Feb-Mrt-Apr-Mei-stoppers 2013 - Deel 2

Maria ??? En ???

Vlinder Wel fijn dat jullie er een goed gevoel bij hebben…Leuk hé om alles uit te zoeken en het kamertje in te richten ? Gelukkig voel je je beter en al 2 dagen pijnvrij…

Hier merk ik zeker dat ik zwanger ben, wat een verschil met de zwangerschap van Fleur. Bij Fleur bijna nergens last van, nu misselijk , moe , buikpijn…

Vanmiddag een mooie test gehad bij MvM… Dus we gaan nu flessen vullen tot 22 jan…

Vlinder, mag ik vragen met welk bureau je contact hebt? Mag ook via pb. Heb zelf een bureau natuurlijk, dus ben wel bekend met het wereldje en kan je wellicht nog helpen met tips of waar je op moet letten.

Hoe is het bij jou Maria??

Echt zwanger dus Tijg :inlove:

Was de hele week savonds beetje misselijk en wat kramperig gevoel in baarmoederstreek, maar nu vanavond heb ik opeens het gevoel dat er een ongi komt, want m’n humeur begint om te slaan. Maar wie weet… gebeurt er toch een wonder :pray: Als ik van het weekend nog niet ongi wordt, denk ik dat ik maandagmorgen een eerste testje ga doen.

Vlinder, fijn dat je een goed gevoel over het gastouderbureau hebt. Hier gaat zoonlief ook naar een gastouder en ben er heel tevreden over.

Wat fijn dat je nu al 2 dagen compleet pijnvrij bent!

Tijgertje, geen twijfel meer mogelijk dus. :inlove: Sterkte met de misselijkheid en vermoeidheid.

Tijgetje, gefeliciteerd hoor :-*

Voor jou is het nog even spannend Maria, ik blijf duimen hoor voor je!

Vervelend Tijgertje dat je zo last hebt van allerlei klachten. Aan een kant weet je dan wel dat het goed zit zeg maar.

Noekie, het gastouderbureau waar ik ben geweest heet Kind & Co. Zij gaan dan nu op zoek naar een gastouder. We hebben voorkeur voor iemand die we al kennen, hopelijk gaat dat ook lukken.

We hebben vandaag gordijntjes gekocht voor de babykamer. Straks naar mijn ouders, lootjes trekken voor kerst. Heb er zin in!

Heb even gekeken, ken dit bureau enkel van naam, maar die zijn wel heeeel erg duur :shock: :shock: Heb je gekeken naar tarieven van verschillende bureaus? Ik weet niet hoeveel opvang je nodig hebt, maar uitgaande van bijvoorbeeld 2 dagen per week, zit je al boven de 100 euro (en dat is ook nog eens per kind) wat je enkel aan het bureau betaalt. Dat kan met gemak de helft zijn als je bij een ander bureau kijkt. Scheelt toch een hoop per maand, waar je andere leuke dingen van kunt doen!

Het inspectierapport is wel netjes, dat is een pluspunt, maar andere bureaus hebben ook een goede beoordeling, maar dan voor de helft van de prijs of nog minder. Zelf heb ik goede ervaringen met Gastouderbureau Mare, daar zat ik toen ik zelf gastouder was en ze zijn niet duur. Als je zelf gevonden gastouder SPW-3 heeft en ervaring, kan het ook via mijn bureau :wink:

Nouja, kijk maar of je er iets mee kunt, misschien hebben jullie vergeleken en vonden jullie deze het best overkomen, dat kan. Maar wie weet heb je iets aan mijn ervaring/opmerkingen!

@Ilse: Hoe gaat het met jou?

@Maria: Spannend nog!

Dank je wel voor je reactie Noekie. Ik heb er zeker iets aan hoor.

We hebben inderdaad gekeken naar verschillende bureaus in de buurt en dit was de goedkoopste. Bij de uurtarieven zitten ook de bureaukosten. En omdat we maar 32 of 16 uur per maand nodig hebben is dit bureau voor ons toch relatief het goedkoopst.

We hebben gekeken naar uurtarieven van andere bureau’s maar dat scheelde bij bureau’s bij ons in de buurt met zo weinig uren die we nodig hebben zo goed als niks. Stel dat we in de toekomst meer dagen in de week opvang nodig hebben dan willen we wel weer om ons heen gaan kijken want dan is dit bureau wel erg duur inderdaad.

De mw. die we kennen die gastouder is en die we graag zouden willen is alleen maar aangesloten bij het bureau waar ik van de week ben geweest.

Moet trouwens zeggen dat ik het een heel uit gezoek vind welk gastouder bureau nou goed is en voor een redelijke prijs. Voor mijn gevoel lijkt het allemaal zo op elkaar, alles wat ikzelf heb kunnen vinden online. Wij wonen in de provincie Utrecht en daar zijn volgens mij ook weinig goedkopere gastouders, of ik kan ze niet online vinden.

Ken jij een bureau in Utrecht of omgeving die goedkoper is of komen we dan toch verder van huis uit?

