Ik heb eerst een hele tijd die kleine fles gebruikt. Dat ging goed.
Toen ben ik een nieuwe grote (smalle) gaan gebruiken, maar ineens zoog Mara de speen helemaal vacuum en kreeg ze er niks uit. Dit ventiel, dus het rubber wat in de onderkant zit, bleek niet goed te zijn. Nadat ik het ventiel uit de kleine fles in de grote had gedaan ging het goed. Ik moet nu dus wel even een nieuw ventiel halen.
Ik ben nog steeds erg tevreden!
Of die gewone kersspeen op de brede past weet ik niet. Ik heb die brede niet in huis.
We hebben de fles nu weer 2 x uitgeprobeerd en nu is het wel goedgegaan. We hebben hem droog in elkaar gezet en tijdens het drinken de onderkant iets losser gedraaid tot we zagen dat ze er goed uit kon drinken. We geven de fles voorlopig de voordeel van de twijfel aangezien de houding wel erg prettig is
Bedankt voor jullie reacties!
@Moosje wrote:
Ik heb ook een s-fles gebruikt bij Juul, maar ben toen snel overgestapt op Avent. Die s-fles lekte van alle kanten, de bodem, de dop het speentje… Ik vond het een verschrikking…
Hebben jullie flessen dat ook??
dat had ik ook, dacht al dat het aan mij lag omdat ‘iedereen’ zei dat die zo fijn waren die flessen. Waarschijnlijk heb ik ook een produktiefout gehad, stom dat ik niet ben terug gegaan :lol: . nu avent flessen, bevallen ook goed verder.
Ik heb van de week in de winkel eens gekeken wat voor speen er op die brede fles zit en die is toch echt een stuk breder dan de ‘gewone’. Dus gaat dat niet passen ben ik bang.
ik gebruik ook de s fles, vind hem echt super, had avent en dodie geprobeerd, maar drama. gingop de eerste pagina over de schaalverdeling, in de dop van de s fles zit ook een maatvoering tot 30 ml. ook handig om voeding eruit te halen tijdens de eerste weken en om een kleine hoeveelheid te maken.
Goed dat ik dit topic lees; ik had nog niet door dat er een schaalverdeling in de dop zat. :oops: Handig inderdaad om kleine hoeveelheden te maken, wat bij ons regelmatig gebeurd, omdat ze in principe BV krijgt, maar we bijvoeden met FV.
Zijn er ook mensen met ervaringen met de drie-standenspeen? Hoe werkt dat? En werkt dat? Ik wil de laatste fles een papfles maken.
Het is zeker een ding met gebruiksaanwijzing De 1e keer had ik hem er niet goed opgedraaid, dus alles kwam er langs lopen :roll:
Ik gebruik hem eigenlijk zelden, heb nu een M speen voor de pap en gister een L gekocht, lijkt me toch makkelijker dan de 3 standen.
Conclusie, ik kan er niet goed mee overweg, maar of dat aan mij ligt of aan de speen…
Ik gebruik ook liever een papspeen voor pap. De 3 standenspeen is wel handig hoor, ik gebruik die voor de gewone melk op stand 3. Er staan streepjes op de 3-standen speen. I, II en III. Als je zorgt (dmv draaien) dat je bovenop stand III kijkt als je de fles op de juiste manier vasthoudt, dan staat ie goed. Het is niet moeilijk ofzo, je moet het alleen even weten :lol: .
Of als die te snel gaat op stand II of tussen II en III in bijvoorbeeld.
Volgens mij heb ik er ook eens 1 gekocht voor Nikkie toen en als ik het me goed herinner, snapte ik er niks van :?. Maar ik heb hier nog nieuwe M spenen liggen en ik begin toch maar met 1 schepje, dus maar eens kijken of dat werkt :D.
Ik gebruik de 3 standen speen van Difrax en ik vind hem prima werken.
De gewone flesvoeding gebruik ik standje 1 en de flesvoeding met rijstebloem gebruik ik standje 2.
Je moet zorgen dat de stand die je wilt gebruiken bovenaan is, dus richting neus wijzen.
Wij gebruiken ook de 3 standenspeen. Wij gebruiken hem voor elke fles dus wij hebben zo’n draairing erbij gekocht. Hiermee is het draaien makkelijker.
Ik wilde ook die draairing halen, maar ik zag hem alleen in het lila hangen? Niet echt een kleurtje voor jongens, hihi. Dus ik draai de speen gewoon in de normale ring.
Oh wij wildenm hem graag in het lila (hebben ook paarse flessen) maar hier hangt hij alleen in het wit. Dus nu 3 witte voor elke fles 1
dus er zijn nog andere kleurtjes? ik dacht alleen die lila, haha
Alleen lila, maar ik heb 'm wel gekocht voor mijn mannetje. Een ideaal ding!!
Ik heb ze ook alleen in lila gezien…
Zit nog steeds te klooien hoor met die spenen. We hebben wel de drie-standenspeen gekocht en ik snap nu ook de werking volgens mij. Alleen lijkt Mara er niks uit te krijgen. In alledrie de standen gaat het heel langzaam. Dus ik geen het nu de papfles toch met speen M. Alleen gaat die eigenlijk te hard :?. Vanavond heb ik toch de drie-standenspeen weer eens geprobeerd, maar toen deed ze 5 minuten over 20 of 30 cc. Dit met stand II. Ik snap er niks van. En ik heb dan echt de streepjes naar de korte zijde van de fles gedraaid (dus, zoals Saskia zei, als ze uit de fles drinkt, de streepjes naar de neus). Ik heb hem zelfs nog naar stand III gedraaid, maar dat hielp niet veel.
Ik snap het niet!!!
Wijnanda, als je die 3 standen speen koopt. dan zit de snee/opening nog tegen elkaar. Dan moet je deze even open knijpen. Ik weet niet of je dat al gedaan had?
Oh ja, daar kan ik ook nog naar kijken. Weet niet of ik dat heb gedaan. Volgens mij niet. Kan me alleen herinneren dat ik twee gaatjes zag :mrgreen:.
Maar ik gebruik nu ook gewoon de M speen. Ondertussen gebruik ik deze voor alle flessen die ze krijgt. En dat gaat ook goed. Denk dus dat ik het zo houd.
ik heb me ook zulke flessen aangeschaft omdat mijn dochter uit de avent flessen niet goed drinkt… het duurde veel te lang en bij de helft van de fles viel ze in slaap…
nu heb ik die S flessen van difrax met een 123 speen… ook andere spenen… maar ik vraag me af hoe je die 123 speen gebruikt?
moet je dan de speen met het eerste streepje naar boven gericht houden en dan drinkt hij langzaam? :think: heb het idee dat ze even snel gaan allemaal maar ik doe vast iets niet goed?