e of 4e kindje zou het misschien anders zijn, maar dat weet ik niet, verschilt per situatie ook natuurlijk.
Ik ben ook bang voor spinnen en heb de badkamer dus zoveel mogelijk vermeden. Tandenpoetsen in de keuken gedaan de hele vakantie haha. En douchen heel snel of niet als we een dagje niks gingen doen. B moet morgen weer werken en ik ben de komende twee weken thuis aan het werk voor mijn bedrijfje. Oppasgezin is nog op vakantie. En dan 3 weken oppassen en dan ga ik daar stoppen, per 1 oktober. Dan ga ik weer fulltime voor mijn bedrijfje aan de slag, met een personeelslid erbij op de vrijdag. Ben nu de boel hier aan het verbouwen, zodat mijn personeel hier ook kan werken en B toch zijn eigen kantoor houdt.
Eerst zou ik in het kantoor gaan zitten (zit aan het huis een ruimte met eigen ingang die als kantoor dient), maar aangezien ik straks elke dag thuis werk, is het fijner als ik gewoon in de woonkamer zit i.v.m. Saar en hopelijk volgend jaar een kindje.
Hoe vond je vriend het boekje??
Klopt, als kinderen een bepaalde trisomie hebben dan kunnen ze inderdaad amper leven. Dan leven ze bij wijze van spreke een uurtje maar dat uurtje is dan echt lijden voor ze. Dat kunnen ze zien door de nekplooimeting en mijn bloedwaardes. Stel dat daar een hoge kansberekening uit komt, 1 op 50 bijvoorbeeld, dan zou het de moeite waard zijn om toch de vlokkentest of vruchtwaterpunctie te laten doen. Geen idee of ze dat soort dingen ook met de 20 echo zouden kunnen zien, qua uiterlijk.
Bij ons is syndroom van Down ook geen reden om het weg te laten halen, maar stel een van de andere dingen, dan vinden we het belangrijk om het uit te zoeken. De nekplooimeting was goed dat scheelt al zei de echo mw. nu even afwachten wat de combinatie met mijn bloed is.
Ik geef je groot gelijk dat je de badkamer zoveel mogelijk vermeden hebt, brrrr!
Lekker dat je de komende twee weken thuis aan het werk bent voor je bedrijfje, kan je rustig aan een beetje opstarten als je oppasgezin nog op vakantie is. Zal wel gek zijn om daar begin oktober mee te stoppen denk je niet? Ik ben even kwijt wat je eigen bedrijfje ook weer is… maar wel spannend hoor, zeker nu met een personeelslid erbij. Succes vast!
Mijn vriend vond het boekje supermooi, lief en erg leuk! Hij werd er zelfs emotioneel van… was een mooi momentje zo samen.
Vandaag nog visite gehad maar ben blij dat iedereen nu weer weg is en ons weer van ons is hihi! Hoewel ik verjaardagen altijd heel gezellig vind, vind ik 2 dagen achter elkaar best wel veel.
Aaaaaaaaahhhh!!! :inlove: :inlove: :inlove:
Net een heel licht streepje!! Zal hem morgenochtend even op de computer zetten Ik kan het niet geloven!!
En nu nog even proberen te slapen… :inlove:
Oh noekie wat gaaf!!! Gefeliciteerd meid! Heb je nog kunnen slapen?
Ben benieuwd naar een foto van je testje, leuk!
Net in showforum geplaatst Om half 10 nog een gedaan, want ik kon het niet geloven. En die is ook positief, whaaaaa
Van de week maar kijken of ie donkerder wordt!
Vannacht om 4 uur moest ik plassen, nou ik denk testje mee maar gelijk. In bed zitten kijken en er kwam een streepje, ik 100x goed kijken en toen B wakker gemaakt “KIJK ES!!!” hahahaha. Toen hebben we wel een uur liggen kletsen en toen maar snel weer slapen, zijn wekker ging alweer om 6 uur! Ik heb uiteindelijk tot half 10 geslapen, uitzonderlijk laat voor mijn doen
Uitgerekende datum is volgens mijn gegevens 5 mei (uitgaande van een cyslus van 35 dagen), een bevrijdingskindje, die verwekt is in de Ardennen :mrgreen:
Mooie testjes Noekie!
Ik dacht al vanmorgen toen ik je berichtje zag dat je middenin de nacht had getest hihi!
Lekker dat je tot half 10 hebt geslapen, na een onderbreking en wat er allemaal in je hoofd om gaat extra fijn. Voel je je goed of heb je wel tekenen dat je zwanger bent?
Ik was bijvoorbeeld al, voordat ik wist dat ik zwanger was, steeds wagenziek. Ik kon het niet plaatsen maar na die positieve test viel dat bijvoorbeeld op zijn plek.
En zere borsten had ik ook al heel snel maar dacht dat dat gewoon mijn naderende menstruatie was toen.