Vandaag een testje er tegenaan gegooid, dacht: lijkt me wel een leuk verjaardagscadeautje, maar helaas. Mijn lijf denkt er anders over geloof ik. Test negatief en lichaam begint steeds meer tekenen van naderende ongi te geven… :?

Pfff balen maria :hug:

Kan dat het nog te vroeg is Maria! Ik duim nog even door voor je hoor!!! :pray:

@Vlinder: Nee, ken geen goedkope daar in de buurt, ik ken wat bureaus van naam, maar weet zo niet wie waar zit :slight_smile: Maar landelijke bureaus of met een groter bereik zijn vaak net zo goed. Een tip is om het inspectierapport te bekijken, aan de hand daarvan kun je zien of ze goed scoren op belangrijke zaken. Regionaal vind ik gob’s vaak erg duur. Die hebben het vaak van de mensen in de buurt die niet verder kijken en geen idee hebben dat het veel goedkoper kan.

Ik blijf ook nog even duimen Maria! Hoewel je test negatief was kan het misschien nog zijn dat je iets te vroeg hebt getest…

Ik ga nog even rondneuzen naar eventueel een andere Noekie. Je berichtje heeft me aan het denken/rekenen gezet hihi! Dank je wel!

Succes Vlinder :smiley: En mocht je andere vragen hebben over gob of go, dan mag je altijd pb’en :smiley: Als degene die jullie willen nu nog geen geregistreerde go is bijvoorbeeld, moet je nog met van alles rekening houden.

Maria, en? Is er al iets veanderd, heb je al opnieuw getest? :pray:

Maria, ben ook benieuwd hoe het nu is…

Vlinder , schiet je al op met de babykamer ?? En hoe voel je je ?

Noekie Hoe is het bij jou ? Ook al aan de babykamer begonnen of wacht je daar mee tot jullie de 20 weken echo hebben gehad ?

Minimouse Hoe is het bij jou ? En met je mams ?

Missme, Hoe staat het leven bij jou en de uk ?

Hier gaat het redelijk goed…

Fleur is nu een paar keer op de psz geweest en iedere keer is het huilen huilen huilen en overgeven… Vind het zo zielig voor der, mijn mamahartje doet pijn als ik haar achterlaat, maar ze moet wennen. Anders krijgen we dit grote drama als ze naar de basisschool moet… :cry:

Morgen gaan we naar de Sinterklaasoptocht bij ons in het dorp… Ben benieuwd hoe ze gaat reageren…

Vandaag is het kamertje geleverd!! Maar doen er nog niks mee. Na kerst gaan we beginnen met verbouwen/klussen. Moet een klein wandje worden geplaatst en wat verven en behangen e.d. en dan gaat het allemaal wat echter worden :smiley:

Ach Fleur, hopelijk went ze er snel aan! Is ze opvang gewend?

Wel leuk dat het kamertje al geleverd is. Toch weer een stapje dichterbij.

Nee Fleur is geen opvang gewend, ook geen gewone oppas. Alleen bekend bij opa en oma…

Dank je wel Noekie! Als ik nog vragen heb ofzo stuur ik je een pb-tje.

Leuk dat het kamertje geleverd is, gewoon om het in huis te hebben is al hihi!

Agos Tijgertje wat sneu dat Fleur steeds zo verdrietig is. Dat is voor jou ook moeilijk. Ze moet inderdaad wennen beter nu dan dat ze straks naar de kleuterschool gaat. Maar ik snap dat het lastig is…

Veel plezier morgen bij de intocht van Sinterklaas.

Mijn schoonvader komt komende week als het goed is de kledingkast en het bedje schilderen, als dat gedaan is kunnen we echt verder gaan met inrichten. Gordijnen hebben we al maar die hangen we pas op als er geschilderd is anders zal je net zien dat er per ongeluk verf ofzo op komt.

Ben er nu al blij mee en nu is het nog een bende hihi!

Ik voel me best redelijk. De pijn van mijn middenrif gaat op en af. Lastig want op mijn werk moet ik echt gaan staan of lopen als ik pijn krijg en dat kan zomaar 4 keer per uur zijn. Mijn leidinggevende weet het maar toch voelt het niet relaxed als ik zo vaak mijn werk moet onderbreken.

De 6de moet ik weer voor controle en dan geef ik het weer even aan bij de gynaecoloog.

:cry: ongi hier…

En ik heb besloten dat we er even een pauze van een half jaar ingooien. Te veel twijfels gekregen, en sowieso als ik de komende maanden zwanger zou raken, zou een uitgerekende datum ongeveer gelijk vallen met zoonliefs 4e verjaardag en dus de mijlpaal van het naar school gaan. Dan wil ik er helemaal voor hem zijn.

Ik zal af en toe nog wel meelezen om te kijken hoe het met jullie gaat.

Liefs, xxx

Maria :hug: je hebt nu wel zekerheid nu je ongi ben geworden. Misschien wel even goed om een pauze in te lassen. Wel een moedige beslissing…want je wilt het toch graag en dan zo lang moeten wachten en moeten stoppen (tijdelijk) :-*

:hug: :hug: :hug: