Feb-Mrt-Apr-Mei-stoppers 2013 - Deel 2

Hivlinder,

Ja vindt het erg jammer van het forum. Ik heb gevraagd of ze niet weer op het forum willen kletsen, maar vinden FB handiger.

Ik zit er aan te denken om ook met de februari mama’s mee te kletsen, maar die zijn ook niet heel actief dacht ik… En misschien gek om nu ineens daar ook te schrijven.

Weet niet wat verstandig is qua kleuren. Wij hebben alle muren wit en een muur grijs, en de aankelding met kleuren. Dat als ik het zat ben na een jaar dat ik met eenpaar kleine dingen de kamer weer anders kan maken :mrgreen:

Onze kleuren zijn van lief! Rood, blauw etc.

Balen dat je wat minder slaapt! En goed om af en toe te rusten.

Vk heeft de groei echo vervroegd. Helaas voelen ze weer veel water.

Bm is flink gegroeid. Nu willen ze goed meten wat de hoeveelheid water ik heb.

Bij Joey, extreme vruchtwater gehad (polyhydramnion) en de kans is aanwezig dat het weer zo is. Baby is dan lastig te voelen/meten voor de VK. Vroegtijdig grote buik met veel spanning. Oorzaak is niet altijd bekend, het kan komen door afwijkimg bij de baby. (slokdarm probleem, syndroom van down etc)

Maar grote kans op vroeg geboorte doordat er veel druk staat op bm, kans dat je vliezen breken is groter. Toen met 32 weken gestopt met werken. Nu even afwachten op de echo/echo’s.

Je kan altijd mee kletsen toch bij de februari mama’s Missme? Lijkt me niet dat iemand dat erg zou vinden.

Klinkt ook leuk de muren wit en een muur grijs, lijkt me warm staan ook.

Oe! Balen dat ze weer veel water voelen. Goed dat je goed onder controle staat maar toch… Wanneer heb je nu de groei echo?

Hier alles goed. Had een rot weekend met mezelf. Niks was goed en ik wilde teveel, manlief begreep het allemaal en liet me lekker gaan. Was niet echt chagerijnig ofzo maar lag wel steeds met mezelf overhoop hihi!

Net weer een kast ingeruimd en zo komt er steeds meer ruimte op de toekomstige babykamer.

Woensdag aan mijn schoonvader vragen of hij wil helpen met schilderen, dan staat dat maar vast en hebben we een datum om te zorgen dat het kamertje echt helemaal leeg is. Ik wil graag snel door, mijn man is daar wat makkelijker in. Maar nu kan ik nog goed mee helpen dat kan over een aantal weken zomaar anders zijn dus daar wil ik van profiteren.

Hé dames, sorry voor mijn late reactie, zit veel bij de maandmama’s nu en ook veel moe nog. Alles gaat goed hier, ben wel naar de gynaecoloog overgezet. Bloed en bloeddruk helemaal in orde en vorige week maandag hartje gehoord voor het eerst en dinsdag weer hartje zien kloppen :smiley: Over 5,5 weken gewoon alweer de 20 wk echo!! En ik wil toch wel graag weten wat het wordt hihi :mrgreen: Mn zus krijgt een meisje trouwens!

Hoe is het met de rest van de dames? Maria, weet je al meer waarom je cyclus ineens zo onregelmatig is? En MiniM nu dus even pauze? Andere dames nog bezig?

Vlinder, al gewend om je man man te noemen? :smiley: Ik zeg nog steeds elke keer vriend haha

Missme, jammer dat het zo rustig is in je groepje :frowning:

Noekie, wat gaat de tijd snel! Dan alweer jouw 20 wekenecho! Wij zijn ook allemaal benieuwd wat het wordt!

En dat je veel bij de maand mama’s kletst is heel normaal :slight_smile:

Vlinder,hopelijk heb je de kamer steeds meer op orde! En fijn dat ML je begrijpt!

Vrijdag as heb ik de echo. Vanavond yoga met partner avond :mrgreen:

Missme Leuk dat Joey al zo lekker loopt en kletst en dat jullie al opschieten met de babykamer !

Minniemouse Hoe is het nu met je mams ?

Maria Hoe is het bij jou ?

Vlinder Alles goed met jullie “meisje” ? Heerlijk aan het genieten en al aan de babykamer begonnen ?

Noekie Ook alles goed met de baby ? Wanneer hebben jullie de 20 weken echo en willen jullie het ook weten wat het word ?? ( sorry als er al een datum bekend is )

Voor de dames die vergeet : Hoe is het met jullie ?