Nou, ik heb sinds donderdag af en toe ongi-buikpijn en dat vond ik vreemd, want normaal als ik dat heb, word ik die dag of uiterlijk de dag erna ongesteld. Maar er kwam niks. Elke keer extra afvegen om te checken, maar niks. Verder wel nog een klein beetje pijnlijke tepels, maar niet heel erg, maar eerder hield dat een aantal dagen voor mijn ongi helemaal op.
Verder nog niks eigenlijk, we zullen zien of de testjes donkerder worden en of dit gaat doorzetten! Vanaf wanneer bel je normaal gesproken de verloskundige? Ik wil in ieder geval nog even wachten op duidelijkere testen, maar ik weet eigenlijk niet vanaf wanneer dat ‘hoort’.
Oh ja die buikpijn heb ik ook gehad maar omdat ik het niet kon plaatsen want ik werd niet ongesteld toen ook een testje gedaan en toen bleek ik ook zwanger. Maar dan nog is het best onwerkelijk en elke keer als ik naar de wc ging was ik toch eventjes bang hihi! Ben wat keren voor niks gegaan omdat ik toen zeker wist dat ik het echt voelde door zetten, gek hoe dan ineens alles op valt.
Ik heb een weekje gewacht en toen naar het ziekenhuis gebeld om een afspraak met de gynaecoloog te maken. Ik wist al dat ik niet naar de verloskundige mocht. In mijn zevende week kon ik terecht voor een echo en gesprekje. Ik zou, als ik jou was, deze week afwachten (voor de zekerheid) en dan bellen om een afspraak te maken.
Ja, zoiets dacht ik inderdaad ook. Een weekje wachten en kijken of het blijft plakken en dan volgende week (hopelijk!) o.i.d. bellen
MiniMouse: lastig om te beslissen lijkt me. Ik wens je sterkte er mee!
Noekie: gefeliciteeerd!! :dance: hahaha bevrijdingskindje verwekt in de Ardennen (en spinnen: brrrr)
Ik zou trouwens deze week even afwachten en dan met 5 a 6 weken bellen naar de VK. Normaal gesproken kom je pas met 11 a 12 weken voor een eerste controle zeiden ze toen bij mij, maar ik had bloedverlies met 6 weken en mocht dus met 7 weken al voor een echo komen. Uiteindelijk heeft het gewoon doorgezet en ondanks ook nog bloedverlies met 18 weken, heb ik inmiddels een gezonde zoon die al weer bijna 3 wordt…
Maar zou dus gewoon eind van de week even bellen. Succes, ik duim voor je dat het allemaal goed blijft gaan.
Hier lichte stress… wij zijn donderdag 5 jaar getrouwd en ondanks dat we van het weekend al een BBQ feest gaven en ik tegen manlief al heb gezegd dat ik geen cadeautje voor hem heb, leek hij toch enigszins teleurgesteld en wil ik nu eigenlijk toch iets geven. Aargh… lekker kort dag… :-S Iemand van jullie tips???
Ik zou gewoon lekker samen uit eten gaan o.i.d.
Ik heb een 9 maanden dagboek gekocht en, ik kon het niet laten… een lief pakje :inlove: Heb al zo vaak gedacht, zal ik een shirtje of sokjes of iets kopen? Nee, ik ben niet zwanger, toch maar niet, hoe leuk ik het ook vond en hoe graag ik ook wilde. Maar nu eindelijk een positieve test, dus ik vond dat ik nu dan eindelijk een pakje mocht kopen voor mezelf ipv voor weer een zwangere om me heen! Ook al weet ik wel dat het natuurlijk nog mis kan gaan. Maar ik ga gewoon uit van het positieve!
En een clearblue test gehaald die het woord zwanger weergeeft. Die wil ik op mijn verjaardag (zondag) doen :mrgreen: Van de week wel een paar keer gewone testjes die hopelijk donkerder worden!
Hallo Lady’s
Ik dacht even kijken hoe het met jullie gaat,
Gefeliciteerd Noekie!! Super leuk!!
Hoe gaat het met de andere meiden?
wij zijn deze maand weer begonnen, dus begint allemaal ook weer leuk te kriebelen
Hee Sanny, wat leuk dat je even langskomt.
Hier alles goed. Nog niet zwanger, maar we gaan er weer voor deze maand.
Leuk dat jullie ook weer gaan!! Veel succes! Ik duim voor je.
Noekie, haha wat kan ik me daar veel bij voorstellen. En natuurlijk gaan we uit van het positieve!! Heerlijk, zo op een roze wolk.
Spannend Sanny dat jullie er ook weer voor gaan!! Veel succes!! En Maria, nu is het jouw beurt hoor voor een positieve test Duurde het lang bij jullie 1e eigenlijk?
Daar ben ik het nou helemaal mee eens
Nee, bij onze zoon was ik in één ronde zwanger. Daarom duurt het nu voor mijn gevoel ook een eeuwigheid, hoewel ik natuurlijk wel weet dat het heel gemiddeld is zoals het nu gaat.