Hier Ik ben een tijdje “afwezig” geweest om iets minder met zwanger worden bezig te zijn ( hopen dat het gelukt is )

Vandaag is mijn nod en tot nu toe is er nog geen ongi, wel gevoelige/pijnlijk borstenen af en toe misselijk maar durf alleen nog niet te testen, dat ga ik vrijdag pas doen als er dan nog geen ongi is … :pray:

Donderdag gaat mijn meisje voor het eerst naar de peuterspeelzaal. Ze wilde graag naar school zoals ze zelf zei, dus hebben we haar maar ingeschreven, ik hoop dat ze het leuk vind.

Verder zijn we de toilet beneden aan het verbouwen , dus daar heb ik ook een beetje afleiding aan …

Hoe was je echo MissMe?

Ik duim voor je Tijg!! :pray: :pray: :pray:

En 20-weken-echo, zie onderschrift :wink: Nog minder dan 5 weekjes en dan weten we wat het wordt! :smiley: :inlove:

Hier een beetje dubbel gevoel. Peuter is heel druk, vraagt veel aandacht, zijn mond staat nooit stil en ik raak daar zo nu en dan overprikkeld door. Hoe langer het ook duurt voor we weer zwanger zijn, des te meer ik ga twijfelen of ik nog wel een kindje erbij wil. Tegen de tijd dat het geboren zou worden, gaat m’n zoon al naar school. Wordt het leeftijdsverschil dan niet te groot? Hebben ze dan nog wel iets aan elkaar? Ga ik geen spijt krijgen dat ik die (bijna) verworven vrije tijd (om meer te gaan werken) inlever dan? Aan de andere kant: dat leeftijdsverschil valt uiteindelijk vast mee, hij krijgt er wel meer van mee, hij is heel sociaal en misschien wordt hij wel juist minder druk als hij uiteindelijk samen kan spelen thuis. Het is vast alleen maar wennen. En wat doet er aan het einde toe? Niemand die op zijn sterfbed denkt: had ik maar wat meer gewerkt, of meer bereikt… toch?

Ik worstel ontzettend met deze gedachten, want het voelt ook heel oneerlijk ten opzichte van mijn kindje stel dat ik op dit moment wel zwanger ben… snap je? En manlief denkt er hetzelfde over, maar zegt makkelijker dat we dan weer aan de pil gaan dan ik. Ik durf die beslissing eigenlijk nog niet te maken. Heb altijd het toekomstbeeld gehad van een gezin met twee kindjes (met max 2 jaar leeftijdsverschil). Het voelt zo definitief als ik nu weer aan de pil zou gaan. Maar ik kan ook maar niet kiezen. Stap ik nu zelf uit die mallemolen van zwanger worden na de volgende ongesteldheid? Of maken we het jaar vol en stoppen we er mee als we na een jaar nog niet zwanger zijn? En is dat dan wel fair? Misschien zou ik dan net in die 13e maand wel zwanger zijn geworden?

Mijn gevoel slingert van hot naar er en ik kan geen touw vastknopen aan mijn gedachten.

Om deze reden ben ik dus ook wat minder actief in de groep geweest hier. Ik probeer er wat minder mee bezig te zijn, maar het lukt niet echt. Hoe minder ik er aan probeer te denken, hoe meer het mijn gedachten overheerst.

Pff lange reactie, maar dit is nu even de stand van zaken hier.

Maria , herkenbaar hoor. Fleur word in april 3 jaar en is ook heel druk. Daardoor twijfel ik ook of ik nog een kindje erbij wil. Voorlopig blijven we proberen. Dan heb ik het in ieder geval een kans gegeven. Bij Fleur hebben we er 22 maanden over gedaan en ik denk dat ik dat nu ook een beetje aan hou om te proberen. Ik heb altijd gezegd dat als het gegund is, ik 2 of 3 kindjes wilde ( er vanuit gaande dat het niet zo lang zou duren om zwanger te worden) Dan kan ik daar later geen spijt van krijgen.

Ieder in geval veel succes en sterkte met de beslissing die je neemt. X

Maria, jeetje meid, dat zijn allemaal vragen, die julliemoeten invullen :hug: ik hop dat je eruit komt, succes hoor!!

Spannend Noekie, ik heb dan alweerverlof :mrgreen: heb je een idee wat het wordt?

De echo was duidelijk. Ik heb weer polyhydramnion. Zie wikipedia voor kore uitleg.

Vandaag naar vk om het daar nog over te hebben, donderdag naar emc in rotterdamvoor uitgebreide echo. Daarna zal ik overgenomen worden door het ziekenhuis. Maandag heb ik een afspraakbij de gyn. Dan bespreken echo emc en gesprek over de bevalling…

Nee, geen idee wat het is, heb geen enkel voorgevoel, nog maar 4,5 week inmiddels tot we het weten :inlove:

Teveel vruchtwater begrijp ik? Sterkte ermee, in ieder geval fijn dat het allemaal goed in de gaten wordt gehouden en hopelijk komt het allemaal goed!

@Maria: Moeilijk hoor om die gedachten op een rijtje te krijgen, wat wil ik nu echt. Kan je er helaas niet bij helpen, zelf wil ik het liefst een groot gezin (4 kids), dus ik kan er op die manier niet over meepraten. Succes ermee in ieder geval :hug:

Volgens mij zijn trouwens alle 3-jarigen druk :wink:

Tijgertje!!! Gefeliciteerd :inlove: :inlove: :inlove:

Ik kreeg helemaal geen meldingen meer van hier…

Ja Noekie ik ben al helemaal gewend om ‘mijn man’ te zeggen hihi!

Jij gaat ook snel, je hebt alweer 15 weken, wow!

Tijgertje, vond Fleur het leuk op de peuterspeelzaal? Ik zag een foto voorbij komen op FB, wat stoer zo met haar rugtas enzo.

Hoe voel jij je nu?

Ach jeetje Maria… ik snap je verhaal helemaal! Nu was ik in 2013 snel zwanger maar heel 2011 hebben we het geprobeerd en is het niet gelukt. Achteraf bleek ik ziek te zijn maar op dat moment wisten we dat niet. Toen kon ik het niet over mijn hart verkrijgen om te stoppen maar ik kan me voorstellen dat het veel vragen bij je op roept… Ik hoop dat jullie er goed samen over kunnen praten en er uit komen… sterkte!

Wat vervelend Missme! Prettig dat je onder controle in het ziekenhuis komt, laten ze je maar goed in de gaten houden…

Wij hadden vandaag de groei echo. Ons meisje is helemaal goed gekeurd en qua gewicht prima. Vorige keer vonden ze haar buikje te dik en dachten ze dat ik zwangerschapssuiker aan het ontwikkelen was maar vandaag was alles prima. Ze lag zo grappig, helemaal dubbel gevouwen. Ik heb een fotootje in het showforum gezet.

Het kamertje is geschilderd en vanmiddag hebben we de plintjes geplaatst. Hopelijk kunnen we morgen een beetje gaan beginnen met het in elkaar zetten van de commode en het bedje, dan krijgt het steeds meer vorm, zo leuk!

Dankjewel voor jullie lieve reacties meiden! Vandaag dag 28. Voor mijn gevoel heb ik net gisteren mijn eisprong gehad… we wachten het maar weer af. En voor daarna komen we er vast ook wel uit. Vandaag met zoonlief naar een vriendin geweest, waar hij met haar dochters kon spelen. Hadden we ‘geen kind’ aan de kids. Was heel gezellig. Zo kan het dus ook…

Ik hoop echt zoo dat het raak is deze maand, want dan hoef ik ook dat moeilijke gesprek niet weer aan met manlief. Op dit moment wil ik namelijk wel weer heel graag!

Vlinder, wat fijn dat de echo goed was!

Noekie, nu echt aftellen naar de 20 weken echo dus?

Missme, wat vervelend!! :frowning: sterkte meid!

Tijgertje, :inlove:

Ik kom je gewoon zomaar een :hug: geven Maria!

Dankjewel Vlinder!!

Sinds gisteravond licht zeurend gevoel in baarmoederstreek… maar weet niet wat ik er van moet denken.

Spannend maria, je kan helaas alleen maar afwachten :pray: :hug:

Klopt MissMe. Wachten duurt lang… :frowning:

Ben ik nu trouwens de enige van de groep die nog geen posi test in handen heeft gehad? :think:

MiniMouse ook nog niet en Ilse is ook nog niet zwanger. En we hadden Chelle nog, maar die is er nooit meer eigenlijk.

Afwachten is moeilijk inderdaad, ik hoop voor je dat het zeurende gevoel een goed teken is! :pray:

Maria, hoe gaat het met je?

En hoe gaat het met de andere meiden?

Hier gaat het goed. Vandaag op gesprek geweest bij het gastouderbureau. Goed gevoel aan over gehouden. Ze gaan ons, als het goed is, matchen met een gastouder die we graag zouden willen. Hopelijk horen we daar binnenkort meer over.

Woensdag ben ik een dagje ziek thuis gebleven, had de nacht van dinsdag op woensdag niet geslapen omdat ik zo last had van mijn middenrif. Een dagje rust heeft goed gedaan. Voor het eerst in weken nu al 2 dagen echt compleet pijnvrij, superfijn!

We hebben de commode in elkaar gezet van de week en kunnen ons nu gaan richten op de gordijntjes, verlichting en dat soort dingen. Heerlijk om mee bezig te zijn.